Gå til innhold

Når stygge jålekjerringer hylles for sin skjønnhet på facebook

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er greia med det?

Ser så mange lite pene jenter som skifter profilbilder hele tiden,tydeligvis for å få oppmerksomhet.Det ene bildet styggere enn det andre, med tonnevis av sminke, trutmunn og alt er bare sånn "Seeeeee på meeeeeg".

Og folk biter på,med ørten likes og lovord om hvor utrolig nydelige og vakre disse jentene er."Pena", "vakre deg","nydelige du" osv..På tross av at de på bildet ikke eier stil eller har utseendet med seg.

Og dette er ikke bare et tenåringsfenomen. Godt voksne kvinner holder også på sånn.

Anonymkode: 1d3f0...7cb

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke rart at du skriver det du skriver :P  Ble du avvist igjen, kanskje? Var det ingen av disse jålekjerringene som ville ha deg? Som tok seg bryet med å svare på de jålete kommentarene du la igjen under profilbildene deres?  ååå... buuuhuu....

Anonymkode: a9664...962

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm du høres veldig sjalu ut :PDet er hardt å svelge, men når du irriterer deg over ting andre gjør så reflekterer det som regel noe i DEG SELV som du ikke liker og vekker irritasjon. Har du dårlig selvtillit? Får du mindre kommentarer på dine bilder? 

Anonymkode: 8f7d2...2c3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som eier definisjonen på skjønnhet? Er smaksdommer? Fordi om du ikke synes de er fine, de "stygge jålekjerringene", må jo andre få synes det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor plager det deg? Noen har et ekstremt oppmerksomhetsbehov og får kanskje ikke så mye oppmerksomhet i hverdagen. 

Anonymkode: 26522...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si det plager meg i det hele tatt. Det påvirker ikke meg og mitt liv på noen som helst måte :) 

Anonymkode: 24e47...0de

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at det er nære venner som kommenterer slikt, og at denne personen til vanlig ser værre ut

har nok stusset mer enn engang over komplimentene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk legger i skjønnhet kan være så mangt. Kan jo hende at jeg synes noen er pen, mens du synes samme person er stygg. Jeg synes forresten også at folk som har bra personlighet blir pene utsendemessig, og at folk som har dårlig personlighet blir stygge.

Jeg bytter ikke profilbilde så veldig ofte, men jeg må jo innrømme at det er godt å få fine kommentarer den ene gangen i året jeg bytter.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bry seg? Om folk ønsker å se ut som ender eller ha maskara på leppene på profilbildet sitt så må de gjerne gjøre det for min del. Jeg har bedre ting å irritere meg over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor plager det deg? Noen har et ekstremt oppmerksomhetsbehov og får kanskje ikke så mye oppmerksomhet i hverdagen. 

Anonymkode: 26522...dc7

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke si det plager meg i det hele tatt. Det påvirker ikke meg og mitt liv på noen som helst måte :) 

Anonymkode: 24e47...0de

9 minutter siden, Calleia skrev:

Om man gir et kompliment, og gleder en annen.. Spiller det noen rolle da? 

1 minutt siden, Sirah skrev:

Hvorfor bry seg? Om folk ønsker å se ut som ender eller ha maskara på leppene på profilbildet sitt så må de gjerne gjøre det for min del. Jeg har bedre ting å irritere meg over.

Det spiller en rolle for det spiller inn på hva folk tror er pent og hvordan man burde se ut. Det er samme fenomen som i reklame: ser alle damene "perfekte" ut begynner folk rundt å tro at man skal se slik ut. Når det gjelder oversminkede jåledamer, så begynner folk å tenke at det er sånn man skal se ut, og det sprer seg

Anonymkode: da7e4...267

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da pleier jeg å skrive -  oooo se på meg , oooo trutmunnen min, jeg er så fin, uuuuuuu. 

Neida.

men ja jeg kjenner en sånn dame og da tenker jeg at de er litt enkle. feks om de har bilde etter bilde hvor de ser helt like ut. 

Kjenner ei som gjør sånn, og har svære stirrende øyner og hun ser helt crazy ut fordi hun sperrer de opp og sminker de sånn at de ser enda større ut. men så what? de  får bare styre på.

Anonymkode: 2ff03...57b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller en rolle for det spiller inn på hva folk tror er pent og hvordan man burde se ut. Det er samme fenomen som i reklame: ser alle damene "perfekte" ut begynner folk rundt å tro at man skal se slik ut. Når det gjelder oversminkede jåledamer, så begynner folk å tenke at det er sånn man skal se ut, og det sprer seg

Anonymkode: da7e4...267

Nå må du huske på at hva folk syntes er pent er individuelt. Hva om man syntes det er pent med et tonn med sminke da? Tar de menneskene som syntes det feil? Hvem bestemmer hva som er pent og ikke? Du?

Om folk ønsker å se sånn ut så er det ene og alene deres problem. Jeg har nå bilder av meg selv fra jeg var ung og innimellom lurer jeg på om foreldrene mine hatet meg som lot meg kle på meg selv innimellom 😂 Men jeg syntes det var pent den gangen. Det har blitt folk av meg også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry ts, du virker bare sjalu og bitter for at disse jålekjerringene som du så fint kaller de får oppmerksomhet 

Endret av smalls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

Syns det er koselig jeg :) det å gi og få komplimenter er jo en fin og flott ting :)

Alt det negative vi har i verden og så er du opptatt av dette ??

Det og kalle noen stygge syns jeg du bør slutte å gjøre,alle mennesker er unike og vakkre på sin egen måte,det at du ikke liker noe betyr ikke at det er stygt,syns det virker som du er et selvtilits problem og sjalusi problem som du bør jobbe litt med.

Ronja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er noe enig i det du skriver men ikke måten det blir sagt på.

Tror det finnes mange usikre mennesker der ute, og i dagens samfunn så rennes vi ned av propaganda som forteller oss at vi skal være perfekte. Smarte, tynne, pene, perfekte arbeidstakere, perfekte foreldre. Man skal helst bestige de høyeste fjell to helger i måneden, hvis ikke blir nan sett på som lat.

Men det er jo helt håpløst å skulle nå opp til alt denne perfektheten. Det er helt håpløst at det forventes at man skal ha like kritthvite tenner som de i tannkremreklamen, det er helt håpløst å føle at man burde kjøpe seg en helt ny garderobe hver sesong for å overleve standarene som blir satt. 

Jeg synes du har helt rett i at vi ikke burde hause opp under propagandaen og videreføre den, men det handler ikke om hvilket utseende og hvilken kropp de har fra før og om de fra naturens side ser ut som modeller eller ei.

Det handler om å bekjempe denne unaturlige propagandaen, bekjempe kroppspress og kjøpepress, også på grunnlag av at vi er med på å skape et overkonsum som gjør at vi har en stor skeivfordeling av rikdom her i verden. Vi bør heller hylle folk for å stå i mot, og heller la folk få vite at de er bra nok som de er.

Men -mobbing av mennesker som er usikre og som følger propagandaen bør heller ikke skje, da er det bedre å poste saker og linker selv som oppfordrer til en mer naturlig og avslappet måte å leve på.

Anonymkode: 8ec05...eaf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
502 Bad Gateway

502 Bad Gateway

cloudflare
6 minutter siden, smalls skrev:

Sorry ts

En ting ts har rett i slik jeg ser det,  er fenomenet med gakk gakk nebb. Det er så til de grader usexy som det kan få blitt.  Når kvinner tvinger på et lengre nebb enn ei and, så ser det bare rart ut. 

Men de som synes dette er blendene vakkert, må jo selvsagt få lov til det. Forresten..., kan kvinnene her forklare hvorfor de gjør dette på bilder? Er det et forsøk på å gjøre leppene fyldigere a la Angelina Jolie fordi de tror alle gutta faller for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må innrømme at jeg er noe enig i det du skriver men ikke måten det blir sagt på.

Tror det finnes mange usikre mennesker der ute, og i dagens samfunn så rennes vi ned av propaganda som forteller oss at vi skal være perfekte. Smarte, tynne, pene, perfekte arbeidstakere, perfekte foreldre. Man skal helst bestige de høyeste fjell to helger i måneden, hvis ikke blir nan sett på som lat.

Men det er jo helt håpløst å skulle nå opp til alt denne perfektheten. Det er helt håpløst at det forventes at man skal ha like kritthvite tenner som de i tannkremreklamen, det er helt håpløst å føle at man burde kjøpe seg en helt ny garderobe hver sesong for å overleve standarene som blir satt. 

Jeg synes du har helt rett i at vi ikke burde hause opp under propagandaen og videreføre den, men det handler ikke om hvilket utseende og hvilken kropp de har fra før og om de fra naturens side ser ut som modeller eller ei.

Det handler om å bekjempe denne unaturlige propagandaen, bekjempe kroppspress og kjøpepress, også på grunnlag av at vi er med på å skape et overkonsum som gjør at vi har en stor skeivfordeling av rikdom her i verden. Vi bør heller hylle folk for å stå i mot, og heller la folk få vite at de er bra nok som de er.

Men -mobbing av mennesker som er usikre og som følger propagandaen bør heller ikke skje, da er det bedre å poste saker og linker selv som oppfordrer til en mer naturlig og avslappet måte å leve på.

Anonymkode: 8ec05...eaf

Takk, nå klarte du å formulere deg på en bedre måte enn det jeg gjorde i startinnlegget.

Det er akkurat det du skriver her, jeg også har tenkt på og blitt provosert av.Hvorfor er for eksempel slike teite trutmunn-selfies blitt så populære,og hvorfor skal folk prøve å være noe de ikke er,kun for å passe inn i det stereotype skjønnhetsidealet? Det er jo 100 ganger penere når en jente med smale lepper viser leppene sine som de faktisk er,fremfor å lage et forvrengt trutmunn-uttrykk i håp om at det får leppene til å virke større.Det er jo bare tragisk.Og jeg vil ihvertfall ikke være med å nøre opp under den type "skjønnhetsidealer".Føler denne typen liking og utveksling av komplimanger bare er så falsk.Og når til og med godt voksne mødre driver med sånt,og ikke kan vise seg uten hair-og vippe-extentions og et tonn med sminke så er det bare trist.Hva med døtre som vokser opp med slike mødre? Kunne ønske vi jenter ble flinkere til å gi hverandre komplimanger for hvordan vi ser ut naturlig.

ts

Anonymkode: 1d3f0...7cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av.. det er bare sympati kommentarer. Stygge folk trenger å føle seg pen ^^

Anonymkode: 5c17b...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...