Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Vido skrev:

Du sikter til meg kanskje og jeg er ikke AB. Jeg kjenner til miljøet og enkelte mennesker i miljøet og ser at det skrives enkelte ting som ikke stemmer. Det er vel ikke noe mer galt i det enn at dere tar opp ting dere syns ikke stemmer på bloggen? En diskusjon må kunne gå begge veier ? :) Kommenterer ingenting om barna etc fordi det er en smakssak som mange her brenner for og som alle ikke er enige om, så det er ikke noe vits. Men når det kommer til å si at ting er løgn eller at hun skriver en ting mens noe annet står i samme innlegg, så er det jo greit å få fakta på bordet så det ikke blir en ensidig diskusjon :)? 

Hva eksakt av det som skrives her stemmer ikke? Når Erik 32 skriver på åpen instagram at han er en influenser og har management, så skal alle skjønne at det er en spøk?  

Videoannonse
Annonse
Gjest orfeus
Skrevet

Lurer på om bloggeren ville at Egmont skulle stenge KG for hennes skyld? Megalomanien har god grobunn blant bloggere som ikke har annet på hjertet enn å snakke om seg selv. 

Skrevet
Akkurat nå, Varma skrev:

Hva eksakt av det som skrives her stemmer ikke? Når Erik 32 skriver på åpen instagram at han er en influenser og har management, så skal alle skjønne at det er en spøk?  

Nei, det var ikke det jeg skrev heller? 

Jeg skrev at om man leser hennes innlegg i dag så skriver ikke hun at alle på KG er sånn eller sånn. Hun skriver at noen har skrevet ting som er hets og sjikane og jeg stilte meg spørrende til om vi skal nekte for det? Er det ingen her inne som har skrevet noe slikt? Jo det er det. Men absolutt ikke alle, og det var jo akkurat DET som var poenget til AB. Men det er det ingen andre her som nevner forid vi er sååå opptatt av å finne det negative og fæle. Er mitt inntrykk. 

Skrevet (endret)
24 minutter siden, orfeus skrev:

Lurer på om bloggeren ville at Egmont skulle stenge KG for hennes skyld? Megalomanien har god grobunn blant bloggere som ikke har annet på hjertet enn å snakke om seg selv. 

Ja, det har du rett i. Synd for henne at kampanjen hvor hun brukte diverse andre bloggere for å få sitt standpunkt igjennom, ikke gikk helt som planlagt. Men hey, noen fikk ekstra klikk i den perioden. 

Endret av Varma
Gjest orfeus
Skrevet

Jeg kjenner igjen skrivestilen til den ferske brukeren, det er det sikkert flere som gjør, uten at det har så veldig stor betydning for debatten. Det er imidlertid noe infantilt over samtlige drabanter som dukker opp i tråden.

AB bør være i stand til å stå opp for seg selv og forsvare hvorfor hun utleverer xxxxxxx-ene og fratar dem all form for privatliv.

Skrevet
4 minutter siden, orfeus skrev:

Det tror jeg ikke. Hun skrev jo faktisk varmt om KG i samme innlegg også. Kanskje det heller var det med Facebookpålogging hun var ute etter? 

Skrevet
11 minutter siden, Vido skrev:

En diskusjon må kunne gå begge veier ? :)  

Haha, lykke til med å prøve på det her :icon_lol:

Gjest CecilieX
Skrevet

Hun skriver at hun har nytt management;  Ad Sales. Det er et firma med en ansatt, nyregistrert som AS i begynnelsen av året. Jeg lurer på hva som skjedde med damene i Anti? Det begynner å bli et mønster av brutte foretningsforbindelser; UI, Anti og nå Egmont. Ikke ulikt privatlivet hvor hun stadig skriver om brutte relasjoner og konflikter. 

Det blir spennende å se hvordan dette påvirker hennes plasseringer på listene, og hvordan det funker å stå utenfor en plattform. Hun har pleiet nær kontakt med andre bloggere, spørsmålet er om det har hatt en hensikt? Vi har jo sett at man innad har promotert hverandre, det kan jo være en hensikt, men jeg får en følelse av at hun kanskje har tenkt til å bygge opp noe selv. Hun ønsket seg jo en rådgiverrolle, og har jo sett på seg selv som mamma for noen av de yngste bloggerne. Kanskje hun posisjonerer seg for dette? 

Skrevet
1 minutt siden, Varma skrev:

Ja, det har du rett i. Synd at kampanjen hvor hun brukte diverse andre bloggere for å få sitt standpunkt igjennom, ikke gikk helt som planlagt. Men hey, noen fikk ekstra klikk i den perioden. 

Igjen lurer jeg på noen vet at dette var hennes forslag. Eller om hun ble invitert til å gjøre det? (A) hehe

Det er slike utsagn som får meg til skjønne at en person virkelig ikke kan delta eller gjøre noe før det tolkes nedenom og hjem. Og uansett om AB hadde skrevet at hun ble invitert så ville noen her sagt. " Det er løgn, det er jo det meste på den parodien av en blogg" ..for eksempel... 

Eller ?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Nuna skrev:

Haha, lykke til med å prøve på det her :icon_lol:

Så sant, så sant xD Men er ikke det hele poenget til AB? At folk her har gjort seg opp en mening... og det er nesten umulig å snu og dermed blir det ekstremt negativt ladet? Det er jo kun en observasjon, ikke at AB snur på ting og lyver... tenker jeg.. Det gjelder jo flere forumer altså. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Vido skrev:

Nei, det var ikke det jeg skrev heller? 

Jeg skrev at om man leser hennes innlegg i dag så skriver ikke hun at alle på KG er sånn eller sånn. Hun skriver at noen har skrevet ting som er hets og sjikane og jeg stilte meg spørrende til om vi skal nekte for det? Er det ingen her inne som har skrevet noe slikt? Jo det er det. Men absolutt ikke alle, og det var jo akkurat DET som var poenget til AB. Men det er det ingen andre her som nevner forid vi er sååå opptatt av å finne det negative og fæle. Er mitt inntrykk. 

Les innlegget ditt igjen. 

16 minutter siden, Vido skrev:

Du sikter til meg kanskje og jeg er ikke AB. Jeg kjenner til miljøet og enkelte mennesker i miljøet og ser at det skrives enkelte ting som ikke stemmer. Det er vel ikke noe mer galt i det enn at dere tar opp ting dere syns ikke stemmer på bloggen? En diskusjon må kunne gå begge veier ? :) Kommenterer ingenting om barna etc fordi det er en smakssak som mange her brenner for og som alle ikke er enige om, så det er ikke noe vits. Men når det kommer til å si at ting er løgn eller at hun skriver en ting mens noe annet står i samme innlegg, så er det jo greit å få fakta på bordet så det ikke blir en ensidig diskusjon :)? 

Så hva er det som ikke stemmer? Har du dokumentasjon på hvem som startet "facebook" innloggings kampanjen på KG? Og eventuelt annet du synser om?

Endret av Varma
Skrevet
3 minutter siden, orfeus skrev:

Jeg kjenner igjen skrivestilen til den ferske brukeren, det er det sikkert flere som gjør, uten at det har så veldig stor betydning for debatten. Det er imidlertid noe infantilt over samtlige drabanter som dukker opp i tråden.

AB bør være i stand til å stå opp for seg selv og forsvare hvorfor hun utleverer xxxxxxx-ene og fratar dem all form for privatliv.

Om du kjenner igjen skrivestilen min er jeg imponert. Bring it on xD hvem er jeg? Jeg har nemlig aldri drevet en blogg eller en offentlig profil før i hele mitt liv. 

Gjest Sorbus
Skrevet

Anne Brith bruker hard skyts mot både Egmont og Kvinneguiden. Mobbet på egen arbeidsplass, faktisk. 

Hun drar opp igjen den gamle leksa om hets , løgn ,rykter og sjikanering, uten videre forklaring på hva hun mener med dette. Hun skriver også at Kvinneguiden legger tilrette for injurier. Jeg skulle gjerne hatt noen eksempler, for jeg skjønner ikke hva hun sikter til. De gangene hun prøver å være konkret tar hun ting ut av sin sammenheng og vender og vrir til hun får ønsket vinkling. Kvinneguiden består av sure sladrekjerringer som hater henne fordi vi innerst inne er misunnelige.

Det hender fra tid til annen at brukere her inne kommer med ufine kommentarer, i det siste har vi også sett en del personangrep (fra en enkelt bruker). Felles for dette er at de blir ryddet opp i raskt. Denne tråden redigeres hyppig, noe som er forståelig når Anne Brith følger med med argusøyne og klager jevnlig (i følge egen blogg). Ufine kommentarer fjernes raskt, i motsetning til hva hun hevder i dette blogginnlegget. Har det slått henne at det ikke alltid modereres når hun vil, fordi det ikke alltid er et regelbrudd selv om hun gjerne skulle hatt det fjernet? I tillegg burde hun legge merke til den innvendige justisen som råder her i tråden. Vi er flinke til å irettesette ufine brukere og rapporteringsknappen brukes flittig ved regelbrudd.

For å dekke sin egen rygg skriver hun at det er mange saklige og fine innlegg som hjelper mange. Det er jeg helt enig i. Hun burde lese alle de saklige innleggene i denne tråden og få litt hjelp.

Skrevet
2 minutter siden, Varma skrev:

Les innlegget ditt igjen. 

Så hva er det som ikke stemmer? 

Hva som ikke stemmer? Det skrev jeg i et svar til Madamederosa eller noe lenger oppe. Er ikke så pro på forum så vet ikke hvordan jeg siterer helt korrekt etc. Men er ikke ute etter å ta med dette til graven liksom, bare skrev at det blir så negativt ladet her. Aldri noe positivt selvom mye som foregår er kjempefint :)

Gjest Forumassistent
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på åndsverkloven.

Ser at dette med åndsverkloven kan være litt vanskelig å vite hvordan vi forholder oss til i regelverket. 

Man kan ikke gjengi en tekst i sin helhet, det vil beskyttes av åndsverkloven. Men man kan gjengi utdrag fra teksten (på for eksempel imgur) hvis man linker til originalinnlegget. Hele innlegget (selv om det er delt opp vil det fortsatt være hele innlegget om man kan få med seg absolutt alt ved å lese kun i linken uten å gå til kilden) vil være brudd på dette. Det gjelder all tekst, fra avisartikler til reklamenettsteder til blogger.

Hanne Mari, forumansvarlig

Skrevet

Hvorfor gidder hun å bry seg om hva som skrives her inne? Er det ikke hun som har det så travelt hele tiden🤔

• Liker 13
Skrevet

Det er tydelig at det er forskjellige nyanser innenfor begrepet hets og sjikane for oss vanlige dødelige, og bloggere. Det er flere fora på nett hvor bloggere blir diskutert, hvorfor er det bare KG som er omtalt av bloggere? Dette gjelder ikke bare AB, men jeg har merket meg at hver gang noen skal ha noen å skylde på hvorfor de gjør og sier sånn og sånn, så er det KG som dras frem.

Jeg skal innrømme at jeg ikke har lest gjennom 380+ svar her, jeg kom vel inn midt inni, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har aldri lest noe som kan gå under kategoriene hets, sjikane eller mobbing. Nå blir tråden moderert hyppig, så det kan jo også spille inn, men majoriteten av brukerene her inne er oppegående, velartikulerte, drevne debattanter som ønsker en velfungerende debatt, og som også rapporterer innlegg som går mot forumets regler og kommentarer som ikke hører hjemme her. 

• Liker 25
Skrevet
6 minutter siden, Vido skrev:

Hva som ikke stemmer? Det skrev jeg i et svar til Madamederosa eller noe lenger oppe. Er ikke så pro på forum så vet ikke hvordan jeg siterer helt korrekt etc. Men er ikke ute etter å ta med dette til graven liksom, bare skrev at det blir så negativt ladet her. Aldri noe positivt selvom mye som foregår er kjempefint :)

Siden du mener dette er en negativ ladet tråd om AB, utfordrer jeg deg til å løfte frem det som er positivt og det hun formidler som er kjempefint. 

• Liker 13
Skrevet
8 minutter siden, Sorbus skrev:

Anne Brith bruker hard skyts mot både Egmont og Kvinneguiden. Mobbet på egen arbeidsplass, faktisk. 

Hun drar opp igjen den gamle leksa om hets , løgn ,rykter og sjikanering, uten videre forklaring på hva hun mener med dette. Hun skriver også at Kvinneguiden legger tilrette for injurier. Jeg skulle gjerne hatt noen eksempler, for jeg skjønner ikke hva hun sikter til. De gangene hun prøver å være konkret tar hun ting ut av sin sammenheng og vender og vrir til hun får ønsket vinkling. Kvinneguiden består av sure sladrekjerringer som hater henne fordi vi innerst inne er misunnelige.

Det hender fra tid til annen at brukere her inne kommer med ufine kommentarer, i det siste har vi også sett en del personangrep (fra en enkelt bruker). Felles for dette er at de blir ryddet opp i raskt. Denne tråden redigeres hyppig, noe som er forståelig når Anne Brith følger med med argusøyne og klager jevnlig (i følge egen blogg). Ufine kommentarer fjernes raskt, i motsetning til hva hun hevder i dette blogginnlegget. Har det slått henne at det ikke alltid modereres når hun vil, fordi det ikke alltid er et regelbrudd selv om hun gjerne skulle hatt det fjernet? I tillegg burde hun legge merke til den innvendige justisen som råder her i tråden. Vi er flinke til å irettesette ufine brukere og rapporteringsknappen brukes flittig ved regelbrudd.

For å dekke sin egen rygg skriver hun at det er mange saklige og fine innlegg som hjelper mange. Det er jeg helt enig i. Hun burde lese alle de saklige innleggene i denne tråden og få litt hjelp.

Hei,

Jeg skal ikke kommentere og være uenig på alt du sier, fordi det er jeg ikke heller. 

Egentlig et saklig innlegg her, men så slenger du på den "for å dekke sin egen rygg". AB er jo ikke et monster, hun hater jo ikke alle liksom. Så det er litt spesielt å anta at hun gjør det bare for å "dekke".  Det er jo forsåvidt en spekulasjon og noe du ikke vet..

Skrevet
Akkurat nå, ESFP skrev:

Siden du mener dette er en negativ ladet tråd om AB, utfordrer jeg deg til å løfte frem det som er positivt og det hun formidler som er kjempefint. 

Det er jo kjempepositivt at hun er en tøff dame som skal stå for seg selv og er klar for det fremtiden har å tilby. Positivt at hun har lagt ut mer bakebilder etc i det siste, mange som har savnet det. OG det er positivt at hun har funnet kjærligheten :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...