Gjest formula Skrevet 26. august 2018 #13081 Skrevet 26. august 2018 5 minutter siden, bue skrev: Hvis jeg ikke husker feil viste fjorårets skattelister en inntekt på 899 000, noe jeg i utgangspunktet synes er en god inntekt. Men når jeg ser hva/hvem hun ofret for å oppnå dette synes jeg ikke det er så godt betalt like vel. Som Anne Brith sikkert smertelig klar over kommer de nye skattelistene om ikke altfor lenge. Og så er det bare å sammenligne lesertallene fra 2017 med de hun oppnår i år. Tviler på om inntekten har økt, heller motsatt. Og fremdeles: Er det verdt det? Nå gir vel deltakelsen i bloggerne en ganske grei ekstrainntekt. Men hvor lenge er AB aktuell der? Om TV2 velger henne bort tipper jeg bloggen dør ut ganske raskt. Om få år er hun glemt. Muligens husket av noen få som den gamle rosabloggeren som nærmest gikk over lik for å få klikk.
Gjest Asti Skrevet 26. august 2018 #13082 Skrevet 26. august 2018 (endret) AB skriver i siste blogginnlegget bl.a. "Båthuset skal brukes til det det alltid har blitt brukt til. Overnatting og oppbevaring av ting. Det er ikke lagt inn vann eller strøm, så det blir ikke noe oppholdssted annet enn overnatting. Som dere kan se er det ikke engang isolert. Ergo er ikke bruksretten forandret. Dette for de som måtte lure " - https://imgur.com/a/7AdDIpx Mener AB brukstillatelse her? Endret 26. august 2018 av Asti
marthes Skrevet 26. august 2018 #13083 Skrevet 26. august 2018 Jeg har ikke klikket meg inn på bloggen til ab på mange mnd, så ingen klikk herfra 👍 trenger ikke gå inn på bloggen for å forstå galskapen. Håper det er flere som ikke går inn 14
marthes Skrevet 26. august 2018 #13084 Skrevet 26. august 2018 1 minutt siden, Asti skrev: AB skriver i siste blogginnlegget bl.a. "Båthuset skal brukes til det det alltid har blitt brukt til. Overnatting og oppbevaring av ting. Det er ikke lagt inn vann eller strøm, så det blir ikke noe oppholdssted annet enn overnatting. Som dere kan se er det ikke engang isolert. Ergo er ikke bruksretten forandret. Dette for de som måtte lure ". Mener AB brukstillatelse her? Er vel ikke godkjent som soverom hvis det er ett båthus.... får håpe ikke noe skjer! 7
Gjest formula Skrevet 26. august 2018 #13085 Skrevet 26. august 2018 9 minutter siden, Asti skrev: "Båthuset skal brukes til det det alltid har blitt brukt til. Overnatting og oppbevaring av ting. Det er ikke lagt inn vann eller strøm, så det blir ikke noe oppholdssted annet enn overnatting." I ”Store Norske leksikon” står det at eit naust er: ”båthus, hus for båter, sjøbruk, sjøklær, fiskeredskaper m.m.” "Den best eigna måten å forhindre ulovleg bruk av naust som hytte, er å sikre at naustet ikkje vert innreidd som ei hytte. Eit naust som er innreidd som ei hytte, må vi anta blir brukt som ei hytte. I tillegg krev ei innreiing av naustet som hytte søknad om bruksendring og som oftast også dispensasjon frå lov eller plangrunnlag." https://www.okokrim.no/skilnad-paa-naust-og-hytte.416473.no.html
Gjest formula Skrevet 26. august 2018 #13086 Skrevet 26. august 2018 På bildene AB har vist fra dette båthuset ser det veldig ut som en hytte. Med kjøkken og soveplasser, og lite av "båter, sjøbruk, sjøklær, fiskeredskaper m.m.”
Korsihalsen Skrevet 26. august 2018 #13087 Skrevet 26. august 2018 11 minutter siden, formula skrev: På bildene AB har vist fra dette båthuset ser det veldig ut som en hytte. Med kjøkken og soveplasser, og lite av "båter, sjøbruk, sjøklær, fiskeredskaper m.m.” Sikkert noen her som melder ifra til kommunen, så ihvertfall det i en annen tråd. 10
lilletrilleline Skrevet 26. august 2018 #13088 Skrevet 26. august 2018 Jeg kommer fra kysten og har aldri sett at noen har overnattet i et naust utenom de som er bygd om til hytte. Lille snik. 11
Gjest formula Skrevet 26. august 2018 #13089 Skrevet 26. august 2018 (endret) 16 minutter siden, lilletrilleline skrev: Jeg kommer fra kysten og har aldri sett at noen har overnattet i et naust utenom de som er bygd om til hytte. Lille snik. Jeg kjenner personlig et tilfelle der eier av et slikt båthus/naust/hytte fikk en rimelig stor bot. Saken ble anket, og siden kommunen ikke kunne bevise at båthuset ble brukt til overnatting (ingen faste sengeplasser), slapp vedkommende boten. Takket være ABs grundige dokumentasjon er det jo ingen tvil i dette tilfellet. Endret 26. august 2018 av formula
Trollmora Skrevet 26. august 2018 #13090 Skrevet 26. august 2018 Hva har mammapolitiet gjort nå da? 3
Kollontaj Skrevet 26. august 2018 #13091 Skrevet 26. august 2018 Tidligere har hun skrevet at de har ordnet med strømmen. 7
Jenki Skrevet 26. august 2018 #13092 Skrevet 26. august 2018 35 minutter siden, formula skrev: På bildene AB har vist fra dette båthuset ser det veldig ut som en hytte. Med kjøkken og soveplasser, og lite av "båter, sjøbruk, sjøklær, fiskeredskaper m.m.” Det kan ikke være rare kjøkkenet siden hun sier det ikke er innlagt hverken vann eller strøm. -Men hun har kanskje andre grunner for å vise frem en ny og fancy kjøkkenmaskin 8
Gjest Asti Skrevet 26. august 2018 #13093 Skrevet 26. august 2018 23 minutter siden, Kollontaj skrev: Tidligere har hun skrevet at de har ordnet med strømmen. Stemmer det. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/7AdDIpx
Helado Skrevet 26. august 2018 #13094 Skrevet 26. august 2018 (endret) Først så skriver hun et innlegg om hva slags grenser hun har som kvinne i et forhold, og fremstiller pizzaboy som en slesk gris som sikler over bikinimodeller og reiser på spesifikke strippeklubber, etterfulgt av et innlegg med hvor vanskelig de har for å bli enige om huskjøp og at det er lagt på is. Nå etterfølges et nytt innlegg med Erik og AB sin hete sommer sammen......Er som å lese bloggen til en 14-åring, som bare skriver det hun tenker på der og da. Endret 27. august 2018 av Helado 35
LilleSnupp Skrevet 26. august 2018 #13095 Skrevet 26. august 2018 Men hvorfor skru opp lamper om det ikke er strøm til de? 14
Gjest Anna Nas Skrevet 26. august 2018 #13096 Skrevet 26. august 2018 3 timer siden, Hummingbird2 skrev: Jeg har lest flere steder at hun nærmer seg 50. Har aldri sett noen dokumtasjon på at hun er 43 som har blitt hevdet i årevis. Skattelisten klikker jeg meg ikke inn på for å sjekke alder. Vi vet jo alle hva som skjer da. Hvorfor hisser du deg opp over dette i grunn? Faktum er at hun er en middelaldrende dame som oppfører seg som en uvøren tenåring i blogg og SoMe. Kan godt bruke ordet «middelaldrende» istedenfor «nærmer seg 50» siden det tydeligvis plager deg sånn. Hun er født i 1975. Dokumentasjon: https://www.proff.no/roller/anne-brith-as/sørumsand/-/IF82YS70000/
Prinsesse788 Skrevet 26. august 2018 #13097 Skrevet 26. august 2018 (endret) 21 minutter siden, Asti skrev: Stemmer det. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/7AdDIpx Men strøm kan komme fra solcellepanel. Ikke for å forsvare men jeg vet at det er ganske strengt på Øen, og hvis det ikke allerede var innlagt strøm i form av elektrisitet så har de neppe rukket å få det siden AB og pizzaboy ble kjent. Endret 26. august 2018 av Prinsesse788
Gjest Asti Skrevet 26. august 2018 #13098 Skrevet 26. august 2018 (endret) 8 minutter siden, Prinsesse788 skrev: Men strøm kan komme fra solcellepanel. Ikke for å forsvare men jeg vet at det er ganske strengt på Øen, og hvis det ikke allerede var innlagt strøm i form av elektrisitet så har de neppe rukket å få det siden AB og pizzaboy ble kjent. Er det lov å legge inn strøm i det hele tatt i båthuset (+ innrede det som oppholdsrom med sofa, tv, kjøkken og seng uten å søke om bruksendring - https://imgur.com/a/7AdDIpx)? Endret 26. august 2018 av Asti
Gjest formula Skrevet 26. august 2018 #13099 Skrevet 26. august 2018 2 minutter siden, Prinsesse788 skrev: Men strøm kan komme fra solcellepanel. Ikke for å forsvare men jeg vet at det er ganske strengt på Øen, og hvis det ikke allerede var innlagt strøm i form av elektrisitet så har de neppe rukket å få det siden AB og pizzaboy ble kjent. Usikker på om det med strømmen er avgjørende i slike saker. Det kan også tenkes at behandlingen av slike saker varierer fra kommune til kommune. Her et eksempel fra Trøndelag: «En vanlig problemstilling er ulovlig bruk av naust til overnatting. Det finnes en del eksempler på at naust og sjøboder innredes med sikte på bruk som hytte eller anneks. Dette er ofte vanskelig å kartlegge, og for å kunne gripe inn har kommunene gjerne måttet se om naustet faktisk brukes til overnatting. I nye regler blir det presisert at innredning som åpenbart legger til rette for slik bruk er tilstrekkelig for at kommunene kan konstatere ulovlig bruk, ikke den faktiske bruken» https://www.nrk.no/trondelag/er-dette-naust-eller-hytter_-1.13104045
Jobbermedbarn Skrevet 26. august 2018 #13100 Skrevet 26. august 2018 (endret) 36 minutter siden, Asti skrev: Stemmer det. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/7AdDIpx Men her skriver hun jo noe helt annet rundt bruken av naustet enn det hun skrev i dag...Så hva er sannheten? Det er i hverfall sikkert at i ett av innleggene forteller hun IKKE sannheten...Alt er som før med andre ord.... Endret 26. august 2018 av Jobbermedbarn 17
Fremhevede innlegg