Gjest formula Skrevet 27. juni 2018 #12041 Skrevet 27. juni 2018 4 minutter siden, Kollontaj skrev: Et mønster? Frosset ut som svømmetrener. http://www.annebrith.no/2015/12/05/det-var-en-gang-en-gjeng-med-hons/ Frosset ut av venninnene på Sørumsand. http://www.annebrith.no/2015/09/19/anne-brith-lukk-doren-og-ga-aldri-se-deg-tilbake/ Nesten beundringsverdig å komme borti så utrolig mange vanskelige mennesker, når en selv bare vil gi en klem, være god og hjelpe. Lurer forresten på hva som skjedde her?: "Jeg husker jeg hadde en sjef i Drammen for mange år siden. Da jeg sa opp jobben ble jeg kjeppjaget. Han tok alt jeg hadde. Jeg fikk aldri mine personlige eiendeler som lå på kontoret igjen. Til og med bakeutstyret jeg hadde arvet fra bestemor tok han. Med trusselen om at om jeg lagde bråk, så kom han til å finne noe dritt på meg og lage livet mitt et helvete." (http://www.annebrith.no/2018/02/11/frekkere-blir-det-ikke/) Det er jo ikke helt normalt å bli kjeppjaget og fratatt personlige eiendeler om man sier opp jobben.
Ostepooopp Skrevet 27. juni 2018 #12042 Skrevet 27. juni 2018 5 minutter siden, Rosalie skrev: Nå er ikke kommunen vest for hovedstaden kjent for å være spesielt rause og åpne overfor folk som er annerledes. Og i strøkene med de eldste pengene, blir nyrike og folk som ikke kan sin «Skikk og bruk» til fingerspissene rett og slett aldri godtatt. Signerer den! Hun tror muligens man blir vestkantfrue kun ved å finne seg en med litt penger og kjøpe en genser fra Gant. Men folk der godtar ikke slikt bullshit hun kommer med. Om hun tror foreldrene på Sørumsand er slemme, bør hun vente å se hvordan foreldrene i Bærum kan være om man oppfører seg som en tulling. Hadde dette skjolegreiene skjedd på en skole der, hadde hun hatt en advokat på nakken allerede. Nei AB, for barna dine sin del bør du revurdere å flytte til Bærum, jeg tror ikke du (dere) blir tatt spesielt godt i mot. Kanskje stygt å si det, men du passer ikke inn. Ta med deg Gina Tricot kjolene dine og flytt heller til et sted der ingen kunne tru at nokon kunne bu.. 25
Chrisssi Skrevet 27. juni 2018 #12043 Skrevet 27. juni 2018 Det er vel en grunn til at kjendisvennene også forsvinner en etter en, trist med så lite selvinnsikt. Men selvfølgelig, alle andre er troll som sprekker før eller senere.... 36
Ellatin Skrevet 27. juni 2018 #12044 Skrevet 27. juni 2018 (endret) Hun forstår virkelig ikke at det er hennes egen oppførsel som har ført til disse problemene hun og barna hennes har. HUN har ikke gjort noe galt. Svartmale alle som sier henne imot eller er uenige med hennes utsagn. Blokkerer alle som ikke hyller henne. Legger ut bilder av både sine egne barn og andres barn uten bekymring. Vortekrem... Åpent sier hun nedprioriterer klassemøter. Konstant i tottene på noen. Utleverer uskyldige mennesker som bare sjekket skattelister. Lyver om -alt- Hennes "breakdown" på landsdekkende TV hvor hun kalte ungene sine for små jævler (husker ikke nøyaktig) Altså, er det rart foreldre vil minimere omgang med denne dama? Ryddet for persondebatt. Edie, adm. Endret 28. juni 2018 av Edie 44
Gjest Asti Skrevet 27. juni 2018 #12045 Skrevet 27. juni 2018 Imgur-samling vedr. Annebrith.no: https://imgur.com/a/C4yla . (Laget imgur av lenkene over: https://imgur.com/a/X6Sofsf).
filifjonka Skrevet 27. juni 2018 #12046 Skrevet 27. juni 2018 1 hour ago, FruJohansen said: Uansett om det stemmer at AB har blitt utestengt eller ikke, håper jeg at foreldrene hun henviser til kommer på banen. Om det er sant at hun har blitt holdt utenfor, skylder de henne en unnskyldning. Om det IKKE er sant, har hun nettopp beskyldt en god del foreldre i sitt nabolag for å være mobbere. AB virker å være sentrum i en hel del konflinkter, utfra det hun selv har ytret i ulike medier. Hun har også tidligere hyttet med pekefingeren mot andre i foreldregruppen, mot ekskjærester, Tinder - brukere, kritikere og egne lesere. Jeg kjenner en del mennesker som minner meg om henne, folk som virker å hente sin livskraft i alle fiendebildene de maler rundt seg selv. Det står de naturligvis helt fritt til å gjøre, på samme måte som jeg anser meg som 100% fri til å velge å holde avstand til slike mennesker. For øvrig: hvorfor ser vi aldri noen skjermdumper av alle disse slemme meldingene AB hevder å få? Hvis jeg opplevde å bli trakassert på den måten flere bloggere sier de blir, så ville jeg sikret bevis og lagt det på bordet dersom jeg skulle fortelle mitt publikum hvor stygge folk er. Burde være en smal sak, og det ville gjort underverker for troverdigheten. Akkurat, jeg forbeholder meg også retten til å holde meg unna slike som tilsynelatende næres av et høyt konfliktnivå. Er det ikke det vi blir rådet til, å bryte kontakten med negative elementer? 21
Gjest formula Skrevet 27. juni 2018 #12047 Skrevet 27. juni 2018 (endret) Er rystet. Både over kommentarene på fb-siden til annebrith.no, og over at hun lar disse stå. "De leser garantert bloggen din, og er såå misunnelig og sjalue at de knapt orker svelge sitt eget spytt!! De ser at du lykkes, har flotte barn, kjæreste osv... Der sitter de møkka kjærringa, og er livredd at hverdagen dem skal komme for øre til noen. Perfekt utad, inn for vegg. ..nope! Skam dere kjærringa, for DU leser helt sikkert ALT ang anne brith. Se deg i speilet, gråt over hvor motbydelig du er, og spy etterpå. Stå på anne brith, du er knall :)" Og Anne Brith svarer med "❤️" Og mange kommentarer om for et ræva sted Sørumsand er, og de fryktelige menneskene som bor der. Endret 27. juni 2018 av formula
Liver Skrevet 27. juni 2018 #12049 Skrevet 27. juni 2018 6 minutter siden, formula skrev: Er rystet. Både over kommentarene på fb-siden til annebrith.no, og over at hun lar disse stå. "De leser garantert bloggen din, og er såå misunnelig og sjalue at de knapt orker svelge sitt eget spytt!! De ser at du lykkes, har flotte barn, kjæreste osv... Der sitter de møkka kjærringa, og er livredd at hverdagen dem skal komme for øre til noen. Perfekt utad, inn for vegg. ..nope! Skam dere kjærringa, for DU leser helt sikkert ALT ang anne brith. Se deg i speilet, gråt over hvor motbydelig du er, og spy etterpå. Stå på anne brith, du er knall :)" Og Anne Brith svarer med "❤️" Og mange kommentarer om for et ræva sted Sørumsand er, og de fryktelige menneskene som bor der. At slike kommentarer får stå er hårreisende. Tenker hun ikke på barna og deres nettverk oppi alt dette? 31
Døgnvill Skrevet 27. juni 2018 #12050 Skrevet 27. juni 2018 Her er en som snart (om ikke allerede) blir blokkert på fb-siden: Quote Hadde jeg blitt utestengt fra flere foreldregrupper over flere år tror jeg at jeg hadde gått i meg selv i steden for å skylde på alle andre. Folk på Sørumsand er neppe verre enn andre mennesker, og ofte skjer ikke ting uten foranledninger.Men sikkert vondt å oppleve, for all del. Dette ble ikke godt mottatt hos en av disiplene gitt 😛 Han svarte godt for seg, men det er jo synd at ALT av kommentarer som ikke roser AB blir blokkert/halshugd av enten henne eller disiplene. For det finnes faktisk konstruktive tilbakemeldinger. 37
Gjest Hummel34 Skrevet 27. juni 2018 #12051 Skrevet 27. juni 2018 «I have a dream» La oss ta sommerferie fra ab her inne. Fra 01. Juli til 01. August. Jeg er sikker på at vi bidrar til å fronte bloggen hennes og dra opp lesertallene med våre diskusjoner her inne. Så hva skjer om vi legger denne tråden død? Bli med på «taushet er gull - kampanje». Ja til mangfold, men er det noen bloggnorge ikke trenger?
mikrobe Skrevet 27. juni 2018 #12052 Skrevet 27. juni 2018 Har ikke lest blogginnlegget, men jeg tror de siste tre sidene her oppsummerer det bra. Akkurat det med at de andre foreldrene har en gruppe hvor hun ikke er invitert, den delen tror jeg på. Så det var nevnt tidligere her at foreldrene skylder AB en unnskyldning, men det synes jeg ikke. De burde helt klart gjort henne oppmerksom på at gruppen finnes, - men hva ville skjedd da? Hun hadde bare gått til angrep på budbringeren. Selv om de fikk klasseforstanderen til å forklare situasjonen, så ville AB klandret ham eller henne. Det er bare sånn hun er (ev. fremstår). Ryddet for persondebatt. Edie, adm. 36
Limbo 2014 Skrevet 27. juni 2018 #12053 Skrevet 27. juni 2018 2 hours ago, formula said: Hva oppnår egentlig Anne Brith med siste blogginnlegg? Bortsett fra å nok en gang være offer, ekstra klikk og et lite hopp på blogglisten? Jo å henge ut et helt lokalsamfunn og foreldrene til barnas klassekamerater. Kan ikke tenke meg at Sørumsand er verre enn andre små steder, selv om AB framstiller det som helvete på jord. Men som andre har vært inne på - tipper folk kvier seg for å ha henne med. Det skal som kjent ikke mye til for å bli uthengt på den bloggen. Skulle ønske at uthengte foreldre fortalte sin versjon, og tok til motmæle i en eller annen kanal. Om dette er sant er det ille, men jeg har en sterk mistanke at det finnes en annen side av denne saken, og den burde også fram. For dette er virkelig ikke greit. Får bare håpe det blir fortgang i flytteplanene, for et verre utgangspunkt for et nytt skoleår finnes vel knapt, hverken for AB eller - dessverre - barna. Har ikke lest bloggen til AB, men dumpet inn på denne tråden som hadde så sinnssykt mange innlegg, av ren nysgjerrighet. Har nå lest blogginnlegget det snakkes om og jeg synes hun tar opp noe viktig; mobbing på foreldrenivå. Ser ikke noe galt i å beskrive det hun har opplevd, det er helt uakseptabelt å ekskludere og man burde absolutt påse at alle var med. Uansett. Å «kvi seg for å ha henne med» er bare ikke en grei begrunnelse; det er ikke en venninneklubb det er snakk om, men foreldresamarbeid. Å la det går utover barna er en veldig feig utvei. De kan vel bare ha visse kjøreregler for gruppen, at personlig info (i den grad det kommer opp) ikke deles utenfor gruppen. Synes hun taklet det bra ved å stå på. Sørumsand er ikke mer uthengt enn de fortjener. 4
Marimba Skrevet 27. juni 2018 #12054 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, Limbo 2014 skrev: Har ikke lest bloggen til AB, men dumpet inn på denne tråden som hadde så sinnssykt mange innlegg, av ren nysgjerrighet. Har nå lest blogginnlegget det snakkes om og jeg synes hun tar opp noe viktig; mobbing på foreldrenivå. Ser ikke noe galt i å beskrive det hun har opplevd, det er helt uakseptabelt å ekskludere og man burde absolutt påse at alle var med. Uansett. Å «kvi seg for å ha henne med» er bare ikke en grei begrunnelse; det er ikke en venninneklubb det er snakk om, men foreldresamarbeid. Å la det går utover barna er en veldig feig utvei. De kan vel bare ha visse kjøreregler for gruppen, at personlig info (i den grad det kommer opp) ikke deles utenfor gruppen. Synes hun taklet det bra ved å stå på. Sørumsand er ikke mer uthengt enn de fortjener. Jeg er helt enig i at oppførselen som kommer fram i innlegget er forkastelig og uakseptabelt. Det tror jeg faktisk de fleste i denne tråden mener også. Problemet er ABs troverdighet. Jeg klarer ikke å tro på at det hun skriver stemmer helt overens med virkeligheten. Det er rett og slett for mye som ikke henger på greip, samtidig som hun er kjent for å overdrive, utlevere og faktisk også lyve. Dermed blir det for meg veldig feil å uthenge på denne måten, og fram til alle kortene fra alle involverte er på bordet, er det slettes ingen som fortjener å bli uthengt sånn. Men ja, mobbing på foreldrenivå er ufyselig og absolutt . Skulle ønske en mer troverdig talsperson tok tak i problemet, for jeg tviler ikke på at det skjer i større grad enn man skulle ønske. 31
Populært innlegg yamask Skrevet 27. juni 2018 Populært innlegg #12055 Skrevet 27. juni 2018 Første gang jeg skriver noe på KG (ihvertfall på utrolig mange år, jeg visste ikke at jeg hadde bruker her en gang. Fotballjenta, REALLY fjortismeg??). Uansett. Nå har jeg fulgt AnneBrith en god stund, og hun slutter aldri forbause meg. Hun må virkelig være helt virkelighetsfjern? På en side er hun en forelsket fjortis, plutselig er hun en ansvarlig firebarnsmor, på en annen side er hun en sterk kvinne med bein i nesa, og så er hun et offer som hele tiden blir hetset. Hun bryr seg ikke noe om hets, men blir allikevel lei seg. Hun beskylder bloggleserne sine for å skape kroppspress og skal bekjempe dette med nebb og klør, mens hun dagen etter skriver reklame for slankekurer. Plutselig skulle hun skjerme barna fra bloggen, tre dager etter så filmer hun et helt cheerleadingsnummer. Hvem er egentlig AnneBrith. Som mor selv blir jeg helt ødelagt av blottleggingen hun bedriver med barna sine. At penger virkelig skal være SÅ forbanna viktig at hun bruker barna sine skamløst i reklamer, fisker etter spons og skryter uhemmet av at foreldrene til fyren hun har vært sammen med et kvarter er rike. Hun sier hun er ærlig, men er det motsatte. Jeg forstår at foreldrene ikke vil ha henne med på så mye, for AB har et stort behov for å kringkaste absolutt alt. 76
Limbo 2014 Skrevet 27. juni 2018 #12056 Skrevet 27. juni 2018 5 minutter siden, Marimba said: Jeg er helt enig i at oppførselen som kommer fram i innlegget er forkastelig og uakseptabelt. Det tror jeg faktisk de fleste i denne tråden mener også. Problemet er ABs troverdighet. Jeg klarer ikke å tro på at det hun skriver stemmer helt overens med virkeligheten. Det er rett og slett for mye som ikke henger på greip, samtidig som hun er kjent for å overdrive, utlevere og faktisk også lyve. Dermed blir det for meg veldig feil å uthenge på denne måten, og fram til alle kortene fra alle involverte er på bordet, er det slettes ingen som fortjener å bli uthengt sånn. Men ja, mobbing på foreldrenivå er ufyselig og absolutt . Skulle ønske en mer troverdig talsperson tok tak i problemet, for jeg tviler ikke på at det skjer i større grad enn man skulle ønske. Takk for respons. Nå kjenner jeg ikke til henne fra før og dermed heller ikke til troverdigheten hennes. Synd om hun er kjent for å rope «ulv, ulv» uten at det er noe, da blir hun jo ikke trodd når det virkelig er noe. (Men for en ny leser/engangsleser som meg virker det som et saklig og velbegrunnet innlegg.) 3
Kollontaj Skrevet 27. juni 2018 #12057 Skrevet 27. juni 2018 Akkurat nå, Limbo 2014 skrev: Takk for respons. Nå kjenner jeg ikke til henne fra før og dermed heller ikke til troverdigheten hennes. Synd om hun er kjent for å rope «ulv, ulv» uten at det er noe, da blir hun jo ikke trodd når det virkelig er noe. (Men for en ny leser/engangsleser som meg virker det som et saklig og velbegrunnet innlegg.) Det skjønner jeg. Les noen av lenkene @Asti har lagt ut over her. 17
Malum Skrevet 27. juni 2018 #12058 Skrevet 27. juni 2018 1 minutt siden, Limbo 2014 skrev: Takk for respons. Nå kjenner jeg ikke til henne fra før og dermed heller ikke til troverdigheten hennes. Synd om hun er kjent for å rope «ulv, ulv» uten at det er noe, da blir hun jo ikke trodd når det virkelig er noe. (Men for en ny leser/engangsleser som meg virker det som et saklig og velbegrunnet innlegg.) Hun har til og med brukt brystkreft som clickbait... 32
Limbo 2014 Skrevet 27. juni 2018 #12059 Skrevet 27. juni 2018 9 minutter siden, fotballjenta said: Første gang jeg skriver noe på KG (ihvertfall på utrolig mange år, jeg visste ikke at jeg hadde bruker her en gang. Fotballjenta, REALLY fjortismeg??). Uansett. Nå har jeg fulgt AnneBrith en god stund, og hun slutter aldri forbause meg. Hun må virkelig være helt virkelighetsfjern? På en side er hun en forelsket fjortis, plutselig er hun en ansvarlig firebarnsmor, på en annen side er hun en sterk kvinne med bein i nesa, og så er hun et offer som hele tiden blir hetset. Hun bryr seg ikke noe om hets, men blir allikevel lei seg. Hun beskylder bloggleserne sine for å skape kroppspress og skal bekjempe dette med nebb og klør, mens hun dagen etter skriver reklame for slankekurer. Plutselig skulle hun skjerme barna fra bloggen, tre dager etter så filmer hun et helt cheerleadingsnummer. Hvem er egentlig AnneBrith. Som mor selv blir jeg helt ødelagt av blottleggingen hun bedriver med barna sine. At penger virkelig skal være SÅ forbanna viktig at hun bruker barna sine skamløst i reklamer, fisker etter spons og skryter uhemmet av at foreldrene til fyren hun har vært sammen med et kvarter er rike. Hun sier hun er ærlig, men er det motsatte. Jeg forstår at foreldrene ikke vil ha henne med på så mye, for AB har et stort behov for å kringkaste absolutt alt. Synes du virkelig det er en forståelig løsning, å ekskludere? Den type holdning er jo det som fører til utfrysing uansett alder Det er snakk om foreldregrupper som skal samarbeide om praktiske ting, ikke veldig utleverende. Dessuten kan man etablere noen retningslinjer for gruppen, som gjelder alle, eller man kan ta direkte med henne at gruppen baseres på tillit og at man derfor forventer at info derfra kun dholdes internt i gruppen. Om man har behov for å dele personlig info kan foreldre gjøre det utenom standard klasse/årskull-gruppe. SÅ vanskelig er det ikke. Er vel ikke fjortiser disse foreldrene vel. 2
LilleSnupp Skrevet 27. juni 2018 #12060 Skrevet 27. juni 2018 (endret) Først og fremst, ingen her er for utestenging eller ekskludering. Jeg klarer ikke helt å kjøpe storyen til AB når det hun etterlater seg i sitt kjølvann er uthenging av: påstått voldelig/e eks/-er Mosjøen-samfunnet svømmeklubben x-venninner tidliger arbeidsgiver bankansatt homofil familiemedlem umyndige som hadde sjekket ligninga hennes foreldregruppa til de to eldste foreldregruppa til den yngste foreldre som har reagert på kroppspress-skolebesøket 17. mai-foreldre 17. mai-mor Det var det jeg kom på i farta.. Endret 27. juni 2018 av LilleSnupp 43
Fremhevede innlegg