Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

3 timer siden, ESFP skrev:

Så enkelt er det ikke... Er hun over 40 år, skal hun lete lenge før hun finner en bank som aksepterer mindre enn 25 % i egenkapital. Hun må også kunne vise til stabil inntekt og hun får ikke låne mer enn 5 ganger årsinntekt. Hun må da ha 3 millioner i egenkapital og hatt minimum 2 millioner i inntekt de siste årene. 

Hun tror vel ikke for alvor at hun kan kjøpe et hus til 12 mill , har vel problem med å få lån på 3 mill . Med tanke på hennes forhistorie skal det vel holde hardt å få lån i det hele tatt , er vel derfor hun blir så hysterisk når Erik ikke vil kjøpe noe sammen med henne . Hun er en middelaldrende 4 barnsmor som klipper ut og henger opp et bilde av et 12 millioners hus fordi hun ønsker seg så veldig et sånt hus 😂😂 barna mine henger opp ønskelister til jul , de tror på julenissen de også🤶🎅🏻

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på hva det er med menneskene som finner Anne Brith inspirerende og motiverende? Det siste innlegget ga meg pyramidespill vibber! Sånn amerikansk Tony Robbins opplegg! «DU kan tjene så mye du vil!», «Tenk det, oppnå det!»

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loffeliten

Så alle konkursene hennes, og det faktum at hun etter årevis med husmas enda ikke har klart å faktisk kjøpe seg et hus, det skyldes rett og slett at hun ikke vil lykkes, det da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor hun sikter så sinnsykt høyt på boligmarkedet at det er bortimot uoppnåelig. Det burde jo være viktigere for henne at familien har stabiliteten det gir å eie bolig enn at det er drømmeboligen i et av de dyreste områdene i landet. Men et "vanlig" hus på Sørumsand eller et annet sted på Romerike passer vel dårlig inn i "rik Bærumsfrue" imaget jeg har inntrykk av at hun har prøvd å bygge gjennom sommerlivet på Oustøen...?

Hvor lenge kan de forresten bli boende i leiligheten de leier nå? Skulle hun ikke vært ute i mars, men fikk lov av ny eier å bli boende i et halvt år til? Det halvåret har vel gått nå? Hmmm...🤔

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zenhouse skrev:

En mor skriver i kommentar feltet at det er ikke bare å bestemme seg for alt man vil oppnå. Hennes datter er ung ufør og har derfor begrensninger. AB svarer at hun er uenig, mener datteren hennes kan oppnå alt hun drømmer om.  Jeg blir målløs.... i bunn og i grunn mener AB at det er latskap som gjør at ikke alle oppnår sine drømmer? Sånn oppfatter jeg det. 

Jeg synes AB har noen poeng innimellom og forstår at hun godt kan inspirere noen med sine mantraer om mål, visjoner og pengesummer her og der. Men likevel er hun uspiselig, av den grunn at hun virker totalt blottet for innsikt i at vi er alle forskjellige. Det er som om det finnes bare én oppskrift på suksess i hennes hode. 

Det var akkurat en sånn kommentar hun kom med en gang tidligere som fikk meg til bli oppmerksom på denne damen. Hun påsto den gang at alle kunne få gode karakterer så lenge de arbeidet målbevisst. I hennes øyne er barnas prestasjoner en gjenspeiling av foreldrenes (AB) fantastiske egenskaper. Hun ever ikke å forstå at alle er født forskjellige og at det er årsaker, annet enn latskap, som gjør at alle ikke får 6 i alle fag. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ESFP skrev:

Det var akkurat en sånn kommentar hun kom med en gang tidligere som fikk meg til bli oppmerksom på denne damen. Hun påsto den gang at alle kunne få gode karakterer så lenge de arbeidet målbevisst. I hennes øyne er barnas prestasjoner en gjenspeiling av foreldrenes (AB) fantastiske egenskaper. Hun ever ikke å forstå at alle er født forskjellige og at det er årsaker, annet enn latskap, som gjør at alle ikke får 6 i alle fag. 

:hakeslepp:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 10 år yngre enn AB. Alenemor. Har mastergrad , men ikke en høyt lønnet jobb, pga situasjonen jeg er i. Jeg eier bolig. Tjener mindre enn de fleste andre jeg kjenner. Men eier. Jeg kan ikke begripe hvordan hun kan få til mindre enn meg. Nå bruker jeg heller ikke penger på noe annet enn barn og regninger, men hjelpes! Har hun den inntekten hun skryter på seg, så burde hun klare huslån. Alene. Må ikke koste 12mill for å være et hjem. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg denne situasjonen med huskjøping er veldig nyttig. 

Det funker veldig godt som dokumentasjon på at det er langt mellom den figuren AB ønsker å iscenesette og det som er sannheten. 

Jeg tar det som en veldig tydelig dokumenterbar bekreftelse på akkurat hvor skeptiske man bør være til det som presenteres på bloggen. Hun vil aldri kunne lyve på seg et hus, fordi det er offentlig registere for slikt.

Det som likevel gjør at jeg grøsser på ryggen er som jeg har nevnt før; er hun en bevisst omskriver av sannheten eller lever hun i en alternativ virkelighet. Sistnevnte gir i så fall rom for betydelig bekymring. 

Ærlighet er den viktigste verdien i mitt liv, og jeg sliter virkelig med å forstå at det finnes folk som bevisst lyver for å tjene til livets opphold. Som har samvittighet til å manipulere de som er grunnlaget for levebrødet. Som henvender seg til dem som venninner, for deretter å  kalkulert misbruke venninneforholdet for økonomisk vinning / oppnå status. 

Jeg virkelig, virkelig kvalmes av bloggere som har dette som hovedstrategi, og AB er i så måte en av de aller verste.

Det er dog et valg mellom pest eller kolera, hva som er forklaringen: bevisst løgn og bedrag, eller en blogger som lyver så hun tror det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på de små som liksom lever på ett strengt budsjett for og oppnå mors boligdrøm.. De er jo sikkert flytta på hybel alle sammen før det blir en realitet.. 🙈 

Jeg ønsker meg ny båt, men selv om jeg har lyst på en båt til 3-4mill, så betyr ikke det; 3-4mill båt eller ingen båt. 

Neida, da legger vi oss ett mer realistisk mål mtp økonomien og kjøper oss en båt til 1million.. 

Det er slik du burde tenke AB, viktigere og få en egen Ok bolig, enn drømmen til 10mill om du faktisk ikke har råd til det før barna blir voksne😉

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jo få måneder til det målet skal være i boks, så det vil jo vise seg om 12-millionershus er noe alle kan skaffe seg bare de VIL det, og🙄 «jobber» hardt nok. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det selvhjelpsfjaset hennes er et hån mot folk som har jobbet hardt i årevis i vanlige nyttige jobber, som har tatt gode valg, ikke hatt noen konkurser - og likevel bor trangt med lite luksus. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette huset... Nå sto det vel at det var ett år unna? 

Hvordan var ståa for ett år siden, var det ett år unna da også? 

Endret av Marimba
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem tror hun at hun lurer med snakk om å flytte direkte fra en leid leilighet på landet til en 12 millioners villa? 

Og hvorfor er 12 mill det magiske tallet? Blir hun ikke like lykkelig i en til 10? Eller 8? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om hun (som så mange andre bloggere) har lest idiotbibelen «The Secret» av Rhonda Byrne ... https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Secret_(book)

Hovedbudskapet er at det du tenker hardt nok på - det får du (til). Litt som den svenske menigheten «Livets ord», hvor det å være fattig er din egen feil fordi du ikke har tenkt riktig (på Gud). 

Akkja. 

Endret av Berga
Rettet feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel bare noen år igjen til de eldste barna hennes er flytteklare, så hvorfor gidde å investere så mye penger i en bolig hvor barna kommer til å flytte ut som perler på en snor??

Og hva vil målet være etterpå? Ja, la oss si hypotetisk at hun får kjøpt seg det 12 mill huset....hva er målet etterpå? Når blir man lykkelig? Et større hus? Større inntekt? Når tar det stopp?

Sier som faren min pleier å si: Det er oppriktig synd på mennesker som aldri klarer å bli fornøyde med noe, og alltid må ha mer, fordi de får aldri kjenne på følelsen av å være tilfreds med tilværelsen.

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at første gang jeg så AB i bloggerne hadde hun også printet ut bilde, av det som var drømmehuset den gang. Og hun har altså ikke kommet så mye som et lite musesteg videre siden da.

Forstår forsåvidt ønsket om å eie, men det jeg ikke fatter er hvorfor ikke hun og kjæresten flytter sammen? Altså leier et hus eller en leilighet for et par år, og så kjøper noe sammen etterhvert? Da får de prøvd om de trives med å bo sammen, uten å forplikte seg økonomisk. Det burde jo være naturlig utvikling om forholdet er så fantastisk som AB sier. Eller er det sånn at kjæresten slett ikke VIL bo sammen med henne, hverken eie eller leie?

Det var vel nettopp et sånt forhold hun IKKE ville eller kunne leve i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...