Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Skjønner ingenting av den bloggen. Ikke vondt, slemt eller nedsettende ment. 
Men jeg forstår ikke hva det er bloggen handler om.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har så lyst til å lese de siste innleggene, men nekter å gi den dama et eneste klikk til. Blir så forbanna(!!!) av det hun holder på med. Har henne fortsatt på snap, det får holde. Jeg kan ikke FATTE og begripe at hun vil stille seg og familien i et sånt lys. Og at venninnene, øvrig familie og dates ikke reagerer på dette? De har garantert sett det, selv om de "ikke leser bloggen". Jeg hadde blitt så jævlig flau, og rasende forbanna.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, neiognei skrev:

Gjesp...

Skjønner ikke hva Tilbords holder på med!

Jeg venter på svar fra Tilbords etter å ha sendt dem en henvendelse - som forbruker synes jeg det er interessant å vite hvordan en seriøs kjede som Tilbords forsvarer og argumenterer for sponsing av denne bloggeren. Jeg er nå ikke helt sikker på om jeg får et svar, men en seriøs henvendelse bør jo i det minste få et svar, så vi får se da....:)

Jeg handler i hvert fall ikke hos Tilbords lengre - ikke handlet jeg hos Kappahl heller da de sponset denne bloggeren, men det ser da i hvert fall ut til at Kappahl har tatt til vettet og avsluttet samarbeidet.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste innlegget : "Når jeg skriver, så skriver jeg ikke for å få klikk".

I intervju på rb.no (http://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535): 

"Blogging er mye tall og statistikk, røper Anne Brith som har bachelorgrad i markedsføring. Hun jobbet som selger i mange år før hun ble et navn på manges lepper.

– Målet mitt var 10.000 unike brukere på bloggen i løpet av én dag, og det har jeg nå nådd. Med 15.000 unike brukere, vet jeg at 75 personer er kontinuerlig pålogget på bloggen min fra klokka sju til ti om kvelden, som er kjernetida. Hvis innlegget jeg legger ut nå når 1.000 personer før klokka ni, kan jeg slappe av litt. Men hvis det derimot bare når 500 personer, må jeg har en ny topp mellom klokka ni og 12. Det er beinhard jobbing, og det er ikke alle folk klar over, konkluderer hun.

– Skal du være en av toppbloggerne i Norge, må du jobbe på denne måten, sier Anne Brith, som tror det kan være en viktig del av nøkkelen til suksessen hun nå opplever, selv om hun presiserer at penger aldri har vært motivasjonen."

Hva skal vi tro på?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
39 minutter siden, Janice73 skrev:

Jeg venter på svar fra Tilbords etter å ha sendt dem en henvendelse - som forbruker synes jeg det er interessant å vite hvordan en seriøs kjede som Tilbords forsvarer og argumenterer for sponsing av denne bloggeren. Jeg er nå ikke helt sikker på om jeg får et svar, men en seriøs henvendelse bør jo i det minste få et svar, så vi får se da....:)

Jeg handler i hvert fall ikke hos Tilbords lengre - ikke handlet jeg hos Kappahl heller da de sponset denne bloggeren, men det ser da i hvert fall ut til at Kappahl har tatt til vettet og avsluttet samarbeidet.

Flott at du har tatt kontakt med Tilbords. Dette er et av de sterkeste midlene man har som forbruker når det kommer til bloggere. Forsvinner sponsorer/oppdragsgivere fra bloggerens portefølje, så forsvinner også brorparten av næringsgrunnlaget for bloggen. 

Hvis oppdragsgiverne gjøres oppmerksom på hva og hvem de faktisk gjør forretninger med, så kan dette føre til at den aktuelle bloggeren svartelistes. Et firmas renommé gjenspeiles av hvem de assosieres med, og når - i dette tilfellet Tilbords - assosieres med en blogger som har en temmelig ublu fremferd på bloggen, så slår det tilbake på Tilbords. Reklamen og sponsingen slår altså negativt ut for oppdragsgiveren. 

Jeg antar at en rekke oppdragsgivere ikke tar bloggeren (og bloggen) de gjør forretninger med, i nærmere øyensyn. I så henseende har vi som forbrukere mulighet til å opplyse oppdragsgiveren og dermed påvirke blogglandskapet sterkere og mer direkte enn ved å kun la være å gi klikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!! Hun er så patetisk at jeg ikke helt klarer å tro at hun gjør det med viten og vilje. Snapper seg selv i bh for å fortelle at hun har fått 5 middagsinvitasjoner. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ligger hun på førsteplass på blogglista pga det kaste godteri i søpla innlegget. VGTV rampelys har snappa om det i dag. Og i følge Anne Brith førte det til 5 date invitasjoner. Ler meg skakk. 😂😂😂🙈🙈 Jeg blir så FLAU av den gamla der!! 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Ja, det måtte jo komme; sympatisankingsinnlegget-innlegget. 

Men sanker hun sympati? For det er jo bare mer selvskryt (jeg har ofret alt for barna) og selvforherligelse (jeg er fantastisk som ikke har latt meg knekke), litt sutring (alenemor til 4 barn), iblandet pekefinger (alle kritikere er slemme) på sedvanlig AnneBrith-vis. Hun adresserer ikke den konstruktive kritikken og tar null selvkritikk selvfølgelig. I mitt hode fremstår hun som selvrettferdig med stor S. Det jeg finner sympatisk er mennesker som kan innta andre perspektiver enn sine egne. Men den egenskapen har mange bloggere, inkludert AnneBrith, mistet for lenge siden. 

Når så mange mener noe negativt om det du har gjort, så er det ofte lurt å spørre seg selv om det kan være noe riktig i det de sier. 

Mye av det hun skriver er diamentralt motsatt av det hun har skrevet før. Både det som handler om klikk og penger. Og når hun velger å avslutte innlegget med reklame for sine andre SoMe-kanaler så bekrefter dette bare at disse innleggene bare er designet med et mål for øye. Klikk og dermed penger. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Sol79 skrev:

???

Hvordan får hun dateinvitasjoner ut av smågodt i søpla?

Det er fordi det er så sexy med grimaser og hodekløing

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun la ut snap med screenshot av de som hadde poket henne. Alle var sensurert over bildet med stort smilefjes - unntatt han som hadde profilbilde om viste en muskuløs overkropp (her var kroppen godt synlig). Det blir bare tacky når hun gjør det slik - gang på gang er budskapet at det kun er utseende og fasade som er viktig. Presentert på ymse måter. 

Endret av Illusen
skrivefeil
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Janice73 skrev:

Jeg venter på svar fra Tilbords etter å ha sendt dem en henvendelse - som forbruker synes jeg det er interessant å vite hvordan en seriøs kjede som Tilbords forsvarer og argumenterer for sponsing av denne bloggeren. Jeg er nå ikke helt sikker på om jeg får et svar, men en seriøs henvendelse bør jo i det minste få et svar, så vi får se da....:)

Jeg handler i hvert fall ikke hos Tilbords lengre - ikke handlet jeg hos Kappahl heller da de sponset denne bloggeren, men det ser da i hvert fall ut til at Kappahl har tatt til vettet og avsluttet samarbeidet.

Morsomt. Sendte tilsvarende mail til Tilbords i 10-tiden i dag morges selv! Venter spent.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, sweety pie skrev:

Dere som sender mail rundt omkring, hvorfor gjør dere det mot en alenemor med fire barn?

Sivilstatus har ingenting med saken å gjøre. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hun var gift, alenemor, singel eller hadde en hvilken som helst annen sivilstatus. Så vidt meg bekjent er det ikke sivilstatus som automatisk gjør det greit å fremstå slik som denne bloggeren nå gjør mer og mer. Det jeg som forbruker ønsker å vite, er på hvilken bakgrunn et firma velger å sponse en blogger som flere og flere synes fremstår som usympatisk og frekk - jeg er rett og slett nysgjerrig på hvordan Tilbords kan argumentere for at denne sponsingen er positivt for deres rykte og renommé. Ønsker virkelig Tilbords (som en seriøs butikkjede) å bli forbundet med en blogger som Anne Brith og slik hun har utviklet seg til å bli? Situasjonen var en ganske annen da hennes hovedfokus var på baking, for der er hun virkelig flink, men det er jo som kjent ikke så mye baking lenger fra den kanten. Dramatiske overskrifter og clickbait gir flere klikk og dermed mer penger...det er flere bloggere som dessverre har gått i den fellen. Men nå er det Anne Brith denne tråden handler om.

Endret av Janice73
Formulering
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, sweety pie skrev:

Dere som sender mail rundt omkring, hvorfor gjør dere det mot en alenemor med fire barn?

Usikker på om du er seriøs eller ikke. I tilfelle ikke, og jeg kan bare svare for meg selv: jeg synes det er helt hårreisende at man kan tjene penger på den måten hun holder på. Skammelig at noen butikk/bedrift som helst kan støtte oppunder det den dama klarer å lire av seg. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mary Vincent

Det er ikke de som holder opp speilet og viser hva som er kritikkverdig ved disse bloggene som gjør noe feil.

Akkurat det må disse menneskene ta på egen kappe, for det er de som har valgt utlevering som yrke og det er de selv som tar disse valgene gang etter gang for så å offentliggjøre det. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sweety pie skrev:

Dere som sender mail rundt omkring, hvorfor gjør dere det mot en alenemor med fire barn?

Først og fremst er annebrith.no en ikke helt liten mediebedrift. En mediebedrift som ifølge intervjuer med eieren har en nøye planlagt og systematisk produksjon av innlegg med tanke på generering av trafikk og med dette inntekt. Den samme eieren og redaktøren framstår i andre sammenhenger som om hun bare er en vanlig "venninne" av leseren som "bare sier meningen sin", uten  vise evne eller vilje til å gå i dialog med saklige kritiske innspill bl.a. om menneskesyn og utlevering av tredjeparter (som avkom, andre foreldre og dater) fra de som gir henne inntekt, nemlig leserne. Sivilstatus og antall barn er helt uvedkommende i akkurat den sammenheng. Det gjør at mange nok får negative assosiasjoner til bedrifter som sponser vedkommende. Hun fronter endel verdier og holdninger som ikke er ålreite. 

På pluss-siden: Hun er rimelig god på å merke sponsing!

Endret av ashera
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når forhandlere bruker bloggere eller influencere for å påvirke meg til å kjøpe noe, så bruker jeg forbrukermakten min til å fortelle forhandleren hvilket inntrykk jeg har av influenceren forhandleren bruker. Når vedkommende influencer vilt og uhemmet krenker sine barns rett til privatliv og utleverer folk rundt seg som ikke kan ta til motmæle, da sier jeg fra til forhandleren at denne markedsføringen ikke virker på meg - og hvorfor. Jeg mener at alle, og spesielt profesjonelle selskaper som selger varer og tjenester, må forholde seg til noen etiske retningslinjer. For meg er det viktig at barns rett til privatliv overholdes. og at arbeidsmiljølovens bestemmelser om barnearbeid følges. Jeg pleier derfor å spørre produsentene/forhandlerne om kontrakten med bloggeren inneholder bestemmelser om barnas arbeidsforhold og barnas lønn når de brukes i annonsene. Jeg får ofte hyggelige og vennlige svar når jeg sender høflige og hyggelige mail.

 

Og ja - Anne Brith er god til å merke. Det er de andre greiene hun er dritdårlig til - privatliv og skjerming og sånn. 

Og de siste dagers blogginnlegg og oppmerksomhet rundt henne, er et helt typisk eksempel på at all PR ikke er god pr. 

 

Selvsagt unner jeg en alenemor med fire barn å tjene til livets opphold. Men alenemorstatusen og antallet barn skal da virkelig ikke brukes som unnskyldning for et minstemål av etisk framferd. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...