Gå til innhold

Laptop på utenlandstur.

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart ut og reise litt.

Og ettersom jeg har masse jobb jeg skulle ha gjort unna, så skal jeg ha med meg en laptop.

Skal selvsagt ikke bruke den PÅ flyet, men jeg vil ikke ha den i kofferten, så det blir som håndbagasje.

Er dette problematisk mht fly?

Noe jeg bør passe på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte bare at det KUNNE være et eller annet problem.

Det er jo så mange nye regler og sånt mht håndbagasje. Og da er det like greit å vite om det før man står der og en slem mann tar fra meg laptopen. :veldigsur:

Takk for svaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lov til å bruke elektronikk såsant de ikke har sendere... Altså du kan bruke diskman men ikke radiospiller feks... Og laptopen kan du bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elektronikk som sender/mottar ett-eller-annet er ikke lov på fly, såvidt jeg vet.

Som radio, mobil, osv...

Men jeg har også sett mange som har jobbet med laptop på fly, så det er vel ikke noe problem....

(så lenge en ikke kobler seg opp mot internett vha mobil, e.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tipper at sambo blir rimelig grinete om jeg bruker hele flyturen på å knotte med PC-en. :ler:

.

Men ikke over at du bruker tiden PÅ feriestedet til "knotting"??

Tror jeg hadde hatt mer i mot at ferietid ble "kastet bort" enn litt tid da man uansett sitter fastspent.. (han kan vel ta med en bok?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke over at du bruker tiden PÅ feriestedet til "knotting"??

Tror jeg hadde hatt mer i mot at ferietid ble "kastet bort" enn litt tid da man uansett sitter fastspent.. (han kan vel ta med en bok?)

Det pleier å bli litt dødtid på slike ferier uansett. Han legger seg tidlig og jeg legger meg sent. Så da er det like greit at jeg får unna litt jobb tenker jeg.

Hvis du får ham til å lese en bok, så fortjener du en premie forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Han legger seg tidliger enn deg når dere er på parferie? Og ville ikke finne på å lese en bok?

Hvorfor gidder du i det hele tatt å dra på tur med noen som er så totalt uromantisk?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg så på tv at det gikk an å koble seg på internett med bærbar pc' date=' fra flyene som går til og fra USA. :roll:[/quote']

Hvis dette er sant, og det er gratis (eller veldig rimelig) blir jeg glad, jeg skal nemlig på laang flytur fra USA neste uke. Har ingen spesielle spill jeg liker, og frister ikke så veldig å spille kabal i timesvis (eller til batteriet er utladet rettere sagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gratis kan jeg vel aldri tenke meg at det er. Hvorfor skulle de gi oss noe gratis som vi "gladelig" ville betalt for å få tilgang til???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
jeg så på tv at det gikk an å koble seg på internett med bærbar pc' date=' fra flyene som går til og fra USA. :roll:[/quote']

Jeg flyr til og fra USA 5-6 ganger i året og det har jeg aldri hørt om. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke hørt om det de gangene jeg har flydd hit. Det kan jo hende de har begynt med det nylig (noe som ville passet perfekt for meg), men jeg antar at det bare er noe som feks gjelder førsteklasse. Men jeg vet at man nå kan se på vanlig satelittv på noen innenriksflyvninger i USA (live, ikke bare opptak av forskjellige programmer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internet connection på flyene er veldig nytt, og det stod senest om det for noen få dager siden. Jeg tror ikke det er på alle fly enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må være veldig nytt. Jeg fløy hit bare for 8 dager siden. Tror nok bare det blir på førsteklasse. Det er ikke mye luksus og fly economy class. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...