Gjest bue Skrevet 25. august 2018 #13022 Skrevet 25. august 2018 30 minutter siden, ESFP skrev: AB i innlegget: "Hvem skal eie mest av huset? Ny krangel. Hvorfor må vi ha så stor bolig? Ny krangel. Hvem skal betale mest på lånet. Ny krangel. Du kan få alt mitt. Det kan bli ditt. Men hva om jeg ikke får noe tilbake? Det kalles å bli «rævpult» på nord Norsk." AB ønsker å være helten som gir ham alt som er hennes og hun antyder at han ikke er villig til å gi det samme tilbake. Sånn er livet AB... De to stiller ikke likeverdig økonomisk når de skal kjøpe hus sammen. Hun har store utgifter med fire barn og en historie med skakkjørt økonomi. Her fremstår for meg pizzaboy som fornuftig. Men eier hun noe som helst? Den byttehandelen hun foreslår er jo kun attraktiv for henne. Hva skal han få ut av det? Noen kakeformer og en sofa fra IKEA? Når det kommer til å vise fram pupper og andre kroppsdeler på nett, er ikke mor sjøl redd for å bjuda på. Det er synd at hennes pupper ikke er nok for han. Men hevnen er søt, nå vet alle leserne at han ikke klarer å styre seg, at han ser på strippere. Og jammen fikk hun antydet litt om hans manglende verdier og dårlig kvinnesyn også. Anne Brith gjør som hun alltid gjør når hun blir fornærmet: Henger ut vedkommende på bloggen. Kanskje det er avtalt spill mellom de to. Men i så fall har han ikke evnen til å se rekkevidden. Jeg ser for meg samtalen i forkant: -Kjære, er det greit at jeg henger deg ut som en mannsgris, med dårlige verdier og enda dårligere kvinnesyn, på nett? Jeg fletter inn setningen "Griser som klår på altfor unge jenter", men uten å nevne deg, altså. Jeg trenger noen klikk...
Gjest formula Skrevet 25. august 2018 #13023 Skrevet 25. august 2018 Anne Brith: "E har så lite lesera fer tia. Tænkt å lag et innlægg om at du ha vøre på strippeklubb? Ke du trur? Huska jo ke arti vi hadd det, å kor vi provosert me graviditet som aprilsnarr.😂 Du må bynn å føll nån bikinimodella på insta, så da bi litt meir truværdi. Å så skriv e litt om at vi krangla om hus og. Ke du trur kor da kjæm tel å kok på kvinneguiden" 🤣 Pizzaboy: "Skjønner ikke hvor du tar det fra jeg, jenta mi! Kjør på!" 👊 Kanskje.
Stjernekikkeren Skrevet 25. august 2018 #13024 Skrevet 25. august 2018 Jeg hadde blitt så vanvittig forbanna hvis min kjæreste hadde hengt ut vårt privatliv på denne måten. Det er noe som heter tosomheten, en sånn atmosfære hos et par hvor man ikke inviterer alt og alle man kjenner til å snoke i, der man holder hverandre kun hos hverandre og jobber med personlige og private ting i. Det er en grunnleggende trygghet at partneren er pålitelig og ikke snakker rundt om ens sårbare sider og følelser, eller mindre sjarmerende sider man kanskje burde jobbe med, sett fra den andres syn. Bare hold på du Anne Brith, du har gått fra å være en slags kjent baker til å bli hele Norges sladrekjærring, sånn som sitter på benken utenfor blokka og maser om hvem som helst til hvem som helst, om hva som helst. Alle bare nikker stille med, og tenker for seg selv at deg ville de ikke tatt i med ildtang. Er det verdt å brenne en del av seg selv hver gang du får lyst på oppmerksomhet? 41
Malum Skrevet 25. august 2018 #13025 Skrevet 25. august 2018 1 time siden, Scoop skrev: Men om det bare er tull (at de krangler om huset, at han går på strippeklubber), og skrevet for å få lesere: Hvem i all verden går med på å bli skrevet slik om av kjæresten? Klarer ikke tro at noen synes det er greit. Hvordan har det kommet i stand? Spør hun ham om lov til å henge ham ut for kanskje å få opp lesertallene? Vet ikke helt hva som er verst; at det er slik det har foregått, eller at det hun skriver er sant, og han ikke vet at det blir skrevet om.. Etter det jeg har observert er antagelig forklaringen at Noen er meget enkel i topplokket. 16
Hei2016-2 Skrevet 25. august 2018 #13026 Skrevet 25. august 2018 47 minutter siden, formula skrev: Anne Brith: "E har så lite lesera fer tia. Tænkt å lag et innlægg om at du ha vøre på strippeklubb? Ke du trur? Huska jo ke arti vi hadd det, å kor vi provosert me graviditet som aprilsnarr.😂 Du må bynn å føll nån bikinimodella på insta, så da bi litt meir truværdi. Å så skriv e litt om at vi krangla om hus og. Ke du trur kor da kjæm tel å kok på kvinneguiden" 🤣 Pizzaboy: "Skjønner ikke hvor du tar det fra jeg, jenta mi! Kjør på!" 👊 Kanskje. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 4
Gjest Berga Skrevet 25. august 2018 #13027 Skrevet 25. august 2018 Akkja. Hun mener nok selv at det var et rasende klokt og innsiktsfullt innlegg, helt på linje med en annen rosabloggers dype betraktninger om livet, universet, havet og kjærligheten. Men, der den andre rosabloggeren kan skylde på ungdommelig uvitenhethet og senpubertale filosoferinger, kan ikke AB skylde på annet enn ... ja, hva da? Hun må vel se at slike innlegg sparker tilbake? Eller, - finnes det så mange av hennes kaliber i Norge - at slikt vrøvl blir lest og oppfattet som ektefølte betroelser og at hun er modig som skriver slikt offentlig?
Oktnxbye Skrevet 25. august 2018 #13028 Skrevet 25. august 2018 1 time siden, formula skrev: Anne Brith: "E har så lite lesera fer tia. Tænkt å lag et innlægg om at du ha vøre på strippeklubb? Ke du trur? Huska jo ke arti vi hadd det, å kor vi provosert me graviditet som aprilsnarr.😂 Du må bynn å føll nån bikinimodella på insta, så da bi litt meir truværdi. Å så skriv e litt om at vi krangla om hus og. Ke du trur kor da kjæm tel å kok på kvinneguiden" 🤣 Pizzaboy: "Skjønner ikke hvor du tar det fra jeg, jenta mi! Kjør på!" 👊 Kanskje. Spot on! 👏🙌🤣 6
Mrs O'Donell Skrevet 25. august 2018 #13029 Skrevet 25. august 2018 2 timer siden, Stjernekikkeren skrev: Jeg hadde blitt så vanvittig forbanna hvis min kjæreste hadde hengt ut vårt privatliv på denne måten. Det er noe som heter tosomheten, en sånn atmosfære hos et par hvor man ikke inviterer alt og alle man kjenner til å snoke i, der man holder hverandre kun hos hverandre og jobber med personlige og private ting i. Det er en grunnleggende trygghet at partneren er pålitelig og ikke snakker rundt om ens sårbare sider og følelser, eller mindre sjarmerende sider man kanskje burde jobbe med, sett fra den andres syn. Bare hold på du Anne Brith, du har gått fra å være en slags kjent baker til å bli hele Norges sladrekjærring, sånn som sitter på benken utenfor blokka og maser om hvem som helst til hvem som helst, om hva som helst. Alle bare nikker stille med, og tenker for seg selv at deg ville de ikke tatt i med ildtang. Er det verdt å brenne en del av seg selv hver gang du får lyst på oppmerksomhet? Haha, akkurat sånn er det😂 14
Moi04 Skrevet 25. august 2018 #13030 Skrevet 25. august 2018 (endret) Hun skriver/nevner ofte at de krangler om ulike ting. Mulig det bare er meg men til å ha vært sammen i så kort tid virker det som de krangler forholdsvis mye..eller så kaller AB en hver diskusjon/hver gang noen ikke er enig med henne for krangel, hvem vet. men nå har hun jo lest mange artikler den siste tiden om hva par bør og ikke bør gjøre, ja hun har lest så mange artikler at hun tenker å skrive et eget innlegg om det! ...tenker jeg finner råd om kjærlighet andre steder enn bloggen til AB, men hva vet vel jeg. Etter halvannet år har min kjære og jeg kun kranglet en gang, jeg ble ferdig med de forholdene hvor man krangler hele tiden da jeg var yngre. Endret 25. august 2018 av Moi04 17
Veslefrikk Skrevet 25. august 2018 #13031 Skrevet 25. august 2018 50 minutter siden, Moi04 skrev: Hun skriver/nevner ofte at de krangler om ulike ting. Mulig det bare er meg men til å ha vært sammen i så kort tid virker det som de krangler forholdsvis mye..eller så kaller AB en hver diskusjon/hver gang noen ikke er enig med henne for krangel, hvem vet. men nå har hun jo lest mange artikler den siste tiden om hva par bør og ikke bør gjøre, ja hun har lest så mange artikler at hun tenker å skrive et eget innlegg om det! ...tenker jeg finner råd om kjærlighet andre steder enn bloggen til AB, men hva vet vel jeg. Etter halvannet år har min kjære og jeg kun kranglet en gang, jeg ble ferdig med de forholdene hvor man krangler hele tiden da jeg var yngre. Tenker egentlig at alt bunner ut i at; hvis man ikke har noe å skrive om, så må man finne på noe. Og drama fenger alltid. 13
Moi04 Skrevet 25. august 2018 #13032 Skrevet 25. august 2018 20 minutter siden, Veslefrikk skrev: Tenker egentlig at alt bunner ut i at; hvis man ikke har noe å skrive om, så må man finne på noe. Og drama fenger alltid. Trist. 7
Rosalie Skrevet 25. august 2018 #13033 Skrevet 25. august 2018 5 timer siden, Berga skrev: Kanskje han ikke forstår hvilke signaler dette innlegget sender? Om ham, om henne og om forholdet? I så fall tipper jeg at han rimelig raskt får en wakeup call når vennene og/eller foreldrene hans har lest innlegget. 10
Rosalie Skrevet 25. august 2018 #13034 Skrevet 25. august 2018 53 minutter siden, Veslefrikk skrev: Tenker egentlig at alt bunner ut i at; hvis man ikke har noe å skrive om, så må man finne på noe. Og drama fenger alltid. Helt til man har nådd punktet hvor alle tenker «ulv, ulv». 7
Gjest Max Potente Skrevet 25. august 2018 #13035 Skrevet 25. august 2018 Jeg undrer meg over hva de andre ute på øen synes om at det skrives om dem i bloggen, nå som det som deles om kjærestens karakter plutselig er snudd til noe negativt. Hadde jeg vært dem så hadde jeg ikke følt meg så trygg på at dette mennesket forvalter informasjon om dem på en god måte, for nå ser vi igjen kappa snu fordi det passer ABs narrativ best i bloggen. Det er litt av et paradoks som kan oppstå om man samtykker til slikt i godværsdager, for med temperamentsfulle bloggere som AB så kan både lojalitet og strategi skifte raskt, slik vi bl.a. så da AB og Egmont skilte veier for noen måneder siden.
Oktnxbye Skrevet 25. august 2018 #13036 Skrevet 25. august 2018 5 minutter siden, Max Potente skrev: Jeg undrer meg over hva de andre ute på øen synes om at det skrives om dem i bloggen, nå som det som deles om kjærestens karakter plutselig er snudd til noe negativt. Hadde jeg vært dem så hadde jeg ikke følt meg så trygg på at dette mennesket forvalter informasjon om dem på en god måte, for nå ser vi igjen kappa snu fordi det passer ABs narrativ best i bloggen. Det er litt av et paradoks som kan oppstå om man samtykker til slikt i godværsdager, for med temperamentsfulle bloggere som AB så kan både lojalitet og strategi skifte raskt, slik vi bl.a. så da AB og Egmont skilte veier for noen måneder siden. Slaaaaaaaaapp av! Er det ikke mor sjøl som pleier å få godkjennelse fra hele slekta ++ før hun publiserer noe drøyt? 😅 14
Trollmora Skrevet 25. august 2018 #13037 Skrevet 25. august 2018 Gleder med til minstemann spør pizzaboy rundt proviantbordet - Erik, kan jeg bli med på strippeklubb? 17
Gjest formula Skrevet 25. august 2018 #13038 Skrevet 25. august 2018 6 minutter siden, Ms. Daisy skrev: Er det bare meg som ikke syns det hun poster er noe sjokkerende? Patetisk måte å sanke klikk på ja, men kan ikke si at oii jeg ble sjokka med tanke på hva hun deler ellers. Er det noen som er sjokkert? Synes tvert i mot reaksjonene her inne tyder på at folk regnet med det skulle komme et provoserende innlegg, og at innlegget hverken sjokkerer eller overrasker, men er i god gammel Anne Brith-stil.
Gjest Berga Skrevet 25. august 2018 #13039 Skrevet 25. august 2018 For å bli en flink rosablogger må man være villig til å blottlegge eget og familiens privatliv, skrive dype innlegg som avslører hvor kunnskapsløs og korttenkt man er, like å tigge spons, elske å skrive entusiastisk om alt fra vortekrem til harry billigklokker og tullepiller. I tillegg må man bruke masse tid på klinikker og salonger som kan sprøyte inn giftstoffer, bleike tenner, sette på ekstra hår fra fattigjenter i India, lime på plastnegler og løsvipper ... 🙄
Gjest Keikolina Skrevet 25. august 2018 #13040 Skrevet 25. august 2018 Virkelige ett innlegg svigerforeldre setter pris på.
Fremhevede innlegg