Stjernekikkeren Skrevet 3. oktober 2018 #14301 Skrevet 3. oktober 2018 Nå har jeg sendt epost til Ecco jeg også og fortalt at jeg er skuffet over at de velger å søtte eksponering av barn på den måten, i min familie har det gått i Ecco sko hele veien, fra de eldste til de yngste, hun får ikke ødelegge det merket! Jeg fatter ikke hvorfor Ecco av alle stabile, vellykka bedrifter må bruke henne?! Håper så mange som mulig herfra sier ifra, jeg vil ha tilbake de skoene. 40
Puffin Skrevet 3. oktober 2018 #14302 Skrevet 3. oktober 2018 Jeg vil også sende mail til Ecco men ønsker å peke til avtalen de har inngått. Har noen link til hvor det står? 10
Lkk Skrevet 3. oktober 2018 #14303 Skrevet 3. oktober 2018 48 minutter siden, Emmelise skrev: Jeg har faktisk aldri i mitt liv sendt inn en epost til et selskap og fortalt dem at jeg ikke lenger kan kjøpe produktene de lager. Jeg har rett og slett ikke sett på det som nødvendig, jeg lar bare være å kjøpe dem og går videre med livet. Idag har jeg sendt den første eposten til Ecco og fortalt dem at til tross for at tre generasjoner av min familie har kjøpt sko av dem i alle år så vil det nå bli slutt på. At jeg gladelig vender tilbake som kunde når de slutter å sløse penger på disse reklamebloggerne som har null troverdighet. Ecco er et bra skomerke! Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor de skulle behøve å fornedre seg med å betale BLOGGERE for å reklamere for dem? 👍 9
Kollontaj Skrevet 3. oktober 2018 #14304 Skrevet 3. oktober 2018 Bra! Har egentlig ikke kjøpt Ecco de siste par årene, men har brukt mye penger på Eccosko tidligere. Kritikk er avlevert. 16
Populært innlegg Puffin Skrevet 3. oktober 2018 Populært innlegg #14305 Skrevet 3. oktober 2018 Fant link til blogginnlegget via google, uten å gi klikk. Oppfordrer alle til å gi beskjed til Ecco. Jeg skrev dette, rett og slett fordi jeg VIL KJØPE ECCO. Men nekter å støtte bedrifter som har uetiske samarbeid.. Hei, på hjemmesiden deres skriver dere om at dere er opptatt av etisk handel, og bruker slagordet RESPONSIBLE FOR EVERY STEP. Dette står i sterk kontrast til inngått samarbeid med blogger Anne Brith Davidsen. Rosabloggere er notoriske i å utlevere og overeksponere barna sine i sosiale media, dette burde dere ta avstand fra! Jeg har kjøpt Ecco til meg selv i alle år, og nå til mann og barn. Det blir det en slutt på fram til samarbeidet er avsluttet. Vi ønsker ikke å støtte en bedrift som samarbeider med bloggere/firma som ikke lytter til barneombud eller følger barnekonvensjonen. Håper å kunne bli kunde igjen snart. Vh, NN 59
Kollontaj Skrevet 3. oktober 2018 #14306 Skrevet 3. oktober 2018 Andre bloggere som mikser Ecco med barne-eksponering er konatil, Tine Monsen, speiltvillingene, Skappel 24
Jadetfårnsi Skrevet 3. oktober 2018 #14307 Skrevet 3. oktober 2018 8 minutter siden, Puffin skrev: Fant link til blogginnlegget via google, uten å gi klikk. Oppfordrer alle til å gi beskjed til Ecco. Jeg skrev dette, rett og slett fordi jeg VIL KJØPE ECCO. Men nekter å støtte bedrifter som har uetiske samarbeid.. Hei, på hjemmesiden deres skriver dere om at dere er opptatt av etisk handel, og bruker slagordet RESPONSIBLE FOR EVERY STEP. Dette står i sterk kontrast til inngått samarbeid med blogger Anne Brith Davidsen. Rosabloggere er notoriske i å utlevere og overeksponere barna sine i sosiale media, dette burde dere ta avstand fra! Jeg har kjøpt Ecco til meg selv i alle år, og nå til mann og barn. Det blir det en slutt på fram til samarbeidet er avsluttet. Vi ønsker ikke å støtte en bedrift som samarbeider med bloggere/firma som ikke lytter til barneombud eller følger barnekonvensjonen. Håper å kunne bli kunde igjen snart. Vh, NN Jeg heier på saklig kritikk og redelig innspill til bedrifter - slik som dette! Mail med lignende innhold går fra meg også. Takk for inspirasjon og godt innlegg! 34
Gjest Brielle Skrevet 3. oktober 2018 #14308 Skrevet 3. oktober 2018 12 minutter siden, Puffin skrev: Fant link til blogginnlegget via google, uten å gi klikk. Oppfordrer alle til å gi beskjed til Ecco. Jeg skrev dette, rett og slett fordi jeg VIL KJØPE ECCO. Men nekter å støtte bedrifter som har uetiske samarbeid.. Hei, på hjemmesiden deres skriver dere om at dere er opptatt av etisk handel, og bruker slagordet RESPONSIBLE FOR EVERY STEP. Dette står i sterk kontrast til inngått samarbeid med blogger Anne Brith Davidsen. Rosabloggere er notoriske i å utlevere og overeksponere barna sine i sosiale media, dette burde dere ta avstand fra! Jeg har kjøpt Ecco til meg selv i alle år, og nå til mann og barn. Det blir det en slutt på fram til samarbeidet er avsluttet. Vi ønsker ikke å støtte en bedrift som samarbeider med bloggere/firma som ikke lytter til barneombud eller følger barnekonvensjonen. Håper å kunne bli kunde igjen snart. Vh, NN Dette var veldig bra, saklig og godt skrevet! 🙂👌🏻
Gjest Hummel34 Skrevet 3. oktober 2018 #14309 Skrevet 3. oktober 2018 For meg handler det ikke bare om barneeksponering. Jeg bruker klærne til polarn o pyret selv om funkgine bruker barna for å fronte disse klærne. Men noen jeg virkelig ikke vil assosieres med er ABD.
Viernes Skrevet 3. oktober 2018 #14310 Skrevet 3. oktober 2018 (endret) På 23.9.2018 den 18.21, Viernes skrev: I innlegget sitt om bloggpoliti skriver Anne Brith om at hun fant feil hos mange på Instagram, inkludert seg selv. Hva med bloggen hennes? Klikker man seg inn på bloggen, eller velger en kategori, blir en møtt av en side bestående av bilder med en overskrift, så kan man klikke seg inn på innleggene man vil besøke. Om det er et reklameinnlegg eller ei får man ikke vite noe som helst om før man kommer inn på innlegget. Feilmerket reklame i stor skala, der altså. Siterer meg selv. I dag la jeg merke til noe på headeren til AB, og det var kun fordi det var en blinkende reklame på siden som fikk oppmerksomheten min et øyeblikk. Det står, med lys hvit skrift (der noe er over dushvit bakgrunn) "inneholder reklame". Om det er noe som har vært der lenge, eller om det er noe som dukket opp etter at jeg skrev her, (og kontaktet FT angående saken) vet jeg ikke. Edit: Skulle legge inn screenshot via mobil nå, men 'merkingen' hennes synes nesten ikke når man bruker mobil. Uansett, her kan dere se selv. Se om dere kan finne 'merkingen'. Endret 3. oktober 2018 av Viernes 16
Superblomst Skrevet 3. oktober 2018 #14311 Skrevet 3. oktober 2018 (endret) 19 minutter siden, Viernes said: Siterer meg selv. I dag la jeg merke til noe på headeren til AB, og det var kun fordi det var en blinkende reklame på siden som fikk oppmerksomheten min et øyeblikk. Det står, med lys hvit skrift (der noe er over dushvit bakgrunn) "inneholder reklame". Om det er noe som har vært der lenge, eller om det er noe som dukket opp etter at jeg skrev her, (og kontaktet FT angående saken) vet jeg ikke. Edit: Skulle legge inn screenshot via mobil nå, men 'merkingen' hennes synes nesten ikke når man bruker mobil. Uansett, her kan dere se selv. Se om dere kan finne 'merkingen'. Herregud, det der er jo faktisk latterlig. Tror hun alvorlig talt at det gjelder som merking?😂 Endret 3. oktober 2018 av Superblomst 16
Viernes Skrevet 3. oktober 2018 #14312 Skrevet 3. oktober 2018 2 minutter siden, Superblomst skrev: Herregud, det der er jo faktisk latterlig. Tror hun virkelig at det der gjelder som merking?😂 Bare så det er sagt, så synes hele setningen når man bruker pc. Ikke at det holder vann i det heletatt, men.. Er det noen som sitter på en screenshot fra de siste par ukene, hvor man kan se headeren hennes? 8
Superblomst Skrevet 3. oktober 2018 #14313 Skrevet 3. oktober 2018 (endret) 8 minutter siden, Viernes said: Bare så det er sagt, så synes hele setningen når man bruker pc. Ikke at det holder vann i det heletatt, men.. Er det noen som sitter på en screenshot fra de siste par ukene, hvor man kan se headeren hennes? Gikk inn på bloggen nå, og da var det mye mer tydelig. Allikevel er jeg ganske sikker på at det ikke holder mål, må ikke fonten være lik og av samme størrelse som resten av innlegget? https://imgur.com/a/l2CwM6U (Bilde av merkingen sett fra pc) Endret 3. oktober 2018 av Superblomst bedre bilde 9
Gjest Brielle Skrevet 3. oktober 2018 #14314 Skrevet 3. oktober 2018 30 minutter siden, Viernes skrev: Siterer meg selv. I dag la jeg merke til noe på headeren til AB, og det var kun fordi det var en blinkende reklame på siden som fikk oppmerksomheten min et øyeblikk. Det står, med lys hvit skrift (der noe er over dushvit bakgrunn) "inneholder reklame". Om det er noe som har vært der lenge, eller om det er noe som dukket opp etter at jeg skrev her, (og kontaktet FT angående saken) vet jeg ikke. Edit: Skulle legge inn screenshot via mobil nå, men 'merkingen' hennes synes nesten ikke når man bruker mobil. Uansett, her kan dere se selv. Se om dere kan finne 'merkingen'. Hvilken merking? 🧐 Ser virkelig ingenting, hvor er det egentlig?
Gjest Brielle Skrevet 3. oktober 2018 #14315 Skrevet 3. oktober 2018 6 minutter siden, Superblomst skrev: Gikk inn på bloggen nå, og da var det mye mer tydelig. Allikevel er jeg ganske sikker på at det ikke holder mål, må ikke fonten være lik og av samme størrelse som resten av innlegget? https://imgur.com/a/l2CwM6U Så det nå...men det der kan da umulig være godt nok!? Det står vel at man skal merke tydelig, slik at folk faktisk ser det 🤔
Gjest Brielle Skrevet 3. oktober 2018 #14316 Skrevet 3. oktober 2018 Leserne skal da ikke måtte lete skikkelig etter merkingen, omtrent med lupe, for å selv bekrefte eller avkrefte om det er reklame de skal lese nå!?? Dette kan ikke være lov, burde faktisk sendes inn, om ikke annet så for å få svar på om det er innafor eller ikke. Jeg tviler..
LilleSnupp Skrevet 3. oktober 2018 #14317 Skrevet 3. oktober 2018 Til å ikke bry seg må jeg si hun bryr seg svært mye.. #RingeHjem Den bloggen er en evig runddans av husdrøm-, milliondrøm-, luftslott, svada motivasjons- og alle er så slem innlegg. Gått over til det tragikomiske nå. Hun strever og strever sånn, stakkar. 26
Lkk Skrevet 3. oktober 2018 #14318 Skrevet 3. oktober 2018 13 minutter siden, LilleSnupp skrev: Til å ikke bry seg må jeg si hun bryr seg svært mye.. #RingeHjem Den bloggen er en evig runddans av husdrøm-, milliondrøm-, luftslott, svada motivasjons- og alle er så slem innlegg. Gått over til det tragikomiske nå. Hun strever og strever sånn, stakkar. Det eneste jeg kan se hun har oppnådd på flere år er å selge barna og sin egen sjel . Resten har endt i konkurs . Til å være i 40 åra stiller hun dårligere enn de fleste på samme alder . Dama må jo være arbeidssky , ellers hadde hun vel hatt en fast jobb og kunne kjøpt en leilighet / hus til seg selv og barna for mange år siden. 28
marthes Skrevet 3. oktober 2018 #14319 Skrevet 3. oktober 2018 4 timer siden, Kollontaj skrev: Andre bloggere som mikser Ecco med barne-eksponering er konatil, Tine Monsen, speiltvillingene, Skappel småbarnsforeldre bloggen også. 4
Kollontaj Skrevet 3. oktober 2018 #14320 Skrevet 3. oktober 2018 Ok, det var disse jeg så på Bloglovin. Er sikkert flere. 5
Fremhevede innlegg