Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, ESFP said:

Kjenner jeg blir provosert når AB "vet" så mye om rusmisbrukere at hun sprer feilinformasjon om at det er tilfeldig hvem som havner på kjøret og at det ikke har med familie eller oppvekst å gjøre.

Hva mener du her?

At det IKKE er tilfeldig?

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
31 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Forstår jeg det rett når snap'en med 'sveip for å se hva jeg fjernet' samt glimt av brev fra Aleris ikke handler noe om operasjon eller brystkreft? 

Man kommer inn på et gammelt innlegg med overskriften «Krisen er over». Skjønner ikke at hun tør holde på som hun gjør; skriker ulv ulv og bruker clickbaits om «kreft». Det kan gå troll i ord, og plutselig en dag sitter hun kanskje der med kreft og uten bryster + blogg som har sunket rett til bunns fordi folk har gått dritt lei alle clickbait, kynisk bruk av alvorlige temaer og løgner. 

Endret av Stupine
  • Liker 25
Skrevet
5 minutter siden, fjær skrev:

Hva mener du her?

At det IKKE er tilfeldig?

Både gener og oppvekstmiljø har stor betydning.

• Liker 13
Skrevet
Just now, Scorpion57 said:

Både gener og oppvekstmiljø har stor betydning.

Men det er ikke sånn at gener og oppvekstmiljø automatisk fribillett til dop-livet. Det kan også gjøre at man velger stikk motsatt retning i livet..

Samme som "overklasse" unger, oppvokst med den mest pedagogiske oppdragelsen, havner utpå...

Jeg kjenner flere som kommer fra gode trygge hjem, blant annet ett av mine søsken, som har blitt narkoman, så jeg tror det er mer tilfeldigheter som avgjør, man velger feil en eller flere ganger..

• Liker 11
Skrevet (endret)
17 minutter siden, fjær skrev:

Men det er ikke sånn at gener og oppvekstmiljø automatisk fribillett til dop-livet. Det kan også gjøre at man velger stikk motsatt retning i livet..

Samme som "overklasse" unger, oppvokst med den mest pedagogiske oppdragelsen, havner utpå...

Jeg kjenner flere som kommer fra gode trygge hjem, blant annet ett av mine søsken, som har blitt narkoman, så jeg tror det er mer tilfeldigheter som avgjør, man velger feil en eller flere ganger..

Trist at et av dine søsken er blitt narkoman, men det er dessverre slik at genetisk arv og oppvekstmiljø har stor betydning. Det kan enkelt finnes mye forskning og dokumentasjon om dette på nett. Det betyr ikke at det gjelder absolutt alle som blir rusmisbrukere. 

Det handler mye om relasjoner og tilknytning i oppveksten.  

Endret av ESFP
  • Liker 17
Skrevet
21 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Jeg har faktisk ikke ord for å beskrive min forakt for denne bloggeren. 

Nei, det er skremmende hvor langt hun er villig til å gå for klikk. Utrolig kynisk, kaldt og utspekulert. Merker at jeg ikke vil få veldig mye medlidenhet for henne den dagen det virkelig er krise og hun skriker ulv ulv. 

• Liker 20
Skrevet
58 minutter siden, Mrs O'Donell said:

Jeg har faktisk ikke ord for å beskrive min forakt for denne bloggeren. 

Du gjør mine ord til dine.

• Liker 7
Skrevet

Jeg mener alikevell at hun ikke sprer feilinformasjon om hvem som havner utpå og ikke.... 

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, fjær skrev:

Jeg mener alikevell at hun ikke sprer feilinformasjon om hvem som havner utpå og ikke.... 

Da får vi bare være uenige 😀 

• Liker 6
Gjest orfeus
Skrevet

Hvorfor dette store behovet for å forsvare seg? Hvis hun var trygg i det hun holder på med, hadde det ikke vært nødvendig å skrive lange forsvarsinnlegg. Slike innlegg vekker bare mistanker hos leserne.

Skrevet

Fjerner alt.. sikkert en HEL føflekk..

• Liker 10
Skrevet

Det er iallfall ikke snakk om å fjerne all skam og verdighet, for det eier ikke dama. 

• Liker 33
Skrevet

Fikk henne opp til 12 plass i går, er vel opp minst 12 plasser.

Trodde hun hadde som mål å være på topp, så spent på hvordan utviklingen blir for å komme seg helt opp blant de topp 3.

• Liker 4
Skrevet

På hvilken måte mener hun at å skrive et innlegg om barnas karakterer er med på å eksponere dem mindre? :klo:

• Liker 38
Skrevet

Jeg er så dritt lei av å bli kalt det ene og det andre fordi jeg er kritisk. Og at det oppfordres til å anmelde oss til politiet for sjikane.... Tror nok O'store AB hadde fått mindre tilhengere om de faktisk leste det som er skrevet her inne og fikk åpnet øynene litt de å som jeg fikk den gangen.

• Liker 32
Skrevet

Det er direkte flaut hvordan hun hele tiden skal forsvare seg selv. Hva med og bare holde hodet hevet og kjøre på slik som de andre bloggerne gjør? Ser sjeldent SE, CBE og andre som blir flittig diskutert komme med "svar" og unnskyldninger til enhver tid. Folk som holder på sånn blir i mine øyne bare svake mennesker uten selvsikkerhet. 

• Liker 15
Gjest 30juli
Skrevet
2 timer siden, Trollmora skrev:

Jeg er så dritt lei av å bli kalt det ene og det andre fordi jeg er kritisk. Og at det oppfordres til å anmelde oss til politiet for sjikane.... Tror nok O'store AB hadde fått mindre tilhengere om de faktisk leste det som er skrevet her inne og fikk åpnet øynene litt de å som jeg fikk den gangen.

Helt enig. Kan helt ærlig innrømme at jeg ikke hadde tenkt mye over verken eksponering av barn eller clickbaits før jeg begynte å lese her inne. Jeg har blitt mye mer reflektert og opplyst pga KG! Nå forstår jeg feks konsekvensene av eksponering av barna og hvor kynisk overskriftene og innleggene til AB er. 

Gjest Tull_a
Skrevet

Men hva skjedde med føttene til Anne Brith?

Jeg spør fordi jeg lurer på om det kan bli slik av spraytan? AB reklamerer vel for spraytan, så dette er kanskje ikke så bra reklame? 

Debatten jeg vil fremme er altså det etiske i å framheve et produkt som helt fantastisk, men som det viser seg kort tid etter at ikke var så fantastisk allikevel. NB: Bildet er altså en illustrasjon av dette, for å dokumentere at mine påstander er korrekte og ikke spekulasjon, og ikke en uthenging av kropp eller utseende. 

Hvordan kan NOEN forbruker faktisk stole på en luksustigger, når det gang på gang viser seg at det ikke er hold i det de sier? 

Og en annen side av problematikken: 

Hva synes den seriøse reklamebransjen om dette? Er det ikke på tide at de tar et oppgjør med luksustiggerne som faktisk undergraver faget deres, og som stjeler inntektene deres i stadig større grad? Jeg antar jo de store reklamebyråene i alle fall til en viss grad merker tiggebloggingens inntog på egne inntekter? 

Noen som har lest om dette eller har bedre kjennskap til bransjen enn hva jeg har som kan uttale seg om temaet?

Fra www.annebrith.no:

https://imgur.com/a/fYvBjKh

Nærbilde: 

https://imgur.com/a/eLJgJNo

Skrevet
45 minutter siden, Tull_a skrev:

Men hva skjedde med føttene til Anne Brith?

Jeg spør fordi jeg lurer på om det kan bli slik av spraytan? AB reklamerer vel for spraytan, så dette er kanskje ikke så bra reklame? 

Debatten jeg vil fremme er altså det etiske i å framheve et produkt som helt fantastisk, men som det viser seg kort tid etter at ikke var så fantastisk allikevel. NB: Bildet er altså en illustrasjon av dette, for å dokumentere at mine påstander er korrekte og ikke spekulasjon, og ikke en uthenging av kropp eller utseende. 

Hvordan kan NOEN forbruker faktisk stole på en luksustigger, når det gang på gang viser seg at det ikke er hold i det de sier? 

Og en annen side av problematikken: 

Hva synes den seriøse reklamebransjen om dette? Er det ikke på tide at de tar et oppgjør med luksustiggerne som faktisk undergraver faget deres, og som stjeler inntektene deres i stadig større grad? Jeg antar jo de store reklamebyråene i alle fall til en viss grad merker tiggebloggingens inntog på egne inntekter? 

Noen som har lest om dette eller har bedre kjennskap til bransjen enn hva jeg har som kan uttale seg om temaet?

Fra www.annebrith.no:

https://imgur.com/a/fYvBjKh

Nærbilde: 

https://imgur.com/a/eLJgJNo

Det var vel akkurat denne spekulasjonen hun ønsket ved å legge ut det bildet av den foten.....

Om det skyldes spraytan eller ikke kan ikke jeg svare for...

• Liker 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...