Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
19 timer siden, Malum skrev:

Jeg går ut ifra at det er flere enn meg som umiddelbart kobler en slik overskrift til brystkreft. Etter å ha fulgt en brystkreftrammet venninne gjennom år med sykdom, oppturer, nedturer, vanvittig fysisk og psykisk smerte, og til slutt død, kjenner jeg på et avsindig raseri når hentydninger som dette brukes som clickbate. Hun der eier faen ikke skamvett!

Jeg har levd i fem år selv med metastatisk brystkreft, tror du at jeg blir provosert? Men bloggeren skal vel få vridd det til at alt er snakk om åpenhet, av hensyn til andre. 

Ryddet for injurierende utsagn. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 timer siden, formula skrev:

Å planlegge tannregulering og drikke slankekaffe tror jeg ville vært det siste jeg tenkte på hvis jeg trodde jeg gikk rundt med brystkreft.

Hadde syntes det var veldig stusselig hvis de siste ordene som blir sagt om meg var at jeg hadde en pen tanngard og en slank kropp..🙄

Men vi må skille jobb og privat her, hun jobber jo faktisk bare. Man må jo jobbe, selv om man har bekymringer for helsetilstand

Endret av kvinneguide
  • Liker 5
Skrevet

Penga råd - dette oppleves jo bare som mer og mer desperat (og trist)....

• Liker 5
Skrevet (endret)
33 minutter siden, filifjonka skrev:

Jeg har levd i fem år selv med metastatisk brystkreft, tror du at jeg blir provosert? Men bloggeren skal vel få vridd det til at alt er snakk om åpenhet, av hensyn til andre. 

Stakkars.

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 1
Gjest Picketfence
Skrevet
18 minutter siden, filifjonka skrev:

Å bli testet for BRCA tar tid, deg er snakk om flere månder, ikke dager og uker.

Ok, jeg har ikke fulgt prosessen til ab, og vet ikke når hun startet denne utredningen. Kommenterte det mest ift hennes uttalelser om at hun trolig måtte fjerne bryst, selv med negativ biopsi 

Skrevet
1 time siden, pelikanen skrev:

Det er traumatisk for barn, å få en slik beskjed. De trenger mye hjelp. Forskning viser også dette. Så å sette igang med ulvehyl... På noe som er vanlig, og i de fleste tilfeller udramatisk, går over min fatteevne. Vi har hatt mye alvorlig sykdom i min fam. Vi voksne har fått alle fakta på bordet, før barn er blitt informert. Dette for ikke å skape angst og usikkerhet. Barn blir ikke kvitt tvilen, den dagen du sier.... Det var ingenting. 

NÅR har hun egentlig tatt hensyn til barna sånn som hun holder på?

• Liker 14
Gjest Rosemoren
Skrevet
28 minutter siden, formula skrev:

Beklager, siterte feil, og fikk ikke fjernet sitatboksen.

46 minutter siden, pelikanen skrev:

Jeg ba om gentest selv. Legen sendte henvisning, og kom raskt inn. Det var de som fortalte meg, at siden min mor ikke har genet, har heller ikke jeg. Jeg fikk utvidet test pga mye tilfeller i fam

Jeg kunne også ha bedt om gentest hvis jeg ville det, men når legene mente at det ikke var hensiktsmessig forholdt jeg meg til det.  :)

Legene mente at med min families historikk med brystkreft er det større sjanse for at jeg får det enn motsatt,  og at en test ikke kunne fortelle meg noe mer enn det vi allerede vet uansett.  En slik test forteller utelukkende om det foreligger en økt risiko, og det vet vi allerede at jeg har.

Igjen, dette er utenfor tema, men det hun skriver stemmer ikke overens med min erfaring, og det får meg til å lure.

Skrevet (endret)

Hadde tenkt en humoristisk vri på dette innlegget.  Lukket øya noen sekunder, så for meg familien rundt kjøkkenbordet diskuterte og organiserte "etter døden" .  Ombestemte meg veldig fort av hensyn til barna. Barn har store ører og får med seg det meste som hender på SoMe.  Et hensyn og bekymring som jeg tror jeg deler med de aller fleste her inne på KG.  Det er vel den bekymringen om eksponering av barna som generer flest innlegg her.  

Og så klart, også bloggens tvilsomme reklame som ikke er reklame....  Mer om det senere.. ;)

Endret av Yann
  • Liker 7
Skrevet

Jeg er egentlig helt målløs over hvor dypt man kan synke. Men nå er det jo Anne-Brith det er snakk om, så overrasket er jeg ikke. 
Dette bare understreker det jeg har sagt før og står for fremdeles; dama er fryktelig på alle negative sett, og folk bør holde seg langt unna den bloggen. 

• Liker 21
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner, injurierende utsagn og krenkelser samt svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet

Begynner å forstå hvorfor hun "bortprioriterer" foreldremøter og dugnad. :ninja:

• Liker 16
Skrevet

Spraytan? Hun kommer jaggu for over disse krisene sine.... Men er det nødvendig da når man spiser/reklamerer for Betakaroten?  God reklame for de tablettene må jeg si 😂

• Liker 17
Gjest Pod Carsten
Skrevet (endret)
40 minutter siden, loffen skrev:

Jeg er egentlig helt målløs over hvor dypt man kan synke

Ryddet for spekulasjoner og injurier. Edie, mod.

Endret av Pod Carsten
Sletter hele innlegget pga påstander om injurier. Jeg forsøkte å forsvare bloggeren og innlegget mistet sin egentlige mening med modereringen (som sikkert er glimrende).
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og injurierende utsagn.

Edie, mod.

Skrevet

Impulskontroll er en god egenskap. At man opplever å være bekymret for helsen i en slik situasjon er ikke kritikkverdig. Men å hive seg på tastaturet når man er i følelsesmessig ubalanse er ingen god idé. Det er ikke sosialt akseptert erfarer hun nå. Da spørs det om hun tar lærdom, eller om hun anser tilbakemeldinger som hets. 

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, kvinneguide skrev:

Impulskontroll er en god egenskap. At man opplever å være bekymret for helsen i en slik situasjon er ikke kritikkverdig. Men å hive seg på tastaturet når man er i følelsesmessig ubalanse er ingen god idé. Det er ikke sosialt akseptert erfarer hun nå. Da spørs det om hun tar lærdom, eller om hun anser tilbakemeldinger som hets. 

Jeg tør vedde på at det snart kommer et innlegg om hvor mye hat og hets hun får. Den dama der evner ikke å ta til seg noe som helst lærdom. 

• Liker 15
Skrevet
5 minutter siden, SjokoLine skrev:

Jeg tør vedde på at det snart kommer et innlegg om hvor mye hat og hets hun får. Den dama der evner ikke å ta til seg noe som helst lærdom. 

Eller vi kan snu på det: Hun fikk akkurat de reaksjonene hun hadde sett for seg, bare kanskje ikke fullt så mange klikk som var målet? Noen hjerter og klemmer og støttende ord, men aller mest sinne og oppbrakthet. Og det siste er jo best, for da kan hun skrive om det også og høste noen bonusklikk på "hatet".

Kanskje det er kritikerne som ikke lærer, og Anne Brith som stadig får det akkurat slik hun vil?

• Liker 20
Gjest pelikanen
Skrevet
1 minutt siden, Aricia skrev:

Eller vi kan snu på det: Hun fikk akkurat de reaksjonene hun hadde sett for seg, bare kanskje ikke fullt så mange klikk som var målet? Noen hjerter og klemmer og støttende ord, men aller mest sinne og oppbrakthet. Og det siste er jo best, for da kan hun skrive om det også og høste noen bonusklikk på "hatet".

Kanskje det er kritikerne som ikke lærer, og Anne Brith som stadig får det akkurat slik hun vil?

Hårreisende å se på Fb... Du er den beste. Skrevet av folk hun ikke kjenner. Sier litt om nivået til de som digger henne 

Gjest Pod Carsten
Skrevet
27 minutter siden, Malum skrev:

Vet du hva, det eneste som styrer AB er tanken på flest mulig klikk på bloggen sin. Og hun går nærmest over lik

Vet du hva, selv om jeg finner masse kritikkverdig i bloggen hennes, synes jeg likevel det er en litt stygg tendens å ty til høygafler og fakler og velge å tolke absolutt alt i verste mening. 

Jeg ville bare nyansere bildet littegrann. 

Skrevet
3 minutter siden, Pod Carsten skrev:

Vet du hva, selv om jeg finner masse kritikkverdig i bloggen hennes, synes jeg likevel det er en litt stygg tendens å ty til høygafler og fakler og velge å tolke absolutt alt i verste mening. 

Jeg ville bare nyansere bildet littegrann. 

Når det reageres såpass kraftig her inne er det som regel meget gode grunner til det. Jeg kan absolutt ikke se at reaksjonene som har kommet her i tråden på AB sitt brystkreft-stunt kommer som følge av å ville tolke i verste mening. Her sitter det folk som har kompetanse de gjerne skulle vært foruten. Man kødder ikke med kreft.

• Liker 27
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...