Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 25/03/2018 den 22.50, MissCortado skrev:

Noe så teatralsk og tilgjort som den ranten der, og med tanke på at det omhandler barn så er det totalt upassende at tv2 lar henne holde på slik. Det der var ekkelt på så mange måter.

Er sjokka og fikk rett og slett vondt i magen.. Hvilke mødre med respekt for barna sine gjør slikt?

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 timer siden, MrsAvenger skrev:

Det virker ikke som det går inn i hodet på dem, men de har valgt blogging som et YRKE!!!! Det er normalt å få konstruktiv kritikk i sine yrker, vi med normale jobber kaller dette for medarbeidersamtaler men........

Tenk om jeg skulle bli personlig fornærmet og lagt min nærmeste leder for hat de gangen de mener jeg kunne ha gjort jobben annerledes, eller de har forventninger til meg. Gad, da hadde jeg aldri fått jobb igjen 

Men nå er det jo ingen av oss som er nærmest leder for AB eller noe av de andre bloggerene.. Så å sammenligne kritikken med en medarbeidersamtale henger ikke på grep..

• Liker 3
Skrevet

Det er nok bedre å sammenlikne kritiske lesere med kunder. :jepp: 

• Liker 13
Skrevet
9 minutter siden, MrsAvenger skrev:

Tilfeldigheter gjør at man faller innom andre blogger når man leser her på KG, og kom over denne bloggen og dette innlegget.

Syns faktisk det var et bra innlegg, men kjenner ikke noe til Helene Drage og hennes blogg og opplegg.

http://www.helenedrage.no/2018/03/25/kritikk-er-ikke-mobbing/

Jeg har aldri vært innom Helene Drage sin blogg før, og har ikke lest annet enn dette innlegget, men det er jo tydelig at hun har forstått poenget. :tommel: 

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, Ostepooopp skrev:

Er det noen som vet hvor denne hytta de er på befinner seg? Jeg ooorker ikke at hun skal ødelegge ett av mine sommersteder 😩

Og apropo den hytta, hva er greia med at hun snakker om den som om den var hennes? «Vi skal på hytta» osv. Når mine venner er med til vår hytte, er det mer «vi skal på hytta til .....». Samme med sambo. Selv etter å ha vært der en million ganger de siste 10 årene, er det allikevel «vi skal på hytta til ....». Det er jo heller ikke Erik sin hytte. Det er foreldrene hans sin!

«Ostöen» aka ostøya utenfor Nesøya.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ostøya

• Liker 1
Gjest orfeus
Skrevet

TV2 har en del trashkanaler, og de tjener sikkert bra på lavbudsjettserier som Bloggerne og SEs verden. Men, det er betenkelig at de ikke klipper bort ABs uetiske innslag om egne barn. Det er helt greit at de skal vise hverdagen, og at hverdagen kan være tøff, men når en mor snakker slik om egne barn skal det ikke vises på TV. Jeg skjønner ikke at en redaksjon kan være så lite reflekterte at de ikke forstår hva et slikt innslag kan gjøre med et barnesinn og med barnas posisjon i omgangskretsen. 

I Bloggerne har det blitt vist scener som ble fjernet i etter hvert, fordi det ble for drøyt (kanskje med tanke på barna)*. Men, når bloggerne selv ikke forstår virkningen av det de viser på TV, må TV-selskapet gripe inn. Jeg mener, når de faktisk klarte å stoppe filmingen av SE når hun ikke orket mer, så må de kunne klippe i galskapen som de andre bloggerne filmer ...

*I et avsnitt om MtM

Skrevet

Konatil påstår at Kvinneguiden gir Anne Brith flere tusenvis av visninger hver dag: 

"... veldig mye av blogg-trafikken min denne helgen, kom fra et av Norges største forum på nett....". 

Og: 

"...Tenk da hvor mye trafikk forumet gir henne i løpet av en dag. Tusenvis av visninger! Så de angivelig største motstanderne av bloggen hennes, de som jobber så hardt og iherdig for å bryte den ned, er akkurat de som ubevisst bygger den opp.". 

Blogglisten viser at det var økt sidehenvisninger etter hun la ut blogginnlegget vedr. Anne Brith. Det ga nok noen ekstra lesere også. Økt sidehenvisning betyr at de som har vært innom har klikket seg rundt på bloggen. Det skyldes nok at flere aldri eller sjelden er innom, og derfor ville se hva Konatil ellers legger ut . Det blir derfor feil ut fra det å konkludere med at Anne Brith også får tusenvis av flere visninger hver dag fra Kvinneguiden. 

Konatil mener forresten at mye av det som diskuteres på Rampelyset er så hinsides teit, og i videoen ble det tatt opp rykter om Anne brith som blir diskutert inne på Kvinneguiden daglig:

"Vi bloggerne har hatt mye fokus på nettroll de siste ukene, spesielt forum vi mener har blitt en ren arena for ryktespredning, personhets og latterliggjøring.

Det er lett å bli sjokkert over lavmål-nivået på enkelte av diskusjonene, men hva kan man egentlig gjøre? Mye av det som diskuteres er så hinsides teit at vi bestemte oss for å finne på noe gøy i dag.

Så jeg utfordret Anne Brith, som er en av blogg-norges mest diskuterte personer, til å svare på noen av ryktene som på daglig basis diskuteres.".

Kildehenvisning: https://imgur.com/a/dUASE

Skrevet
23 minutter siden, Asti skrev:

Konatil påstår at Kvinneguiden gir Anne Brith flere tusenvis av visninger hver dag: 

"... veldig mye av blogg-trafikken min denne helgen, kom fra et av Norges største forum på nett....". 

Og: 

"...Tenk da hvor mye trafikk forumet gir henne i løpet av en dag. Tusenvis av visninger! Så de angivelig største motstanderne av bloggen hennes, de som jobber så hardt og iherdig for å bryte den ned, er akkurat de som ubevisst bygger den opp.". 

Blogglisten viser at det var økt sidehenvisninger etter hun la ut blogginnlegget vedr. Anne Brith. Det ga nok noen ekstra lesere også. Økt sidehenvisning betyr at de som har vært innom har klikket seg rundt på bloggen. Det skyldes nok at flere aldri eller sjelden er innom, og derfor ville se hva Konatil ellers legger ut . Det blir derfor feil ut fra det å konkludere med at Anne Brith også får tusenvis av flere visninger hver dag fra Kvinneguiden. 

Konatil mener forresten at mye av det som diskuteres på Rampelyset er så hinsides teit, og i videoen ble det tatt opp rykter om Anne brith som blir diskutert inne på Kvinneguiden daglig:

"Vi bloggerne har hatt mye fokus på nettroll de siste ukene, spesielt forum vi mener har blitt en ren arena for ryktespredning, personhets og latterliggjøring.

Det er lett å bli sjokkert over lavmål-nivået på enkelte av diskusjonene, men hva kan man egentlig gjøre? Mye av det som diskuteres er så hinsides teit at vi bestemte oss for å finne på noe gøy i dag.

Så jeg utfordret Anne Brith, som er en av blogg-norges mest diskuterte personer, til å svare på noen av ryktene som på daglig basis diskuteres.".

Kildehenvisning: https://imgur.com/a/dUASE

Kanskje hvis de ikke fokuserte på det de synes er så hinsides teit, og heller på det som går igjen og igjen angående uærlighet, eksponering av barn, løgner, tvilsomme samarbeidspartnere og klikkhoreri, så hadde de hatt det minste grann troverdighet over seg, men det kan de ikke, for da måtte AB faktisk stått opp og tatt ansvar for sin kritikkverdige oppførsel. Det er i stede mye lettere å sitte der som to fnisete fjortisser og heller spille opp bagateller og le av det enn å ta opp elefantflokken i rommet. 

• Liker 20
Gjest orfeus
Skrevet

Det er en egen verden, rosablogglandet. De ser på virkeligheten med spesielle briller, det skal være sikkert. Når det påstås at "det er hinsides teit" (mye av) det som diskuteres i dette forumet, er rosabloggbrillene i tillegg ganske møkkete. 

Skrevet
36 minutter siden, pøbelsara skrev:

... Har hun forresten bedt om unnskyldning til alle hun outet etter at de fullt lovlig har slått henne opp i skattelisten? Er ikke det er snart på tide?

Ikke såvidt jeg kjenner til. Hun lovte forresten innlegg der hun skulle dele sine tanker rundt det å legge igjen spor på internett, men det virker som AB har benyttet seg av "strutsetaktikken". 

Til de som ikke er oppdatert, så publiserte Anne Brith opplysninger om 39 skattelistesøkere. En advokat uttalte at AB brøt personopplysningsloven, og Datatilsynet opplyste at det var problematisk å legge ut personopplysninger slik AB gjorde: https://imgur.com/a/3bPkP 

Gjest MrsAvenger
Skrevet (endret)
36 minutter siden, Asti skrev:

Ikke såvidt jeg kjenner til. Hun lovte forresten innlegg der hun skulle dele sine tanker rundt det å legge igjen spor på internett, men det virker som AB har benyttet seg av "strutsetaktikken". 

Til de som ikke er oppdatert, så publiserte Anne Brith opplysninger om 39 skattelistesøkere. En advokat uttalte at AB brøt personopplysningsloven, og Datatilsynet opplyste at det var problematisk å legge ut personopplysninger slik AB gjorde: https://imgur.com/a/3bPkP 

Regner med at Annebrith er en bedrift å regne?

Etter 25 mai i år slår GDPR (General Data Protection Regulation )

som firma vil hun kunne fått en klekkelig bot med det stuntet der. Å i tillegg vie noe setninger for å henge ut den lokalt bankansatte? Skamme seg bør hun, og ekstra for ikke å komme med en skikkelig beklagelse.

Det jobbes på spreng i de fleste norske bedrifter, eller alle som jobber med personer, for å ha systemer på plass for å verne om privatpersoner( ansatte/kunder/pasienter), bloggere vil også regnes som firma, og vil naturligvis falle inn under denne loven. Dette er et EU-direktiv.

Et lite sånn obs til dere bloggere som mener at det er greit å avsløre privatpersoner, ip-adresser osv. 

Endret av MrsAvenger
Gjest MrsAvenger
Skrevet

Bare for å opplyse i korte trekk noe av det GDPR gjelder: 

Forordningen gjelder dersom den behandlingsansvarlige eller databehandleren (en virksomhet) eller den registrerte (individet) er i EU.

I motsetning til etter gjeldende direktiv gjelder altså forordningen også for virksomheter som er basert utenfor Den europeiske union, dersom de behandler personopplysninger om EUs innbyggere.

Forordningen gjelder ikke for behandling av personopplysninger av hensyn til nasjonal sikkerhet eller kriminalitetsbekjempelse.

Personopplysningsbegrepet dekker alle opplysninger knyttet til en person, enten det gjelder hans eller hennes private, profesjonelle eller offentlige liv. Det kan være alt fra et navn, et bilde, en e-post-adresse, bankdetaljer, innlegg på sosiale nettverk nettsteder, medisinsk informasjon, eller en IP-adresse til datamaskinen."

Det legges opp til et strengt vern, og brudd kan medføre strenge straffer på opptil 4% av en den samlede omsetningen til virksomheten.

For å i det hele tatt oppbevare dette her, må du innhente samtykke fra den det gjelder:

Gyldig samtykke må være eksplisitt for data som samles inn og formål data som er brukt (Artikkel 7; definert i Artikkel 4). Samtykke for barn under 13må være gitt av barnets foreldre eller depotmottaker, og etterprøvbar (Artikkel 8). Behandlingsansvarlige må være i stand til å bevise samtykket og samtykket kan trekkes tilbake

Gjest formula
Skrevet (endret)

Denne "sterke kvinner"- alliansen som AB og andre bloggere nå har dannet, skal altså jobbe for å få facebook-innlogging på KG

(Konatil:  "Selv om ytringsfriheten står sterkt i 2018, mener jeg tiden er moden for å kreve innlogging - og krysser fingrene for at det kommer til å skje i løpet av året ;-)" ) Om det blir tilfelle tenker jeg at aktiviteten her inne vil reduseres betraktelig. Og hvem vil det gå utover? Etter bloggernes egen teori vel det jo aller mest ramme dem selv, ettersom trafikken herfra i følge Konatil gir AB tusenvis av visninger(!)hver dag. Itillegg mener hun at hun selv har fått mange klikk herfra etter støtten til AB.

"Så de angivelig største motstanderne av bloggen hennes, de som jobber så hardt og iherdig for å bryte den ned, er akkurat de som ubevisst bygger den opp. Hvis ikke det er toppen av ironi-kaka, så vet ikke jeg :-)"

Mulig det er toppen av ironi-kaka, men synes også det er temmelig ironisk at de ved å kreve fb-innlogging på KG da også mister disse enorme mengdene klikk på bloggene sine. Og det er jo nettopp klikk og engasjement de lever av.

For Anne-Briths blogg ville dette vært kroken på døra vil jeg tro, med stengt kommentarfelt og massive blokkeringer der det blokkeres kan. Hvor skulle hun da hente inspirasjon og tilbakemeldinger? For det er jo ikke tvil om at flere bloggere leser her, og lager blogginnlegg som egne "kommentarer" og "svar" på det de finner i tråden om seg selv på KG.

Endret av formula
Skrevet
7 minutter siden, formula skrev:

(Konatil:  "Selv om ytringsfriheten står sterkt i 2018, mener jeg tiden er moden for å kreve innlogging - og krysser fingrene for at det kommer til å skje i løpet av året ;-)" ) Om det blir tilfelle tenker jeg at aktiviteten her inne vil reduseres betraktelig. Og hvem vil det gå utover? Etter bloggernes egen teori vel det jo aller mest ramme dem selv, ettersom trafikken herfra i følge Konatil gir AB tusenvis av visninger(!)hver dag. Itillegg mener hun at hun selv har fått mange klikk herfra etter støtten til AB.

Med tanke på hvor ufattelig mye informasjon om hvert enkelt menneske facebook sitter på ettersom vi er så eitranes deleglade som folk, ville min første handling på dette forumet være å slette profilen min og aldri skrive noe igjen skulle de velge å gå over til FB-innlogging. Og jeg tar det som ingen overraskelse at en stor andel ville gjort det samme.

FB-innlogging tror jeg ville vært kroken på døren for forumet og det er ingen tjent med. Aller minst Egmont selv.
Er det noen som har brukt et øyeblikk på å forklare for konatil at Rampelyset ikke tillater AB-funksjonen og at alt man sier om folk her inne er kontinuerlig koblet til din brukerkonto på forumet? For å ikke snakke om ganske strengt moderert. (tommel opp til moderatorer som gjør sitt beste!)

Dog, jeg har hakket større respekt for konatil enn AB med tanke på at konatil ikke sletter negative kommentarer og blokkerer blindt. Også er hun fra Larvik (og bor mindre enn 2 km fra meg) så syntes liksom jeg må heie litt på en felles larvikinger. 

• Liker 20
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...