Gå til innhold

Elsker du deg selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror at den som mobber har et stort problem. Det er ofte missunnelse / eller usikkerhet som ligger bak fra mobbers side. 

Endret av Sallie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg elsker ikke meg selv, men jobber mot det.

Det er forresten ikke rart at du sliter med det du gjør nå etter det du har opplevd. Når du har blitt mobbet for hvordan du er og hva du sier så er det helt naturlig at du nå er redd for hvordan folk vil oppfatte deg og at du er overdrevet opptatt av hvordan du fremstår.

Jeg kjenner meg veldig igjen i det, og har opplevd lignende ting som har gjort at jeg har blitt veldig opptatt av hva andre tenker og redd for å gjøre og si noe "feil".

Jeg lurer litt på hvorfor du ikke vil gå til en psykolog? Det var det første jeg tenkte på når jeg leste det du skrev. Ikke alltid det er så lett å endre på seg selv alene. Jeg prøvde det før jeg begynte å gå til psykolog, men det var vanskelig. Noe klarte jeg gjennom kognitiv terapi, men det å jobbe sammen med en profesjonell har hjulpet meg mer. Da får jeg et annet perspektiv på hvordan jeg tenker og hjelp til å forstå ting som ikke er så lett alene.

Jeg har lest noen selvhjelpsbøker, men synes ikke de hjelper så veldig for meg i hvert fall.

Jeg ville forresten ha kuttet negative folk og folk som drar deg ned. Den venninnen du har nå høres ikke ut som en god venninne når hun mobber deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...