Helado Skrevet 12. april 2018 #9221 Skrevet 12. april 2018 (endret) Fikk det til Endret 12. april 2018 av Helado 3
mikrobe Skrevet 12. april 2018 #9222 Skrevet 12. april 2018 @Helado Linken din (https://imgur.com/5pR1wlH) fungerer utmerket. Når du limer inn selve bildet i innlegget kommer det til å fjernes av moderator. 2
Rosalie Skrevet 12. april 2018 #9224 Skrevet 12. april 2018 2 minutter siden, fjær skrev: Hvor mye koster det å lage ett AS? 30.000 i aksjekapital. 7
Trollmora Skrevet 12. april 2018 #9225 Skrevet 12. april 2018 Hadde de ikke spart til hus lenge ref tidligere blogginnlegg? Og til og med barna måtte være med å spare? Synes jeg husker å ha lest det. 10
gjestgitt Skrevet 12. april 2018 #9226 Skrevet 12. april 2018 (endret) Hadde AB vært moren min så hadde jeg vært flau. Hun er sikkert en god mor på mange måter, men herregud ta litt hensyn til barna og ha et filter på hva som deles. Det er så naivt å tro at de eldste ungene ikke leser bloggen. Sikkert noen av klassekameratene og. Her får de fullt innsyn i høyst private ting, som feks at moren har sammenbrudd. De får også se henne avkledd i sengen og mye mer. Alt dette for hu mor skal få penger i kassen. Ingen respekt for seg selv eller familien. Er det ingen i familien eller omgangskrets som snakker fornuft til AB? For hun trenger sårt veiledning til nettvett Endret 12. april 2018 av gjestgitt 34
Chrisssi Skrevet 12. april 2018 #9227 Skrevet 12. april 2018 Man kan jo lure litt på prioriteringsevnen når hun glatt bruker penger på matchmaking, dyre gaver til sine dater og figursydde kjoler. Hadde jeg visst at huset jeg bodde i lå ute for salg hadde jeg skaffet meg et sted å bo fortere enn svint. For en usikkerhet for 4 barn, det henger ikke på greip. Nå har vi hørt om dette drømmehuset med x antall soverom og x antall bad i flere år, nylig ble det lagt til svømmebasseng på kravlisten, for det må jo en autorisert svømmetrener ha...... Pizzagutten ser ikke ut til å ha så mye å bidra med, drømmene hans ligger nok på et litt annet plan. Som man reder ligger man er det noe som heter 24
Gjest Puddelen Skrevet 12. april 2018 #9228 Skrevet 12. april 2018 Jeg kjenner jo ikke Anne-Brith privat så kan jo ikke vite helt om dette bare gjelder bloggeren Anne-Brith. I innleggene skrives det om store drømmer, langt over det hun har hatt råd til med mer gjeld enn egenkapital.Hun er hektet på positiv tenkning, visualisere ting lenge nok så oppnår man det man ønsker osv...Denne tankegangen tror jeg er farlig og nærmer seg egentlig magi...hva med å forholde seg til realiteter, roe ned og nyre livet litt. For et stress...
Gjest Sorbus Skrevet 12. april 2018 #9229 Skrevet 12. april 2018 52 minutter siden, Rosalie skrev: 30.000 i aksjekapital. Når man skal kjøpe et hus i prisklassen Anne Brith skisserer, er 30.000 en dråpe i havet. Det er en tosidighet her jeg ikke forstår. Når hun linker til hus i 13 millionersklassen og gjentar "svømmebasseng" til det kjedsommelige er det sikkert meningen at jeg skal assosiere Fru Davidsen med penger og stil. Men når hun i neste innlegg ligger i fosterstilling fordi hun ikke har egenandel til hus, samtidig som hun skylder på alle andre for den situasjonen hun er satt i, så er det offerrollen hun fronter. Hva blir det til Anne Brith, glamorøs kjendis, eller fattig alenemor? Gratulerer med AS i hvertfall! Noen lærer senere enn andre, men du har endelig tatt grep for å sikre privatøkonomien, uansett hvordan den ligger an.
Gjest orfeus Skrevet 12. april 2018 #9230 Skrevet 12. april 2018 1 minutt siden, Puddelen skrev: Jeg kjenner jo ikke Anne-Brith privat så kan jo ikke vite helt om dette bare gjelder bloggeren Anne-Brith. I innleggene skrives det om store drømmer, langt over det hun har hatt råd til med mer gjeld enn egenkapital.Hun er hektet på positiv tenkning, visualisere ting lenge nok så oppnår man det man ønsker osv...Denne tankegangen tror jeg er farlig og nærmer seg egentlig magi...hva med å forholde seg til realiteter, roe ned og nyre livet litt. For et stress... Dette vaset holder SE også på med, at ved å tenke på noe (hardt og oppriktig) - går det i oppfyllelse. Litt «Livets ord» og litt alternativsuppe (hentet fra «The secret») i fin blanding. Snart får vi vel høre om mystisk spåmann som man kan få telefonnummer til på pm. 🙄
Gjest formula Skrevet 12. april 2018 #9231 Skrevet 12. april 2018 10 minutter siden, Puddelen skrev: Jeg kjenner jo ikke Anne-Brith privat så kan jo ikke vite helt om dette bare gjelder bloggeren Anne-Brith. I innleggene skrives det om store drømmer, langt over det hun har hatt råd til med mer gjeld enn egenkapital.Hun er hektet på positiv tenkning, visualisere ting lenge nok så oppnår man det man ønsker osv...Denne tankegangen tror jeg er farlig og nærmer seg egentlig magi...hva med å forholde seg til realiteter, roe ned og nyre livet litt. For et stress... ...dette kombinert med en drøm om at det skal "dukke opp noen" som kan ordne dette for dem, ("Skulle så sårt ønske at noen bare kunne komme og ordne opp i dette for oss.") samtidig som hun snapper fra Askepott-film. Er det mulig at en godt voksen dame fantaserer om at ting skal ordne seg som i et eventyr? Ellers tenker jeg at AB nok har sett for seg huskjøp med kjæresten, og derfor har tillatt seg både å vente, og å drømme litt større enn om hun skulle kjøpe alene. Når det viser seg at han ikke er interessert i dette, derfor denne "panikken" over dette "plutselige" hussalget.
Helado Skrevet 12. april 2018 #9232 Skrevet 12. april 2018 Tror det kan ha med at det ikke er så lett å finne hus alene til en fornuftig pris. Ser jo at det kan være veldig frustrerende å prøve å kjøpe bolig alene, det er vel maks 4 ganger inntekt, minus kostnader ved lån du har, barn osv. https://imgur.com/8xn3Cj7 2
SjokoLine Skrevet 12. april 2018 #9233 Skrevet 12. april 2018 (endret) Hvis det faktisk stemmer at kjæresten ikke er så interessert i å kjøpe hus sammen med henne, så tar det nok ikke så lang tid før det forholdet tar slutt...just saying.... (Samtidig er det vel ikke så lenge siden (et par dager siden?) hun skrev om at de drømte om en fremtid sammen, med både hus, hytte, bil og båt...så et eller annet sted skurrer det veldig, kan man trygt si....) Endret 12. april 2018 av SjokoLine 13
Nadiahagen Skrevet 12. april 2018 #9234 Skrevet 12. april 2018 37 minutter siden, Trollmora skrev: Hadde de ikke spart til hus lenge ref tidligere blogginnlegg? Og til og med barna måtte være med å spare? Synes jeg husker å ha lest det. Det var bare tull.. så klart barna ikke skulle være med å spare til hus. 1
Trollmora Skrevet 12. april 2018 #9235 Skrevet 12. april 2018 2 minutter siden, Nadiahagen skrev: Det var bare tull.. så klart barna ikke skulle være med å spare til hus. Vanskelig til tider å skille fleip vs fakta (eventyr) hos henne. 11
Prinsesse788 Skrevet 12. april 2018 #9236 Skrevet 12. april 2018 Av egen erfaring, formuende familier tar ikke inn en kjæreste de har kjent i et halvt år i sin formue. Det er hans familie som har kapitalen - men man kan allikevel ikke låne mer enn 5 x inntekt, og alt bankene trekker fra, så skal du ha ganske høy egenkapital for å matche 13mnok. Hun har nok en millionlønn men egenkapital kommer hun ikke unna. 10
Nadiahagen Skrevet 12. april 2018 #9237 Skrevet 12. april 2018 Akkurat nå, Trollmora skrev: Vanskelig til tider å skille fleip vs fakta (eventyr) hos henne. Ja det skjønner jeg.. Hun provoserer. Jo mer provosering, jo mer lesere.. Jeg liker mange ting med Anne Brith, men andre ting kunne jeg selv ikke ha gjort. Nu er vi jo forskjellige,og noen ting er veldig drøyt.. Bloggere som tjener mest er de som sjokkerer mest. Men selv om har hun faktisk mange gode egenskaper som jeg liker. Hva andre her inne måtte mene om det er helt greit. Dette er jo ikke en tråd der alle misliker hva hun gjør, men en meningsutvikling:) ( har bare hørt at jeg er like suppehode som henne siden jeg kan like mangt og meget med henne) Jeg står han av, og tåler en støyt
Gjest CecilieX Skrevet 12. april 2018 #9238 Skrevet 12. april 2018 Dette husgreiene nærmer seg en farse. Det er jo umulig å tro på noe som helst av det hun skriver. - Hun har skrevet side opp og side ned om hvordan de sparer til hus, men har ikke egenkapital etter flere år med sparing. - Hun har skrevet mye om hvordan de prioriterer matbudsjett til 1000 kr for å få råd til hus, men igjen det har ikke gitt tilstrekkelig egenkapital - Hun har skrevet mye om hvor fantastisk mye hun tjener, men nei det har ikke gitt hus. - Hun skiver om at hun ikke er kravstor, og ikke trenger mye, men igjen de har ikke funnet et hus som tilfredsstiller kravene. Jeg har sluttet å tro på noe som helst av det hun skriver. Hun blogger en fantasiverden og en fantasiversjon av seg selv som ikke finnes. Det store spørsmålet er dog, er skriveriene hennes kynisk manipulering av sannheten for å oppnå klikk og sympati eller mangler hun totalt selvinnsikt og vet ikke bedre?
LadyBlaBla Skrevet 12. april 2018 #9239 Skrevet 12. april 2018 Dette «drømmehuset» som glapp foran nesen hennes.. Det er jo et luftslott hele greia. Hun forteller at huset ikke ble solgt etter fellesvisning. Det ble derfor satt opp ny fellesvisning noen uker senere. I tillegg har AB vært der på privat visning. Allikevel beskriver hun at dette huset ble solgt for fort til at de rakk å hive seg rundt og være med i budrunde. Hvis dette virkelig var husdrømmen så er det jo veldig merkelig at hun ikke la ned litt mer innsats for å prøve å sikre seg denne boligen. Det betyr vel at hun bare bygger opp illusjoner og at det er mangel på konkrete planer. 20
Ultiva Skrevet 12. april 2018 #9240 Skrevet 12. april 2018 Nå skal pizzagutten blogge i noen uker fordi Davidsen "har freaket helt ut". Dette er muligens den våre drømmen for den selverklærte influenceren med 150 følgere på Instagram? Denne bloggen har blitt en blanding av Villa Paprika med uhemmet utlevering av mindreårige og selvmotsigelser - og Anna Rasmussen med vanvittige clickbaits og hint om en ustabil psyke. Man kan jo håpe at alt dette er et spill for galleriet, for SÅ vinglete kan jo ikke en middelaldrende firebarnsmor være? Men da kommer jo spørsmålet; hvorfor ønsker Davidsen å fremstille seg selv som en så ustabil og korttenkt familieforsørger? Evig eies kun et dårlig rykte. 38
Fremhevede innlegg