Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men hva er det hun egentlig er på jakt etter? Med et kjapt søk på finn.no fant jeg hus til både leie og kjøp i Sørumsand. Enda mer var det på Frogner. I dagens marked må hun kanskje senke kravene. Og det burde da virkelig ikke være noe sjokk at huset har blitt solgt, det har jo ligget ute en stund. Denne dagen ville komme. 

Hun er forresten utrolig inkonsekvent når hun omtaler egen økonomi. Hun skriver at hun har så lite penger, men jøss, der hadde hun 130.000 på konto som kunne bare overføres... Tar alt hun skriver med en diger klype salt.

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det andre regler på dette med tomannsbolig enn ved boliger med utleieenhet? Da vi leide en sokkelleilighet, hvor huset ble solgt, kunne verken den gamle eller den nye huseieren bare kaste oss ut. Mener å huske det var kun dersom de selv eller nærmeste familie skulle bruke leiligheten, for eksempel en voksen sønn, eller dersom de skulle pusse opp såpass mye at det ikke var beboelig under oppussingen. De kunne altså ikke kaste oss ut for så å leie ut til noen andre, de kunne heller ikke høyne leien mer enn lovverket tilsier. 

Jeg ville anta at dersom boligen er solgt som en boenhet med en utleieenhet så burde de samme reglene gjelde der. Men dersom boligen nå er solgt som 2 enheter så blir det noe annet så klart. Og uansett om det siste da er tilfelle så har hun vel visst om dette lenge som andre sier, hun har hatt tid til å forberede seg. Og det er lenge til 1.august, en kan godt leie noe midlertidig om en ikke finner noe med høy nok standard innen den tid.

• Liker 5
Skrevet

Urk, jeg får så Jan- og Anna-vibber av det her.

• Liker 18
Skrevet

For noe vås. En voksen kvinne på over 40 år og med ansvar for fire barn oppfører seg ikke sånn. Er vel et sympatisankingsinnlegg, kanskje hun håper på å få noe sponsa. Hus har hun jo i følge henne selv hatt råd til i lang tid, så hvorfor stopper det opp nå??

• Liker 30
Skrevet (endret)

Hva med de andre som bor der? Om det er sant så må de bivåne alt dette, og om det ikke er sant så må de nesten konstant lyve for omverdenen. 

Jeg vet ikke hva som er verst.

Endret av Ovnsbakt Paprika
  • Liker 21
Skrevet

Jeg bør egentlig ikke ha en formening om en kvinne på min alder, som jeg ikke kjenner engang. 

Men jeg har denne damen på snap.

Og det jeg ser utfra snap er forelskelse, boligjakt, mulig samboerskap, samt barnas fremdragende prestasjoner.

Forfatteren er 43 år, ikke 23

Det jeg undrer meg mest på er disse alenemødrene hun skulle forandre livet til? Hvordan gikk det med den saken, jeg har ikke lest hvordan det gikk?

Og , hva ble det til med den uthengingen av andre mtp skattelistene? Har hun sagt noe mer om det?

Bloggen virker som om listeplaseringen er viktigere enn det faktiske innholdet. Og , ja det er klikkhoreri på høyt nivå. Jeg undrer meg stort over at sånt har plass på blogglistene..... Virkelig!

• Liker 23
Skrevet (endret)
1 minutt siden, decker skrev:

- Er det ikkje drama, konstruerer ein litt drama. Bloggebibelen kapittel 7.

👏👏👏

Endret av TinaG
Feil emoji
  • Liker 2
Skrevet

Men i himmelens navn! Hva er det som skjer egentlig? Mor får sammenbrudd og bare griner og spiser, kjæresten kommer med forslag 'på min humoristiske måte' og overtar bloggen med en skrivestil man finner i 10 kl

Dette kaller de profesjonell bedrift? Eg er mållaus!

• Liker 28
Skrevet
6 timer siden, rebella81 skrev:

Som dedikert fan av Misjonen med Antonsen og Golden, plager det meg litt at en bruker i denne tråden har misforstått de nevnte herrers budskap om KG noe så inderlig. Nei, Atle og Johan driver IKKE og latterliggjør KG i den forstand denne brukeren prøvde å få det til å høres ut som. Jeg har vel hørt på 75% av det de har produsert siden oppstarten i august 2008, og KG har vært nevnt kun EN gang. Da dreide det seg om at en bruker lurte på når folk får posten sin (!) Det var noe harselering rundt dette spørsmålet, og kun det. Så at KG har blitt nevnt og ledd av; think not. Personen i denne tråden forsto ikke dette. Dessverre snakker de altfor lite om bloggere, eneste jeg har hørt  er selfiekurset til pilotfrue som de fikk prøvd ut 😂 De kunne med fordel tatt det opp mye mer! Så ikke kødd med Atle og Johan, ikke gi inntrykk av at de forsvarer bloggidiotien ihvertfall! 🙄

Du har nok enten går glipp, eller ikke forstått et par innlegg i Misjonen 😝

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Men i himmelens navn! Hva er det som skjer egentlig? Mor får sammenbrudd og bare griner og spiser, kjæresten kommer med forslag 'på min humoristiske måte' og overtar bloggen med en skrivestil man finner i 10 kl

Ikke sant det er tragisk? Å selge sjela si og ungenes privatliv på den måten - det er bare helt forkastelig. 

Det verste er at det er mye mer penger å tjene på slik enn å pleie syke og eldre, passe barn, undervise den oppvoksende slekt etc. etc. etc.

• Liker 21
Skrevet
13 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Mange 10.klassinger vil bli fornærmet over det du skriver. ☺️

• Liker 22
Skrevet

Hopper fint videre jeg.

Lurer på hva foreldrene hans synes om den nye, ydmyke og sjenerte svigerdattera de har fått seg.

• Liker 25
Skrevet (endret)

Det er trist lesing, dette. Hun som så gjerne vil hjelpe alenemødre i vanskelige situasjoner, og så står hun der selv, helt fortvilet.

Senest i går skrev Anne Brith om svært private opplevelser der hun lot andre overta den økonomiske styringen og hennes tillit ble misbrukt. Det må ha vært vanskelige opplevelser som tydelig har preget henne.

http://annebrith.blogg.no/1523431123_flytte_sammen.html

Så vanskelig er det å kunne stole på en annen økonomisk at hun ikke engang tror hun våger å kjøpe hus med sin utkårede likevel, skriver hun  om i det samme blogginnlegget.

Om dette hadde vært mine erfaringer og jeg var i samme situasjon som de der hjemme så hadde jeg ville gjort nesten hva som helst for å sikre meg og mine tak over hodet ganske raskt om jeg hadde fått vite av vår leide leilighet skulle selges.

Jeg hadde i hvertfall ikke latt det gå seks måneder fra jeg fikk varsel, ruslet rundt på boligmesser og fantasert om svømmebasseng og hva annet drømmehuset burde inneholde. Det vet jeg.

Det var overraskende at den tøffe dama fra nord knakk sammen av dette som hun fikk vite for over et halvt år siden. Det blir jo som en varslet storm som lett kan unngås, og jeg må si jeg er skuffet over hvor dårlig hun takler dette.

Samtidig ler kjæresten av henne mens hun gråter, så det er ikke lett å forstå hva som egentlig skjer. Som andre så håper jeg i det lengste at hun ikke er fullt så ærlig som hun utgir seg for å være slik at virkeligheten egentlige er langt mindre kaotisk enn det hun fremstiller det som i bloggen.

😕

Endret av Ovnsbakt Paprika
  • Liker 27
Skrevet
8 timer siden, Eirasi skrev:

Er det andre regler på dette med tomannsbolig enn ved boliger med utleieenhet? Da vi leide en sokkelleilighet, hvor huset ble solgt, kunne verken den gamle eller den nye huseieren bare kaste oss ut. Mener å huske det var kun dersom de selv eller nærmeste familie skulle bruke leiligheten, for eksempel en voksen sønn, eller dersom de skulle pusse opp såpass mye at det ikke var beboelig under oppussingen. De kunne altså ikke kaste oss ut for så å leie ut til noen andre, de kunne heller ikke høyne leien mer enn lovverket tilsier. 

Jeg ville anta at dersom boligen er solgt som en boenhet med en utleieenhet så burde de samme reglene gjelde der. Men dersom boligen nå er solgt som 2 enheter så blir det noe annet så klart. Og uansett om det siste da er tilfelle så har hun vel visst om dette lenge som andre sier, hun har hatt tid til å forberede seg. Og det er lenge til 1.august, en kan godt leie noe midlertidig om en ikke finner noe med høy nok standard innen den tid.

Jeg vi tro at utleier har 3 mnd oppsigelsestid av leieforholdet. Det er hvertfall standarden. Og 1. august er jo innenfor denne tidsfristen. Tror nok det som skjer er helt innenfor lovverket. I tillegg har jo leietakere blitt varslet en god stund før når huset ble lagt ut på markedet. 

Men ja, det kommer nok et innlegg snart om hvordan det plutselig har løst seg. På magisk vis. Anne Brith er ikke dum, jeg tror hun er ganske kalkulert med innleggene sine.

• Liker 22
Skrevet (endret)

Det innlegget er skrevet i samme stil som innleggene fra 1. April. Det må jo være tull?!

Tilføyelse: AB sier at xxxxx ikke leser bloggen hennes, men at innlegg som legges ut avklares med xxxxx. Sikkert kult at hele skolen vet at du potensielt sett snart er bostedsløs, og at mor har sammenbrudd - uavhengig om det er avtalt innlegg/spøk.

Endret av BeverTramp
Siste avsnitt
  • Liker 39
Skrevet (endret)

Jeg trodde virkelig ikke det kunne bli verre, men... Tenk å ville utsette seg selv og bakverket sitt for denne fremstillingen av et hverdagsliv! Det er over min fatteevne. Noen må være så vanvittig oppslukt av klikk og penger at gangsynet har forsvunnet totalt.

Jeg har ett virkelig stort ønske: dere som er innom og leser i bloggen, kan dere være så snille å la være å linke til den? Jeg går aldri inn der, fordi jeg nekter å være med på å sponse dette sirkuset, og håpet mitt er at flere og flere vil tenke det samme. Kanskje klikkene blir så få at AB velger å la bloggen dø ut, framfor å presentere enda mer ekstreme innlegg (hun må da snart ha nådd et slags bunnivå?), slik at bakverket kan heve i fred og ro? Her inne er det veldig fort gjort å klikke seg inn, både uforvarende og fordi man er nysgjerrig. Legg ut imgur heller?

Endret av Malum
  • Liker 31
Skrevet
1 minutt siden, Malum skrev:

Legg ut imgur heller?

Off topic, men hvordan gjør man det? Sett mange har gjort det, men skjønner ikke hvordan.

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, Helado skrev:

Off topic, men hvordan gjør man det? Sett mange har gjort det, men skjønner ikke hvordan.

https://imgur.com/a/xMSG7 :) 

• Liker 6
Gjest formula
Skrevet (endret)

AB har jo visst at huset skulle selges i månedsvis, så å gi inntrykk av at hun nærmest ble tatt på senga er jo mildt sagt fjollete. Som den ansvarlige alenemamman hun gjerne vil være, burde jo ny bolig være det hun konsentrerte seg om i denne tiden. Men her har alt av tid og krefter gått med til ny kjæreste og jetset-liv med unge bloggere mens hun mer eller mindre bruker penger som en full sjømann.

Bolig kan være så mangt. Når man vet at man snart står uten tak over hodet, blir man fleksibel, f. eks kan man fint bo i en leilighet der to søsken må dele rom, den minste dele rom med mamma, mamma må sove på stua e.l - for en periode, og mens man leter etter noe større.

Når det er sagt tror jeg også at dette er spill for galleriet, og at AB bruker dette (også) for å skape drama og få opp lesertall. Hun er jo ekspert på nettopp dette, å dramatisere det som dramatiseres kan. Og leserne biter på. Håper bare hun husker å ta vare på de rundt seg i denne heseblesende galoppen etter klikk, oppmerksomhet og penger.

Endret av formula
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...