Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

Gjest Hummel34

Helt noe annet: snakk om å bomme på antrekket på forlovelsesfesten til Lene A. AB stiller i olabukse og tykk strikkegenser, de andre i pene kjoler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Keikolina skrev:

Tror du ikke han vil ha ikea møblene hennes altså? Må være det eneste hun har å bidra med + sponset bakeutstyr.

Kan nok hende han kan trenge noe av bakeutstyret, matlaging er visst terapi sier folk, noe han kan trenge når dette er over og han er kjent som eksen til AB..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På disse bildene kan jeg se en tv,lamper med ledninger og ledning som går langs gulvet. Strøm er det definitivt i dette båthuset. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Men her skriver hun jo noe helt annet rundt bruken av naustet enn det hun skrev i dag...Så hva er sannheten? Det er i hverfall sikkert at i ett av innleggene forteller hun IKKE sannheten...Alt er som før med andre ord....

:Nikke:

Juli -18: - "Erik har fikset strøm....."

August -18: - ".... jeg gleder meg til å sitte i sofaen og skrive utover høsten.".

August -18: - ... Det er ikke lagt inn vann eller strøm, så det blir ikke noe oppholdssted annet enn overnatting..."

Juli -18: - "... og frakte over min nye kjøkkenmaskin...." (siden båthuset ikke har strøm og det ikke er oppholdssted, så lurer jeg på hva AB har tenkt å bruke kjøkkenmaskinen til, når hun legger seg? ;) ).

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/7AdDIpx

Endret av Asti
La til tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Jeg har lest flere steder at hun nærmer seg 50. Har aldri sett noen dokumtasjon på at hun er 43 som har blitt hevdet i årevis. Skattelisten klikker jeg meg ikke inn på for å sjekke alder. Vi vet jo alle hva som skjer da. Hvorfor hisser du deg opp over dette i grunn? Faktum er at hun er en middelaldrende dame som oppfører seg som en uvøren tenåring i blogg og SoMe. Kan godt bruke ordet «middelaldrende» istedenfor «nærmer seg 50» siden det tydeligvis plager deg sånn.

Trenger ikke sjekke skattelistene for å finne alderen hennes. Her står det at hun er født i 1975:  https://www.proff.no/rolle/anne-brith-davidsen/sørumsand/1221364/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, formula skrev:

I ”Store Norske leksikon” står det at eit naust er: ”båthus, hus for båter, sjøbruk, sjøklær, fiskeredskaper m.m.”

"Den best eigna måten å forhindre ulovleg bruk av naust som hytte, er å sikre at naustet ikkje vert innreidd som ei hytte. Eit naust som er innreidd som ei hytte, må vi anta blir brukt som ei hytte. I tillegg krev ei innreiing av naustet som hytte søknad om bruksendring og som oftast også dispensasjon frå lov eller plangrunnlag."

https://www.okokrim.no/skilnad-paa-naust-og-hytte.416473.no.html

Altså foreldrene mine har båt og naust, og når jeg sier naust så mener jeg sånn naust du finner langs fjordene på Vestlandet, veggene er værbitt og det trekker en del. Det henger fiskegarn og bøyer, kroker og stenger i alle krinker og kroker, midt i står det en eller flere båter og eimen av fisk og salt hav er i lufta. Når jeg ser de bildene til AB så ser det ikke i nærheten ut som det "båthuset" jeg er vant til å se. Vårt gamle naust hadde jeg helst ikke sovet en eneste natt i, fordi det er et hus for båten, ikke folk. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er forskjell på båthus og naust? Naust er et bygg som ligger helt i fjæra hvor det er enkelt å trekke båten inn for (vinter)lagring, mens et båthus står litt innpå land og brukes mer til oppbevaring av utstyr og som gjerne har en benk og et bord om man må søke ly. 

Uansett er det strenge regler mot å snikinnføre det som et anneks. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, formula skrev:

Usikker på om det med strømmen er avgjørende i slike saker. Det kan også tenkes at behandlingen av slike saker varierer fra kommune til kommune. Her et eksempel fra Trøndelag:

«En vanlig problemstilling er ulovlig bruk av naust til overnatting. Det finnes en del eksempler på at naust og sjøboder innredes med sikte på bruk som hytte eller anneks. Dette er ofte vanskelig å kartlegge, og for å kunne gripe inn har kommunene gjerne måttet se om naustet faktisk brukes til overnatting.

I nye regler blir det presisert at innredning som åpenbart legger til rette for slik bruk er tilstrekkelig for at kommunene kan konstatere ulovlig bruk, ikke den faktiske bruken»

https://www.nrk.no/trondelag/er-dette-naust-eller-hytter_-1.13104045

Jepp. Det de har gjort, er å endre båthuset til et anneks, evt til ei hytte. Begge deler er bruksendring. Og nei, trenger ikke å ha innlagt strøm eller vann for å være hytte.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn:

Jeg trenger ikke finne bloggen til henne Anne Brith. Jeg kan bare lese gjenfortellingen her...

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2018 den 0.41, Cookie123 skrev:

Jeg kjente ikke til AB før jeg så henne i Bloggere. Og lurte en stund på hvem det minste barnet var, for jeg trodde hun var alt for gammel til å ha så små barn... Trodde hun var minst 50.

Jeg kjenner ikke til henne i det hele tatt. Men hun virker utrolig festlig. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hummel34 skrev:

Helt noe annet: snakk om å bomme på antrekket på forlovelsesfesten til Lene A. AB stiller i olabukse og tykk strikkegenser, de andre i pene kjoler...

Hvor ser dere dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Svigerforeldrene mine har et naust (eller er det egentlig mitt da? 🤔) det ligner overhodet ikke på det AB viser på bloggen...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med den stygge genseren??? Har hun ikke flere klær enn denne?

Enig, ja h6n passer ikke helt inn blandt de unge jentene og ei heller klesstilen. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...