Gjest formula Skrevet 2. oktober 2018 #14261 Del Skrevet 2. oktober 2018 53 minutter siden, Kollontaj skrev: Her synes jeg Tv2 får ta skylda for fremstillingen. De hadde sikkert mulighet til å vise situasjonen annerledes, men velger å fremstille den ene voksenpersoner som et barn og understreke aldersforskjellen mellom kjæresteparet med klippingen og utvelgelsen av scener. Sleipt gjort, selv om de fikk frem det de ville; noe folk vil legge merke til og snakke om. Enig! De kunne også klippet bort en god del av alle "genialt!", "kult!" og øvrige interjeksjoner. For ikke å snakke om scenen i badehåndkle. Blir ikke Anne Brith sint over å se ham/dem framstilt på denne måten? Det skal jo ellers ikke så mye til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nobile Skrevet 2. oktober 2018 #14262 Del Skrevet 2. oktober 2018 3 timer siden, formula skrev: Enig! De kunne også klippet bort en god del av alle "genialt!", "kult!" og øvrige interjeksjoner. For ikke å snakke om scenen i badehåndkle. Blir ikke Anne Brith sint over å se ham/dem framstilt på denne måten? Det skal jo ellers ikke så mye til. De kunne klippet det bort, men reality- tv handler jo ikke å klippe til ting så det går i deltagernes favør vel ? Det blir vel klipt til for å skape mest mulig diskusjon/ oppmerksomhet og deretter flere seere ? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 2. oktober 2018 #14263 Del Skrevet 2. oktober 2018 Noe kan man skylde på klipping, og så har jo samtidig disse situasjonene skjedd og disse tingene har blitt sagt. Blir så utrolig flau og ille berørt på barna sine vegne når jeg ser disse situasjonene. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. oktober 2018 #14264 Del Skrevet 2. oktober 2018 Tv2 kan vise etiske bedømminger ved å spare familiemedlemmer under 18 år for negative situasjoner, men de har valgt å la være. Det sier litt. Enkelte personer som vil eksponeres, bør beskyttes mot seg selv. Det er grunnleggende presse-etikk (hvilket jeg ikke betrakter tv2 for å inneha for mye av). 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 2. oktober 2018 #14265 Del Skrevet 2. oktober 2018 Jeg har hatt TV2 Sumo siden i sommer, fordi det var en annen serie jeg ville se. Men nå har jeg sagt opp. Makan til søppel-TV som Bloggerne. Og aller verst med tanke på barna til AB syns jeg. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bue Skrevet 2. oktober 2018 #14266 Del Skrevet 2. oktober 2018 7 minutter siden, Kollontaj skrev: Tv2 kan vise etiske bedømminger ved å spare familiemedlemmer under 18 år for negative situasjoner, men de har valgt å la være. Det sier litt. Enkelte personer som vil eksponeres, bør beskyttes mot seg selv. Det er grunnleggende presse-etikk (hvilket jeg ikke betrakter tv2 for å inneha for mye av). Kunne ikke vært mer enig! Pressen har etiske retningslinjer å forholde seg til, men TV2 ignorerer Vær Varsom plakaten urovekkende ofte. Særlig punkt 3.9 3.9. Opptre hensynsfullt i den journalistiske arbeidsprosessen. Vis særlig hensyn overfor personer som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine uttalelser. Misbruk ikke andres følelser, uvitenhet eller sviktende dømmekraft. Husk at mennesker i sjokk eller sorg er mer sårbare enn andre. Man skulle trodd at dette punktet var forfattet spesielt for Anne Brith. Hun kan jo umulig være klar over hvilken skade hun gjør, både på seg selv og de rundt seg. Og TV2 står klar og dokumenterer, for etikk veies opp mot seertall, og det siste vinner. Ingen gidder og se på normale, balanserte, fornuftige mennesker, jeg skjønner det, men her er det mindreårige involvert. Når AB ikke skjønner det selv, burde TV2 ta ansvaret. Erik fremstilles som en snill og blid gutt, dessverre fremstiller (forsterker?) TV2 inntrykket av at han er veldig enkel, noe som forsterkes av den merkelige settingen han er i. Men det er ikke det verste inntrykket man kan gi. Men når han bryter loven burde TV2 beskytte han og fjerne det stoffet. Ikke publisere det slik at teksting i bil normaliseres. Igjen veier seertall høyere enn etikk, de siste sidene i tråden her viser tydelig at dette engasjerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Stjernekikkeren Skrevet 2. oktober 2018 Populært innlegg #14267 Del Skrevet 2. oktober 2018 Etter all min erfaring med Anne Brith og kjæresten så vet jeg ærlig talt ikke hvor mye klipping tv2 måtte ha gjort for alt i alt å få henne til å fremstå som en anstendig mor til fire. Det er kanskje veldig stygt sagt av meg, men damen er jo både høyt og lavt, hit og dit, ene dagen er det jobb og alvor, på samme tid ferie, det handler om å ikke eksponere barn og gjøre der likevel, det handler om at alle må bidra, men at mor handler veldig dyre leketøy til kjæresten sin. Det er husmorferie ene dagen, def er enorme mengder jobb andre, og ferie i en uke på samme tid. Nå skal jeg faktisk gå så langt at jeg mener Anne Brith ikke er stabil, og jeg mener at tv2 utnytter faktisk hennes uforutsigbarhet til å skape seg interessante tvøyeblikk. Anne Brith ene og alene kunne kanskje ha klart dette, seile avgårde som en virkelighetsfjern drømmer, men dama har barn som ber om å få være en vanlig familie. Det er motbydelig av tv2 og skamfullt å velge å vise dette frem, og attpåtil velge de øyeblikkene hvor mest dumhet og eksponering skjer. Kyniske gribber som tjener på ei som burde vært skjermet fra seg selv. 83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 2. oktober 2018 #14268 Del Skrevet 2. oktober 2018 42 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Etter all min erfaring med Anne Brith og kjæresten så vet jeg ærlig talt ikke hvor mye klipping tv2 måtte ha gjort for alt i alt å få henne til å fremstå som en anstendig mor til fire. Det er kanskje veldig stygt sagt av meg, men damen er jo både høyt og lavt, hit og dit, ene dagen er det jobb og alvor, på samme tid ferie, det handler om å ikke eksponere barn og gjøre der likevel, det handler om at alle må bidra, men at mor handler veldig dyre leketøy til kjæresten sin. Det er husmorferie ene dagen, def er enorme mengder jobb andre, og ferie i en uke på samme tid. Nå skal jeg faktisk gå så langt at jeg mener Anne Brith ikke er stabil, og jeg mener at tv2 utnytter faktisk hennes uforutsigbarhet til å skape seg interessante tvøyeblikk. Anne Brith ene og alene kunne kanskje ha klart dette, seile avgårde som en virkelighetsfjern drømmer, men dama har barn som ber om å få være en vanlig familie. Det er motbydelig av tv2 og skamfullt å velge å vise dette frem, og attpåtil velge de øyeblikkene hvor mest dumhet og eksponering skjer. Kyniske gribber som tjener på ei som burde vært skjermet fra seg selv. TV2 bør tenke tanken at en som er lite stabil under realityopptak, fint kan komme til å rette søksmål mot kanalen i etterkant, nettopp med begrunnelse i at hun var presset/følte seg presset, ikke klarte å bedømme hverken konsekvenser eller situasjoner, etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 2. oktober 2018 #14269 Del Skrevet 2. oktober 2018 TV2 filmer og sender, AB stiller villig opp med kjæreste og barn og seerne vil se freakshow og har det gøy på hennes bekostning. Triste greier 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 2. oktober 2018 #14270 Del Skrevet 2. oktober 2018 1 time siden, Lopploella skrev: Jeg har hatt TV2 Sumo siden i sommer, fordi det var en annen serie jeg ville se. Men nå har jeg sagt opp. Makan til søppel-TV som Bloggerne. Og aller verst med tanke på barna til AB syns jeg. Jeg har boikottet dem siden det ble klart at Vegard Jansen Hagen skulle få beholde jobben, i november i fjor. Ser fotball på andre kanaler, ikke noe problem. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 2. oktober 2018 #14271 Del Skrevet 2. oktober 2018 Ryddet for persondebatt. Raven Emerald, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lkk Skrevet 2. oktober 2018 #14272 Del Skrevet 2. oktober 2018 AB elsker jo å være synlig , virker som hun tror hun er en stjerne . Tror faktisk ikke hun er smart nok til å skjønne at denne ekstreme oppførselen skader barna . Enda verre at tv2 ikke stopper opp og tenker at dette har gått over alle grenser . Oppfordrer alle til å sende tv2 en bekymringsmelding . Lurer også på hvor fedrene til barna er , de må snart komme på banen og ta ansvar. Ekkelt å være vitne til at barna blir utsatt for så ødeleggende oppførsel kun for å underholde tv seere . 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lkk Skrevet 2. oktober 2018 #14273 Del Skrevet 2. oktober 2018 52 minutter siden, minister-mio skrev: TV2 filmer og sender, AB stiller villig opp med kjæreste og barn og seerne vil se freakshow og har det gøy på hennes bekostning. Triste greier Enig ,dette er bare trist ! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 2. oktober 2018 #14274 Del Skrevet 2. oktober 2018 Å herregud jeg blir så klein av å se på han der kjæresten hennes at jeg får helt utslett... er han 16 år!!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Oktnxbye Skrevet 2. oktober 2018 Populært innlegg #14275 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) At både Kvinneguiden og TV2 eies av Egmont er så ulogisk. Her inne er det såvidt det er lov å nevne at AB i det hele tatt har barn - og på Bloggerne denne sesongen har de vært heftig eksponert i settinger som er så private at de ikke har noe ute i offentligheten å gjøre som underholdning. Det er forøvrig flere barn som har blitt eksponert i serien - men denne tråden handler om AB, så jeg holder meg til henne her. Endret 2. oktober 2018 av Oktnxbye 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 2. oktober 2018 #14276 Del Skrevet 2. oktober 2018 1 time siden, Oktnxbye skrev: At både Kvinneguiden og TV2 eies av Egmont er så ulogisk. Her inne er det såvidt det er lov å nevne at AB i det hele tatt har barn - og på Bloggerne denne sesongen har de vært heftig eksponert i settinger som er så private at de ikke har noe ute i offentligheten å gjøre som underholdning. Det er forøvrig flere barn som har blitt eksponert i serien - men denne tråden handler om AB, så jeg holder meg til henne her. Ja, det er helt ulogisk og meget tragisk at Egmont via TV2 eksponerer bloggerenes barn, men nekter å la de omtales her, de nekter faktisk at barna blir forsvart og at deres sak blir talt. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mme Blavatsky Skrevet 2. oktober 2018 #14277 Del Skrevet 2. oktober 2018 I dagens innlegg skriver Anne Brith at hun og Erik snart har vært sammen i ett år. At de visstnok ble sammen på den røde løperen i februar i år er noe hun til stadighet bringer på bane. I dag skriver vi faktisk bare 2. oktober, og det vil si at det er flere måneder til ettårsjubileumet deres. Hun er ikke den eneste bloggeren som overdriver slik, men jeg tror hun er den eneste på over førti med fire barn. På meg virker det så umodent og fjasete, omtrent som små barn som insisterer på at de er sju OG et halvt. For et merkelig fokus og for en merkelig atferd av en middelaldrede dame! Jeg må si at hun stadig overrasker meg i negativ forstand. Forhåpentligvis er dette den siste sesongen tv2 våger å sende «Bloggerne» av etiske og moralske hensyn. La i hvertfall barna være i fred! 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. oktober 2018 #14278 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Overdrivelse er ett av bloggerens viktigste virkemidler. 8 måneder kontra 1 år, jobbe døgnet rundt kontra 9 dagers ferie osv. Skikkelig troverdig. Endret 2. oktober 2018 av Kollontaj 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 2. oktober 2018 #14279 Del Skrevet 2. oktober 2018 3 timer siden, BethD skrev: Å herregud jeg blir så klein av å se på han der kjæresten hennes at jeg får helt utslett... er han 16 år!!? Han er sikkert både snill og grei men virker fryktelig umoden. Et stort barn. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brielle Skrevet 2. oktober 2018 #14280 Del Skrevet 2. oktober 2018 1 time siden, Justlooking skrev: Han er sikkert både snill og grei men virker fryktelig umoden. Et stort barn. Skriver ikke dette for å være helt dust mot han, men av en eller annen grunn så har Nils fra Mot i Brøstet dukket opp i hodet mitt hver gang jeg har sett dem sammen på tv 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg