Vipser Skrevet 8. april 2018 #9081 Skrevet 8. april 2018 12 timer siden, Viking-girl skrev: Ble ille berørt av det hun klarte å lire ut av seg på God kveld Norge i kveld. Kanskje noen har skrevet én stygg ting engang, som hun virkelig husker og som har bitt seg fast. Men innerst inne går jeg ikke på at folk daglig skriver sånne stygge ting til en firebarnsmor, blogger eller ei! Anne Brith slår til i media igjen... Jeg så innslaget nå. Jeg synes hun legger opp til at fans skal tro at det er på KG disse stygge tingene skrives, siden det helt tydelig ikke foregår i egne kommentarfelt, vel å merke som JEG har sett på face. Det er fryktelig om hun får slike kommentarer, og jeg håper hun anmelder samtlige. 4
TinaG Skrevet 8. april 2018 #9082 Skrevet 8. april 2018 2 timer siden, Rosalie skrev: Jej, jeg er en influencer! Ja, jeg må jo være det siden jeg har fler følgere enn pizzabudet..? Jeg og #følermegviktig 4
Veslefrikk Skrevet 8. april 2018 #9083 Skrevet 8. april 2018 23 minutter siden, Vipser skrev: Jeg så innslaget nå. Jeg synes hun legger opp til at fans skal tro at det er på KG disse stygge tingene skrives, siden det helt tydelig ikke foregår i egne kommentarfelt, vel å merke som JEG har sett på face. Det er fryktelig om hun får slike kommentarer, og jeg håper hun anmelder samtlige. Helt ærlig så tviler jeg på at hun får sånne meldinger og kommentarer. Hun er hverken viktig nok eller interessant nok til at noen tisynelatende skal true henne. Derimot tror jeg dette er noe hun ønsker å fokusere på, for å få sympati, oppmerksomhet og klikk. Dama er i overkant oppmerksomhetssøkende, og sånn må det kanskje være når man lever av at folk er nysgjerrige, men det begynner å bli nok nå. Hun tenker tydeligvis ikke over hva hennes barn får høre og kommer til å få høre i fremtiden. De kommer nok til å skamme seg mange ganger pga sin mors ukritiske oppmerksomhetsbehov og deling fra privatlivet. 17
Gjest Varma Skrevet 8. april 2018 #9084 Skrevet 8. april 2018 8 minutter siden, Veslefrikk skrev: Helt ærlig så tviler jeg på at hun får sånne meldinger og kommentarer. Hun er hverken viktig nok eller interessant nok til at noen tisynelatende skal true henne. Derimot tror jeg dette er noe hun ønsker å fokusere på, for å få sympati, oppmerksomhet og klikk. Dama er i overkant oppmerksomhetssøkende, og sånn må det kanskje være når man lever av at folk er nysgjerrige, men det begynner å bli nok nå. Hun tenker tydeligvis ikke over hva hennes barn får høre og kommer til å få høre i fremtiden. De kommer nok til å skamme seg mange ganger pga sin mors ukritiske oppmerksomhetsbehov og deling fra privatlivet. Dette er et utrolig godt poeng! At man som voksen og med ansvar for mindreårige ikke klarer å opptre slik at man skjermer de, er så kritikkverdig og burde gi henne grunn til å revurdere måten hun blogger på. AB sitter ikke i en terapitime, men på riksdekkende tv, gråter og forteller om drapstrusler. I tillegg sitter den bedre halvdel og ikke akkurat drar opp helhetsinntrykket. At hun ikke selv ser hva hun gjør og hvilken vei hun legger opp, ikke bare for seg selv men også for de stakkars mindreårige som ikke har noe forutsetning for å forstå hva moren gjør er hjerteskjærende.
Gjest formula Skrevet 8. april 2018 #9085 Skrevet 8. april 2018 "Ukentlig får jeg kommentarer på bloggen som jeg aldri publiserer. De fleste er fra folk som håper jeg får kreft og dør. Når jeg leser sånt tenker jeg ofte: Enn om jeg faktisk får kreft? Hva ville de menneskene gjort da? Det er to IP adresser som går igjen og jeg har rådført meg med andre bloggere som også har blokkert samme ip adresser." Hvis det virkelig stemmer at AB får disse kommentarene der folk ønsker henne død, og i tillegg vet om flere bloggere som får samme type kommentarer fra samme ip-adresser, hvorfor går de da ikke sammen om å anmelde disse to det skal dreie seg om? I stedet går disse sterke kvinnelige bloggerne sammen om å forsøke å kneble KG? Veldig spesielt.
lillesky Skrevet 8. april 2018 #9086 Skrevet 8. april 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporing, persondebatt, latterliggjøring og spekulasjoner, samt svar til dette. /lillesky (mod)
Gjest orfeus Skrevet 8. april 2018 #9087 Skrevet 8. april 2018 4 minutter siden, formula skrev: "Ukentlig får jeg kommentarer på bloggen som jeg aldri publiserer. De fleste er fra folk som håper jeg får kreft og dør. Når jeg leser sånt tenker jeg ofte: Enn om jeg faktisk får kreft? Hva ville de menneskene gjort da? Det er to IP adresser som går igjen og jeg har rådført meg med andre bloggere som også har blokkert samme ip adresser." Hvis det virkelig stemmer at AB får disse kommentarene der folk ønsker henne død, og i tillegg vet om flere bloggere som får samme type kommentarer fra samme ip-adresser, hvorfor går de da ikke sammen om å anmelde disse to det skal dreie seg om? I stedet går disse sterke kvinnelige bloggerne sammen om å forsøke å kneble KG? Veldig spesielt. Enig, veldig spesielt. Det er nesten så man ikke tror på alt dramaet. Bare nesten, altså.
pøbelsara Skrevet 8. april 2018 #9088 Skrevet 8. april 2018 Men dette frikjenner vel KG. Dt forekommer jo ikke slike kommentarer her. 17
Aricia Skrevet 8. april 2018 #9089 Skrevet 8. april 2018 (endret) 16 minutter siden, formula skrev: "Ukentlig får jeg kommentarer på bloggen som jeg aldri publiserer. De fleste er fra folk som håper jeg får kreft og dør. Når jeg leser sånt tenker jeg ofte: Enn om jeg faktisk får kreft? Hva ville de menneskene gjort da? Det er to IP adresser som går igjen og jeg har rådført meg med andre bloggere som også har blokkert samme ip adresser." Hvis det virkelig stemmer at AB får disse kommentarene der folk ønsker henne død, og i tillegg vet om flere bloggere som får samme type kommentarer fra samme ip-adresser, hvorfor går de da ikke sammen om å anmelde disse to det skal dreie seg om? I stedet går disse sterke kvinnelige bloggerne sammen om å forsøke å kneble KG? Veldig spesielt. Det kan hende hun melker slike kommentarer for alt det er verdt, dvs i form av oppmerksomhet, klikk og opprettholdelse av høyt konfliktnivå knyttet til bloggvirksomheten sin både i eget kommentarfelt og i SoMe for øvrig, som feks her. Anmelder hun er jo klikkfesten over. Endret 8. april 2018 av Aricia 13
Rosalie Skrevet 8. april 2018 #9090 Skrevet 8. april 2018 58 minutter siden, formula skrev: "Ukentlig får jeg kommentarer på bloggen som jeg aldri publiserer. De fleste er fra folk som håper jeg får kreft og dør. Når jeg leser sånt tenker jeg ofte: Enn om jeg faktisk får kreft? Hva ville de menneskene gjort da? Det er to IP adresser som går igjen og jeg har rådført meg med andre bloggere som også har blokkert samme ip adresser." Hvis det virkelig stemmer at AB får disse kommentarene der folk ønsker henne død, og i tillegg vet om flere bloggere som får samme type kommentarer fra samme ip-adresser, hvorfor går de da ikke sammen om å anmelde disse to det skal dreie seg om? I stedet går disse sterke kvinnelige bloggerne sammen om å forsøke å kneble KG? Veldig spesielt. Dessuten - dersom det er de samme få IP-adressene som går igjen, er sannsynligheten stor for at det er nettroll som også er aktive i alle mulige kommentarfelt. Da er det vel så enkelt som å blokkere i tillegg til å anmelde. Men klart - da blir det vanskelig å spille på «stakkars meg, jeg blir så hetset»-kortet... 20
Mitral Skrevet 8. april 2018 #9091 Skrevet 8. april 2018 På Snap nå, fra bloggen: Egenreklame: Familien vår teller nå 7 stykker! Makronene, henne selv, pizzaboy og babyen. Hvilken baby? Orker ikke klikke meg inn. 6
Ullvott Skrevet 8. april 2018 #9092 Skrevet 8. april 2018 4 minutter siden, Mitral skrev: På Snap nå, fra bloggen: Egenreklame: Familien vår teller nå 7 stykker! Makronene, henne selv, pizzaboy og babyen. Hvilken baby? Orker ikke klikke meg inn. Clickbait i Mammatilmichelleklassen. Det dreier seg om at den yngste er overbevist om at det kommer en baby, men hun sier samtidig selv at «det er godt noen av oss vet bedre». For øvrig handler innlegget om noe helt annet enn overskriften skulle tilsi. Det er ikke så ofte jeg er inne verken i denne tråden eller i bloggen til AB. Jeg synes hun spiller offerkortet litt for ofte, og det mener jeg at er under hennes «verdighet» (av mangel på bedre uttrykk): Dama er ikke dum, ikke i det hele tatt, og hun provoserer ofte, mye og helt bevisst - for deretter å bli dødelig fornærmet over reaksjonene hun vekker. Hun er verken den første eller den siste bloggeren som bruker slike virkemidler, men hun er en av de smarteste, og kunne godt tatt i bruk et litt bredere repertoar. 12
Nadiahagen Skrevet 8. april 2018 #9093 Skrevet 8. april 2018 Akkurat nå, Mitral skrev: På Snap nå, fra bloggen: Egenreklame: Familien vår teller nå 7 stykker! Makronene, henne selv, pizzaboy og babyen. Hvilken baby? Orker ikke klikke meg inn. Hunden? den er vell ikke kommet enda, men mulig den telles med 1
Nadiahagen Skrevet 8. april 2018 #9094 Skrevet 8. april 2018 (endret) Sitat blogg-På bildet over er familien altså samlet. Ifølge ( det ene barnet ) er det som følger: Øverst fra venstre: barn2, barn3, barn4, Under fra venstre: barn1, AB, og kjæresten til AB ( i hvit kjole) og babyen som enda ikke har kommet. Han er overbevist om at det skal komme en til i familien og det skal bli en jente. Jaja. Godt vi voksne vet bedre. Sånn da har jeg rettet.. sorry for bruk av navn. Jeg vet jo dette, men har ikke vært så aktiv i denne tråden sel, bare lest.. Endret 8. april 2018 av Nadiahagen Navnga barn, sorry 6
Emmelise Skrevet 8. april 2018 #9095 Skrevet 8. april 2018 (endret) slettet da det ble endret. Endret 8. april 2018 av Emmelise 4
Gjest Cel Skrevet 8. april 2018 #9096 Skrevet 8. april 2018 Ikke skriv navn på barna her inne! Regner med du bare gjorde en glipp @Nadiahagen men best om du redigerer det bort!
pøbelsara Skrevet 8. april 2018 #9097 Skrevet 8. april 2018 Jeg har tatt screenshot av kommentaren i tilfelle neon skulle hevde at det som kommer til p bli moderert bort, var hets av familiens yngste. 22
Kinder Skrevet 8. april 2018 #9098 Skrevet 8. april 2018 (endret) 1 time siden, formula skrev: "Ukentlig får jeg kommentarer på bloggen som jeg aldri publiserer. De fleste er fra folk som håper jeg får kreft og dør. Når jeg leser sånt tenker jeg ofte: Enn om jeg faktisk får kreft? Hva ville de menneskene gjort da? Det er to IP adresser som går igjen og jeg har rådført meg med andre bloggere som også har blokkert samme ip adresser." Hvis det virkelig stemmer at AB får disse kommentarene der folk ønsker henne død, og i tillegg vet om flere bloggere som får samme type kommentarer fra samme ip-adresser, hvorfor går de da ikke sammen om å anmelde disse to det skal dreie seg om? I stedet går disse sterke kvinnelige bloggerne sammen om å forsøke å kneble KG? Veldig spesielt. Når man ser kommentarfeltene under avisartikler på Facebook og lignende er jeg overrasket over at det ikke er flere enn to IP-adresser som går igjen med kommentarer type "håper du får kreft og dør". Gikk inn og så hvor AB ligger på bloggtoppen idag, og hun ligger på 12. plass med 8333 lesere. Med 8333 unike lesere er det overhodet ikke overraskende at hun også treffer noen lesere som av ulike grunner sender sånne type kommentarer til henne. Bloggere kan ikke være så naive at de tror at de ikke har lesere med en form for psykiske problemer, som fører til sånne type meldinger, eller verre. Jeg grøsser, tenk å frivillig ønske at så mange mennesker leser detaljer om sitt eget liv, og ikke minst familiens liv. Det er jo blant annet derfor det er så skummelt å utlevere barna sine på bloggen. De kan jo aldri vite hvem som leser, og hva noen lesere er kapabel til å gjøre! Å sende meldinger om et ønske om at en person får kreft og dør av det, er selvsagt ikke greit, men det er langt i fra det verste en person kan gjøre. Og har det vært så ekstremt ille for AB å få sånne kommentarer, er det merkelig at hun ikke har stengt kommentarfeltet for lenge siden. Men hun vet vel at om hun hadde stengt kommentarfeltet tidligere, før hun hadde klatret langt opp på blogglisten med kontroversielle innlegg, som hun vet vil bli diskutert, ville hun aldri kunne levd av bloggen. Så er det sånn at det å tjene gode penger er det viktigste? Først nå har AB stengt kommentarfeltet, så da er det vel stopp på sånne type kommentarer også. For her på KG skrives iallfall ikke sånne type kommentarer (men blir ikke overrasket om det plutselig dukker opp ett og annet troll, som kan finne på å skrive sånne kommentarer her, bare for å kunne "bevise" at det skrives sånne kommentarer her på KG). Så får vi håpe at hun fremdeles velger å ha det stengt, om hun nå begynner å falle nedover blogglisten, eller om hun viser at penger tross alt er det viktigste for henne. Endret 8. april 2018 av Kinder 14
mikrobe Skrevet 8. april 2018 #9099 Skrevet 8. april 2018 3 minutter siden, Kinder skrev: Bloggere kan ikke være så naive at de tror at de ikke har lesere med en form for psykiske problemer, som fører til sånne type meldinger, eller verre. Jeg grøsser, tenk å frivillig ønske at så mange mennesker leser detaljer om sitt eget liv, og ikke minst familiens liv. Det er jo blant annet derfor det er så skummelt å utlevere barna sine på bloggen. De kan jo aldri vite hvem som leser, og hva noen lesere er kapabel til å gjøre! Sukk. På an igjen. Psykiske problemer er ikke ensbetydende med at folk sender drapstrusler eller spyr ut hat i kommentarfelt. De er mennesker som er misfornøyde med sin egen tilværelse og hvor lite de har klart å utrette i eget liv, men de har ikke nødvendigvis "psykiske problemer". Ok? 12
Kinder Skrevet 8. april 2018 #9100 Skrevet 8. april 2018 1 minutt siden, mikrobe skrev: Sukk. På an igjen. Psykiske problemer er ikke ensbetydende med at folk sender drapstrusler eller spyr ut hat i kommentarfelt. De er mennesker som er misfornøyde med sin egen tilværelse og hvor lite de har klart å utrette i eget liv, men de har ikke nødvendigvis "psykiske problemer". Ok? Psykiske problemer er ikke ensbetydende med at man er psykisk syk, om det var det du tenkte. Er man misfornøyd med eget liv, vil jeg tro at det psykiske ikke er helt på topp. 3
Fremhevede innlegg