Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, terteskjell skrev:

Hun må gjerne reklamere for nye tenner,spraytan,klokker og alt mulig rart så lenge makronene ikke er inkludert i dette opplegget. Så gjennstår det å se om hun virkelig holder dette. 

Men annen ting som blir spennende å se er hva hun gjør med episodene som er spilt inn til Bloggerene. Vil disse bli vist om makronene har vært med på innspilningene?

Hun har vel skrevet en kontrakt om innspilling som det skal litt mer til for å avbryte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, ESFP skrev:

AB på blogg: "Barna skal ikke være en del av bloggen noe mer." Bilder og innlegg er slettet fra blogg og Instagram.

Veldig positivt, men jeg har ingen tro på dette. Hva skal hun skrive om nå? Hvor skal hun få sin nødvendige beundring fra? Jeg vedder en hundrings på at det ikke går mer enn en uke før vi får se omtale av barna, barna i aktivitet eller bilder av dem på blogg, instagram eller snapchat. 

Håper også de blir skjermet under "bloggerne"!

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, ESFP said:

AB på blogg: "Barna skal ikke være en del av bloggen noe mer." Bilder og innlegg er slettet fra blogg og Instagram.

Veldig positivt, men jeg har ingen tro på dette. Hva skal hun skrive om nå? Hvor skal hun få sin nødvendige beundring fra? Jeg vedder en hundrings på at det ikke går mer enn en uke før vi får se omtale av barna, barna i aktivitet eller bilder av dem på blogg, instagram eller snapchat. 

Jeg velger å heller juble og støtte henne i avgjørelsen enn å ta sorgene på forskudd. 

Dette er en veldig viktig avgjørelse hun har tatt og hun trenger støtte for å opprettholde dette nye målet hennes. Det finnes massevis av ting hun kan blogge om som ikke handler om barna. Og jeg velger å tro at dette får hun til med glans.

At hun nå har bestemt seg for å skjerme barna er flott, burde nok ha skjedd for veldig lenge siden men bedre sent enn aldri.

Applaus til AB som har tatt denne avgjørelsen, det har nok ikke vært lett da hun har brukt barna for alt de er verd frem til nå. Men bedre tider er på vei. Jeg blir veldig lei meg på barnas vegne om hun går tilbake til utleveringen igjen, men frem til da fortjener hun ros for avgjørelsen.

• Liker 17
Skrevet
5 minutter siden, ESFP skrev:

Skal hun redde stumpene av bloggen sin må hun ta grep. Det har hun nok endelig skjønt.  Langt ned på blogglisten og mye kritikk av sin oppførsel og bisarre uttalelser. Hun rennes ikke akkurat ned av store ( eller små)annonsører...de som gjør at hun kan leve av bloggen.  Men..klarer hun redde skuta? Tror mange sitter igjen med et dårlig bilde av AB og et frynsete rykte er vanskelig å redde.

• Liker 18
Skrevet
1 time siden, terteskjell skrev:

Nå må jeg si mor overrasker.. nytt blogginnlegg og hun har nå bestemt at makronene ikke skal være en del av bloggen mer. De skal få stå på egne ben uten at flere tusen skal få se hva de gjør i det daglige. Å dette har hun jo hatt i tankene siden i fjor høst.

Da gjennstår det å se om dette er noe hun virkelig holder,å blir dette en virkelighet så skal hun få ett hurra fra meg

Klok avgjørelse, AB! Heia heia! Håper du går foran som et godt eksempel og at andre med tiden følger etter. 

• Liker 6
Skrevet

Syntes å huske at hun har ymtet og snakket om dette med jevne mellomrom og at det aldri holder mål.
Eller så blander jeg henne med de andre ørtenfjakse mammabloggerne der ute som lever gjennom ungene sine.

• Liker 5
Skrevet

Er nok en avgjørelse tatt i affekt når hun fikk tilbakemeldinger om at andre lærte slikt mye tidligere. 

Men fantastisk uansett årsak.

• Liker 20
Gjest orfeus
Skrevet (endret)

Garantert et innlegg skrevet i effekt, ellers ville det vært en naturlig nedtrapping av eksponeringen. Senest i går la hun ut skrytesnapper av barn, det ville hun ikke gjort dersom tanken på å skjerpe seg, hadde vært til stede. 

Årsaken til innlegget kan vi tenke hva vi vil om, men hvis hun holder ord er det en svært god ting, og ikke minst et steg inn i voksenverden, det stedet hvor man kan ta hensyn til andre, ikke alltid sette seg selv først. 

Endret av orfeus
Skrevet

Ryddet for persondebatt og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet (endret)
6 timer siden, ESFP skrev:

Hun greide å få brukt dem i en skikkelig clickbait sånn på tampen, da. :fnise:

Endret av Malum
skrivefeil
  • Liker 13
Skrevet
2 timer siden, skruf skrev:
Akkurat nå, Malum skrev:

Feil. Får ikke bort siteringen

Skrevet (endret)

Veldig bra at Anne Brith nå vil gå videre uten barna, og at hun fjerner bilder av dem på instagram, facebook og blogg. :tommelopp:

Uttalelsen til Anne Brith: "Jeg tror ikke at eksponering av barn generelt er negativt. Det er mange barn som jobber som modeller, barn som er artister og barn som jobber i TV. Mange av disse klarer å stå i rampelyset helt fint. Personlig føler jeg at barna mine har fått flere muligheter på grunn av dette"   fremstår dessverre lite nyansert og kunnskapsløs.

Vi vet som oftest svært lite privat om barn som jobber som modeller e.l. Generelt sett vet vi ikke hvordan rommene deres ser ut, hvilke karakterer de har fått, om de er glad for mors nye kjæreste, om de er plaget med vorter osv. Bloggerbarna derimot opplever at private opplysninger om dem blir delt over år. Samtidig som man ofte får annen utleverende informasjon om familien deres. I dag har dessverre mange bloggerbarn fått fratatt retten til et privatliv og retten til å bestemme over egne personopplysninger - https://www.datatilsynet.no/om-personvern/hva-er-personvern/

Det er trist... 

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/i0QznnS

----

Om bruk av barn i sosiale medier: https://imgur.com/a/AWoLv , bl.a:

Endret av Asti
Skrevet

Jeg har slutta å lese bloggen. Finner aldri de nyeste innleggene. Innleggene ligger så rotete føler jeg. Hvordan får dere lest hennes siste innlegg? Og nå skrev hun også på snap at den skal stenges. 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Asti skrev:

Veldig bra at Anne Brith nå vil gå videre uten barna, og nå fjerner bilder av dem på instagram, facebook og blogg. :tommelopp:

Uttalelsen -  https://imgur.com/a/i0QznnS:

"Jeg tror ikke at eksponering av barn generelt er negativt. Det er mange barn som jobber som modeller, barn som er artister og barn som jobber i TV. Mange av disse klarer å stå i rampelyset helt fint. Personlig føler jeg at barna mine har fått flere muligheter på grunn av dette"

Dette reagerte jeg også på... vet vi egentlig hvem barna  til de største norske skuespillerne våre Er? Eller mange av de store profilene som jobber på TV? De fleste skjermer barna sine fra all media.

Å dette burde jo bloggere også gjøre.. la de ta egne valg når de blir store. 

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, sweety pie skrev:

Jeg har slutta å lese bloggen. Finner aldri de nyeste innleggene. Innleggene ligger så rotete føler jeg. Hvordan får dere lest hennes siste innlegg? Og nå skrev hun også på snap at den skal stenges. 

Du må gå inn på bloggfeed.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, sweety pie skrev:

Enig! 

• Liker 1
Gjest CecilieX
Skrevet

Dette er en veldig bra avgjørelse! Håper det holder, hvilket jeg er usikker på. Grunnen til det er at hun ikke ser ut til å ha tatt innover seg HVORFOR det er lurt. Jeg vet ikke om det er fordi hun ikke vil innrømme at hun har gjort feil, eller om hun ikke har satt seg godt nok inn i barnekonvensjonen og selve debatten om retten til privatliv. 

Hun fastholder at barna har ønsker å være en del av bloggen, det måtte hun kanskje fordi det har vært omkvedet når hun har blitt kritisert. Dessuten understrekes det at ingen har hatt noe å si, det er bare hennes  avgjørelse. 

Hovedbegrunnelsen er at dette skyldes at barna har blitt diskutert. Jeg vet ikke om det stemmer, hun har jo fremstilt det slik tidligere også, uten at det har vært sant. Men hvis det stemmer, så er det jo faktisk slik at hun får ta ansvar for det også. For det er hun som har eksponert dem, vel vitende om at ute på det store nettet finnes det folk som ikke eier filter. Surprise, det har jo vært et av argumentene. Hun som lever av å utlevere seg og som har klaget over all hetsen hun blir til del, er jo bra korttenkt når hun likevel eksponerer barna. 

Jeg virkelig, virkelig håper at hun holder dette løftet, men blir jo litt mindre positiv når hun allerede i kommentarfeltet skriver følgende: 

«Jeg har ikke sagt at jeg aldri mer skal vise barna i mine kanaler men deres liv og prestasjoner skal de få lov til å ha for seg selv.»

Skrevet

AB i sitt eget kommentarfelt:

"Jeg har ikke sagt at jeg aldri mer skal vise barna i mine kanaler men deres liv og prestasjoner skal de få lov til å ha for seg selv."

"Dette er en avgjørelse jeg har brukt 7 måneder på å ta og den er ikke tatt i affekt slik noen mener å proklamere."

• Liker 14
Gjest Ms. Daisy
Skrevet

Ergo hun kommer til å bruke barna for alt dem er verdt. Tragisk! Er ikke ok å drive med denne utleveringen i det hele tatt.

Gjest formula
Skrevet (endret)

I utgangspunktet høres jo dette med å gå videre uten barna flott ut, men etter å ha lest innlegget og svarene hennes i kommentarfeltet blir jeg litt usikker. Her ser det jo nesten ut som det er barnas prestasjoner og situasjoner der de utmerker seg hun ikke lenger vil dele. Altså hun skal slutte å skryte av dem på bloggen, men samtidig skal de være på sidelinjen, og hun kommer til å dele ting.

Synes avgjørelsen ble litt mindre strålende med disse forbeholdene. Og litt selvmotsigende når hun skriver: "Jeg tror ikke at eksponering av barn generelt er negativt." Og at hun har tenkt på dette siden i høst blir også litt merkelig når hun jevnt og trutt har eksponert dem, og svarer i kommentarfeltet senest i mars at "Det er ikke, etter min mening noe galt i å dele mine barn i some." (http://www.annebrith.no/2018/03/04/alle-gjor-feil-ogsa-jeg/)

Får heller følelse av at hun er såret og fornærmet over tilbakemeldinger hun fikk i går, snap ble stengt for kommunikasjon, og følgende setning tyder på det: "Det var veldig tydelig i går at man ikke skal tro man er noe."

Endret av formula
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...