Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, idave skrev:

Det har du rett i, jeg regner selvfølgelig med at Anne Brith vet om at dette har blitt en "snakkis". Men jeg er ikke den eneste som snakker om det. Eller kontaktet skolen, for den saks skyld. Kanskje hun har avslørt alle sammen, eller kanskje det er jeg som må ta hele støyten. Mine 15 minutes of fame:P Jeg er spent på hva hun i så fall får vridd det til, for jeg har ikke skrevet noe som ikke er sant.

Tenker som så at henger hun deg ut eller noen andre med navn så anmelder du henne, ikke verre enn det. Og skulle hun vise bilder av noen av skolens barn uten samtykke så kan dere også anmelde. Hadde ringt dama selv hadde det vært meg som hadde barn på skolen, og fortalt henne hva som er greit og ikke greit, samme hadde jeg gjort med rektor eller den som har gitt tillatelse til dette. Hadde ikke latt hun ta fra meg natte søvnen, men bare fotalt hun kort og godt at dette ikke er greit og kommer noe av dette på bloggen så vil hun måtte stå til ansvar

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
14 minutter siden, idave skrev:

Det har du rett i, jeg regner selvfølgelig med at Anne Brith vet om at dette har blitt en "snakkis". Jeg tenker mer på om hun har blitt tipset av ledelsen. Men jeg er ikke den eneste som snakker om det. Eller kontaktet skolen, for den saks skyld. Kanskje hun har avslørt alle sammen, eller kanskje det er jeg som må ta hele støyten. Mine 15 minutes of fame:P Jeg er spent på hva hun i så fall får vridd det til, for jeg har ikke skrevet noe som ikke er sant.

Blir du uthengt fordi du reagerer på det stuntet der er vi mange som vil støtte deg og ta det videre til de kanaler vi har tilgang til.

Endret av Hummingbird2
  • Liker 30
Skrevet
2 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Blir du uthengt fordi du reagerer på det stuntet der er vi mange som vil støtte deg og ta det videre til de kanaler vi har tilgang til.

Takk❤️

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

👆🙋🏼‍♀️ Oh yeah, er mange som har ryggen din her. Dette hadde jeg også reagert kraftig på hadde det skjedd på vår skole. Stå på! 👏🏻 

• Liker 16
Skrevet
Akkurat nå, Marimekkoen skrev:

👆🙋🏼‍♀️ Oh yeah, er mange som har ryggen din her. Dette hadde jeg også reagert kraftig på hadde det skjedd på vår skole. Stå på! 👏🏻 

Takk!!

• Liker 2
Gjest orfeus
Skrevet

@idave Hvis Anne Brith prøver seg på usakligheter overfor foreldre som vil skjerme barna sine mot å bli utnyttet i en kommersiell blogg, er vi flere her som kommer til å reagere. Jeg håper dog skolen tar affære.

Gjest CecilieX
Skrevet

Skolen har strenge regler å forholde seg til på dette feltet. Det er null problem å ta dem på jussen om AB bruker noe av materialet. Dere har en bra sak både mot AB og skolen, @idave i så tilfelle. Vi har vist tidligere at vi tilsammen besitter store ressurser. 

Foreløpig er jo dette et internt anliggende mellom foreldrene og skolen. 

Skrevet

Hvis Anne Britt tror at veien til karriere og godt rykte er å blokkere og utestenge alle som måtte se rart på henne så har hun en stor overraskelse kommende. Vis meg den seriøse bedriften som reagerer på kritikk ved å bli kvitt kundene sine, skulle likt å sett feks DNB stenge bankkontoer i øst og vest fordi de fikk kritikk for noe. 

• Liker 29
Skrevet
17 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Hvis Anne Britt tror at veien til karriere og godt rykte er å blokkere og utestenge alle som måtte se rart på henne så har hun en stor overraskelse kommende. Vis meg den seriøse bedriften som reagerer på kritikk ved å bli kvitt kundene sine, skulle likt å sett feks DNB stenge bankkontoer i øst og vest fordi de fikk kritikk for noe. 

Det er helt sant! Hun tenker heller ikke på at de privatpersonene hun blokkerer og er frekk mot i SoMe, kan sitte i stillinger som kan være svært uheldig for hennes «karriere» og fremtid 😉

• Liker 22
Skrevet
48 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Det er helt sant! Hun tenker heller ikke på at de privatpersonene hun blokkerer og er frekk mot i SoMe, kan sitte i stillinger som kan være svært uheldig for hennes «karriere» og fremtid 😉

Ja, ikke sant, var det ikke en person hun outet som jobber i bank? Det er noe å tenke på neste gang hun skal i bank og søke lån, de fleste har vel skjønt hennes hevngjerrighet nå.

• Liker 11
Skrevet
5 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Det er sånn hun har klart å finne ut hvem anonyme er på KG, dette har hun skrevet om før. En taktikk der hun blokkerer en og en for å se om de skriver her inne at de er blokkert og sånn sett avslører seg. Skal se om jeg finner innlegget hennes om dette. 

😂 Paranoid much?! Ikke rart den bloggen krever så mye tid, viss det er sånt hun driver med; blokkere, sjekke kg, unblocke, blokkere, sjekke kg, unblocke... Tar fort litt tid.

• Liker 19
Skrevet
3 timer siden, idave skrev:

Det har du rett i, jeg regner selvfølgelig med at Anne Brith vet om at dette har blitt en "snakkis". Jeg tenker mer på om hun har blitt tipset av ledelsen. Men jeg er ikke den eneste som snakker om det. Eller kontaktet skolen, for den saks skyld. Kanskje hun har avslørt alle sammen, eller kanskje det er jeg som må ta hele støyten. Mine 15 minutes of fame:P Jeg er spent på hva hun i så fall får vridd det til, for jeg har ikke skrevet noe som ikke er sant.

Jeg ville jo også krevd at alt som finnes av materiale skulle bli slettet jeg.. hadde ikke vært komfortabel med at hun satt på diverse filmer, bilder eller utsagn av barnet mitt.. Kanskje disse nye reglene som kommer ang behandling av personopplysninger kan være til hjelp? 

• Liker 20
Skrevet
37 minutter siden, maipai skrev:

😂 Paranoid much?! Ikke rart den bloggen krever så mye tid, viss det er sånt hun driver med; blokkere, sjekke kg, unblocke, blokkere, sjekke kg, unblocke... Tar fort litt tid.

Det er ganske ironisk å være så paranoid men samtidig leve av å utlevere seg selv og sine. Frivillig til og med! Jobbet hardt for å bli mest lest, mest likt så hun kan tjene mest mulig penger.

• Liker 20
Gjest Anna Nas
Skrevet (endret)
9 timer siden, Tinnitus skrev:

Jeg ville jo også krevd at alt som finnes av materiale skulle bli slettet jeg.. hadde ikke vært komfortabel med at hun satt på diverse filmer, bilder eller utsagn av barnet mitt.. Kanskje disse nye reglene som kommer ang behandling av personopplysninger kan være til hjelp? 

Helt enig.

@idave Horfor ikke skrive til skolen med kopi til AB og trekk ethvert samtykke som eventuelt er gitt fra barnas side i intervjusituasjonen? Barn under kriminell lavalder (15 år) skal dessuten ha foreldrenes samtykke til utlevering av personopplysninger, så her er det flere ting dere kan legge til grunn for kravet. Hvis alle berørte foreldre signerer slipper du eller en annen å ta støyten alene.

Datatilsynet skriver følgende:

«Sensitive personopplysningar skal berre innhentast med samtykke frå foreldra fram til borna har fylt 18 år. Sensitive opplysningar er blant anna opplysningar om helse, om etnisk bakgrunn, livssyn, og seksuelle forhold.»

«Hugs at eit samtykke alltid skal kunne trekkjast tilbake, både av den mindreårige og av den føresette. Den mindreårige kan trekkje samtykket tilbake sjølv om det var den føresette som opphavleg ga sitt samtykke til behandlinga. Opplysningane skal alltid slettast når eit samtykke er trekt tilbake.»

https://www.datatilsynet.no/samfunnsomrader/skole-barn-unge/samtykkje-fra-mindrearige/

Krev også at skolen umiddelbart sørger for at alle personopplysninger som AB er i besittelse av, slettes. Gjør også oppmerksom på at hele prosessen og mangel på informasjon til foreldre i forkant, er helt uakseptabel.

Endret av Anna Nas
Rettet skrivefeil
Gjest 30juli
Skrevet

Den metoden hennes for å finne ut hvem brukerne på KG er, er jo helt bak mål! Hva om hun blokkerer en helt tilfeldig person, kanskje til og med en «fan», og samtidig er det noen som ikke finner ut at de har blitt blokkert før etter en måned feks? Da vil jo AB tro at den siste personen hun blokkerte skreiv innlegg her, men det kan jo være en gammel blokkering. Tror ikke den metoden der funker særlig bra altså. 

Skrevet

Hun har tydeligvis bestemt seg for å fronte sterke, fornuftige meninger. Det er bra det, men slagkraften forsvinner totalt når avsender fjoller seg til med snapchatfilter, kokett fikling med hår og hake, trutmunn og desperate handlinger ellers. 

• Liker 19
Gjest formula
Skrevet

Litt vittig den siste snappen, der AB med skingrende stemme spør kjæresten hvorfor han aldri kan være romantisk i mer en ett minutt, og han bare svarer "ser på TV!" mens han hever bryn og rister på hodet. Blir mildt sagt overrasket om disse to kjøper hus sammen.

Skrevet
35 minutter siden, formula skrev:

Litt vittig den siste snappen, der AB med skingrende stemme spør kjæresten hvorfor han aldri kan være romantisk i mer en ett minutt, og han bare svarer "ser på TV!" mens han hever bryn og rister på hodet. Blir mildt sagt overrasket om disse to kjøper hus sammen.

De siste snappene, uff.....

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, formula skrev:

Rett og slett kleint faktisk.

Lurer på når han blir lei av å få slike sider av seg selv brettet ut over SoMe?!

• Liker 19
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...