Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

Må jo være en spøk det siste innlegget...? At Erik bare vil være med henne på eventer og ikke stiller opp for barna? Hun har jo skrevet mange ganger hvor mye han stiller opp, jeg skjønner nada!

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun fortsetter med ulogiske argumenter....noe som viser at hun eier ikke sans for logisk tenkning. 

HUn skriver i  innlegget at det er hun som tjener mest, dermed bør hun eie minst like mye som han.

http://www.annebrith.no/2018/09/08/vi-trenger-tid/  

"Erik mener han ikke trenger mer enn en liten leilighet, for han er jo bare en. Så pga meg, må han kjøpe større. Skal han da eie mer enn meg, så blir det jo på en måte urettferdig, da jeg og barna bruker 80% av huset. Vi «sliter» også huset ned med 80% og han bare 20% ."

Hvordan er dette et logisk argument?? Hun har skrevet før at det er Erik som har egenkapitalen de må bruke for å kjøpe noe, og det er ikke størrelsen på lånet, inntekten eller hvem som bruker mest plass som avgjør EIERSKAPET på et hus!

Mulig hun ikke er stokk dum, men logisk er hun lagt i fra. Hadde klikka for meg skulle jeg diskutert noe med sånne folk....

Endret av Helado
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig spesielt å henge ut kjæresten sin på den måten. Det er jo ikke første gang, heller...

Erik 32, Bærum, fremstilles jo ikke akkurat som en drømmemann, for å si det mildt. En normalt oppegående mann hadde da virkelig ikke synes det hadde vært greit? 

Det tar nok ikke lang tid før Bærums-eventyret til AB er over.....AB har levd i en boble og drømt seg bort med «fin-frue-i-Bærum», mens Erik 32, Bærum, har fått sine 15 minutes of fame. Lenge leve den store kjærligheten, liksom....

Endret av SjokoLine
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Morphine&chocolate skrev:

Viser til siste blogginnlegg; Det blir ikke huskjøp nei, og den rause bonuspappaen som ikke kun var opptatt av rampelyset er ikke lengre så raus? Begynner å bli en parodi 😝

Endelig har Anne Brith skjønt det alle andre har visst en god stund: Han VIL IKKE kjøpe hus med henne. Greit at hun innser dette omsider, og tar ansvar selv for å skaffe seg og familien det nye hjemmet de trenger. Nå har hun brukt veldig lang tid og mange blogginnlegg på å fortelle at de ikke blir enige om den økonomiske delingen, mens den enkle forklaringen er at han VIL ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tjener mer, slik at de har råd til høyere lån, derfor bør hun eie mer av huset enn egenandelen tilsier? Det blir omtrent like dumt som å si at hvis man leier ut en leilighet i huset sitt, bør leietageren få en eierandel, for de hjelper tross alt med på å betale ned lånet.

Anne Brith har ikke penger og da får hun ikke kjøpt noe, så enkelt er det. Hun må leie, og enten det er på Sørumsand, eller i huset til kjæresten går faktisk ut på det samme. Hun skal jo få eie 20-30% av dette huset, det er en start. Det er ingentng i veien for at hun, som tjener så godt, kan kjøpe seg inn i huset på sikt. I stedet skal altså Nils Erik gi henne halvparten av sin egenandel nå, etter noen få måneder, fordi hun har kommet dårlig ut av noen forhold før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Jeg skjønner veldig godt at han ikke vil. Og det har ingenting med AB som sådan å gjøre, men simpelthen fordi de ikke en gang har vært sammen i ett år. Hallo!?! Småkjærester i åtte-ni måneder og nå skal man liksom sette seg i boliggjeld og tyngre økonomiske forpliktelser i lengre tid?!?

Og hva som går på AB spesifikt, så har vel ikke akkurat hun de beste forutsetningene for å kunne betjene et lån, hennes økonomiske vanvare fra tidligere eskapader tatt i betraktning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pås skrev:

Må jo være en spøk det siste innlegget...? At Erik bare vil være med henne på eventer og ikke stiller opp for barna? Hun har jo skrevet mange ganger hvor mye han stiller opp, jeg skjønner nada!

Det er én av tre:
1) Hun har løyet frem til nå.
2) Hun lyver nå.
3) Begge alternativene stemmer. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg blir veldig overrasket over er at hun tilsynelatende ikke forstår hvordan det fungerer med lån, egenandel, eierandel, gjeld osv.

Dette er jo virkelig ikke noe hokus pokus.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne
På 11.8.2018 den 22.31, Prinsesse788 skrev:

For meg vil dessverre merkevaren Gant alltid forbindes med drapet på Varhaug. 

Godt jobba:(  Litt som rød Lacoste😰

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kariannne skrev:

Hvorfor det?

Jeg vil også for all fremtid tenke på drapet på den unge jenta når jeg ser Gant-logoen, særlig om den er på en kopp. Takket være ABs bruk av en kopp med Gantlogo som illustrasjon til et blogginnlegg om drapet. Sånn fungerer i alle fall jeg. Husker bilder brukt i skolebøker, omslag på bøker jeg har lest for evigheter siden, klær folk har hatt på seg, utsikten fra et vindu et sted jeg har vært - og følelser, lukt og smak knyttet til de visuelle inntrykkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lest siste blogginnlegg (om huskjøp og kjæreste som ikke stiller opp som reservepappa på fulltid - etter å vært kjærester i et drøyt halvår (sic!)) og atter en gang blitt rystet over hvor slem hun er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er for mye forlangt at en gutt på 32 år skal gå inn og bli bonuspappa for 4 barn.  Gjelder også for Erik 32 år, Bærum.  Må nok senke krava betraktelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snusen skrev:

Tror det er for mye forlangt at en gutt på 32 år skal gå inn og bli bonuspappa for 4 barn.  Gjelder også for Erik 32 år, Bærum.  Må nok senke krava betraktelig

Lurer på om vi jobber oss fram mot et brudd her og da er det viktig å legge all skyld på Erik, slik at mor sjøl blir offeret. Det begynte med strippeklubb-innlegget og deretter har det bare gått nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, bue skrev:

Lurer på om vi jobber oss fram mot et brudd her og da er det viktig å legge all skyld på Erik, slik at mor sjøl blir offeret. Det begynte med strippeklubb-innlegget og deretter har det bare gått nedover.

Ja, dette er jo bare en del av et narrativ hun ønsker å tjene penger på.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør jo ikke være så veldig vanskelig da. 

De kjøper sammen, eier 50/50, betaler 50/50 av husutgifter og skriver en kontrakt med hjelp fra advokat på at E skal ha igjen sin egenkapital ved eventuellt salg av huset, brudd der hun eventuelt beholder huset.

Setter han 500K i egenkapital på huset, og de etter 3 år selger det så skal han sitter igjen med 500K mer enn henne når salget er oppgjort.

Skal firmaet AB leie noen rom i huset, så betales husleien til de i fellesskap og går ut i felles utgifter på huset.

Skal de være en familie så må han forsake en del, nettopp pga at hun har barn og de er en del av den nye familien han velger å være en part av. Familien ABE.as må fungere som en familie der de deler på alt av faste utgifter til hus. Så kan hun heller dekke mer av mat/husholdningsutgifter og strøm, fordi hun og hennes barn utgjør en større del av det dagelige forbruket enn E.

Skal de fungere som en familie å få ting til å fungere, så må de slutte å krangle om at hun har barn som betyr økte utgifter,slitasje osv. De må enten gå all in som en samlet familie, eller droppe det. 

Jeg tror ikke E enten er moden nok til å skjønne dette eller innerst inne ønsker å binde seg i ABE.as. 

Dessverre startet de veldig i feil ende, i stede for bare å være kjærester og kose seg sammen. Var temaet familie og hus veldig aktuelt fra starten av. Så de hadde nok gjort lurt i å bremse litt, være kjærester å gi ting tid. 

Jeg har levd i ett slik familie.as i mange år nå, det har aldri vært noe tema at jeg skal betale mer av huslån,forsikringer,oppussing osv for at jeg hadde barn med meg inn i forholdet.  Vi kjøpte hus sammen, eier 50/50, betaler 50/50 av alle faste utgifter. Han satte mer egenkapital i huset når vi kjøpte det enn meg, jeg har satt inn arv i huset, noe han ikle har gjort og vi får begge igjen vårt ved ett eventuelt salg. Man kan ikke gjøre ting så voldsomt mye mer komplisert enn det trengs.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Snusen skrev:

Gutt?? 

Seriøst? Hvorfor kaller dere ham for gutt? 

Han er godt voksen på lik linje med AB. Hadde han vært 22 år så hadde jeg skjønt det. Men når man er 32 år er man voksen og skal være mer en klar for å ta ansvar for både det ene og andre. 

Å det tror jeg han er også, det e AB og folk her inn som snakker han ned til noe ubrukelig.

Endret av Flettfrid
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Flettfrid skrev:

Gutt?? 

Seriøst? Hvorfor kaller dere ham for gutt? 

Han er godt voksen på lik linje med AB. dHade han vært 22 år så hadde jeg skjønt det. Men når man er 32 år er man voksen og skal være mer en klar for å ta ansvar for både det ene og andre. 

Å det tror jeg han er også, det e AB og folk her inn som snakker han ned til noe ubrukelig.

Enig her, at han er en mann. Og jeg syns det står respekt av at han er MANN NOK til å sette foten ned for den galskapen AB prøver å overkjøre han med. Det viser at han har meninger og og sunn fornuft.

Jeg tror det frustrerer AB mye at hun ikke kan manipulere sin yngre kjæreste, med sin egen ulogiske tankegang, for hun vet godt selv at hun sliter med å komme inn på boligmarkedet alene.....ellers hadde hun kjøpt alene for lenge siden.

Endret av Helado
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...