Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ryddet for innhold med opphavsrett og svar til dette.

Edie, mod.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oisann. AB har virkelig forandret seg på bilder den siste tiden. Hun ser yngre ut. Hvite tenner, jevnere hud mm. Jeg tenkte: "Hva har skjedd?" Jeg måtte inn på bloggen og sjekke om hun hadde en forklaring. 

26.5 skrev hun at den livsglade AB var tilbake etter å ha vært i "tåken" i mange år. Hun sover, spise og føler seg trygg som hun ikke gjorde da hun var i "tåken". 

Da tenkte jeg på nytt: "hm... det var da merkelig, jeg har lest mange innlegg der ting ikke har vært så enkelt". Jeg måtte bla litt tilbake. 

25.5- "Kriser oppstår i livet, men det er ikke alltid man vil dele det". 

15.5- "Jeg har også masse frykt inni meg om dagen. Jeg våknet i natt og fikk ikke sove mer".

8.5- "I dag falt jeg om på badet". "Jeg har vet jeg kjørt meg selv litt hardt i det siste". 

5.5- "Kanskje jeg er på mitt mest lykkelige akkurat nå? I den mest vanskelige tiden i livet mitt."

3.5- "Jeg har aldri følt meg bedre enn jeg gjør akkurat nå. Selv om jeg er på et av de verste stedene i livet mitt". 

Kjenner jeg blir litt forvirret. Er hun lykkelig eller ikke? Tror ikke endringen i utseende handler om at hun er livsglad, sover, spiser og er trygg. Tror det finnes en helt annen forklaring.

• Liker 27
Skrevet
22 timer siden, Sorbus skrev:

Jeg tar en for laget og blir med! Not! Tenk om (når) vi blir uenige og hun blokkerer meg irl, får jeg ikke bli med på flyet tilbake da?

Hvorfor bruker hun så utdaterte uttrykk? Husmorferie, alenemødre osv.

Fordi hun selv er utdatert 😊 

• Liker 3
Skrevet

Anne-Brith, jeg tror du har glemt å merke det siste blogginnlegget ditt Stand up paddle som reklame. 
Det er sikkert bare en glipp, men jeg har tatt screenshot - så du kan ikke ettermerke innlegget og påstå at det alltid har vært merket. 

• Liker 19
Skrevet
3 minutter siden, Oktnxbye skrev:

Anne-Brith, jeg tror du har glemt å merke det siste blogginnlegget ditt Stand up paddle som reklame. 
Det er sikkert bare en glipp, men jeg har tatt screenshot - så du kan ikke ettermerke innlegget og påstå at det alltid har vært merket. 

Ser nå i kommentarfeltet at noen spør om rabatt, og Anne Brith svarer følgende: "Jeg kan høre med dem. Dette er ikke noe reklameinnlegg, da vi betaler for alt selv. Men jeg kan selvsagt spørre om han vil gi noen rabatter til mmine lesere. Gi meg kvelden på det". 

Dette lukter grooming. 

• Liker 25
Skrevet

Siden jeg først er inne på bloggen til Anne Brith (noe som skjer nokså sjeldent), kom jeg nå også over reklamen for Coffe Zero. Altså, noe så lite troverdig og kjedelig? Lurer på om det er et (meget dårlig) forsøk på søkemotoroptimalisering at hun nevner merket i nesten hver eneste setning, noe hun helt sikkert har blitt oppfordret til av UI. Det er i alle fall milevis unna en "hjertevarm" anbefaling til leserne.

• Liker 8
Gjest Tull_a
Skrevet (endret)
37 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Ser nå i kommentarfeltet at noen spør om rabatt, og Anne Brith svarer følgende: "Jeg kan høre med dem. Dette er ikke noe reklameinnlegg, da vi betaler for alt selv. Men jeg kan selvsagt spørre om han vil gi noen rabatter til mmine lesere. Gi meg kvelden på det". 

Dette lukter grooming. 

Dette lukter utpressing... Firmaeieren har vel ikke noe reelt valg.
Hvis svaret er negativt, vil jo bloggleserne til AB bli opplyst om det på en eller annen måte. I verste fall risikerer han en uthenging lik den som en kiosk fikk på snap for litt siden (hva som egentlig lå bak denne vet vi jo ikke). I beste fall opplyses det om i kommentarfeltet som svar til den som spurte, - men det er jo heller ikke god reklame da flere jo vil se dette også. Om det forbigås i stillhet av bloggeren er jo det også et slags svar og dårlig reklame.
Det eneste "valget" han har er å innrømme en rabatt og heller håpe at han ikke mister altfor mange potensielle kunder som velger å boikotte firmaer som samarbeider med AB.
Damned if he does and damned if he doesn't.
Snedig måte å gjøre business på av luksustigger nummer 1.

Endret av Tull_a
Skrevet

Lurer på om Vital Tannhelse har gjort research på personen de sponser med korrigering av tenner. Vital tannhelses priser ligger over snittet ref hvakostertannlegen.no (som er forbrukerrådets tjenester), tror neppe den mest ihuga følgerskaren til AB renner ned dørene på en privat tannklinikk i bogstadveien.

• Liker 12
Gjest orfeus
Skrevet (endret)

Hun tigget blant annet til seg sponset bursdagsmiddag for et av barna, så å tigge annonsering fra en leverandør av sportsutstyr er helt i tråd med hennes mangel på arbeidsmoral. Hun kan nok flyte på utpressingsmanøvrene en stund, men tviler på at de som blir utsatt for framstøtene hennes (henges ut på bloggen hvis de ikke gir, litt ala «White Moose-bloggeren») gir etter mer enn en gang, dersom de gir etter. Forretningsdrift i den mørke delen av gråsoneland. 

PS Håper noen har advart padlebrettbutikken ...

Endret av orfeus
Gjest Tull_a
Skrevet
23 timer siden, formula skrev:

Boikotter bloggen for tiden, men var innom FB-siden til annebrith.no. Ser hun reklamerer for "Husmorferie/jentetur/kurs i Spania", med  ordene: "Noen som har lyst til å dra på husmorferie til Spania med meg i september?" 

Hva sier dere, skal vi slenge oss med?😀

Jeg melder meg på under cover og later som om jeg er en stor fan. Oppfordrer flere til å gjøre det samme. Blir artig for henne, det, å reise på tur og ikke vite hvem som er hvem? 

Gjest orfeus
Skrevet
19 minutter siden, Tull_a skrev:

Dette lukter utpressing... Firmaeieren har vel ikke noe reelt valg.
Hvis svaret er negativt, vil jo bloggleserne til AB bli opplyst om det på en eller annen måte. I verste fall risikerer han en uthenging lik den som en kiosk fikk på snap for litt siden (hva som egentlig lå bak denne vet vi jo ikke). I beste fall opplyses det om i kommentarfeltet som svar til den som spurte, - men det er jo heller ikke god reklame da flere jo vil se dette også. Om det forbigås i stillhet av bloggeren er jo det også et slags svar og dårlig reklame.
Det eneste "valget" han har er å innrømme en rabatt og heller håpe at han ikke mister altfor mange potensielle kunder som velger å boikotte firmaer som samarbeider med AB.
Damned if he does and damned if he don't.
Snedig måte å gjøre business på av luksustigger nummer 1.

Butikken kan gjøre som eieren av White Moose, si at de ikke gir etter for luksustiggere. https://www.facebook.com/WhiteMooseCafe/posts/2048406742106598

Skrevet (endret)

Jeg gjentar oppfordringen om å ikke linke til AB-bloggen her inne. Imgur, please? :tommel:

Endret av Malum
  • Liker 11
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

Edie, mod.

Skrevet

Ok, jeg ser at innlegget mitt ble slettet. Det var ikke meningen å spekulere(selv om hun legger opp til det ved å si A og ikke B).noe er det som er galt i hvert fall...

Skrevet
15 timer siden, Senil skrev:

De to bildene er så ulike at jeg faktisk ikke tror de er av samme person. Kunne ikke vært søsken engang😱

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, mod.

Du er jammen litt Dramadronning 😉

• Liker 4
Skrevet
15 timer siden, Malum skrev:

Hun ser jo ikke ut som seg selv lenger. Jeg synes  generelt det er ille når foreldre endrer på sitt naturlige utseende på den måten der. Endrer/fjerner trekk som xxxx har arvet. Hva forteller det xxxx? At de ikke er bra nok som de er..

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, mod.

At hun Ikke er bra nok dom hun er, får hun vel bekreftet hver gang hun er innom dette forumet🙈

• Liker 1
Skrevet

Bra du digger sangen til Mads Hansen, AB.

Du er jo tross alt en av de han synger om.😜

• Liker 27
Skrevet

Noen som vet hva den nye bedriften (BAKE AS) Anne Brith er styremedlem i holder på med? :) Hva slags baking? Eller er det salg av utstyr? 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...