Gå til innhold

HPV

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg er for, men har ikke studert ordentlig enda. Pga den forbannade sprøyteskrekken tenkte jeg å drøye det til minst til sommeren. Ville gjort det for lengst om jeg ikke hadde vært så redd, også er det ikke bare 1, men 3 sprøyter itillegg. Hva om jeg tar 1 sprøyte og den sprøyta ender i besvimelse og såpass stor skrekk at jeg ikke tørr å ta de 2 andre. Hva skjer da? Er det farlig?

Anonymkode: 1a30c...8ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FOR. Ferdig snakka :)

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg er for, men har ikke studert ordentlig enda. Pga den forbannade sprøyteskrekken tenkte jeg å drøye det til minst til sommeren. Ville gjort det for lengst om jeg ikke hadde vært så redd, også er det ikke bare 1, men 3 sprøyter itillegg. Hva om jeg tar 1 sprøyte og den sprøyta ender i besvimelse og såpass stor skrekk at jeg ikke tørr å ta de 2 andre. Hva skjer da? Er det farlig?

Jeg kan ikke svare på det du lurer på, men jeg følte bare behov for å si at sprøyta var i alle fall ikke vond i det hele tatt! Jeg gikk sammen med min søster, og ingen av oss syntes det var vondt, det var også over veldig fort. Sammenlignet med andre sprøyter jeg har tatt var jeg overrasket over hvor grei denne var. Normalt har jeg litt hetta for sprøyter, og kan også bli litt kvalm og svimmel etterpå, så det sier litt :)

Anonymkode: 6ea7d...cb9

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vond! :)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Ikke vond! :)

Så bra å høre , gjør det litt lettere☺ men tas denne i arma i en blodåre eller hvor tas den? Tenkte ihvertfall kjøpe emblaplaster om det går ann å bruke

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra å høre , gjør det litt lettere☺ men tas denne i arma i en blodåre eller hvor tas den? Tenkte ihvertfall kjøpe emblaplaster om det går ann å bruke

Den settes i overarmen :) Vet ikke om det går an å bruke sånn plaster, det ville jeg spurt om på Helsestasjonen.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke tilfeldig at alle de jentene ble syke etter en vaksinedose i Danmark, se dokumentaren. Det er heller ikke uten grunn at Japan har trukket vaksinen fra sitt vaksineprogram og har samlet en gruppe vaksineskade som har advokater som hjelper de med rettssak.

Anonymkode: f47c8...e26

Her har du en sylfersk rapport fra Legemiddelverket: https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/HPV-vaksine/HPV med DLP 20170131 endelig.pdf

Her om situasjonen i Danmark: http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9372689/penkowa-beskyldes-for-at-slaa-plat-paa-ulykkelige-piger/

Om du søker litt på nettet finner du mye ny informasjon om vaksinen, og om du er kildekritisk vil du se at vaksinen anses for å være godt testet, trygg, og effektiv. Alternativet er en mulig kreftsykdom som kan ta livet av deg, eller skade deg for livet.

• Liker 1
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Mot.
Mye bivirkninger og ingen beviselig effekt unntatt i laboratorium såvidt meg bekjent. Finner vel ikke ut om det virker før om 30-40 år.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begrunner for min egen del og min opplevelse av HPV;

jeg tok alle 3 hpv vaksinene for 3 år siden og ble steril. Vil MYE heller blitt utsatt for kreft, men fått barn.. 

Anonymkode: 39592...567

Har hørt om dette før, har du rapportert det inn? De norske jentene som har opplevd bivirkninger burde gå sammen, tror det finnes en gruppe på fb.

Anonymkode: ce380...747

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt 2/3 hittil, absolutt ikke vondt i det hele tatt. Ble faktisk overrasket første gangen, for kjente virkelig ikke noe. Var som å bli stukket av en mygg. :fnise: Den blir tatt i overarmen på utsiden. Tar to sekunder så er du ferdig. :) 

Anonymkode: 1958a...2a6

Skrevet

For. Skal snart få min 2 sprøyte. 

Mye kreft i familien. 

Jente, 23. 

Skrevet

For. Har tatt to doser og skal ta den tredje i sommer. Nesten ingen tilfeller av kreft i familien, men jeg stoler på at vaksinen er trygg når den tross alt er med i skolevaksinasjonsprogrammet. Har ikke fått noen bivirkninger utenom litt vondt i armen noen dager etter vaksinen. Det vil alltid være noen som reagerer på vaksinen, men tenk så mange som har tatt den uten en eneste bivirkning

Skrevet
21 timer siden, ClosedParadise skrev:

For. Skal snart få min 2 sprøyte. 

Mye kreft i familien. 

Jente, 23. 

Når du sier at det er mye kreft i familien din, hva mener du da? I min familie vet jeg at farfar har en eller annen krefttype og at bestefar hadde, men siden de er så gamle (over 85) så regner jeg det som normalt.. ingen av foreldra mine har kreft eller søsken. Vil man si at min familie har mye kreft i familien da?

Skrevet

Helt i mot, detsom man er i langvarig forhold/samboer/gift.

Kanskje litt for om man er singel og har flere ons i året.

Anonymkode: f8bbe...6e8

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at du kan få livmorhalskreft pga smitte fra en tidligere partner for mange år tilbake? Derfor har det svært lite å si om du er i langvarig forhold/samboer/gift..

Skrevet

For.

Er selv hpv-positiv, og sannsynligvis vært det i 15 år, med andre ord kronisk. Debuterte som 20åring, og har kun hatt sex med 3 stykker, alle i forhold.  Fast partner siste 14 årene. Så jeg er et bevis på at man kan få det også med få partnere. Hadde jeg fått vaksine, ville jeg sluppet virus, årlige kontroller, og usikkerheten for å få celleforandringer. Blir heldigvis tett fulgt opp, og eventuelle forandringer vil nok bli fanget opp før det utvikler seg til kreft. 

Anonymkode: bc6b3...604

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må bare si; jeg fikk nylig påvist grove celleforandringer og hpvvirus. Jeg er i et langvarig forhold. Det er faktisk ikke en garanti mot hpv fordi med mindre du har tatt en test for å finne ut om du har hpv så er det ingen garanti for at du ikke har det. 

Anonymkode: 015a0...a26

• Liker 1
Skrevet

For.

Også akkurat fått påvist HPV og celleforandringer. Hatt den samme partneren i 10 år.

Anonymkode: 23755...a0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...