pøbelsara Skrevet 4. september 2018 #13321 Skrevet 4. september 2018 Å skjerme barna betyr noe helt annet for bloggere enn for oss andre, tydeligvis. Jeg blir helt oppgitt. 28
Raven Emerald Skrevet 4. september 2018 #13322 Skrevet 4. september 2018 Ryddet for persondebatt, krenkende utsagn og svar til dette. Raven Emerald, mod.
Gjest bue Skrevet 5. september 2018 #13323 Skrevet 5. september 2018 Husker dere den tiden hvor Anne Britt fremdeles mente det var skadelig for barn å få en halvnaken kropp i fleisen i beste sendetid, altså etter leggetid? Hun, og de hun delte sofa med, hadde sett på Norske Talenter og ble lamslått av at TV2 valgte å vise nummeret til burlesquedansereq (og kroppspositivist) Carina Carlsen. «- Jeg så på dette som voksenunderholdning, på Wikipedia beskrives sjangeren er særdeles seksualisert. Jeg klarer ikke se humoren i dette, sier hun, og legger til: - Jeg måtte forklare for mine barn etter programmet hvorfor noen velger å kle av seg. Men vi er forskjellige og det må vi bare respektere.» Det var tider, det! Siden den gangen har barn og voksne sett langt mer til den avkledde kroppen til Anne Brith, enn Carinas. Og ikke nødvendigvis etter leggetid. Nå har Carina vunnet Skamløsprisen for sitt arbeid "for at alle skal bli akseptert for den den de er og ønsker å bryte ned vrangforestillinger og utfordre forutinntatt holdninger, nettopp for at mennesker som ikke passer inn i vedtatt samfunnsnormer skal slippe å føle skam." Sitat VG. Anne Briths lesere har sannsynligvis en langt høyere gjennomsnittsalder enn de bloggerne hun omgir seg med. Men betyr det at det er greit å stadig komme tilbake til hvordan idealkroppen skal se ut? Det snakkes ikke mye om, men det finnes mange voksne mennesker med et problematisk forhold til utseende. Det er ikke bare unge mennesker som er sårbare! Og noen av leserne hennes er barn, uansett hva hun måtte hevde. Jeg synes Carina er en flott motvekt til Anne Briths stadige gnål om slank og ungdommelig. Jeg håper Anne Brith kan ta inn over seg hva denne prisen betyr. At det kanskje er på tide å slutte med puppegipper og andre glipper, "fruktbarhet", prating om slanking og vevre små kvinnekropper. Jeg håper dette ikke går i kategorien "vi hyller det stygge og hater det fine". Gratulerer til Carina!
Ella1 Skrevet 5. september 2018 #13324 Skrevet 5. september 2018 Av alle episodene som har vært med 4 stjerners middag så ha det nok vært mange av "kjendisene" som har hatt talentfulle barn. Men, kan ikke huske at noen av dem har brukt dem som underholdning? 🤔Mulig jeg husker feil, men kan bare ikke komme på noen.. 26
Gjest formula Skrevet 5. september 2018 #13325 Skrevet 5. september 2018 8 minutter siden, bue skrev: Husker dere den tiden hvor Anne Britt fremdeles mente det var skadelig for barn å få en halvnaken kropp i fleisen i beste sendetid, altså etter leggetid? Det var i den tiden Anne Brith var "Norwegian cookie and cake diva" det. Da hun ble "Norwegian lifestyle blogger" måtte denne sneversynte tankegangen naturligvis legges til side.
Aricia Skrevet 5. september 2018 #13326 Skrevet 5. september 2018 30 minutter siden, Ella1 skrev: Av alle episodene som har vært med 4 stjerners middag så ha det nok vært mange av "kjendisene" som har hatt talentfulle barn. Men, kan ikke huske at noen av dem har brukt dem som underholdning? 🤔Mulig jeg husker feil, men kan bare ikke komme på noen.. Mari Maurstad gjorde det, i den aller første episoden for mange år siden. 2
MissCortado Skrevet 5. september 2018 #13327 Skrevet 5. september 2018 1 time siden, Ella1 skrev: Av alle episodene som har vært med 4 stjerners middag så ha det nok vært mange av "kjendisene" som har hatt talentfulle barn. Men, kan ikke huske at noen av dem har brukt dem som underholdning? 🤔Mulig jeg husker feil, men kan bare ikke komme på noen.. Mamma Riise hadde sang av en veldig skjønn, sjarmerende og flink datter. Faktisk et av 4-stjernes høydepunkt av det jeg har sett. 3
Lopploella Skrevet 5. september 2018 #13328 Skrevet 5. september 2018 1 time siden, Aricia skrev: Mari Maurstad gjorde det, i den aller første episoden for mange år siden. Men det var vel uten å kombinere med hemningsløs eksponering av barna på blogg, Snapchat og Instagram. Blir helt annerledes syns jeg. 15
Oktnxbye Skrevet 5. september 2018 #13329 Skrevet 5. september 2018 Akkurat nå, Lopploella skrev: Men det var vel uten å kombinere med hemningsløs eksponering av barna på blogg, Snapchat og Instagram. Blir helt annerledes syns jeg. Ja, det er kjendiser som har "brukt" barna til underholdning, MEN det er også alt jeg vet om de gjeldende barna. Jeg vet ikke hvilken skole de går på, eller hvordan soverommet deres ser ut, jeg har ikke full kontroll over hva de spiser i løpet av en uke eller hvor mange timer de trener eller ikke trener. 39
Populært innlegg Hummingbird2 Skrevet 5. september 2018 Populært innlegg #13330 Skrevet 5. september 2018 Anne Britt blir mer og mer lik Gunilla Persson fra «Svenske Hollywoodfruer» 🙈 54
Gjest formula Skrevet 5. september 2018 #13331 Skrevet 5. september 2018 (endret) Anne Brith har jo tidligere uttalt at barna hennes, ved å være en del av bloggen, får muligheter andre barn ikke får. Jeg lurer fremdeles på hva slags muligheter det er snakk om. Og hvis det er tilfelle at et av hennes barn deltar med underholdning i 4-stjerners middag, så blir jo intervjuet i TV2 ( for kun 3 mnd siden) bare enda mer absurd. «Nå som barna begynner å få seg jobber, velge skoler, utmerke seg på områder i livet, skal de få lov til å gjøre det uten at jeg forteller om det. Og uten at andre diskuterer det». Nå er jo disse barna enormt eksponert allerede, via blogg, instagram og snapchat. Og nå kommer altså denne deltakelsen i tillegg (om dette stemmer). Og selvsagt i Bloggerne. "Ifølge Davidsen vil også barna være med på sidelinjen i dokuserien Bloggerne". Nå gjenstår å se hva som er AB og TV2s definisjon av "sidelinjen". Det har jo kommet signaler om at barna skal skjermes i større grad. (?) Ryddet for persondebatt. Edie, adm. Endret 7. september 2018 av formula
Oppland Skrevet 5. september 2018 #13332 Skrevet 5. september 2018 26 minutter siden, Hummingbird2 skrev: Anne Britt blir mer og mer lik Gunilla Persson fra «Svenske Hollywoodfruer» 🙈 Da har vi mye sinne og dårlig underholdning i vente.🙁 4
Aricia Skrevet 5. september 2018 #13333 Skrevet 5. september 2018 (endret) 1 time siden, Lopploella skrev: Men det var vel uten å kombinere med hemningsløs eksponering av barna på blogg, Snapchat og Instagram. Blir helt annerledes syns jeg. Antakelig. Jeg besvarte bare spørsmålet fra en annen bruker med et eksempel jeg husket. Eksponeringen på ABs blogg er mer enn nok ammunisjon for en kritisk diskusjon i tråden, man trenger ikke i tillegg å framstille valgene hennes på et TV-program som mer uvanlige enn de faktisk er. Endret 5. september 2018 av Aricia 4
Hummingbird2 Skrevet 5. september 2018 #13334 Skrevet 5. september 2018 (endret) 2 timer siden, Oppland skrev: Da har vi mye sinne og dårlig underholdning i vente.🙁 Vi har jo allerede sett mye av det 😉 Det er noe med det enorme egoet, dramaet, uthenging av andre mennesker, selvskrytet og det å pushe barn til å opptre på TV som gjør at jeg synes de er two peas in a pod. Står jo i blogginnlegget til AB om 4-stjerners at hun «bare visste de kom til å kontakte meg en dag». Får håpe vi slipper «det var et mordforsök», hvis noen skulle komme til å søle et glass vann 😂 Endret 5. september 2018 av Hummingbird2 19
marthes Skrevet 5. september 2018 #13335 Skrevet 5. september 2018 hun er litt som en starstruck fjortiss der hun snapper JAR osv.... hehe... blir litt dumt disse kjendis vennskapene hennes holder ikke så lenge da 24
Perle Skrevet 5. september 2018 #13336 Skrevet 5. september 2018 26 minutter siden, marthes skrev: hun er litt som en starstruck fjortiss der hun snapper JAR osv.... hehe... blir litt dumt disse kjendis vennskapene hennes holder ikke så lenge da Ååhhh, det er sååå kleint!!!!! 15
Lkk Skrevet 5. september 2018 #13337 Skrevet 5. september 2018 7 timer siden, Hummingbird2 skrev: Anne Britt blir mer og mer lik Gunilla Persson fra «Svenske Hollywoodfruer» 🙈 Helt enig !! 4
Gjest Max Potente Skrevet 5. september 2018 #13338 Skrevet 5. september 2018 Egmont-eide tv2 eksponerer bloggerbarn på tv, men i det Egmont-eide diskusjonsforumet Kvinneguiden har man ikke lov til å diskutere denne eksponeringen "av hensyn til barna". Snakk om bukken som passer havresekken! Ka-ching! Ka-ching! Alle vinner! Bortsett fra barna, men man vet jo ikke helt sikkert om de vil ta skade av det, såe..
veslemøy Skrevet 6. september 2018 #13339 Skrevet 6. september 2018 Lurer på hvorfor hun synes det skulle være unødvendig med spørsmål knyttet til lammesaken (der kjendiser trakk seg fra et tv-program fordi de måtte slakte dyret de skulle bruke til middag). Tipper hun ikke vil at det burde være vist på TV for at det er groteskt. Men det er jo et ganske viktig tema å snakke om når vi spiser mer kjøtt nå enn tidligere, uten at mange vet hvordan produktene blir til. Når hun som er så stor influencer som hun mener hun selv er, så skuffer det at hun bare avfeier problemstillingen som en «ikke sak». Viktigere å bruke tiden på sosiale medier å vise frem de materialistiske godene i stede som ferieplassen og merkeklærne.. 14
Veslefrikk Skrevet 6. september 2018 #13340 Skrevet 6. september 2018 36 minutter siden, veslemøy skrev: Lurer på hvorfor hun synes det skulle være unødvendig med spørsmål knyttet til lammesaken (der kjendiser trakk seg fra et tv-program fordi de måtte slakte dyret de skulle bruke til middag). Tipper hun ikke vil at det burde være vist på TV for at det er groteskt. Men det er jo et ganske viktig tema å snakke om når vi spiser mer kjøtt nå enn tidligere, uten at mange vet hvordan produktene blir til. Når hun som er så stor influencer som hun mener hun selv er, så skuffer det at hun bare avfeier problemstillingen som en «ikke sak». Viktigere å bruke tiden på sosiale medier å vise frem de materialistiske godene i stede som ferieplassen og merkeklærne.. Jeg så litt humor i at hun ikke ville ha spørsmål om «lammesaken» og regnet med at hun siktet til den unge kjæresten sin og hentydet til at han var lammekjøtt. 😂 13
Fremhevede innlegg