Birdo Skrevet 22. august 2016 #1161 Skrevet 22. august 2016 24 minutter siden, Basilen skrev: Nå står det vel og merke i innlegget at datteren ikke får briller denne gangen i og ned at synet er helt i orden. Shh, du ødelegger overdrivingen.. 1
Marthe75 Skrevet 23. august 2016 #1162 Skrevet 23. august 2016 8 timer siden, neiognei skrev: Nå er hun i gang med den latterlige handlelista igjen... Hun var litt smartere denne gangen, og har publisert to nye innlegg relativt raskt etterpå. På den måten stjeler hun litt fokus fra dette innlegget. 1) hun bikket tusenlappen 2) hun har ikke kjøpt alt hun trenger for å bake brød 3) hun har ikke kjøpt annet enn mat (det gjør ikke vi heller hver uke, men en eller annen gang tvinger det seg med litt tannkrem, dopapir o.l. så det går jo ikke hver uke) 4) de hadde mer pålegg i kjøleskapet, så hun trengte ikke mer enn ost, to bokser leverpostei og en boks makrell i tomat. Jeg hang meg nok mest opp i to liter melk.... Bruker hun vann i brødbaksten? Alle er ikke glad i å drikke melk, men når hun skal bake og lage hvit saus, kan to liter fort bli snaut... Hadde hun tatt med et par liter til med melk, brunost, syltetøy og dopapir, så hadde budsjettet hennes sannsynligvis sprukket med +/- 20%? Det skal ikke veldig mye til for å velte tua.... Hun må gjerne skryte av at de lever billig, men er det verdt det? 14
¤flicka¤ Skrevet 23. august 2016 #1163 Skrevet 23. august 2016 Ja, den handlelista er jo helt tullete - tror hun virkelig på dette selv? På menyen står det blant annet kylling og potet, men dette står ikke på handlelista. Greit nok at man kanskje har ting å ta av i fryser og kjøleskap, men over tid er det ikke realistisk med en velfylt fryser hvis man lever på et så stramt budsjett. Det blir bare komisk, hele greia. Sjarmerende at hun bruker de to neste innleggene på å utlevere andre familiemedlemmer, forresten. Det ene er attpåtil et annonseinnlegg. 12
neiognei Skrevet 23. august 2016 #1164 Skrevet 23. august 2016 Nå sitter hun på Snapchat og sutrer over at hun får så mye hat. Og er det virkelig ingen andre som gir barna pølser til middag?? Herregud! Forstå da, kvinnemenneske, at dette er nesten den eneste "proteinkilden" du har kjøpt. Det er det folk reagerer på! Og da nesten 2 kg. Joooo, gir barna pølser, men de får da for søren også karbonadedeig, fisk og kylling! Pølser er godt det! Innimellom. Ikke som hovedproteinkilde for uka. Hun har sånn et selektivt fokus at det nok er svært få som kan konkurere på det området! 14
Navigasjon Skrevet 23. august 2016 #1165 Skrevet 23. august 2016 4 minutter siden, neiognei skrev: Nå sitter hun på Snapchat og sutrer over at hun får så mye hat. Og er det virkelig ingen andre som gir barna pølser til middag?? Herregud! Forstå da, kvinnemenneske, at dette er nesten den eneste "proteinkilden" du har kjøpt. Det er det folk reagerer på! Og da nesten 2 kg. Joooo, gir barna pølser, men de får da for søren også karbonadedeig, fisk og kylling! Pølser er godt det! Innimellom. Ikke som hovedproteinkilde for uka. Hun har sånn et selektivt fokus at det nok er svært få som kan konkurere på det området! Hun har sånn et selektivt fokus at det nok er svært få som kan konkurere på det området!, Beste kommentaren på lenge:-) 4
neiognei Skrevet 23. august 2016 #1166 Skrevet 23. august 2016 7 minutter siden, Navigasjon skrev: Hun har sånn et selektivt fokus at det nok er svært få som kan konkurere på det området!, Beste kommentaren på lenge:-) Jaa, men hun er nok bare ekstremt smart og velger å legge fokuset på visse detaljer, for å ta fokuset bort fra det som kanskje er litt kritikkverdig. Hun vet at fansa er ekstremt lettlurte og vet akkurat hvordan hun skal spille dem ut. 3
pøbelsara Skrevet 23. august 2016 #1167 Skrevet 23. august 2016 Helt utrolig at folk gidder å høre på det selvrettferdige pjattet hennes. Hun tar krenket til et helt nytt nivå. Og jeg har tatt henne på ordet og sluttet å følge henne på snap og å lese bloggen, forresten. Life is to short. Bare så himla synd at hun er sponset av en av mine tidligere favorittbutikker, Kappahl. 5
Kristanna Skrevet 23. august 2016 #1168 Skrevet 23. august 2016 Ser hun får støtte i kommentarfeltet av en leser som kaller de som stiller spørsmål til handlingen for "besservissere". Gir meg ende over. 2
Chenet Skrevet 23. august 2016 #1169 Skrevet 23. august 2016 4 timer siden, Marthe75 skrev: Jeg hang meg nok mest opp i to liter melk.... Bruker hun vann i brødbaksten? Alle er ikke glad i å drikke melk, men når hun skal bake og lage hvit saus, kan to liter fort bli snaut... Jeg har aldri melk i grovbrødene, kun i rundstykker og boller. Og brødene er veldig gode Og jeg drikker så lite melk at jeg kun kjøper langtidsholdbar melk fordi det ellers ikke rekker å bli brukt opp. Melkeforbruk hos folk er veldig varierende, de som drikker melk bruker jo fort mange liter i uka. Jeg syns fortsatt frukt og grønt budsjettet er knapt ut, jeg er stort sett veldig skeptisk til folk om sier de bruker så lite penger på mat (ikke bare henne, bare se i økonomiforumet her på KG). De fleste klarer ikke sette ned mengder, meny og hva de spiser så du kan se akkurat hva de gjør for å få det til. Jeg vil gjerne vite, det for jeg er 1 person og bruker mer enn 1000 kr uka på bare meg - jeg har masse jeg kunne tenke meg å bruke penger på så det hadde vært kjekt å finne ut hvor jeg kan spare inn. Jeg så et sted at en person sa at om du skaffer deg et stort basislager med tilbudsvarer (mel, kjøtt, fisk, frosne bær og grønnsaker etc) og så levde på budsjett etter det, så funker det fint å komme langt ned i pris på maten i løpet av en uke. Og det tror jeg på, da kan du sikkert kutte mye kostnader, men man må huske å regne med innkjøpet når man bruker av det for å få rett regnestykke. Å handle uke for uke og leve på så lite for 5 stk, det tror jeg ikke noe på... 12
Høstduft Skrevet 23. august 2016 #1170 Skrevet 23. august 2016 Jeg lurer på hvorfor dere gidder å gi dama klikk og penger? Jeg har sluttet å følge bloggen hennes, vil ikke gi denne surmula dama penger, men må innrømme at jeg har henne på snap. 3
neiognei Skrevet 23. august 2016 #1171 Skrevet 23. august 2016 2 minutter siden, Høstduft skrev: Jeg lurer på hvorfor dere gidder å gi dama klikk og penger? Jeg har sluttet å følge bloggen hennes, vil ikke gi denne surmula dama penger, men må innrømme at jeg har henne på snap. Da gir du henne jo "klikk" og penger selv da. Antall snapfølgere tells også med. 5
Janice73 Skrevet 23. august 2016 #1172 Skrevet 23. august 2016 (endret) Har nettopp sett Snap nå, og er helt sjokkert (nok en gang) over hva hun klarer å lire av seg...hun tåler jo virkelig ikke en eneste tilbakemelding som ikke roser henne opp i skyene. Er det virkelig mulig å bli så høy på seg selv? Endret 23. august 2016 av Janice73 4
loffen Skrevet 23. august 2016 #1173 Skrevet 23. august 2016 Måtte lese ukemenyen nå, og det er jo bare søppelmat. Vi har aldri grillpølser til middag. Synes det ser næringsfattig og lite ut alt sammen.. Nei, jeg fikk mere inspirasjon av ukesmenyen til Kristina Andersen. (Bare fem her da, men likevel.) 2
Marthe75 Skrevet 23. august 2016 #1174 Skrevet 23. august 2016 Hun skriver i kommentarfeltet sitt at en av grunnene til at hun ikke kjøper mer melk, er at barna har skolemelk. Skolemelk koster minimum kr 4,82 pr barn pr dag, det blir den nette sum av kr 19,28 pr DAG! Som igjen blir kr 96,40 i uken. Jeg er usikker på om dette inkluderes i tusenlappen hennes, men vi snakker faktisk om en 10%er av ukes budsjettet hennes. Personlig så kan jeg ikke kritisere henne for å kjøpe pølser til familien, hvem er jeg til å dømme? Rekk opp en hånd de som aldri spiser pølser fordi det ikke er sunt nok, og rekk opp en hånd de som ikke spiser pølser fordi det faktisk er dyrt. Jeg er redd den siste kategorien kunne blitt større enn den første Jeg er mer opptatt av mengdene, at hun konsekvent utelater å ta med det hun har i skuffer, fryser og skap, samt piner ned på mengdene hun handler. Har hun noen gang skrevet noe om når barna har besøk av venner, får de middag? Hva gjør hun om de får tre-fire venner rundt middagsbordet? Er hun raus og lar alle få, eller har hun ingenting å avse? 8
Veslefrikk Skrevet 23. august 2016 #1175 Skrevet 23. august 2016 7 minutter siden, Marthe75 skrev: Hun skriver i kommentarfeltet sitt at en av grunnene til at hun ikke kjøper mer melk, er at barna har skolemelk. Skolemelk koster minimum kr 4,82 pr barn pr dag, det blir den nette sum av kr 19,28 pr DAG! Som igjen blir kr 96,40 i uken. Jeg er usikker på om dette inkluderes i tusenlappen hennes, men vi snakker faktisk om en 10%er av ukes budsjettet hennes. Personlig så kan jeg ikke kritisere henne for å kjøpe pølser til familien, hvem er jeg til å dømme? Rekk opp en hånd de som aldri spiser pølser fordi det ikke er sunt nok, og rekk opp en hånd de som ikke spiser pølser fordi det faktisk er dyrt. Jeg er redd den siste kategorien kunne blitt større enn den første Jeg er mer opptatt av mengdene, at hun konsekvent utelater å ta med det hun har i skuffer, fryser og skap, samt piner ned på mengdene hun handler. Har hun noen gang skrevet noe om når barna har besøk av venner, får de middag? Hva gjør hun om de får tre-fire venner rundt middagsbordet? Er hun raus og lar alle få, eller har hun ingenting å avse? Hun kan jo umulig ha noe å avse med de små mengdene mat hun beregner pr uke. 5
Marthe75 Skrevet 23. august 2016 #1176 Skrevet 23. august 2016 3 minutter siden, Veslefrikk skrev: Hun kan jo umulig ha noe å avse med de små mengdene mat hun beregner pr uke. Takk Nettopp det kan være prisen for å leve på et så stramt budsjett. Jeg har hatt andres barn i vårt matbudsjett, noe som fort skjer når de ikke er fornøyd med det de får servert hjemme. Derfor sørger vi for at barna våre får den maten de skal ha, nettopp hjemme.
loffen Skrevet 23. august 2016 #1177 Skrevet 23. august 2016 26 minutter siden, Veslefrikk skrev: Rekk opp en hånd de som aldri spiser pølser fordi det ikke er sunt nok Men jeg tror vi hadde røkte middagspølser med kålrotstappe, gulrøtter og potet en gang i fjor høst. 2
Marthe75 Skrevet 23. august 2016 #1178 Skrevet 23. august 2016 2 minutter siden, loffen skrev: Men jeg tror vi hadde røkte middagspølser med kålrotstappe, gulrøtter og potet en gang i fjor høst. Du er flink, veldig flink Jeg skulle ønske jeg var like flink, men hos meg får ungene til og med pølser i brød mellom slagene på travle dager I mitt mindre kreative mathjem, blir sunt trumfet av raskt og lett.... Men ungene er friske, sunne, spreke og slanke (eller... kanskje ikke så sunne, siden de får pølser...hmm) 7
pøbelsara Skrevet 23. august 2016 #1179 Skrevet 23. august 2016 Men altså - hun er jo ikke fattig lenger. Hun komme jo spandert litt sunnere mat. Jeg skjønner folk som er travle og jeg skjønner folk som har dårlig råd. Men med fire unger i voksealder, burde man da virkelig i hvert fall velge pølser med høyt kjøttinnhold og ikke bare blandingsprodukter flere ganger i uken. Og så kunne jeg ikke se kylling på den handlelisten. Og dessuten synes jeg det var veldig lite grønnsaker. 9
Gjest Varma Skrevet 23. august 2016 #1180 Skrevet 23. august 2016 9 minutter siden, loffen skrev: Men jeg tror vi hadde røkte middagspølser med kålrotstappe, gulrøtter og potet en gang i fjor høst. Vi spiser pølser Max.1 gang i mnd. Og da blir det kyllingpølser og da er det krise Gjerne etter at jeg har kommet hjem fra forelesninger og er utslitt.
Fremhevede innlegg