kvinneguide Skrevet 5. mai 2018 #10301 Skrevet 5. mai 2018 2 timer siden, Varma skrev: Eneste gangen vi kan stole på at det som kommer er sant er når det er bakeoppskrifter Vær ikke for sikker på det. Kanskje kaka er laget av ferdigbunn, eller pose. 15
Devilmom Skrevet 5. mai 2018 #10302 Skrevet 5. mai 2018 Kjenner at jeg blir litt sliten av den dama der,får litt lyst på springe fort og komme meg unna alle løgner og drama hun skaperhåper det blir med henne slik så han gutten som ropte på ulv litt for mange ganger,tilslutt er det ingen som kommer 14
Vipser Skrevet 5. mai 2018 #10303 Skrevet 5. mai 2018 (endret) Hvorfor er det vanskelig å forstå at bilder er åndsverk uavhengig av vannmerke? Det er ingen lov som sier ikke vannmerke = fritt fram. Jeg synes det er helt på sin plass at folk lærer seg at Google ikke er en gratis bildetjeneste, og synes Anne Brith gjør riktig her ved å innkreve gebyr. Vil du bruke et bilde gratis, finnes det sider som Unsplash og Pixabay, hvor man kan fråtse i gratis, flotte bilder. Det er latskap å bare Google, høyreklikke og kopiere. Argumenter som at hun ikke kan kreve penger fordi hun ikke er en profesjonell fotograf faller jo bort når folk tydeligvis liker bildet såpass godt til at de stjeler det = det har en verdi. Men det er tydelig at hun har lite å skrive om, siden denne saken til stadighet dras opp. Endret 5. mai 2018 av Vipser 14
Monky Skrevet 5. mai 2018 #10304 Skrevet 5. mai 2018 31 minutter siden, formula skrev: Blir litt merkelig at det Anne Brith beskriver som å stå "helt alene i bloggverdenen", i realiteten er at hun går tilbake til den arbeidsplassen hun hadde for et par år siden? Nå har jeg lest innlegget "Hvorfor gjør du det, Anne Brith?" Underlig lesning. Bloggingen er tydeligvis noe hun MÅ gjøre, selv om det betyr en daglig kamp mot hat og motstand. Det er en stemme inni henne som sier at hun er på rett vei, og skal følge hjertet sitt. Hun skal gå denne smale stien, mens alle andre står på sidelinjen og roper. Og dette er hennes liv, vi andre aldri vil kunne forstå denne lidelseshistorien. Illustrert med et bilde av henne, sammenkrøpet, gråtende(?), med ansiktet skjult i hendene. Det som slår meg er at AB ikke ser på bloggingen som en jobb, men et KALL. Hu er jo sjaman, så hu har sikkert sett fremtiden sin i krystallkulen, tenker jeg!🙈 19
Gjest Max Potente Skrevet 5. mai 2018 #10305 Skrevet 5. mai 2018 Jeg synes hun ser helt annerledes ut i den nye bloggen. Hva kan dette skyldes? Hun ser stiv og hoven ut i maska. I headeren er fingrene hennes brune med lysere kanter rundt. Er det sminke, eller hva?
Gjest Hold the door Skrevet 5. mai 2018 #10306 Skrevet 5. mai 2018 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door
Døgnvill Skrevet 5. mai 2018 #10307 Skrevet 5. mai 2018 Det er jo klart at det lønner seg å ikke bruke hele 4 sek på å merke et bilde når hun bare kan fakturere #AB-filosofi på sitt beste 3
Agni Skrevet 5. mai 2018 #10308 Skrevet 5. mai 2018 5 minutter siden, Døgnvill said: Det er jo klart at det lønner seg å ikke bruke hele 4 sek på å merke et bilde når hun bare kan fakturere #AB-filosofi på sitt beste Gir nå mening da... Hun trenger ikke merke bildet, det er beskyttet av Norsk Lov uansett. Og om hun slenger på et stygt vannmerke er det ingen som vil stjele og hun får ingen å fakturere. 7
Døgnvill Skrevet 5. mai 2018 #10309 Skrevet 5. mai 2018 (endret) 34 minutter siden, Agni said: Gir nå mening da... Hun trenger ikke merke bildet, det er beskyttet av Norsk Lov uansett. Og om hun slenger på et stygt vannmerke er det ingen som vil stjele og hun får ingen å fakturere. My point exactly. Vannmerking=ingen fakturering. Nå er det mange som ikke har skjønt/vil skjønne at bilder er beskyttet, men jeg personlig synes det er bedre å ha merket de uansett. Man vet ikke hvor bildene blir brukt og selv ikke AB kan være detektiv 24 timer i døgnet etter sine egne bilder. Merking trenger heller ikke være stygge eller sjenerende for motivet på bildet forresten Endret 5. mai 2018 av Døgnvill Rettet litt. 10
terteskjell Skrevet 5. mai 2018 #10310 Skrevet 5. mai 2018 5 timer siden, EllaSays skrev: Hun er definitivt under United Influencers. Ligger under kategorien Lifestyle & Travel, på A. http://unitedbloggers.no/vaare-bloggere/ Så jeg kjenner vel at jeg er litt forvirret? men da står hun jo ikke på egne ben? Får hun for antall klikk på blogglisten? 3
Agni Skrevet 5. mai 2018 #10311 Skrevet 5. mai 2018 6 minutter siden, Døgnvill said: My point exactly. Ingen vannmerking=ingen fakturering. Hæ? 6 minutter siden, Døgnvill said: Nå er det mange som ikke har skjønt/vil skjønne at bilder er beskyttet, men jeg personlig synes det er bedre å ha merket de uansett. Man vet ikke hvor bildene blir brukt og selv ikke AB kan være detektiv 24 timer i døgnet etter sine egne bilder. Merking trenger heller ikke være stygge eller sjenerende for motivet på bildet forresten Og jeg personlig syns merking ødelegger bilder. Man har ikke lov til å bare forsyne seg med, og bruke, bilder "fordi de ikke er merket" - og det gjelder alle, også de som ikke skjønner eller ikke vil skjønne. Velger man å bruke andres bilder uten lisens må man også forvente at den som sitter på rettighetene kan fakturere bruken. 7
terteskjell Skrevet 5. mai 2018 #10312 Skrevet 5. mai 2018 8 timer siden, formula skrev: Jada. Og han er utpreget romantisk : "Når jeg er usikker på klær, frisyre eller sminke. Så sier han alltid: Det er jo ikke utseendet ditt jeg har falt for." Måtte le jeg også når jeg leste det på bloggen 8
Rosalie Skrevet 5. mai 2018 #10313 Skrevet 5. mai 2018 Når ga hun seg hos UI sist, og hva var begrunnelsen? 5
Døgnvill Skrevet 5. mai 2018 #10314 Skrevet 5. mai 2018 (endret) 7 minutter siden, Agni said: Hæ? Og jeg personlig syns merking ødelegger bilder. Man har ikke lov til å bare forsyne seg med, og bruke, bilder "fordi de ikke er merket" - og det gjelder alle, også de som ikke skjønner eller ikke vil skjønne. Velger man å bruke andres bilder uten lisens må man også forvente at den som sitter på rettighetene kan fakturere bruken. Hvis hun ikke vannmerker så er det jo ingen som kan se at det er noen andres bilder. Noen har jo den holdningen at "hvis de ikke er merket er de til fritt bruk". Og hvis noen da bruker hennes umerka bilder så fakturerer hun de jo bare. Ergo, hvis hun begynner å merke bildene så er det jo ingen (sannsynligvis ingen) som vil bruke de og da har hun jo heller ingen å fakturere. Så da mister hun jo den inntekten. Håper det var litt mer forståelig. Det kommer helt an på hvordan man merker bildene det. Jeg merker mine bilder med liten skriftstørrelse. Så det er ikke lett synlig og derfor forstyrrer det ikke motivet. Badabing Jeg har heller ikke sagt at det er bare å forsyne seg av andres bilder selv om de er umerket. Tror muligens du har misforstått meg i disse postene altså? Edit; Så hvorfor du stussa litt der. Har fjernet et ord nå så det er mer forståelig Endret 5. mai 2018 av Døgnvill 8
Agni Skrevet 5. mai 2018 #10315 Skrevet 5. mai 2018 20 minutter siden, Døgnvill said: Og hvis noen da bruker hennes umerka bilder så fakturerer hun de jo bare. Ja, nettopp. Om hun begynner å merke dem slutter folk å bruke dem ulovlig, og da mister hun den ekstrainntekten. Ergo, absolutt ingen grunn til å merke. 2
loffen Skrevet 5. mai 2018 #10316 Skrevet 5. mai 2018 (endret) Ekstra tykk fck-you-finger og bollekinn.. Endret 5. mai 2018 av loffen 2
Agni Skrevet 5. mai 2018 #10317 Skrevet 5. mai 2018 3 hours ago, Rosalie said: Når ga hun seg hos UI sist, og hva var begrunnelsen? Medio desember 2015, og om jeg ikke husker helt feil var grunnen at hun trengte en stabil inntekt for å føle seg trygg... eller noe sånt. Står sikkert i bloggen hennes enda, men jeg fant ikke noe arkiv der, bare kategorier. 1
Gjest Max Potente Skrevet 5. mai 2018 #10318 Skrevet 5. mai 2018 4 hours ago, visningsnamn said: Vet ikke, men måten blomsteremballasjen hun holder i brettet seg på, får det til å se ut som om hun har to negler på fuck you-fingeren. Ja, nå ser jeg det. Hele to fingertupper som kan vise deg fingeren! Ikke verst på én langfinger, det! Nå har jeg sett litt nærmere på bildet, og der var det mye interessant! Ingen tvil om at denne dama er ganske spesiell på flere måter!
Perle Skrevet 6. mai 2018 #10319 Skrevet 6. mai 2018 På 3.5.2018 den 22.32, Kollontaj skrev: Hun vil vel slette bevis på eksponering av barn, ulike forklaringer på hendelser osv for å kunne avfeie all krltikk fremover, både den fra lesere og fra samarbeidspartnere. På 3.5.2018 den 22.34, Kollontaj skrev: AB kan alt, vet alt og alt hun tar i blir suksess. (Bortsett fra de tre konkursene.) AB "all migthy".. På 4.5.2018 den 20.28, PippiLa skrev: Har dere sett den nye bloggen? Det var et utrolig fresht design!:-) Oversiktlig og lekkert! Gjett om noen av oppskriftene til 17.mai skal prøves!:-D Send meg gjerne PM. Vil vite hva du røyker på. 18
Helado Skrevet 6. mai 2018 #10320 Skrevet 6. mai 2018 (endret) Jeg har også begynt å gjøre meg opp en del tanker rundt denne merkelige bloggen.......men mer om det senere i et annet innlegg ( i kjent AB stil ) Endret 6. mai 2018 av Helado 40
Fremhevede innlegg