Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen burde tipse Marit Grøtte i Tv2 om at det AB uttalte tii avisen var løgn, hun fortsetter i gammel stil. 

Jeg tenker ikke å gjøre det, stoler ikke på noen i hennes nærhet om å ikke utlevere navn på folk som er kritiske til henne. Plutselig er man på bloggen, så hun har skjønt det med å målbinde folk, jeg tør ihvetfall ikke. 

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Gjest Sorbus
Skrevet (endret)

Som mange forutså så ble "ferien" min kort. 

Jeg tok like godt og skrev en mail til journalisten som sto for interviewet av (en ny og bedre) Anne Brith, hvor jeg lurte på om hun ikke burde lage en sak på hvor vanskelig det er for bloggere som baserer seg på utlevering av barn å overleve uten å gjøre nettopp dette. Oppfordrer flere å gjøre det samme.

Ryddet for persondebatt. Edie, mod.

Endret av Sorbus
Skrevet (endret)
9 timer siden, Sorbus skrev:

Som mange forutså så ble "ferien" min kort. 

Jeg tok like godt og skrev en mail til journalisten som sto for interviewet av (en ny og bedre) Anne Brith, hvor jeg lurte på om hun ikke burde lage en sak på hvor vanskelig det er for bloggere som baserer seg på utlevering av barn å overleve uten å gjøre nettopp dette. Oppfordrer flere å gjøre det samme.

Velkommen tilbake. Jeg sa det ble rask retur 😉

kjempeflott at du har sendt mail !! 

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 8
Skrevet

AB er nå der hun hører hjemme, langt ned på blogglisten som nr 32:rope:

• Liker 20
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner, persondebatt og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet (endret)

Hva skjedde med ABs "barna skal ikke lenger være en del av mine sosiale medier", det er jo bare svada. Tyder på at hun har fått en ny "venninne" å se opp til og kopiere, selveste frua. Minsten eksponeres for fullt, tett på, men uten å vise ansikt denne gangen. På tide av mor sjøl tar et endelig standpunkt uten å vingle, men det gir vel ingen penger i kassa og ikke hus med 5 soverom og 3 bad eller hva det nå enn var vi fikk banket inn for noen år siden. 

Endret av Chrisssi
  • Liker 22
Skrevet
2 timer siden, Scorpion57 skrev:

AB er nå der hun hører hjemme, langt ned på blogglisten som nr 32:rope:

Ja da er det vel på tide å dra i gang med noe helt usmakelig igjen da. Nå har hun click-baitet mye om kreft og død den siste tiden. Blir det fortsettelse på det, eller kanskje firebarnsmoren velger å vise frem et nakent silikonbryst på Snapchat igjen? Eller kanskje hun håper å bli avslørt i sin løgn til TV2 om å skulle skjerme sine mindreårige, da blir det jo både ny artikkel og mulighet for å legge seg i fosterstilling.

• Liker 17
Gjest formula
Skrevet (endret)

Det er jo tydelig at både bloggerne selv og media mener at snap og instastory er unntatt begrepet eksponering. Der kan barna fritt vises fram, både forfra og bakfra og på en helt annen måte enn på bloggen. Der blir de fanget på film mens de sitter i badekaret (riktignok kun med litt av hodene synlig) dansende, syngende, mens de tegner eller med forkle mens de baker. Små hyggelige stunder for de små, der de koser seg hjemme, glade og trygge. Uten å vite at tusenvis av fremmede ser på dem. Jeg synes det er adskillig verre enn "delikate" glimt av et lite bakhode på bloggen av og til.

Det er noe nesten groteskt ved at barnas nærmeste helt uten skrupler bretter ut disse øyeblikkene, og jeg kan ikke fatte hvordan de tenker, og hvorfor de gjør det? Dette var hovedårsaken til at jeg sluttet å følge CBE på snap. Anne Brith har jeg foreløpig, men må si jeg ble skuffet (om enn ikke overrasket) over bakesnappen. At AB nå ligger på 32. plass på blogglisten, med kun 5365 lesere, gleder meg stort!

Å gjeninnføre utleveringen på bloggen må jo bli nærmest umulig nå, etter å ha gått ut med budskapet om lite eksponering. (...) Er de virkelig så kyniske at de utnytter disse små barna, fordi de ikke forstår at de blir utlevert? Er det sånn at bloggerne bare svir mens jernet er varmt - kjører på før barna blir store nok til å forstå? Eller tenker de at så lenge bildene bare varer noen sekunder, så er det ikke så farlig?

Skulle ønske media tok tak i denne hensynsløse snappingen også, ikke bare tenkte SoMe=blogg.

Ryddet for persondebatt. Edie, mod.

Endret av formula
Gjest formula
Skrevet

Selv om Anne Brith liker å framstille seg selv som et offer for meningsløs kritikk (hets/hat) på KG, ser jeg det ikke som usannsynlig at disse siste snappene av den yngste er lagt ut som åte. Nå er det stille rundt henne, bloggen stuper og tråden på KG har nærmest ligget død i flere dager. AB trenger denne tråden, både for å få lesere, og ikke minst inspirasjon til tema på bloggen. Egentlig burde vi ignorere henne totalt.

Skrevet
3 minutter siden, formula skrev:

Selv om Anne Brith liker å framstille seg selv som et offer for meningsløs kritikk (hets/hat) på KG, ser jeg det ikke som usannsynlig at disse siste snappene av den yngste er lagt ut som åte. Nå er det stille rundt henne, bloggen stuper og tråden på KG har nærmest ligget død i flere dager. AB trenger denne tråden, både for å få lesere, og ikke minst inspirasjon til tema på bloggen. Egentlig burde vi ignorere henne totalt.

Følger deg på den.

• Liker 14
Skrevet

Synes nesten utleveringen som er på Snapchat nå, er verre enn den som var tidligere. For tidligere ble det oppmuntret til å se i kamera, og xxx var i det minste klar over at vedkommende ble filmet. Ikke at det betyr at omfang eller rekkevidde blir forstått, men det er i alle fall tydelig at kamera er tilstede og at det blir dokumentert. Nå fremstår det hele som snikfilming, hvor kun deler av xxx vises, og hvor det ikke er like tydelig at xxx vet at h*n blir filmet. Og hele følgerskaren får uansett innblikk i baking med blomsterforkle og perlekjede, samt lek og prøving av mammas pumps. Hvorfor???? :kjefte:

• Liker 30
Gjest orfeus
Skrevet
1 time siden, formula skrev:

Helt sant, er med på den. 

Gjest Sorbus
Skrevet
1 time siden, Takida skrev:

@Sorbus - fikk du svar fra journalisten?

«Takk for Mail og takk for svar!»

Jeg holder ikke pusten i påvente av en ny artikkel.

Skrevet
3 minutter siden, Sorbus skrev:

3 minutter siden, Sorbus skrev:

Blir nok ingen artikkel om dette. Tror ikke de følger opp at AB er en lite troverdig person.  Hennes ord vet de fleste er omtrent null verd.

• Liker 11
Skrevet (endret)

Men helt seriøst, dere, skal vi ta @formula sin oppfordring på alvor, og bare kutte ut å engasjere oss her inne? La tråden dø ut, og håpe at bloggen dør ut med den, så kanskje xxxx endelig kan få ha oppveksten sin i fred for offentligheten? Da føler i hvert fall jeg at jeg til fulle får bidratt positivt.

Endret av Malum
  • Liker 40
Skrevet

Hjelp. Nå begynner hun om kroppspress og bloggeres ansvar. 😨

• Liker 8
Skrevet (endret)

Denne diskusjonen hun prøver å få i gang på snap er litt bom syns jeg. I et forsøk på å overbevise leserne om at det er kritikerne som skaper kroppspresset beviser hun jo at man er påvirkelig. Om det er kritikere som mener noe om utseendet, eller om det er bloggere som igjennom plastiske operasjoner, rabatter på fillere osv forteller oss hvordan man bør se ut, er ikke relevant. En blogger når ut til svært mange lettpåvirkelige jenter (og gutter) og har et mye større ansvar enn én enslig bloggleser. Nei, det er ikke greit å kommentere utseendet til andre, men hvorfor skal bloggerne fritas alt ansvar bare fordi enkelte nettroll rakker ned på utseendet deres?

Endret av Hattifnatten
  • Liker 17
Gjest Ms. Daisy
Skrevet
2 minutter siden, Mitral skrev:

Hjelp. Nå begynner hun om kroppspress og bloggeres ansvar. 😨

Facinert av hvordan hun prater om kroppspress etc og legger på beautyfilter. Sorry tal saken uten filter og uten sminke så kanskje hun kan virke bittelitt seriøs om hva hun snakker om........null troverdighet. Skal ikke skylde kroppspress bare på bloggerne, men at de absolutt har en påvirkningskraft er det liten og ingen tvil om.

Skrevet

Hun skylder på leserne sine for at hun "måtte" farge bryna. Greier du ikke å stå imot presset altså, AB??

• Liker 23
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...