Yann Skrevet 8. september 2018 #13461 Skrevet 8. september 2018 (endret) Vet ikke helt hvorfor jeg fikk en tanke om å tenke på et dikt av Norges beste forfatter Andre' Bjerke. Et dikt i triologien "Jeg dikter meg et liv" Diktet heter "Aldri" For ordens skyld vil jeg presisere at dette dikt ikke er dedikert til denne spesifikke bloggeren her på Rampelys. Det er til "Jeg dikter meg et liv" bloggere generelt. Diktet går som her: Aldri Og det ble gitt oss øyeblikk av nåde da vi får se, og selv bli sett. Men aldri vil du fult og helt forstå det at du og den du elsker, er blitt ett. Og som en nova, tent på nattehvelvet, er det lys som lever mellom to. Men aldri vil du tvile på at selve din evighet består i denne bro. Så lukker mørket seg. Og du kan vente et liv på det som aldri siden skjer. Men aldri vil du fatte hva som hendte, når to som elsket, ikke elsker mer. Endret 8. september 2018 av Yann 6
ashera Skrevet 8. september 2018 #13462 Skrevet 8. september 2018 (endret) 4 timer siden, Regn skrev: Jeg forstår det ikke. Hun burde da ha nått egenadelkravet nå etter alle disse årene? Så vidt jeg husker ble hun først ferdig å betale ned gjeld etter konditori-konkursen sin (2015) for et år eller to siden. Jeg regner med at hun har hatt et relativt stramt trekkregime i den forbindelse. Endret 8. september 2018 av ashera 7
Populært innlegg Christiane_W Skrevet 9. september 2018 Populært innlegg #13463 Skrevet 9. september 2018 3 timer siden, ashera skrev: Så vidt jeg husker ble hun først ferdig å betale ned gjeld etter konditori-konkursen sin (2015) for et år eller to siden. Jeg regner med at hun har hatt et relativt stramt trekkregime i den forbindelse. Om det faktisk er tilfelle hadde jeg faktisk hatt respekt for Anne Brith om hun hadde vært åpen og ærlig om det. Da hadde jo innlegg om at alle i familien må være med å spare til ferien, matbudsjettet på 1000 kr i uka og at hun skulle bruke kun 2500 kr de tre ukene hun hadde ferie uten barna gitt mer mening. Jeg har mine tvil fordi pengene flyr der i gården og AB har i følge egne utsagn på bloggen lite kontroll på hva som går ut av kontoen. Er økonomien stram holder man kostnadene på minimum og har stålkontroll på alt som går både inn på og ut av kontoen. Noen eksempler på ting som ikke stemmer med stram økonomi: Hun skrøt av å ha betalt barna 10.000 kr i belønning for gode karakterer Hun skrev et blogginnlegg om at hun plutselig oppdaget 130.000 kr "manglet" på kontoen hennes - og stakkars henne måtte klare seg med bare "noen tusenlapper" i helgen. Og heldigvis betalte venninna Stina restaurantregningen. Hun skrev et blogginnlegg i sommer om at hun hadde blitt "svindlet" for 15.000 kr via iTunes. Bl.a. ble det trukket snaut 500 kr annenhver uke for et spill et av barna hadde på mobilen eller noe sånt. Jeg skjønner at en god del er er sponset, men om budsjettet var/er stramt er dette ting som ikke burde vært prioritert: Frisørbesøk Neglesalong Spesialdesignet kjole til Vixen Suite på Grand i forbindelse med Vixen Profesjonell leksehjelp Sette bort klesvask Oppussing av båthuset til svigers Laaaaaang sommerferie på Oustøen ....the list goes on and on...and on...and on... Anne Brith må bestemme seg for hva hun er. Er hun stakkarslig alenemor med stram økonomi? Eller glamorøs (Bærums)frue med millioninntekt? På bloggen vingler hun mellom begge deler, ettersom hvilket narrativ som passer henne. Det blir bare dumt og troverdigheten er for lengst borte. 64
Alice123 Skrevet 9. september 2018 #13464 Skrevet 9. september 2018 10 timer siden, Gjest Truka skrev: Du hendelse... da snappes det fra «fiffen» hos pilotparet, mens AB lager trurmunn og tar seg i håret. For en suppegjeng. Åherregud så UTROLIG harry! Og det gjelder hele festen. "Fiffen" my ass. Penger kan virkelig ikke kjøpe klasse... Jeg vet jeg gjentar meg selv mye i disse blogger-trådene, men jeg har til nå ikke funnet noe mer passende uttrykk enn "nyrik russer". 35
Veslefrikk Skrevet 9. september 2018 #13465 Skrevet 9. september 2018 2 minutter siden, Alice123 skrev: Åherregud så UTROLIG harry! Og det gjelder hele festen. "Fiffen" my ass. Penger kan virkelig ikke kjøpe klasse... Jeg vet jeg gjentar meg selv mye i disse blogger-trådene, men jeg har til nå ikke funnet noe mer passende uttrykk enn "nyrik russer". Nå er det nesten så jeg tror du står i fare for å fornærme de «nyrike russerne» 😂 23
Spesialpedagog1 Skrevet 9. september 2018 #13466 Skrevet 9. september 2018 (endret) Out of topic, men jeg synes det er så vittig når enkelte her og der sier at Anne Britta er så gammel/middelaldrende. Kardashian-damene er ikke særlig langt unna henne i alder, og de blir kopiert av flere jenter som er en generasjon yngre enn dem. Så, hva er i såfall galt med å pynte litt på fasaden som førtis? For det første kan man kanskje se noen snev av alderstegn i den alderen, og for det andre er man forhåpentligvis moden nok til å vite hva man gjør... og har råd til å utføre slikt hos klinikker i Norge. Jada, nå kommer det nok en eller annen verdensvant, fastboende etc med sine meninger mot mine. Jeg kommer ikke til å forandre mitt spørsmål uansett. Jeg synes bare at det til tider er utrolig hvordan kvinner her inne rakker ned på andre kvinner. Skyt meg gjerne PS: Jeg leser ikke den bloggen, men jeg leser hva dere skriver. Antar majoriteten på KVINNEguiden er kvinner, og seriøst: slutt nå å rakk ned på andre damer sitt utseende, a! Endret 9. september 2018 av Spesialpedagog1 1
ashera Skrevet 9. september 2018 #13467 Skrevet 9. september 2018 5 timer siden, Christiane_W skrev: Om det faktisk er tilfelle hadde jeg faktisk hatt respekt for Anne Brith om hun hadde vært åpen og ærlig om det. Da hadde jo innlegg om at alle i familien må være med å spare til ferien, matbudsjettet på 1000 kr i uka og at hun skulle bruke kun 2500 kr de tre ukene hun hadde ferie uten barna gitt mer mening. Jeg har mine tvil fordi pengene flyr der i gården og AB har i følge egne utsagn på bloggen lite kontroll på hva som går ut av kontoen. Er økonomien stram holder man kostnadene på minimum og har stålkontroll på alt som går både inn på og ut av kontoen. Noen eksempler på ting som ikke stemmer med stram økonomi: Hun skrøt av å ha betalt barna 10.000 kr i belønning for gode karakterer Hun skrev et blogginnlegg om at hun plutselig oppdaget 130.000 kr "manglet" på kontoen hennes - og stakkars henne måtte klare seg med bare "noen tusenlapper" i helgen. Og heldigvis betalte venninna Stina restaurantregningen. Hun skrev et blogginnlegg i sommer om at hun hadde blitt "svindlet" for 15.000 kr via iTunes. Bl.a. ble det trukket snaut 500 kr annenhver uke for et spill et av barna hadde på mobilen eller noe sånt. Jeg skjønner at en god del er er sponset, men om budsjettet var/er stramt er dette ting som ikke burde vært prioritert: Frisørbesøk Neglesalong Spesialdesignet kjole til Vixen Suite på Grand i forbindelse med Vixen Profesjonell leksehjelp Sette bort klesvask Oppussing av båthuset til svigers Laaaaaang sommerferie på Oustøen ....the list goes on and on...and on...and on... Anne Brith må bestemme seg for hva hun er. Er hun stakkarslig alenemor med stram økonomi? Eller glamorøs (Bærums)frue med millioninntekt? På bloggen vingler hun mellom begge deler, ettersom hvilket narrativ som passer henne. Det blir bare dumt og troverdigheten er for lengst borte. Hun har skrevet om gjelden ved flere anledninger, og nevnt dette i intervjuer. Ellers fullstendig enig med deg ang. motstridende narrativer og praksiser. 5
Ultiva Skrevet 9. september 2018 #13468 Skrevet 9. september 2018 1 time siden, Spesialpedagog1 skrev: Out of topic, men jeg synes det er så vittig når enkelte her og der sier at Anne Britta er så gammel/middelaldrende. Kardashian-damene er ikke særlig langt unna henne i alder, og de blir kopiert av flere jenter som er en generasjon yngre enn dem. Så, hva er i såfall galt med å pynte litt på fasaden som førtis? For det første kan man kanskje se noen snev av alderstegn i den alderen, og for det andre er man forhåpentligvis moden nok til å vite hva man gjør... og har råd til å utføre slikt hos klinikker i Norge. Jada, nå kommer det nok en eller annen verdensvant, fastboende etc med sine meninger mot mine. Jeg kommer ikke til å forandre mitt spørsmål uansett. Jeg synes bare at det til tider er utrolig hvordan kvinner her inne rakker ned på andre kvinner. Skyt meg gjerne PS: Jeg leser ikke den bloggen, men jeg leser hva dere skriver. Antar majoriteten på KVINNEguiden er kvinner, og seriøst: slutt nå å rakk ned på andre damer sitt utseende, a! Jeg er enig med deg i at det innimellom kan komme noen flåsete og unødvendige bemerkninger. Men med tanke på at Davidsen ennå ikke har klart å opparbeide seg egenandel til et hus, i en alder av 43 år og med egenerklært millioninntekt, så er det jo ingen tvil om at hun har elendig økonomisk styring. Når en hverdagsmiddag for 4 barn + en voksen består av én suppepose, ett blomkålhode og 2 dl melk - da sier det seg selv at mor må kutte ut alle disse rådyre skjønnhetsbehandlingene til seg selv. 39
Maskopi Skrevet 9. september 2018 #13469 Skrevet 9. september 2018 Gikk akkurat inn på bloggen nå etter flere måneders pause, der finner jeg et helt nytt innlegg som heter "Vinner kjærligheten over pengespørsmålet?" http://www.annebrith.no/2018/09/09/vinner-kjaerligheten-pengesporsmalet/ Der skriver hun følgende: "Mange i Norge i dag gir opp når de møter litt motgang. Erik og jeg er ikke sånn." (https://imgur.com/a/oSNzQDf) Andre enn meg som får litt sånne Therès i Kongsvikklinikken/Costa del Kongsvik vibber av det? At hun skisserer opp hvordan de har det i fellesskap, mens utstrålingen og handlingen hans sier noe helt annet? 45
Hummingbird2 Skrevet 9. september 2018 #13470 Skrevet 9. september 2018 (endret) Jeg synes mor Godhjerta er veldig lite forståelsesfull ovenfor Eriks situasjon. Det er ganske mye forlangt at han skal hoppe inn i stefarrollen til fire barn. Ikke har de vært sammen særlig lenge heller. At de kan være særboere til barna er større er jo et kjempegodt råd. (Siste blogginnlegget) Skjønner ikke hvorfor hun krever at de må kjøpe hus sammen. Det er et sunnhetstegn at han stritter i mot. Synd at hun ikke evner å tenke like langt. Endret 9. september 2018 av Hummingbird2 40
Gjest Regn Skrevet 9. september 2018 #13471 Skrevet 9. september 2018 Hun presser jo et på vis Eirik gjennom bloggen.Altså, vinner kjærligheten over pengene? I det ligger et: Hvem er han dersom han ikke velger henne og barna? Det er ikke riktig å gjøre slikt bloggmat, føler jeg.
neiognei Skrevet 9. september 2018 #13472 Skrevet 9. september 2018 1 minutt siden, Regn skrev: Hun presser jo et på vis Eirik gjennom bloggen.Altså, vinner kjærligheten over pengene? I det ligger et: Hvem er han dersom han ikke velger henne og barna? Det er ikke riktig å gjøre slikt bloggmat, føler jeg. Det er nok planlagt. 😊 8
Gjest Regn Skrevet 9. september 2018 #13473 Skrevet 9. september 2018 (endret) Akkurat nå, neiognei skrev: Det er nok planlagt. 😊 Ja, det er jeg også ganske sikker på. Men riktig er det ikke. Endret 9. september 2018 av Regn
Gjest formula Skrevet 9. september 2018 #13474 Skrevet 9. september 2018 Nå er det jo umulig å vite hva som er sannhet her, men bildet Anne Brith maler begynner å bli smått tragikomisk. Etter å ha skrevet utallige innlegg om husdrømmen gjennom flere år, er det nå nesten så en kan se for seg en heseblesende Anne Brith med en motvillig Erik på slep, fra megler til megler og fra visning til visning. Hun setter kjæresten i et merkelig lys, forhåpentligvis med hans godkjenning. Men undrer meg over om hun er klar over hvor latterlig hun framstiller seg selv? Det hun sannsynligvis ønsker å gi inntrykk av gjennom disse innleggene er at hun kjemper for å skaffe bolig, og vil gjerne ha ham med på laget (fordi hun elsker ham). I stedet framstår hun som en desperat, godt voksen dame med barn, som maser, maser og maser på sin yngre kjæreste. Samtidig framstilles han som en som faktisk ikke vil bo sammen med henne. Og det blir bare komisk. Nå kjenner jeg ikke AB personlig, men har et sterkt inntrykk av at hun ikke liker å bli ledd av. Så Anne Brith - slutt!
Populært innlegg Marthe75 Skrevet 9. september 2018 Populært innlegg #13475 Skrevet 9. september 2018 At han ikke vil kjøpe hus sammen med henne, forstår jeg godt. Men at hun på død og liv skal kjøpe sammen med han, det skjønner jeg ikke. Hun som fremstiller seg selv som supermamma og god på økonomi ++++ burde jo være livredd for å forplikte seg økonomisk til en ny mann. Tenk på konsekvensene dersom forholdet ryker! For det er helt åpenbart at hun ikke kan sitte med en eventuell bolig alene, og da må familien hennes flytte enda en gang. Det er heller ikke gratis å kjøpe/ selge bolig, megler og avgifter er store utgifter. Hadde jeg vært svigermoren hennes, ville jeg nok blitt et seriøs svigermonster, og gjort ALT for å få denne egoistiske gold diggeren ut av familien igjen. 53
Aricia Skrevet 9. september 2018 #13476 Skrevet 9. september 2018 Det er jo mulig de begge mener de er klare for hva som helst av offentlig ydmykelse bare det gir ham 15 minutes of fame og henne mest mulig klikk og penger i kassen. Jeg har i hvert fall sluttet å forholde meg til noe som helst av det AB formidler som sant. Dvs jeg betrakter sannhetsgehalten som fullstendig uten interesse. Alt som blir igjen da er bare noen underlige og vage tøysehistorier av dårligere kvalitet enn ukebladsberetninger "fra virkeligheten". Rene iscenesettelser for å oppnå maksimal sjokkeffekt er alt denne bloggen har å komme med. Det hadde bare vært å overse fullstendig hvis ikke det var slik at det også er noen høyst virkelige barn inne i bildet her. Men det er det jo dessverre. 34
Veslefrikk Skrevet 9. september 2018 #13477 Skrevet 9. september 2018 4 minutter siden, Aricia skrev: Det hadde bare vært å overse fullstendig hvis ikke det var slik at det også er noen høyst virkelige barn inne i bildet her. Men det er det jo dessverre. Og de barna syns jeg virkelig synd på. Tror ikke hun reflekterer særlig over hva hun faktisk gjør mot dem. De eldste er midt i den mest sårbare alderen og får nok kjenne litt på følelsen av å være pinlig berørt. 22
Gjest formula Skrevet 9. september 2018 #13478 Skrevet 9. september 2018 Blir ikke veldig overrasket om det snart kommer et innlegg med overskriften: "Vi ble enige til slutt. Vi flytter sammen". Og innholdet er like svevende som før. Vi ble enige om at en gang i fremtiden...om noen år... hvis vi fremdeles er sammen...kjøpe hus...Ikke gi opp. Blablabla.
Helado Skrevet 9. september 2018 #13479 Skrevet 9. september 2018 Hun har tydeligvis tenkt å melke denne problemstiliingen så lenge hun kan, dette gir henne både klikk ( mer penger ) og en legitim grunn for at det evt.blir slutt i fremtiden, hvor hun kan sitte igjen som det stakkars offeret. 14
Gjest Regn Skrevet 9. september 2018 #13480 Skrevet 9. september 2018 3 minutter siden, formula skrev: Blir ikke veldig overrasket om det snart kommer et innlegg med overskriften: "Vi ble enige til slutt. Vi flytter sammen". Og innholdet er like svevende som før. Vi ble enige om at en gang i fremtiden...om noen år... hvis vi fremdeles er sammen...kjøpe hus...Ikke gi opp. Blablabla. Valide poeng. Hun kan ikke skrive. Nå kan det argumenteres for at språket er vagt med en hensikt, men det fremstår i alle innlegg som dårlige og svake formuleringer. Dersom bok tror jeg at redaktøren hennes får ansvar for å omskrive det meste.
Fremhevede innlegg