Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, Oktnxbye skrev:

Jo, hun gjorde det, men hun har skrevet på bloggen at hun har stengt for å sende henne meldinger i chatten/muligheten for å ringe der, så hvis man vil ha tak i henne, må man sende en melding til henne på facebook. 

Altså kommer hun fortsatt til å snappe, du vet - en plass må hun jo reklamere for blogginnleggene sine. 

Ok. Da må hun kanskje gå gjennom lista over blokkerte brukere på FB. Jeg er blokkert uten å noen sinne kommentert et eneste innlegg på blogg eller UG, men har uttalt meg kritisk til utlevering av mindreårige i generell diskusjon om dette i SoMe-gruppa.

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ryddet for persondebatt og latterliggjøring.

Edie, mod.

Skrevet
5 timer siden, Rosalie skrev:

Ok. Da må hun kanskje gå gjennom lista over blokkerte brukere på FB. Jeg er blokkert uten å noen sinne kommentert et eneste innlegg på blogg eller UG, men har uttalt meg kritisk til utlevering av mindreårige i generell diskusjon om dette i SoMe-gruppa.

Dette gjelder meg også.. Men er jo tydelig at hun ikke vil ha kritiske kommentarer... 

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, Rosalie skrev:

Jeg også, har aldri vært følger eller konmmentert noe hos henne, men trykte liker på et innlegg fra en kritisk røst inne på SoMe-gruppa på facebook. 

Er ikke mange dager siden hun hadde en tale om hvor fantastisk hun var som hadde åpen snap for at alle skulle komme til henne for bakehjelp da hun visste hvor krise det var når deigen ikke ble som den skulle. For så å stenge den for å ha fått kritikk. Pendelen svinger fort, hun er snart tilbake på utleveringskjøret tipper jeg.

• Liker 23
Gjest formula
Skrevet

Litt morsomt at da Anne Brith skrev innlegget "Jeg går videre uten barna" blir hun hyllet i kommentarfeltet (FB) for denne kloke avgjørelsen, og kommentarer som "klokt, viktig, bra for barna, barna fortjener privatliv" osv.

Så hun måtte faktisk lage et oppfølgingsinnlegg, "Vi har kommet til et veiskille" der hun utdyper hvorfor dette valget ble tatt - pga fæle mennesker/lesere. På denne måten legger hun til rette for helt andre kommentarer "hva er det med folk? bitre, sjalu, misunnelse, jantelov" osv.

Det er altså i utgangspunktet ikke barnas rett til privatliv som er det viktige her, men uhyre viktig å få fram at hun blir tvunget til dette av hatefulle lesere. Og i kjent AB-stil måtte hun la tilhengerne få siste ord, og få hakke skikkelig løs på kritikerne.

Skrevet

Det er sjuskene på KG sin feil, må vite. Som er så ‘sjalu’.  😒

• Liker 17
Skrevet

Det må jo være helt fantastisk å leve så fullstendig i sin egen boble og virkelighet som AB gjør. Skylde på alle andre, null selvinnsikt og skrive om slik at virkeligheten  blir slik hun ser den.

Og er faktisk helt fascinert av følgerne hennes, som tydeligvis lever i samme boble.

Om jeg er misunnelig? Not much. 😂

• Liker 24
Skrevet

Utrolig fascinerende det hele. Hvem er disse damene rundt fra det ganske land som kjøper konseptet?

• Liker 11
Skrevet
48 minutter siden, loffen skrev:

Det er sjuskene på KG sin feil, må vite. Som er så ‘sjalu’.  😒

Jeg er gjerne en av sjuskene på KG om vi har fått en blogger til å slutte å eksponere sine avkom

• Liker 25
Skrevet (endret)
3 minutter siden, terteskjell skrev:

Jeg er gjerne en av sjuskene på KG om vi har fått en blogger til å slutte å eksponere sine avkom

:5: 

Endret av loffen
  • Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, terteskjell skrev:

Enig. Bloggerne kan gjerne få tro jeg er en First Price pizzaspisende, arbeidsløs, feit sjuske om det får dem til å slutte å eksponere barna :jepp:

• Liker 21
Gjest Snusen
Skrevet
33 minutter siden, terteskjell skrev:

👍👏

Skrevet

AB bør absolutt takke alle sjuskene her på forumet for at de har hatt mat på bordet siste året. Sjusker, kjærringer og noen gubber som er alvorlig bekymret for barna, i dag og i framtida. Siste året ha AB hatt over  2 millioner ! visninger her. Visninger som igen har generert klikk på bloggen hennes. Og igjen, den berettige, konstruktive og saklige kritikk, har i all vesentlig grad handlet om den uhemmede eksponering av uskyldige barn.                                             Er du tøff nok AB, til å takke folkene, her på siden,for at de hadde rett og at du har tatt feil? « Et klokt menneske kan skifte menneske kan skifte mening, et mindre klokt menneske gjør det aldri» 🙃

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, Yann skrev:

AB bør absolutt takke alle sjuskene her på forumet for at de har hatt mat på bordet siste året. Sjusker, kjærringer og noen gubber som er alvorlig bekymret for barna, i dag og i framtida. Siste året ha AB hatt over  2 millioner ! visninger her. Visninger som igen har generert klikk på bloggen hennes. Og igjen, den berettige, konstruktive og saklige kritikk, har i all vesentlig grad handlet om den uhemmede eksponering av uskyldige barn.                                             Er du tøff nok AB, til å takke folkene, her på siden,for at de hadde rett og at du har tatt feil? « Et klokt menneske kan skifte menneske kan skifte mening, et mindre klokt menneske gjør det aldri» 🙃

Haha, ble litt feil det ordtaket « Et klokt menneske kan skifte mening, et mindre klokt menneske gjør det aldri» skulle det stå.

• Liker 3
Skrevet

Det er nok viktig for bloggeier å opprettholde et fiendebilde av KG, siden mange lesere kommer herifra. Ved at tråden holdes oppe her vil folk som ikke til vanlig deltar i den gå inn på bloggen for å lese hva dette er for noe. Noen vil være enig i at det er mye rart i bloggen. Andre vil ikke. Men at denne tråden øker lesere til ab tviler jeg ikke et sekund på.

jeg tror nok ingen har sagt noe stygt om barna på Mail eller forsøkt å ødelegge for de. [..] Håper hun holder barna unna bloggen, men tviler: uten barna er ikke bloggen interessant for de vanlige leserens hennes, og AB sitt liv ER veldig lite uten barna. Noe som ikke er helt uvanlig etter å ha vært hjemme med barn i så mange år.. 

det er jo ikke uten grunn at baking ble så stort for henne. Jeg har like mange barn men er ikke veggpryd - så jeg har ikke tid til dette, jeg må jobbe. Jeg er ikke alene slik som ab, men har allikevel mindre tid enn henne, selv med en deltagende samboer. Jeg forstår alt i alt ikke hva som er så innmari imponerende for folk med livet hun lever? En eldre blogger i leid hus med ung kjæreste og barn til salgs for spons? Det er ikke så imponerende å være alene med barn i alderen til de eldste til ab - de greier seg en del selv, og den yngste har hun bare 50%. Nei, nå er jeg så lei🙈

Ryddet for ryktespredning. Edie, mod

• Liker 26
Skrevet
På 7.6.2018 den 12.34, Yann skrev:

Hun har i siste innlegg fortalt at barna skal konkurrere til helgen. Er spent på om det deles noe fra dette eller om hun klarer å la være

• Liker 3
Gjest The ceiling lamp
Skrevet

Er det noen som vet hva denne negative grublingen går ut på?

"Jeg har mange tanker om hvordan jeg skal takle det som kommer men prøver ikke tenke så veldig mye på det. Da blir hverdagen så preget av grubling og negative tanker." http://www.annebrith.no/blogg-feed/

Skrevet (endret)

Ryddet for ryktespredninger.

Edie, mod.

Edit: Ryddet for kommentar til moderering. Edie, mod.

Endret av Edie
Gjest CecilieX
Skrevet
46 minutter siden, The ceiling lamp skrev:

Er det noen som vet hva denne negative grublingen går ut på?

"Jeg har mange tanker om hvordan jeg skal takle det som kommer men prøver ikke tenke så veldig mye på det. Da blir hverdagen så preget av grubling og negative tanker." http://www.annebrith.no/blogg-feed/

Denne negative grublingen er et klassisk bloggergrep. Det kalles å si A men ikke B. Dette vil skape interesse ala den du legger for dagen og gjøre at folk klikker seg inn. 

Gjest orfeus
Skrevet
42 minutter siden, CecilieX skrev:

Denne negative grublingen er et klassisk bloggergrep. Det kalles å si A men ikke B. Dette vil skape interesse ala den du legger for dagen og gjøre at folk klikker seg inn. 

Hun lurer de faste leserne, hos oss andre skaper hun bare enda mer avsky for bloggverden. Det er et mysterium hvorfor annonsører bruker penger på slike influensere, de gir bare produktene et latterlig skjær. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...