Populært innlegg Inocybe Skrevet 27. mars 2018 Populært innlegg #8701 Skrevet 27. mars 2018 Jeg skriver aldri ting jeg ikke kan stå inne for. Hverken på nett eller papir. Anonymt eller ikke. Intet av det deg skriver hadde jeg kviet meg for å si ansikt til ansikt om dette hadde vært aktuelt. Men jeg hadde ikke hatt brukerkonto på KGs Rampelys om den ikke kunne være anonym. Hvorfor? 1. Jeg ønsker ikke at alle skal vite at jeg engasjerer meg i rosabloggere. Famile, venner, kollegaer og samarbeidspartnere. Inntrykket mitt er at de som ikke har fulgt med på rosablogg-diskusjonene, for eksempel lest debattene på Rampelys, tror det bare dreier seg om sminke og vesker og sko og slikt. Vi som leser på Rampelys vet det er mye mer seriøse diskusjoner enn dette men jeg gidder ikke måtte forklare det til alle som kjenner meg. 2. Er det noen som har bevist de ikke klarer å håndtere personopplysninger så er det rosabloggerne med Anne Brith i spissen. Jeg gidder ikke bli hengt ut på internett om jeg skulle si min mening om hennes utlevering av barn eller manglende merking av reklame. Jeg velger å beskytte barna mine og meg selv mot slike gærne rosabloggere uten filter. Kan jeg ikke diskutere rosabloggernes uetiske virke på KG så flytter jeg engsjamentet mitt til et annet sted. 59
decker Skrevet 27. mars 2018 #8702 Skrevet 27. mars 2018 Eg har vore på ulike anonyme forum i over tjue år, frå den tida internett var noko eksotisk for dei fleste. På dei aller fleste har det alltid vore moderering, og ein grei intern sjølvjustis, noko som eg opplever som saka her inne og. Eg kan og stå for alt eg meiner her, men eg har ein jobb som gjer at eg kurerer min offentlege profil på sosiale medier nøye. Det er og forfriskande å ikkje ana kven den ein diskuterer med er, det er meiningane det går i og ikkje yrke, status, utdanning, alder, kjønn osv. Vert KG-innlogging kobla mot FB-konto (og kva med dei som ikkje har FB?) vert det nok kroken på døra for KG etterkvart, men trur bloggarane bak denne kampanjen har ganske grandiose tankar om kva slags påvirkningskraft dei eigentleg har. 30
Papirfly Skrevet 27. mars 2018 #8703 Skrevet 27. mars 2018 Tråden er ryddet for persondebatt. Papirfly, mod.
Gjest Varma Skrevet 27. mars 2018 #8704 Skrevet 27. mars 2018 (endret) Men Altså, ironisk at bloggere med null innsikt i personvern skal tvinge andre til å oppgi sin også. Det bloggere burde ha jobbet for er å ha mere tydeligere rammer rundt reklamemerking, at utlevering av mindreårige og bruke de som staffasje i reklame ikke er lov, at vær varsom plakaten også skal gjelde bloggere. Men hey! tjener ikke like godt på blogging da si. At bloggere liksom skal beskyttes mot anonyme forum, når alle andre fora heier frem en "gråsone" bransje fordi det er så populært blant folket, er faktisk å kneble ytringsfriheten. Og det henger ikke på greip at KG, som er et lite ubetydelig forum (ifølge noen bloggere) gis så mye tid blant de. Endret 27. mars 2018 av Varma
Miranda16 Skrevet 27. mars 2018 #8705 Skrevet 27. mars 2018 (endret) 8 timer siden, MrsAvenger skrev: Tilfeldigheter gjør at man faller innom andre blogger når man leser her på KG, og kom over denne bloggen og dette innlegget. Syns faktisk det var et bra innlegg, men kjenner ikke noe til Helene Drage og hennes blogg og opplegg. http://www.helenedrage.no/2018/03/25/kritikk-er-ikke-mobbing/ Jeg har fulgt HD lenge og dette innlegget er som å kaste stein i glasshus og det er et vanlig trekk hos henne. Hun er ikke det døyt annerledes enn de andre. Så fort noen kommer med saklig kritikk, så er alle piggene . Nok om det. Hun tar seg nær av det meste, hvis det ikke er reint skryt. Endret 27. mars 2018 av Miranda16 15
Kollontaj Skrevet 27. mars 2018 #8706 Skrevet 27. mars 2018 KG blir lagt ned den dagen det kreves innlogging med navn, så det tror jeg vel ikke noen bloggere med ho mor sjøl i spissen klarer å få til. 28
kvinneguide Skrevet 27. mars 2018 #8707 Skrevet 27. mars 2018 2 timer siden, decker skrev: Vert KG-innlogging kobla mot FB-konto (og kva med dei som ikkje har FB?) vert det nok kroken på døra for KG etterkvart Tror ikke mor sjøl og kona har så stor innflytelse, så spiller egentlig ikke noen rolle hva de mener 16
Gjest orfeus Skrevet 27. mars 2018 #8708 Skrevet 27. mars 2018 Pussig så mye hun skriver om Floriss uten at det er reklame 🙄
Aricia Skrevet 27. mars 2018 #8709 Skrevet 27. mars 2018 (endret) 1 time siden, Kollontaj skrev: KG blir lagt ned den dagen det kreves innlogging med navn, så det tror jeg vel ikke noen bloggere med ho mor sjøl i spissen klarer å få til. Enig. KG overlever ikke engang uten anonym bruker-funksjonen (det har vært prøvd ut en kort periode). Dessuten: Å gjøre Rampelyset her til den onde selv er litt kortenkt av Annebrith og co, all den tid det tar et kvarters tid å få et nytt forum opp og gå for dem som vil fortsette diskusjonen annensteds dersom KG stenger døra. En slik endring er bloggerne selv mindre tjent med enn noen, for Rampelyset modereres jo tungt og kontinuerlig, også takket være brukerne selv som rapporterer minst like mye som vi poster, for å bidra til mest mulig seriøsitet på et underforum som ikke får noe gratis mht fordommer og omdømme, gitt den shady og overfladiske bransjen som diskuteres. Et nytt og mindre profesjonelt drevet forum uten Egmonts penger i ryggen vil garantert bli mye løsere moderert, og antakelig tillate mye mer av den type hatefulle ytringer bloggerne nå mener seg utsatt for. Vent og se, sier jeg bare. Endret 27. mars 2018 av Aricia 33
kvinneguide Skrevet 27. mars 2018 #8710 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, orfeus skrev: Pussig så mye hun skriver om Floriss uten at det er reklame 🙄 Det skal AB ha for at hun har tatt kritikk på. Det er derfor hun nevner Floriss og Gant 1
kvinneguide Skrevet 27. mars 2018 #8711 Skrevet 27. mars 2018 (endret) AB tok ikke kritikk rundt "negative tanker på broen". Det blir som om jeg skulle kommentert "hvil i fred" under siste innlegg om "hvile for alenemødre", og regne med at alle legger godviljen til for å forstå at jeg ønsker Anne Brith noen rolige dager på hytta der hun kan hvile i fred og ro. Det er også problematisk på vloggen der de tar opp en stygg kommentar som ikke gjengis ordrett, som fremstilles verre enn den opprinnelig var. Endret 27. mars 2018 av kvinneguide 45
kvinneguide Skrevet 27. mars 2018 #8712 Skrevet 27. mars 2018 (endret) . Endret 27. mars 2018 av kvinneguide dobbelpost
Gjest orfeus Skrevet 27. mars 2018 #8713 Skrevet 27. mars 2018 2 timer siden, kvinneguide skrev: Det skal AB ha for at hun har tatt kritikk på. Det er derfor hun nevner Floriss og Gant Dette skjønte jeg ikke helt. Er det reklame eller er det ikke reklame? Når har hun tatt kritikk på det med Floriss? Skrev hun ikke at hun måtte da få lov til å nevne hvor hun kjøpte blomster? http://annebrith.blogg.no/1520362849_tulipaner_fra_amsterdam_10084.html Ikke merket, sier hun har handlet på Floriss og er i sin fulle rett til å fortelle hvor hun kjøper blomster. http://annebrith.blogg.no/1521977932_rosene_som_aldri_vil_d.html Ikke merket. Husker ikke om hun kjøpte roser på Kiwi eller Floriss. Har hun ikke reklameavtale med Kiwi? http://annebrith.blogg.no/1486989526_hvem_er_min_valentine.html Ikke merket. Sier det er gave fra hemmelig beundrer men legger ut bilder av Pretty Flower box i alle tenkelige vinkler. Hvis det var gave fra beundrer tenker jeg det var blomstene som var i sentrum, ikke bøtta de kom i.
Gjest Asti Skrevet 27. mars 2018 #8714 Skrevet 27. mars 2018 Fra http://konatil.blogg.no/1521844058_video_anne_brith_og_ryktene.html:: "Jeg rakk nesten møtet som begynte klokka 09.00, men litt forsinkelser til tross - det ble en kjempefin dag med Anne Brith, Stine Speiltvillingene, Maren Erdvik, Martine Halvorsen, Christina Fraas (Kirsebærhagen) og Yrja Oftedahl på Egmont-huset i Nydalen. Vi bloggerne har hatt mye fokus på nettroll de siste ukene, spesielt forum vi mener har blitt en ren arena for ryktespredning, personhets og latterliggjøring." Fra http://speiltvillingene.blogg.no/1522067050_folk_glemmer_at_jeg_er_et_menneske_blogg_er_ikkeden_jeg_er.html: "I de siste dager, de siste uker, har flere av oss toppbloggerne gått sammen om å stå i mot kvinneguidens anonyme forumsmuligheter. " De som nå ønsker å stå imot KG anonyme forumsmuligheter blogger under Egmont People. Egmont er også eier av Kvinneguiden. Jeg lurer på hvem som er pådriveren bak dette? Er det andre enn Anne Brith av disse bloggerne som har vært omdiskutert her inne før dette "stuntet" mot KG? Er de andre klar over hvorfor Anne Brith blir diskutert her inne - https://imgur.com/a/C4yla ? Er de klar over selvjustisen her?
Maskopi Skrevet 28. mars 2018 #8715 Skrevet 28. mars 2018 7 timer siden, Asti skrev: Fra http://konatil.blogg.no/1521844058_video_anne_brith_og_ryktene.html:: "Jeg rakk nesten møtet som begynte klokka 09.00, men litt forsinkelser til tross - det ble en kjempefin dag med Anne Brith, Stine Speiltvillingene, Maren Erdvik, Martine Halvorsen, Christina Fraas (Kirsebærhagen) og Yrja Oftedahl på Egmont-huset i Nydalen. Vi bloggerne har hatt mye fokus på nettroll de siste ukene, spesielt forum vi mener har blitt en ren arena for ryktespredning, personhets og latterliggjøring." Fra http://speiltvillingene.blogg.no/1522067050_folk_glemmer_at_jeg_er_et_menneske_blogg_er_ikkeden_jeg_er.html: "I de siste dager, de siste uker, har flere av oss toppbloggerne gått sammen om å stå i mot kvinneguidens anonyme forumsmuligheter. " De som nå ønsker å stå imot KG anonyme forumsmuligheter blogger under Egmont People. Egmont er også eier av Kvinneguiden. Jeg lurer på hvem som er pådriveren bak dette? Er det andre enn Anne Brith av disse bloggerne som har vært omdiskutert her inne før dette "stuntet" mot KG? Er de andre klar over hvorfor Anne Brith blir diskutert her inne - https://imgur.com/a/C4yla ? Er de klar over selvjustisen her? Vi skulle utfordret Egmont på nettopp dette. Kanskje sjefen i bloggeravdelingen burde rydde i egne rekker før de går løs på forumet. 23
Gjest Bøff Eløff Skrevet 28. mars 2018 #8716 Skrevet 28. mars 2018 De lever av å være offentlige personer, men de vil ikke nevnes i offentligheten. Neida. Joda. Jeg skjønner. Egmont burde drive folkeopplysning til sine egne bloggere. Forklare dem med teskje om egne valg og konsekvenser av disse.
Aricia Skrevet 28. mars 2018 #8717 Skrevet 28. mars 2018 7 timer siden, Asti skrev: Fra http://konatil.blogg.no/1521844058_video_anne_brith_og_ryktene.html:: "Jeg rakk nesten møtet som begynte klokka 09.00, men litt forsinkelser til tross - det ble en kjempefin dag med Anne Brith, Stine Speiltvillingene, Maren Erdvik, Martine Halvorsen, Christina Fraas (Kirsebærhagen) og Yrja Oftedahl på Egmont-huset i Nydalen. Vi bloggerne har hatt mye fokus på nettroll de siste ukene, spesielt forum vi mener har blitt en ren arena for ryktespredning, personhets og latterliggjøring." Fra http://speiltvillingene.blogg.no/1522067050_folk_glemmer_at_jeg_er_et_menneske_blogg_er_ikkeden_jeg_er.html: "I de siste dager, de siste uker, har flere av oss toppbloggerne gått sammen om å stå i mot kvinneguidens anonyme forumsmuligheter. " De som nå ønsker å stå imot KG anonyme forumsmuligheter blogger under Egmont People. Egmont er også eier av Kvinneguiden. Jeg lurer på hvem som er pådriveren bak dette? Er det andre enn Anne Brith av disse bloggerne som har vært omdiskutert her inne før dette "stuntet" mot KG? Er de andre klar over hvorfor Anne Brith blir diskutert her inne - https://imgur.com/a/C4yla ? Er de klar over selvjustisen her? Veldig betimelige spørsmål! Jeg lurer også på hva Egmonts egen rolle og posisjon er i dette. Hvem tok initiativet til møtet, og hva slags rolle hadde Egmonts representant som var tilstede såvidt jeg forstår? 18
Rosalie Skrevet 28. mars 2018 #8718 Skrevet 28. mars 2018 Send en mail til byråleder for Egmont People, da, vel: mailto:[email protected] 6
Gjest Asti Skrevet 28. mars 2018 #8719 Skrevet 28. mars 2018 (endret) 8 timer siden, Asti skrev: .... Jeg lurer på hvem som er pådriveren bak dette? Er det andre enn Anne Brith av disse bloggerne som har vært omdiskutert her inne før dette "stuntet" mot KG? Er de andre klar over hvorfor Anne Brith blir diskutert her inne - https://imgur.com/a/C4yla ? Er de klar over selvjustisen her? (Dette har jeg også postet i Konatil-tråden). Svarer meg selv. Ser at det er en som stiller følgende spørsmål i kommentarfeltet til Konatil: "Jeg vet ikke hvor mye du faktisk har satt deg inn i hvordan forumet på kvinneguiden faktisk fungerer. Ja, det blir ofte skrevet mye rart i "Rampelys", men det er bare et av mange under emner i forumet..... " . Og en annen skriver: "Jeg leste bloggen til Anne Brith tidligere. Og da hun skrev om all hetsen hun fikk på kvinneguiden, ble jeg så sint over at andre folk sitter å skriver dritt om offentlige personer. Så jeg gikk inn på forumet for å lese selv alt det stygge de skrev. Og jeg ble så overrasket! Og det var ikke fordi det sto mye dritt der. En og annen kommentar er unødvendig og lite konstruktiv. Men dette er en liten prosent av det som blir skrevet der. Jeg ble overrrasket over hvor mye konstruktivt det faktisk står der. Konstruktivt i forhold til en ekstrem eksponering av barn. Berettiget kritikk etter min mening. Jeg er enig i at ingen fortjener å få falske rykter spredt om seg. Men er det for eksempelt greit at Anne Brith offentliggjør navn, fødselsår og kommune til de som har søkt henne opp på skattelistene? Og henger ut en ansatt i en lokal bank som ikke har gjort noe ulovlig? Det vil jeg betegne som grov hets og uthenging.". Konatil har kommentert flere ganger, men dette har hun ikke svart på. Jeg sitter igjen med inntrykk av at Konatil ikke har lest noe særlig her inne, men har basert sitt standpunkt til Kvinneguiden kun på skjermbilder av slettet innhold fra forumet.. Det sier litt, hvis de ikke har satt seg bedre inn i en sak, samtidig som de vil "stå i mot kvinneguidens anonyme forumsmuligheter.". Jeg håper at disse bloggerne til Egmont People som står bak dette, tenker over om de kan ha blitt brukt av Anne Brith, for hun jobber veldig mot å få stoppet kritikken hun får her inne, sitat fra Anne Brith sin blogg: "Jeg har det siste året sendt over 30 mail til kvinneguidens forumansvarlig Hanne om å slette, moderere og helst advare brukere som anonymt trakkaserer, forteller usannheter og påstår ting. Særlig der barna mine blir nevnt. Ingen har blitt utestengt eller fått advarsler. ". Kildehenvisninger: https://imgur.com/a/tVIop Endret 28. mars 2018 av Asti
Scorpion57 Skrevet 28. mars 2018 #8720 Skrevet 28. mars 2018 Uten de store, sjokkerende overskrifter, løfter om avsløringer i neste innlegg...osv...dette vi vet, har jeg fått med meg at AB ikke har så stor "fanklubb". Et "normalt" innlegg som i går hadde i underkant av 8000 unike lesere, en 21. plass. Taktikken hennes for å holde seg på toppen er å bruke alt hun har av privatliv og avsløringer for å holde seg der. Hun er en versting. De som virkelig holder seg på topp, trenger ikke sjokkerende overskrifter for å få klikk. Det forutsigbare er kanskje litt kjedeligere men det er de som kommer lengst og har et trofast publikum. 29
Fremhevede innlegg