Åge Mustafa Skrevet 26. september 2016 #1561 Skrevet 26. september 2016 11 timer siden, ashera skrev: Jeg har skrevet det før, og gjentar det: Åpenhet om vold og mishandling er jeg på generelt grunnlag for. Nå er det igjen et slikt innlegg. Men igjen skriver bloggeren på en måte som åpner for spekulasjon om hvilke(n) av barnas fedre som som har mishandlet henne, (eller evt. en tredje mann vi ikke kjenner til), og spekulasjon om hvorvidt hun faktisk sender unger på samvær til en voldelig eks. Det synes jeg ikke noe om. Personene det gjelder har ikke tilsvarsrett i en blogg, slik de ville ha hatt det andre medier. Enig i det og vil legge til en ting: Jeg får følelsen av at hun vil ha denne spekulasjonen. Eller: Jeg tror hun vet att det vil spekuleres i og att det er med i beregningen rundt hvordan å formulere seg. Jeg mener ikke å snakke ned åpenhet om vold eller tillegge ab stygge baktanker. Men hun er kalkulert nok og har vel også markedsføringsbakgrunn til å vite om dette ihvertfall. Etisk dårlig å være så uryddig. 11
neiognei Skrevet 27. september 2016 #1562 Skrevet 27. september 2016 Altså. Hun skjuler ikke så veldig godt hvem det gjelder. Hun har sagt når det skjedde. 2
ashera Skrevet 27. september 2016 #1563 Skrevet 27. september 2016 J 1 time siden, neiognei skrev: Altså. Hun skjuler ikke så veldig godt hvem det gjelder. Hun har sagt når det skjedde. Ja og nei. Hun har formulert seg så tvetydig rundt dette at det framstår som om slikt har skjedd med ulike menn. 2
Morgan Le Fay Skrevet 27. september 2016 #1564 Skrevet 27. september 2016 Må si jeg tviler LITT på at en politikvinne kom rett bort til henne og omfavnet henne for å fortelle hvor fantastisk det har gått med henne. Leger, politifolk og liknende har vel en profesjonell tilnærming til yrket sitt og hilser ikke uoppfordret på pasienter, fornærmede eller forbrytere - håper jeg! Ellers er jeg enig med de over - hun vil ha spekulasjon rundt dette, helt klart. 31
neiognei Skrevet 27. september 2016 #1565 Skrevet 27. september 2016 (endret) 20 minutter siden, ashera skrev: J Ja og nei. Hun har formulert seg så tvetydig rundt dette at det framstår som om slikt har skjedd med ulike menn. Hun har sagt veldig klart, konkret og tydelig at hun ble mishandlet mens hun deltok i Hele Norge baker. I 2013. http://annebrith.blogg.no/hele_norge_baker.html Endret 27. september 2016 av neiognei 5
Gjest CecilieX Skrevet 27. september 2016 #1566 Skrevet 27. september 2016 Jeg må si at hun tar dette til et helt nytt nivå. Hvem bruker sin nye date for å promotere blogginnlegg? Hvor lavt har man sunket når man bruker datens kommentar på et gammelt blogginnlegg, lenker til det og bruker det for alt det er verdt i et nytt blogginnlegg. "Klikk dere inn og se hva han skrev". Hun har til nå laget mye innhold ut fra kjærlighetslivet sitt, og det gir åpenbart klikk, men jeg vet ikke om det er en suksessformel for å få forholdene til å vare.
ashera Skrevet 27. september 2016 #1567 Skrevet 27. september 2016 (endret) 21 minutter siden, neiognei skrev: Hun har sagt veldig klart, konkret og tydelig at hun ble mishandlet mens hun deltok i Hele Norge baker. I 2013. http://annebrith.blogg.no/hele_norge_baker.html Ja, det stemmer, men hun skrev i november i fjor om noe som hendte "åtte år tilbake" også. Jeg tror hun har slettet det i bloggen, men det kommer opp på FB fra da hun la det ut. Teaseren på FB lyder: "Pulsen min øker når det vonde skal frem i lyset. Therese spør alltid om "det dypeste" og jeg visste hun ville spørre i dag igjen. Vi går 8 år tilbake i tid og jeg tenker...Lese alt? KLIKK HER -". Endret 27. september 2016 av ashera 6
Pæddan Skrevet 27. september 2016 #1568 Skrevet 27. september 2016 Den dama der juger så det renner av ho. Siste innlegget så påstår hun at hun har fått mange spm rundt dette om barna leser bloggen? Nei AB.... du leser her inne. Innrøm det en gang for alle. For jeg ser nemlig ikke at kommentarfeltet ditt flommer over av spm og ei på facebook. 11
Viking-girl Skrevet 27. september 2016 #1569 Skrevet 27. september 2016 Hun publiserer ikke kritiske spørsmål. Kun folk som har noe positivt og si og som skryter av henne slipper igjennom kommentarfeltet. 1
Viking-girl Skrevet 27. september 2016 #1570 Skrevet 27. september 2016 Akkurat som på Snap: "Mange spør...." 2
Milio Skrevet 27. september 2016 #1571 Skrevet 27. september 2016 (endret) Edit Endret 27. september 2016 av Milio
_Malene Skrevet 27. september 2016 #1572 Skrevet 27. september 2016 Ok, nå måtte jeg gå inn på bloggen.. Fy meg.. Prøver egentlig å styre unna blogger jeg ikke har sansen for. Men altså. Denne T hun skriver om, det virker så oppkonstruert? Lurer på hvor mye hun skriver som kommer fra fantasi og ikke virkelighet.. Kleint å skrive om en ny flamme allerede.. Men bloggen er jobben hennes, så hun sørger nok for at det blir juicy ting å skrive om. Hvorvidt det har skjedd i virkeligheten, er en annen ting. 7
Valetta Skrevet 27. september 2016 #1573 Skrevet 27. september 2016 1 time siden, Morgan Le Fay skrev: Må si jeg tviler LITT på at en politikvinne kom rett bort til henne og omfavnet henne for å fortelle hvor fantastisk det har gått med henne. Leger, politifolk og liknende har vel en profesjonell tilnærming til yrket sitt og hilser ikke uoppfordret på pasienter, fornærmede eller forbrytere - håper jeg! Ellers er jeg enig med de over - hun vil ha spekulasjon rundt dette, helt klart. HELT enig. Nei, man går ikke uoppfordret bort til folk på den måten, om man er proffesjonell. Det lærer man på utdanningen. Tror dette bare er oppspinn og vrøvl. Uansett hva hun har opplevd så mener jeg (det samme om Anna Rasmussen) - at "å bruke det" på dene kommersielle måten skaper mer avsky enn sympati. Ivertfall fra min side. Mulig jeg er kynisk. 14
ashera Skrevet 27. september 2016 #1574 Skrevet 27. september 2016 Jeg synes det er problematisk hvordan hun omtaler og utleverer tidligere relasjoner, det være seg kjærester, dater eller mødre til barnas venner. De som prøver å kommentere dette blir enten møtt med taushet eller den vante visa om at "jeg er bare meg, jeg har bestemt meg, jeg gjør som jeg vil, jeg er åpen og ærlig". Bloggeren har null refleksjon om hvordan hennes eget liv er innvevd i andres og hvordan folk er utlevert til hennes forgodtbefinnende. 14
Viking-girl Skrevet 27. september 2016 #1575 Skrevet 27. september 2016 12 minutter siden, ashera skrev: Jeg synes det er problematisk hvordan hun omtaler og utleverer tidligere relasjoner, det være seg kjærester, dater eller mødre til barnas venner. De som prøver å kommentere dette blir enten møtt med taushet eller den vante visa om at "jeg er bare meg, jeg har bestemt meg, jeg gjør som jeg vil, jeg er åpen og ærlig". Bloggeren har null refleksjon om hvordan hennes eget liv er innvevd i andres og hvordan folk er utlevert til hennes forgodtbefinnende. Amen! 2
Marthe75 Skrevet 27. september 2016 #1576 Skrevet 27. september 2016 1 time siden, neiognei skrev: Hun har sagt veldig klart, konkret og tydelig at hun ble mishandlet mens hun deltok i Hele Norge baker. I 2013. http://annebrith.blogg.no/hele_norge_baker.html Helt i begynnelsen av innlegget skriver hun at hun snakket mye om det som var skjedd med HNB. Og senere skriver hun at de bare skulle visst. Og i avslutningen skriver hun at bare de nærmeste visste. Hvem visste egentlig hva? Og en ting til jeg bet meg merke i; sminker de seg selv i slike programmer? Hun skriver at hun sminket over blåflekkene. Angående innlegget om at bloggingen hennes er et familieprosjekt, hvor alle er inkludert og innforstått med eksponeringen det medfører. Om jeg hadde sagt til min familie "om dere lar meg dele fritt og hemningsløst fra deres liv i to år, så skal vi bygge oss hus med 6 soverom og 3 bad", så hadde alle blitt fra seg av begeistring og villig blitt med på "prosjektet". Der og da hadde de bare sett medaljen, og ikke tenkt på at det var en bakside. En mamma er ikke fritatt ansvar bare fordi hun har innhentet generell tillatelse til å eksponere familien sin Men Anne Brith bryr seg ikke om hva andre måtte mene, for hun er så flink og sterk, hun skrev jo faktisk at hun var en MANN!! I mine øyne fremstår hun som kynisk og kald De handler om penger og fasade! 13
ashera Skrevet 27. september 2016 #1577 Skrevet 27. september 2016 I innlegget om barnas samtykke og informerthet berøres heller ikke den hemningsløse snappingen av minstemann som verken kan lese eller har samtykkekompetanse. Ingen bevissthet å spore om de dilemmaene dette innebærer og ingen vilje til å si noe om det. 15
Rosalie Skrevet 27. september 2016 #1578 Skrevet 27. september 2016 1 time siden, ashera skrev: Jeg synes det er problematisk hvordan hun omtaler og utleverer tidligere relasjoner, det være seg kjærester, dater eller mødre til barnas venner. De som prøver å kommentere dette blir enten møtt med taushet eller den vante visa om at "jeg er bare meg, jeg har bestemt meg, jeg gjør som jeg vil, jeg er åpen og ærlig". Bloggeren har null refleksjon om hvordan hennes eget liv er innvevd i andres og hvordan folk er utlevert til hennes forgodtbefinnende. Jeg må si at det er en brutal holdning fra noen som er godt voksen. Og hun har jo ikke levd noe beskyttet liv, heller, så at hun virker å ha null empati er merkelig. Motgang gjør deg sterk, men det gjør også som regel at man blir mer obs på hvordan man behandler sine medmennesker. 8
Blå politibil Skrevet 27. september 2016 #1579 Skrevet 27. september 2016 Når Anoe Brith hinter og skriver om mishandling på denne måten så tenker jeg automatisk på denne saken. https://www.nrk.no/kultur/ma-betale-1_8-mill-etter-injurier-1.11696919 Slik jeg har forstått så foreligger det ingen dom eller lignende ifbm med mishandlingen. Vedkommende er lett identifiserbar, bare å google. Vedkommende har heller ingen tilsvarsmulighet eller mulighet for å forsvare seg. Jeg forsvarer ikke vold i nære relasjoner, men bloggere bør virkelig passe seg for hva de skriver om andre lett identifiserbare personer. Det er til syvende og sist de som sitter med ansvaret for det som blir publisert. 16
Gjest CecilieX Skrevet 27. september 2016 #1580 Skrevet 27. september 2016 8 timer siden, Marthe75 skrev: Helt i begynnelsen av innlegget skriver hun at hun snakket mye om det som var skjedd med HNB. Og senere skriver hun at de bare skulle visst. Og i avslutningen skriver hun at bare de nærmeste visste. Hvem visste egentlig hva? Og en ting til jeg bet meg merke i; sminker de seg selv i slike programmer? Hun skriver at hun sminket over blåflekkene. Angående innlegget om at bloggingen hennes er et familieprosjekt, hvor alle er inkludert og innforstått med eksponeringen det medfører. Om jeg hadde sagt til min familie "om dere lar meg dele fritt og hemningsløst fra deres liv i to år, så skal vi bygge oss hus med 6 soverom og 3 bad", så hadde alle blitt fra seg av begeistring og villig blitt med på "prosjektet". Der og da hadde de bare sett medaljen, og ikke tenkt på at det var en bakside. En mamma er ikke fritatt ansvar bare fordi hun har innhentet generell tillatelse til å eksponere familien sin Men Anne Brith bryr seg ikke om hva andre måtte mene, for hun er så flink og sterk, hun skrev jo faktisk at hun var en MANN!! I mine øyne fremstår hun som kynisk og kald De handler om penger og fasade! Enig. I forhold til dette med hus så er det jo implisitt slik at om de sier nei, så blir det ikke hus med 6 rom og 3 bad. Hva slags valg er dette da, sånn i realiteten. Innlegget som hun har promotert flere ganger og mener å skulle vise hvor reflektert og gjennomtenkt eksponeringen er, viser bare at hun ikke er reflektert i det hele tatt. Hun nevner ikke mulige negative konsekvenser i det hele tatt.
Anbefalte innlegg