AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Skrevet 19. februar 2017 Hvor mye mat gir dere til baby på 6 mnd? De middagsglassene er ganske store. Er det 2 porsjoner i ett glass? Eller skal de spise hele på en gang? Jeg gir 1/2 glass middag midt på dag, en babysmoothie (disse som de kan suge fra) om ettermiddagen og en porsjon grøt før leggetid. I tillegg ammer jeg. Er det passelig? Anonymkode: 9a7f5...6c4
Gjest Sisti Skrevet 19. februar 2017 #2 Skrevet 19. februar 2017 Dette er SÅ individuelt. Det er passelig hvis baby er fornøyd. Kommer jo an på hvor lenge man har holdt på med fast føde, hvor mye man ammer, hvor glad baby er i fast føde... Min gutt på 7 mnd får halv porsjon grøt på morgenen (eller litt avokadomos eller noe), frukt eller bittelitt brød midt på dagen, og mat tilsvarende 1/4 middagsglass til middag.
Sushi Skrevet 19. februar 2017 #3 Skrevet 19. februar 2017 Det er veldig forskjellig hvor mye de spiser i den alderen. Min første spiste bare noen bittesmå måltider da hun var 6 mnd, mens nummer to var oppe i tre skikkelige måltider. Han spiste for eksempel eggerøre av ett egg til frokost, mos av en halv avokado og litt banan til lunsj, og en liten middagsporsjon (hjemmelaget, men kanskje tilsvarende et halvt til til helt middagsglass).
Sarah1991 Skrevet 19. februar 2017 #4 Skrevet 19. februar 2017 (endret) Veldig individuelt. Jeg ammer ikke, men min får en porsjon grøt (dvs 1 dl pulver blandet med 125 ml vann) til frokost, 210 flaske nan til lunsj, 1 middagsglass til middag og en porsjon grøt tidlig kvelden og så ca 120-150 ml nan som jeg gir han når han har nattatøy på og vi sitter ved siden av senga hans. Ikke alltid han spiser alt han får, han bestemmer selv når han er mett. Gir også vann i tillegg, siden han får så mye fast føde, blander en liten flaske, altså 125 ml vann med ca 1/2 teskje eplemost, så vannet smaker litt da han brekker seg av vann. Han er forresten 5 1/2 mnd Endret 20. februar 2017 av Sarah1991
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå