Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria
5 minutter siden, Sh999 skrev:

Huff ja sant.. Var gjerne litt stygt skrevet akkurat det der, men kunne ikke dy meg. Anne Brith er nok grei hun på sin måte, men det irriterer meg at hun snakker så fint om kropps press og at hun har ungdommer i hus bla bla. Og så ser jeg daglig på snap at hun poserer i prøverom og i alle sammenhenger for show off. Det hun bør lære barna sine er og finne trygghet i seg selv, og har man det så har man ikke et så stort eksponerings behov.

Jeg har ikke noe mot henne jeg heller og hun er grei nok og jeg leser ikke bloggen hennes. Hun har kommet med noen meninger som jeg i forbi farten har reagert på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest formula
1 time siden, Viking-girl skrev:

MEN, jeg har ikke tid til å reise til klinikker for hud, fikse vipper, negler og hår. Hvis jeg skulle opprettholdt alt så hadde jeg måtte legge inn en hel dag hver 14. dag bare til utseendet mitt.

Men NÅ, når dagene nesten sprekker av prosjekter, jobb og møter (ja, mange lurer faktisk på når hun egentlig sover!)  har hun tid. Rare greier.

Hun dokumenterer jo slike besøk på snap.

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 7.46, Zenhouse skrev:

Ok. Har jeg forstått dette rett, skal man kunne se før man åpner et innlegg at det er reklame? 

I dette tilfelle, så heter innlegget til AB « de fineste smykkene». Jeg aner jo ikke hva jeg klikker meg innpå, det kunne godt være hun ville vise arvesmykkene fra mormor hun er så glad i. Men nei- de viste seg å være fra «D.Wellington». 

Innlegget er ryddet for brudd på opphavsretten.

Dette har jeg også reagert på. Om man ikke trykker på bloggfeed om du søker opp AB på Google så kommer du til denne siden. Og her er det ingen som kan skjønne at dette er ett sponset innlegg 

Har meldt det til FT 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carina Maria skrev:

Noen som kan svare på hvorfor Anne Britt har regulering for jeg at voksne i 40 - 50 årene ikke hadde regulering. Jeg brukte reggis da jeg gikk på ungdoms skolen. 

Det er vel fordi hun har behov for regulering? Jeg kjenner flere i aldersgruppen som har hatt regulering i voksen alder, og det er flere grunner. Tannstillingen kan ha endret seg, tannsykdommer, tannlegeskrekk i ung alder osv.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
21 minutter siden, Vipser skrev:

Det er vel fordi hun har behov for regulering? Jeg kjenner flere i aldersgruppen som har hatt regulering i voksen alder, og det er flere grunner. Tannstillingen kan ha endret seg, tannsykdommer, tannlegeskrekk i ung alder osv.

Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 7.46, Zenhouse skrev:

Ok. Har jeg forstått dette rett, skal man kunne se før man åpner et innlegg at det er reklame? 

I dette tilfelle, så heter innlegget til AB « de fineste smykkene». Jeg aner jo ikke hva jeg klikker meg innpå, det kunne godt være hun ville vise arvesmykkene fra mormor hun er så glad i. Men nei- de viste seg å være fra «D.Wellington». 

Øredobbene ble også nevnt - etter spørsmål fra en leser - i innlegg av 8. oktober uten å være merket.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må innrømme at jeg også stusser på hvorfor hun ikke da slengte noe kraftige argumenter i bordet på det møtet, siden hun skriver hun reagerte sånn på manglende ærlighet hos andre bloggere? Skulle nesten tro at hele agendaen med å dra på et slikt møte var for å kunne melke situasjonen i ettertid. Jeg sier ikke at jeg tror det er det som er skjedd for jeg ønsker ikke tenke så stygt om andre mennesker, men man begynner jo å tenke sitt likevel i slike situasjoner. For jeg tror at som en voksen person skjønner man vel at de fleste ønsker å være samarbeidsvillige når det er snakk om å arbeide sammen for å motvirke kroppspress. Det er greit nok at det er "kult" å gå mot strømmen men her tror jeg hun har misforstått det ordtaket litt, det gjelder ikke i alle situasjoner. Det blir bare å gi et inntrykk av falskhet fordi at hun på møtet absolutt ikke fremsto like kritisk og bombastisk som hun fremstår nå i ettertid. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB skriver at hun fikk en prat med Eldre og Folkehelseministeren, Åse Michaelsen etter møtet. Hun fikk eposten hennes, slik at de kan avtale et møte, hvor hvor de kan snakke om foreldres eksponering av barn i sosiale medier.

Det er klart at en minister skal lytte til folket, danne seg en mening om så mye og så mangt.  Regner som sikkert at ministeren har fått med seg debatten om barneksponering i tekst og bilder, som en del offentlige bloggere med titusenvis av lesere driver med.

Ikke minst en god artikkel i VG 15.8.18 med overskriften Kritisk til bloggere som fronter barna..Bør lages nye kjøreregler. 

I den artikkelen er der et unisont varsku fra fagpersoner innen temaet.  Bla.  barnepsykolog og professor ved Universitetet i Tromsø, Willy Tore Mørck - Spesialrådgiver i Redd Barna, Sara Eline Grønvold - Kommunikasjonsdirektør i Datatilsynet, Janne Stang Dahl.  De er alle veldig bekymret for bloggerbarna. 

Som bortimot 100% av alle oppegående mennesker her på Rampelys også er.

Mulig jeg har hørt feil, men jeg har pr. dags dato ikke hørt et eneste argument FOR barneeksponering, og hvorfor det er til barnets beste at hele verden (i teorien) får vite "alt" om "vidunderbarna". 

Skal bli interessant å høre om AB klarte å overbevise Ministeren om at hun har rett, og alt fagpersonell tar feil....

P.S  vet jeg burde ha med en link til artikkelen, det funker rett og slett ikke i dag.  Kanskje noen her inne kan legge den ut for meg.

D.S  Kom nettopp på 1 argument FOR barneeksponering.  AB har selv sagt i et intervju med Romerike Blad.  Omtaler av barn gir klikk (penger) 🙄

Endret av Yann
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Annihilator said:

Det blir bare å gi et inntrykk av falskhet fordi at hun på møtet absolutt ikke fremsto like kritisk og bombastisk som hun fremstår nå i ettertid. 

Her er du virkelig inne på noe...

Famling og fomling på møtet. etterfulgt av usammenhengende, men likevel bombastiske utsagn på bloggen. Tilsløring av det vesentlige i ministerens intensjoner pluss noe som mest minner om manipulering av egne blogglesere i innlegget, gjør at man sitter igjen med heller laber tiltro til bloggerens gode intensjoner vedrørende temaet kroppspress.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkehelseministeren :hoho:

Regner med at det er helseministeren som også er ansvarlig for folkehelsa. Greit å bruke korrekte titler på folk, AB.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rosalie skrev:

Regner med at det er helseministeren som også er ansvarlig for folkehelsa. Greit å bruke korrekte titler på folk, AB.

Hun mener nok eldre- og folkehelseminister https://www.regjeringen.no/no/dep/hod/org/eldre--og-folkehelseminister-ase-michaelsen/id2586794/ og ikke helseminister Bent Høie. :) 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rosalie skrev:

Hun ble presentert som folkehelseminister -  https://www.facebook.com/barnedep/videos/258963991470369/ 😊 Som @Femilie viser til er tittelen eldre- og folkehelseminister. 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Men hvorfor har AB plutselig byttet minister?

I innlegget "Barn i sosiale medier" skriver hun at hun skal i møte med Barne og likestillingsministeren, altså det felles møtet for bloggerne. "Og jeg skal be om et eget møte med henne etter det".

Vil AB rette fokus mot barn og unges psykiske helse, istedet for det som opprinnelig var tema, barn i sosiale medier og eksponering av barn? Hva skal du med ungdommene fra 13 år som du vil ha kontakt med for å høre om de får ros hjemme?

Og hva med dette berømmelige innlegget som skal utarbeides i samarbeid med helt _ ekte? Det er FEIL minister Anne Brith! Eller tør du ikke møte Linda Hofstad Helleland?

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, formula skrev:

I innlegget "Barn i sosiale medier" skriver hun at hun skal i møte med Barne og likestillingsministeren, altså det felles møtet for bloggerne. "Og jeg skal be om et eget møte med henne etter det".

Vil AB rette fokus mot barn og unges psykiske helse, istedet for det som opprinnelig var tema, barn i sosiale medier og eksponering av barn? Hva skal du med ungdommene fra 13 år som du vil ha kontakt med for å høre om de får ros hjemme?

Og hva med dette berømmelige innlegget som skal utarbeides i samarbeid med helt _ ekte? Det er FEIL minister Anne Brith! Eller tør du ikke møte Linda Hofstad Helleland?

Nei, jeg forstår heller ikke hvorfor hun har gått bort fra barne- og likestillingstministeren (siden det er mest relevant å snakke om brudd på Barnekonvensjonen kapittel 16, dvs. barns rett til privatliv, når AB og andre influencere eksponerer barn i sine SoMe-kanaler).  Det er selvfølgelig relevant å vise til barns psykiske helse, men det blir avsporing hvis AB kun fokuserer på det ut fra sin oppfattelse.

Viser til det barnepsykolog og professor ved Universitetet i Tromsø, Willy-Tore Mørch har uttalt om eksponering på SoMe - fra https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler  "....  at foreldre generelt bør tenke seg svært godt om dersom de ønsker å eksponere barna i sosiale medier. På store bloggplattformer mener han det er grunn til å være enda mer forsiktig.".(...)

Og uttalelse fra jurist Sara Eline Grønvold-fra http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier"Etter min oppfatning krenker foreldre barnas personvern når de deler informasjon om barnet til ubegrensede kretser i sosiale medier." (...)

Slik at uavhengig av om barn tar skade eller ikke (det vet man ikke før det er for seint), så har barn en selvstendig rett til privatliv, og det bør ikke AB "snakke seg bort fra". Det blir derfor spennende å se om AB klarer å se alle sider, eller om hun velger å avspore ved kun å fokusere på helse, og ha fokus på hva hun selv mener og tror uten å ta med det fagfolk har uttalt om eksponering av barn i SoMe. 

----.   

Annebrith.no - bruk av barn i sosiale medier: https://imgur.com/a/44f5y

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Asti skrev:

Nei, jeg forstår heller ikke hvorfor hun har gått bort fra barne- og likestillingstministeren (siden det er mest relevant å snakke om brudd på Barnekonvensjonen kapittel 16, dvs. barns rett til privatliv, når AB og andre influencere eksponerer barn i sine SoMe-kanaler).  Det er selvfølgelig relevant å vise til barns psykiske helse, men det blir avsporing hvis AB kun fokuserer på det ut fra sin oppfattelse.

Viser til det barnepsykolog og professor ved Universitetet i Tromsø, Willy-Tore Mørch har uttalt om eksponering på SoMe - fra https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler  "....  at foreldre generelt bør tenke seg svært godt om dersom de ønsker å eksponere barna i sosiale medier. På store bloggplattformer mener han det er grunn til å være enda mer forsiktig.". (...)

Og uttalelse fra jurist Sara Eline Grønvold-fra http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier"Etter min oppfatning krenker foreldre barnas personvern når de deler informasjon om barnet til ubegrensede kretser i sosiale medier."(...)

Slik at uavhengig av om barn tar skade eller ikke (det vet man ikke før det er for seint), så har barn en selvstendig rett til privatliv, og det bør ikke AB "snakke seg bort fra". Det blir derfor spennende å se om AB klarer å se alle sider, eller om hun velger å avspore ved kun å fokusere på helse, og ha fokus på hva hun selv mener og tror uten å ta med det fagfolk har uttalt om eksponering av barn i SoMe. 

----.   

👍

Jeg tror dette er et alt for stort og vanskelig tema, hvordan kan man ellers forklare at man i det ene øyeblikket skriver og sier at barn skal skjermes - for så å gjøre det motsatte? 

Endret av Berga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Asti skrev:

Viser til det barnepsykolog og professor ved Universitetet i Tromsø, Willy-Tore Mørch har uttalt om eksponering på SoMe - fra https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler  "....  at foreldre generelt bør tenke seg svært godt om dersom de ønsker å eksponere barna i sosiale medier. På store bloggplattformer mener han det er grunn til å være enda mer forsiktig. ".(...)

Og uttalelse fra jurist Sara Eline Grønvold-fra http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier"Etter min oppfatning krenker foreldre barnas personvern når de deler informasjon om barnet til ubegrensede kretser i sosiale medier. "(...)

----.   

Tusen takk for linken Asti,  tenkte meg den ville komme fra deg. 😉 Helt sikker på at du har i "arkivet" ditt intervjuet i Romerike Blad "Alltid på"  Der hun forteller om A - B og C blogginnlegg.  A er om barn, sykdom og div. kriser, innlegg som går rett til topps på blogglisten. 

Mener at det er i samme intervju hun bedyrer at det er ikke klikk og penger som er drivkraften bak bloggen... ikke sikker på jeg husker hva hun mente  drivkraften var.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
34 minutter siden, Yann skrev:

Tusen takk for linken Asti,  tenkte meg den ville komme fra deg. 😉 Helt sikker på at du har i "arkivet" ditt intervjuet i Romerike Blad "Alltid på"  Der hun forteller om A - B og C blogginnlegg.  A er om barn, sykdom og div. kriser, innlegg som går rett til topps på blogglisten. 

Mener at det er i samme intervju hun bedyrer at det er ikke klikk og penger som er drivkraften bak bloggen... ikke sikker på jeg husker hva hun mente  drivkraften var.

Her er link til intervjuet «Hun som alltid er på»: https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du kan ikke slippe en fis uten å gjøre et prosjekt av det hvis du er kjendis." Sitat Atle Christiansen i Aftenposten.

Det stemmer godt for bloggere også, når lunsj med en venn eller en frisørtime omtales som et viktig møte. (Helst i Oslo.) Eller, som @Marthe75 er inne på, tilfeldige møter blåses opp og forvandles til noe "viktig".

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, formula skrev:

Helt sikkert fordi hun ikke fikk til et møte med Helleland, men klarte å karre til seg et visittkort fra Michaelsen.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...