Gå til innhold

Ferie med barn???????????????


scorpion73

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting. Min samboer har et barn fra tidligere som vi gjerne vil ha med til syden sammen med det barnet vi har, og de barna jeg har, men moren hans sier nei. Ikke noe begrunnelse i det hele tatt, bare nei,når det er sagt så skal samværet vårt med han foregå på hennes premisser og slik har det vært de siste 7 årene.

Lurer derfor på en ting, dersom vi tar med oss barnet til syden nå som det ikke trenger pass, er det straffbart???

Vil det få noen følger eller etterspill, dersom vi bare tar han med????

Finnes det noen lover ang, dette og ferier generelt???

Må legge til at samboer ikke har delt foreldrerett, fordi han ikke får dette fordi han ikke skal kunne bestemme om hun skal flytte utenlands eller noe!!!!!!!

Kan noen please hjelpe oss?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Refererer: En forelder uten foreldreansvar må ha samtykke fra den som har foreldreansvaret for å ta barnet med til utlandet. Domstolen kan likevel gi tillatelse til utenlandsreisen dersom det er åpenbart at barnet vil komme tilbake.

Tror nok ikke dere kan ta barnet med sånn uten videre... Sykt, men det er nå bare sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv i samme situasjon.

Du kan ikke gjøre noe.

Han kan ikke gjøre noe.

Dere må bare godta at dere har samvær på mors premisser.

Dessuten må barnet ha pass, og dette må mor ordne. Hvis hun ikke vil at dere skal til utlandet, får dere nok ikke pass heller....

Hilsen Qlio

- som lurer på om de i hele tatt får lov til å ha stedatteren i ferien om en uke.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor må ikke ordne passet, men mor må skrive under på papirene...

Hilsen @lfa

- Som også lurer på om vi får lov til å ha ungene til sambo noe mer i sommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tall for korrigeringen, @lfa, du har rett!!! :oops:

Lykke til alle sammen!

Håper vi alle kan få en fredelig, koselig familieferie med egne samt stebarn uten de altfor store problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker, men jeg tror det ville bli regnet som kidnapping dersom moren ikke tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jbkaarud: Jeg er ganske sikker på at det da regnes som kidnapping. Da er det nok bedre å være hjemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...