Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
11 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Synes du virkelig det er en forståelig løsning, å ekskludere? Den type holdning er jo det som fører til utfrysing uansett alder

Det er snakk om foreldregrupper som skal samarbeide om praktiske ting, ikke veldig utleverende. Dessuten kan man etablere noen retningslinjer for gruppen, som gjelder alle, eller man kan ta direkte med henne at gruppen baseres på tillit og at man derfor forventer at info derfra kun dholdes internt i gruppen. Om man har behov for å dele personlig info kan foreldre gjøre det utenom standard klasse/årskull-gruppe. SÅ vanskelig er det ikke. Er vel ikke fjortiser disse foreldrene vel.

De fleste foreldrene er nok ikke fjortiser, men det er AB. 

Du sier hun er ny for deg, og da forstår jeg at du føler med henne. Men hun har tidligere hengt ut foreldre til barna i klassen (det står noe om det langt bakover her), hun møter ikke opp på foreldremøter. Og ikke minst: uten foreldres samtykke intervjuer hun mindreårige ang kroppspress for å skulle bruke det på sin egen blogg (det er dette hun mener med at foreldrene har gått i mot henne den siste uken). Sånt blir det konsekvenser av, foreldrene har nå fått nok av denne dama. Og man skulle tro en middelaldrende dame visste betydningen av ordet konsekvenser.  

Det som skrives på bloggen er løgn og fantasi fra ende til annen. Det verste er at hun klarer å få folk til å tro på det hun sier. Og som en kommentar over her skrev: dama har brukt brystkreft som clickbait. Sånt gjør man bare ikke!

Endret av Ostepooopp
  • Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Synes du virkelig det er en forståelig løsning, å ekskludere? Den type holdning er jo det som fører til utfrysing uansett alder

Det er snakk om foreldregrupper som skal samarbeide om praktiske ting, ikke veldig utleverende. Dessuten kan man etablere noen retningslinjer for gruppen, som gjelder alle, eller man kan ta direkte med henne at gruppen baseres på tillit og at man derfor forventer at info derfra kun dholdes internt i gruppen. Om man har behov for å dele personlig info kan foreldre gjøre det utenom standard klasse/årskull-gruppe. SÅ vanskelig er det ikke. Er vel ikke fjortiser disse foreldrene vel.

Nei, om det Anne Brith sier stemmer så er det dårlig håndtert av foreldrene. Jeg får meg bare ikke til å tro helt på hennes versjon, da hun så innmari ofte havner i disse situasjonene. 

Foreldrene i denne saken får vi ikke høre noe fra, så deres versjon kjenner vi ikke. 

• Liker 19
Gjest Vitting
Skrevet
1 minutt siden, Limbo 2014 skrev:

Jeg er en voksen person med ekstremt lite interesse i drama og offentliggjøring. annebrith.no (bloggen og mennesket bak bloggen) er kjent for, har offentliggjort, publisert og proklamert ting som ganske utvetydig kan puttes i kategorien "drama". Hennes type, og hennes følgere på facebook (se kommentar på forrige side) er den type mennesker som jeg ganske enkelt ikke vil ha noe med å gjøre. Det handler ikke om utfrysning, det handler om at jeg vil ha størst mulig avstand mellom meg og henne - jeg ønsker ingen kontakt og ingen tilstedeværelse mellom henne og meg, mellom henne og mine barn, mellom henne og min familie. Jeg vil ikke postes på snapchat, jeg vil ikke postes på instagram-videos, jeg vil ikke posere i bakgrunnen på et bilde, jeg vil ikke at mine barn skal utsettes for hennes "hjelpsomhet" via skolen eller fritidsordninger. Det er hun selv som står for denne kringkastningen og handlingene som går i mot moral, etikk og FNs barnerettighets-kommisjon (?? eller hva det nå heter :) ).

Jeg skal være så storsinnet og si at om jeg hadde foreldre eller barn i foreldregruppe/skolegruppa som gjør ting som er umoralsk/uetisk (og UTEN å publisere det på sosiale medier), så kunne jeg enda vært åpen for å ha de med i min omgangskrets gitt at de var åpen for dialog og refleksjon. Annebrith.no publiserer alt, hun raljerer foran barn ukritisk, hun provoserer, hun roper høyt og ignorerer/blokkerer de som snakker henne i mot. Det er annebrith.no som er en fjortis, og jeg som voksent avbalansert menneske har ikke andre valg enn å "fjerne" slik støy vekk fra mitt liv. Det er ikke mitt ansvar å ta slike støyende elementer inn i mitt liv, særlig ikke når jeg henges ut og/eller blokkeres om jeg stiller konstruktive spørsmål til hennes "høye rop".

Skrevet

Ok - Innser at jeg ikke har så mye grunnlag å uttale meg på, og kanskje ikke bør legge så mye tid i AB (da får hun jo enda flere klikk).

• Liker 14
Gjest Puddelen
Skrevet

Jeg tror dette er et svar til ledelsen som kar fått klage på henne i disse dager....Anne -Brith er en kriger. 

Skrevet
29 minutter siden, Puddelen skrev:

Jeg tror dette er et svar til ledelsen som kar fått klage på henne i disse dager....Anne -Brith er en kriger. 

Er hun egentlig det? Husk at for å vinne en krig må man være strategisk og taktisk...

• Liker 12
Skrevet

Eller manipulerende. 

• Liker 12
Skrevet

Kua melkes videre i dag i kjent offerstil.....

• Liker 6
Skrevet

Ryddet for persondebatt og svar til dette.

Edie, adm.

Skrevet

Begynner å bli ganske klart at AB er i en slags tåke og ikke ser ting klart. Hvorfor er hun alltid et offer, hvorfor er det drama og konflikter over alt hvor hun snur seg, men samtidig mener at hun selv hverken kan kritiseres eller settes spørsmålstegn ved? Hvorfor må hun skinne, hvorfor er hun avhengig av annerkjennelse og bekreftelse i så vanvittig stor grad at hun selger barna sine for å oppnå det?

Noe er alvorlig galt er sted. 

• Liker 31
Skrevet (endret)
Sitat

Endret av Sparkel
Slette
  • Liker 3
Gjest Ellapropella
Skrevet

Jeg tenker at bloggeren på flere måter kan gjøre seg litt upopulær med ting hun publiserer, mener, osv. Men i denne saken er det ungene jeg tenker på. Uansett hva mora gjør, bør de andre foreldrene tenke på at de fryser ut ungene når de velger å utelate mora.. 

Skrevet

Har hun gitt ut bok ennå? Hvis ikke skal jeg være så raus at jeg serverer det boktittelen, Anne Brith:

Alene mot verden 

• Liker 36
Skrevet
2 minutter siden, Ellapropella skrev:

Jeg tenker at bloggeren på flere måter kan gjøre seg litt upopulær med ting hun publiserer, mener, osv. Men i denne saken er det ungene jeg tenker på. Uansett hva mora gjør, bør de andre foreldrene tenke på at de fryser ut ungene når de velger å utelate mora.. 

Ja, men samtidig beskytter de egne barn mot AB og eksponering. Vanskelig problemstilling. Jeg er uenig i at de skal la hensynet til hennes unger gå foran hensynet til egne unger. Nøkkelen her er det AB som sitter med, men å legge seg flat og si unnskyld og endre oppførsel er kanskje ikke helt hennes MO? :roll:

• Liker 36
Skrevet
4 minutter siden, mikrobe skrev:

Ja, men samtidig beskytter de egne barn mot AB og eksponering. Vanskelig problemstilling. Jeg er uenig i at de skal la hensynet til hennes unger gå foran hensynet til egne unger. Nøkkelen her er det AB som sitter med, men å legge seg flat og si unnskyld og endre oppførsel er kanskje ikke helt hennes MO? :roll:

Enig her, dette er faktisk et etisk dilemma. 

Jeg leste ellers Anne Briths blogg sporadisk en kort periode mens hun var bakeblogger, og en av et knippe utvalgte matbloggere som ble frontet av Matprat (mislykket forsøk på å etablere en portal for matbloggere). En dag fikk jeg litt bakoversveis av innlegget hennes som ble lenket til på hjemmesiden til Matprat, for det handlet ikke om mat, men om en togkonduktør. Hele innlegget dreide seg om å æreskjelle en togkonduktør på en nøye beskrevet strekning og avgang som hadde vært litt tverr mot Anne Brith da hun entret kupéen med ungeflokk og kaker som skulle leveres til en kunde. Hvorfor leser jeg dette i en bakeblogg, og på Matprat?? tenkte jeg da. Men siden har jeg jo skjønt tegningen.

Dette må være en god del år siden nå, og føyer seg som man skjønner inn i et tydelig mønster. At en blogger som hele tiden mener seg mobbet og forfulgt på en så systematisk måte henger ut og angriper lett identifiserbare enkeltindivider i hele blogginnlegg viet kun slike angrep, er veldig sært å bivåne. 

• Liker 35
Skrevet

En føljetong om foreldrene på Sørumsand! 💕

Nå har vi fått fastslått at de verste foreldrene i Norge befinner seg på Sørumsand, det er jo ikke bare en tilfeldig klasse, men foreldrene til flere årskull. Tviler på at AB får blomst av ordføreren i kommunen for å ha satt Sørumsand på kartet, for å si det forsiktig. Å ta til motmæle er antakeligvis umulig siden rollene allerede er fordelt; det snille offeret og de onde foreldrene. Har man inntatt offer-rollen bevisst og kalkulert, vil det uansett hva som hevdes fra den andre siden, allerede være et narrativ som ligger fast. Dagens innlegg er typisk litt mildere i formen, alt for å understreke hvor voksen og fornuftig hun er i kontrast til de andre. 

Hadde jeg vært foreldre på Sørumsand hadde jeg jaggu startet en egen blogg for å motsi denne injureringen. 

• Liker 41
Gjest Marist
Skrevet

Finner ikke dette innlegget på bloggen hennes? Hvor kan jeg lese det?

Skrevet

Rart igrunnen at hun ikke hadde lært fra første utestenging og har spurt på et møte eller en samling om det fantes gruppe på for kullet. Hun må vel i det minste vært på ett møte enten ved oppstart av skoleåret eller noe? Eller har hun rett og slett ikke deltatt på noen form for organiserte ting ved skole/barnehage?

• Liker 17
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...