Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, lille_mai skrev:

Hennes siste snap om likelønn viser store mangler i evne til refleksjon og intelligent voksen tenkning. Hun argumenterer som en tenåring (etter husk): Jeg har aldri fått mindre lønn enn en mann. Jeg er flink til å forhandle lønn. Er du? Er ikke det ditt ansvar? Det er null maktanalyse, det er null forståelse for strukturelle hindre og forskjeller, det er enkelhet i sin pureste form.

Hun viser igjen at hun faktisk ikke har jobbet I et mannsdominert yrke! (Flyvertinne, "konditor", og blogger? )

Jeg jobber deimot som eneste dame her sammen med 23 men I et meget mannsdominert felt, og det er faktisk ikke bare "å stå på krava"

• Liker 38
Videoannonse
Annonse
Gjest Sorbus
Skrevet
7 minutter siden, lille_mai skrev:

Hennes siste snap om likelønn viser store mangler i evne til refleksjon og intelligent voksen tenkning. Hun argumenterer som en tenåring (etter husk): Jeg har aldri fått mindre lønn enn en mann. Jeg er flink til å forhandle lønn. Er du? Er ikke det ditt ansvar? Det er null maktanalyse, det er null forståelse for strukturelle hindre og forskjeller, det er enkelhet i sin pureste form.

Klassisk Anne Brith! Jeg bryr meg kjempemasse om viktige temaer og jeg er mye bedre enn alle andre. Samfunnsengasjement og selvskryt i én og samme snap. 

Skrevet

Tror bloggeren sliter med å ha bakkekontakt og se den virkelige verden utenfor sin egen boble.

Det er skummelt med at folk som lever i sin egen lille verden, skal ha så stor innflytelse på yngre, hvis det er der aldersgruppen hennes ligger. Vet for så vidt ikke hvilken aldersgruppen hun sikter seg inn på, kan ikke være til oss voksne i 40-års alderen.

Kjenner meg ikke igjen i noe av det hun snakker om. 

• Liker 19
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Trollmora skrev:

Hun viser igjen at hun faktisk ikke har jobbet I et mannsdominert yrke! (Flyvertinne, "konditor", og blogger? )

Jeg jobber deimot som eneste dame her sammen med 23 men I et meget mannsdominert felt, og det er faktisk ikke bare "å stå på krava"

Likelønn er for meg lik lønn for identisk likt arbeid, uavhengig av kjønn. I tarfiffestede yrker er dette ganske vanlig, en butikkmedarbeider tjener likt, hvis de har samme alder, erfaring osv osv.

I andre yrker, som min hvor det er individuell lønn, så er det sjeldent at noen tjener helt likt, dog har vi også forskjellige stillinger med forskjellige oppgaver, forskjellig alder, erfaring etc, alt dette spiller inn i lønnen vi får, og jeg vet med sikkerhet at det ikke er basert på kjønn.

Skal sies at jeg har opplevd å ha tjent mindre enn mine andre kvinnelige kollegaer før i tiden, da jeg hadde mindre erfaring enn de andre.

SÅ AB blogg, likt for likt sier du, men hva er helt likt spør jeg? Er så mange kriterier som må være helt like før man kan påstå at man har helt lik jobb og skal ha helt lik lønn.

Endret av Helado
  • Liker 10
Gjest orfeus
Skrevet
19 minutter siden, lille_mai skrev:

Hun må tro følgerne er mindre begavet ... Eller kanskje de er det. 

Gjest orfeus
Skrevet
3 minutter siden, Helado skrev:

Likelønn er for meg lik lønn for identisk likt arbeid, uavhengig av kjønn. I tarfiffestede yrker er dette ganske vanlig, en butikkmedarbeider tjener likt, hvis de har samme alder, erfaring osv osv.

I andre yrker, som min hvor det er individuell lønn, så er det sjeldent at noen tjener helt likt, dog har vi også forskjellige stillinger med forskjellige oppgaver, forskjellig alder, erfaring etc, alt dette spiller inn i lønnen vi får, og jeg vet med sikkerhet at det ikke er baser på kjønn.

Skal sies at jeg har opplevd å ha tjent mindre enn mine andre kvinnelige kollegaer før i tiden, da jeg hadde mindre erfaring enn de andre.

SÅ AB blogg, likt for likt sier du, men hva er helt likt spør jeg? Er så mange kriterier som må være helt like før man kan påstå at man har helt lik jobb og skal ha helt lik lønn.

Det viser bare hvor lite kunnskaper hun besitter. Det var en lengre opp som skrev at hun argumenterer som en tenåring, og det stemmer. Alt er sort-hvitt, og hun er rimelig bastant i sine ytringer. 

Jeg tror dette er oppstarten på prosjekt feminisme. 

Skrevet (endret)

Ryddet for krenkende innlegg og svar til dette.

Edie, mod.

Edit: Ryddet for ryktespredning. Edie, mod.

Endret av Edie
Skrevet
2 timer siden, formula skrev:

Litt vittig den siste snappen, der AB med skingrende stemme spør kjæresten hvorfor han aldri kan være romantisk i mer en ett minutt, og han bare svarer "ser på TV!" mens han hever bryn og rister på hodet. Blir mildt sagt overrasket om disse to kjøper hus sammen.

Så kleint 🙈

• Liker 15
Skrevet

Interessant om AB skal fronte feminisme, som selv nekter å betale på date.. 

• Liker 28
Skrevet

Det er jo ein ny kampsak kvar dag, så alt vert eit salig rot. Har vel vore innom vold i nære relasjonar, kroppspress, og no likelønn berre i løpet av eit par dagar. 

• Liker 19
Skrevet
22 minutter siden, decker skrev:

Det er jo ein ny kampsak kvar dag, så alt vert eit salig rot. Har vel vore innom vold i nære relasjonar, kroppspress, og no likelønn berre i løpet av eit par dagar. 

Jeg blir så forbanna hverr gang hun skriver om vold. Hun har et veldig stoet nedslagsfelt og lager romantiske tåkete innlegg om det, det virker nesten koselig. I tillegg ispedd barn. Eg har selv levd med familievold og dette hun skisserer hører mer hjemme i Hjemmet ellee Det Sanne

• Liker 24
Skrevet

Beklager alle skrivefeil!  

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, mikrobe skrev:

Det er både VM og sommerferie. Romantikken får vente. 

Ja. Begynner å bli et gammelt ektepar allerede, har vel holdt ut med hverandre i 6 lange mnd. 😂

• Liker 18
Skrevet
7 minutter siden, Korsihalsen skrev:

Ja. Begynner å bli et gammelt ektepar allerede, har vel holdt ut med hverandre i 6 lange mnd. 😂

Et helt halvt år vet du ;)

• Liker 12
Skrevet (endret)

Synes da ikke den snappen var så ille - måtte sjekke. Han sukker da med et smil?

Fikk litt "oisann-følelse" når hun snakket så høyt til ham, men han tok det nå fint, synes jeg. Kanksje mest ment som humor, dog kanskje ikke på Snap man deler sånne ting - i all humor er det jo litt alvor...eller?

Endret av lisse
  • Liker 1
Gjest formula
Skrevet
4 minutter siden, lisse skrev:

Synes da ikke den snappen var så ille - måtte sjekke. Han sukker da med et smil?

Fikk litt "oisann-følelse" når hun snakket så høyt til ham, men han tok det nå fint, synes jeg. Kanksje mest ment som humor, dog kanskje ikke på Snap man deler sånne ting - i all humor er det jo litt alvor...eller?

Ille? Er vel ingen som synes den snappen var ille. Mer komisk.

Skrevet

Blir nesten som hun fomler i blinde for å finne et tema som engasjerer "folket" så mye at hun kan skrive innlegg som generere klikk og eventuell medieomtale...

• Liker 15
Skrevet

AB i sitt siste innlegg:

"Jeg elsker alle rundt meg, men jeg gjør det med måte. Og jeg prøver å elske meg selv mest. Slik at jeg våkner hver dag og har det bra ♡"

Ikke overraskende at hun elsker seg selv høyere enn alt annet! 

• Liker 32
Gjest orfeus
Skrevet
10 minutter siden, ESFP skrev:

AB i sitt siste innlegg:

"Jeg elsker alle rundt meg, men jeg gjør det med måte. Og jeg prøver å elske meg selv mest. Slik at jeg våkner hver dag og har det bra ♡"

Ikke overraskende at hun elsker seg selv høyere enn alt annet! 

Usj. Det der var litt kvalmt. Jeg håper hun bare ordlegger seg klossete, for hvis hun mener det slik det står skrevet, er det usympatisk og ganske stygt med tanke på familie og kjæreste. 

Skrevet
7 timer siden, lille_mai skrev:

Og allikevel har hun ikke klart å komme seg inn på boligmarkedet i en alder av "begynner-å-nærme-seg-50".. 

Det er faktisk ganske utrolig, spesielt med tanke på at stedet hun ikke bor et sted med ekstremt høye boligpriser heller. 

Jeg kjenner sykepleiere som er 15 år yngre enn henne som har kjøpt egen bolig i Oslo (bruker sykepleiere som eksempel, siden dette er et typisk kvinneyrke, der det ofte snakkes om lave lønninger uten at jeg vet hva noen tjener).

• Liker 33
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...