Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke hun har med vilje filmet «sånn» for å få folk til å spekulerer, for jeg ser stadig filmer fra den vinkelen på snap, hvor det er helt klart og tydelig at vedkommende ikke kjører. Senest i dag... mye man kan «ta» henne på men dette reagerte ikke jeg på. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matbusjett på kr 1000,- per uke.:P Ser på hus til 13 mill. Kjører BMW x5 til 1 mill som de vurderer å kjøpe. Litt av noen Jetsettere dette:link:

• Liker 21
Gjest Max Potente
Skrevet
2 minutter siden, hvermerjeg said:

Da jeg var yngre og litt mer lovende lærte jeg at det er den som er avsender, altså den som skriver teksten, er den som er ansvarlig for hvordan det som skrives blir mottatt. Mulig det var bare jeg som lærte det😅 man bør ikke skrive om dystre tanker uten å spesifisere om man ikke vil ha rykter rundt dette, da lesere kan tolke dette som de vil, Anne Brith! Bare et tips❤️

Ja, det er merkelig med det. Til tross for at Anne Brith til stadighet skryter av hvordan hun har knekt koden, lærer bloggerkollegaer triksene sine og foreleser om bloggingens algoritmer så blir likevel de enkleste budskapene hun kommer med feiltolket hele tida og lesertallene varierer veldig. Narrativene i bloggen blir mistrodd og hun krangler og sloss med hele verden, virker det som iblant.

Men det er alle andres feil, og ikke Mor Godhjerta, det er klart. Hun mener jo ikke noe vondt med alt dette kontroversielle som alltid dukker opp når leserne mister interessen igjen. :lur:

Skrevet
4 minutter siden, Bustefisk skrev:

Sannsynlig :P Man må mangle iq for og ikke forstå hva AB ville oppnå med det innlegget

Jeg mener vi må ta høyde for at AB faktisk ikke reflekterer og analyserer egen tekst før posting. Med det legger jeg til grunn alle som støtter AB og synes synd på henne som har sånne slemme mennesker som hetser ved å påpeke dårlige formuleringer. 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, hvermerjeg skrev:

Da jeg var yngre og litt mer lovende lærte jeg at det er den som er avsender, altså den som skriver teksten, er den som er ansvarlig for hvordan det som skrives blir mottatt. Mulig det var bare jeg som lærte det😅 man bør ikke skrive om dystre tanker uten å spesifisere om man ikke vil ha rykter rundt dette, da lesere kan tolke dette som de vil, Anne Brith! Bare et tips❤️

Ja, hadde jeg stått på en bru og vurdert å slutte i jobben min, og følt for å delt det med noen andre, hadde jeg ikke sendt melding til mine nærmeste om at jeg står på en bru og tenker dystre tanker. Da ville jeg sannsynligvis fått noen paniske telefoner. Da hadde jeg heller skrevet at nå vurderer jeg å slutte i jobben. Og jeg hadde sannsynligvis ikke hatt behov for å meddele at jeg sto på en bru med disse tankene uansett. 

Så Anne Brith, et tips til deg er jo da å være mer konkret i det du skriver, så slipper du at andre må tolke det du ønsker å formidle. 

• Liker 31
Skrevet

Ja, for det er helt logisk at vi skal skjønne at  "sto på brua og tenkte dystre tanker om livet" egentlig betydde "gi opp målet sitt; altså slutte i jobben". 

Altså.

• Liker 28
Skrevet

For en kynisk blogging. 

• Liker 30
Gjest Vitting
Skrevet

Den der gænt-genseren til pizzaboy må være relativt utvaska eller svett, så heftig som den har figurert på bilder og hendelser. Sverigebiltur, tv2-bloggerne-release, hjemme hos AB et cetera... :P 

Skrevet
4 timer siden, formula skrev:

Da var forklaringen på de dystre tankene på brua kommet:

"Den mest dystre tanken jeg har hatt det siste året har vært: Skal jeg slutte å blogge? At du som leser det jeg skrive overtolker mine ord, kan jeg dessverre ikke gjøre noe med."

Selvfølgelig var det ikke hennes feil, men dumme lesere som altså mistolket det hun skrev. LOL.

AB er virkelig allergisk mot å ta selvkritikk. Gud forby om hun noen gang kan ta feil. Glad jeg slipper å forholde meg til henne for jeg hadde blitt gal av å omgås et slikt menneske

• Liker 24
Gjest Tull_a
Skrevet
17 timer siden, pelikanen skrev:

AB har aldri truffet denne mora. Det er rart,  siden de har barn i samme klasse, og de er naboer.

Nå tenker jeg at det er mange mødre som er forbannet.  Det spekuleres i hvem det er. Hadde det vært meg, hadde jeg tatt det opp på foreldremøtet. Hun har skapt mistenkeliggjøring, ungene snakker, og folk mistenker hverandre. Hun skulle fått fortalt hvem det er. Jeg hadde anmeldt henen,  for å så splid, sladder og mistenkeliggjøring.  Det er enkelt å finne ut om det er " du" som har skrevet ditt på fb.

Jeg aksepterer ikke at folk skriver dritt om navngitte personer på fb, men å sitte i offentligheten slik hun har gjort, sammen med kona til, er bloggtroll og sladder. Bloggtrollet har tidligere lagt ut navn på folk. Bla en bankansatt der hun bor. Hun poengterte også, at det var i arbeidstiden. Dama har gjort noe helt lovlig, ikke i arbeidstiden, men bloggtroll gjorde noe ulovlig. Hun har ikke bedt om unnskyldning engang. Later som ikke noe

Så lurer jeg på, tenkte kona til..er dette noe jeg vil være med på? Hva betyr det? Går vi over grensen? Hva vil kommentarene bety? Er det tilfelle at det er denne moren? Hva med reaksjonene til ungene, viderefører vi mer sladder? Er metoden til AB holdbar? Hvordan vet jeg at det AB sier er riktig? Er kritikken på eks kg bare netttroll som er stygge? Eller er det en berettiget kritikk, som en blogger må tåle?

Eller vil dette medføre at jeg får klikk, og klatrer på listen. Så vi får en vinn vinn situasjon? Tipper på det siste.

Ser kona til svarer på en som har nevnt det AB har skrevet om broen. Hun hadde lest den, men ikke lest den sånn. Oh my....

Skriv samme setningen på en lapp til en som går i 6 klasse, og spør hva han tyder av det. Selv barn forstår budskapet. 

At to voksne personer sitter og skal spørre/ svare på rykter, så sitter de der og fniser. Rykter tar man alvorlig, iallefall når man har barn.

Litt kritisk bør man være om du tar på deg en slik jobb.blottet for alt. Jeg ser i kommentarfeltet til kona til, at det stort sett består av kritikk, men hun skjønner ikke kritikken...blåser det av. Jeg går ikke inn på blogger, men dette syns jeg var alvorlig, så da ble det slik.

Nå har jeg en presset dag, så jeg må avslutte. Skal på Pascal og kjøpe noen makroner.  Legge ut bilde på instagram. 

Det kommer jeg til å gjøre!

Gjest Tull_a
Skrevet
15 timer siden, Jenki skrev:

Ha,ha, kanskje hun har greid å skremme kritikerne ;)   I kommentarfeltet til  "Kona til" er det til gjengjeld mye kritikk.

Der tør ikke jeg å skrive, for AB får nok sikkert innsyn, tror dere ikke?

Skrevet
4 minutter siden, Tull_a skrev:

Det kommer jeg til å gjøre!

om det er deg AB skriver om ville jeg garantert tatt opp dette. Ville også tatt opp dette med skole/klassen hvis jeg hadde barn på dette skoletrinnet ved samme skole. 

• Liker 12
Skrevet (endret)
12 timer siden, formula skrev:

Da var forklaringen på de dystre tankene på brua kommet:

"Den mest dystre tanken jeg har hatt det siste året har vært: Skal jeg slutte å blogge? At du som leser det jeg skrive overtolker mine ord, kan jeg dessverre ikke gjøre noe med."

Selvfølgelig var det ikke hennes feil, men dumme lesere som altså mistolket det hun skrev. LOL.

De fleste vil koble setninger som inneholder "veldig dystre tanker om livet" og "bro" til noe annet enn å slutte i jobben sin. Det handler ikke om å overtolke, men hva disse ordene kan forbindes med...  

Jeg forstår godt hvorfor AB blir mislikt av mange, når hun holder på eksempelvis slik: 

Samleimgur vedr. Annebrith.blogg.no: https://imgur.com/a/C4yla

Endret av Asti
Gjest Forumassistent
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og ryktespredning.

Hanne Mari, forumansvarlig

Gjest orfeus
Skrevet (endret)
9 minutter siden, minimymlen skrev:

Konatil er like ille på å henge ut folk på egen blogg, trenger ikke være FBI for å finne ut hvem som ble hengt ut her http://konatil.blogg.no/1479204345_vr_gode_nabo.html

Men Konatil og Pappahjerte er så gode og snille...

Fornærmet over noe sånt? Seriøst? 😳

Endret av orfeus
Gjest MrsAvenger
Skrevet (endret)
16 minutter siden, minimymlen skrev:

Konatil er like ille på å henge ut folk på egen blogg, trenger ikke være FBI for å finne ut hvem som ble hengt ut her http://konatil.blogg.no/1479204345_vr_gode_nabo.html

Men Konatil og Pappahjerte er så gode og snille...

Her er et utklipp av en kommentar, og det er her jeg tror problemet ligger hos de fleste bloggere. De skal blogge om sine liv så alle kan lese, men de mener de skal behandles som privatpersoner.

Enten er man privatperson eller så er man en offentlig person, og de har selv valgt å være offentlige......på større linje enn alle de som er ekte kjendiser. Og bare for å si det, hvis ingen snakker om dere bloggere lenger, vil dere heller ikke være "kjendiser" eller ha et levebrød!!

image.png.028fe13691a062a49664e1e4eef0be45.png

Endret av MrsAvenger
Skrevet
19 timer siden, orfeus skrev:

Nå måtte jeg for første gang på kjempelenge ta en titt på Konatil. Svarene hennes er litt krasse, det virker ikke som om hun vil forstå kritikken. Ja, ja, litt morsomt at en flåsete kommentar om mensen og mensamedlem får et svar om at mannen hennes er mensamedlem. Nå er det jo slik at man kan være god på logisk tenkning og tall, men være ganske blåst på sosial tenkning og konsekvensproblematikk IRL, mht. eksponering av privatliv og barn i blogg.

Måtte også inn å lese kommentarene hennes. Og jeg lurer på hvilken bedrift, bortsett fra bloggere, er det som svarer folk på den måten -og som i tillegg fortsatt kan tjene gode penger på bedriften sin? Dette var virkelig uprofesjonelt og umodent, og jeg skjønner veldig godt at mange sliter med å se på bloggere som faktiske bedrifter. Nå er det ikke konatil vi diskuterer i denne tråden, men siden videoen og kommentarene hun fikk omhandler AB, er det vel innafor.

Også har vi de som prøver å avfeie all kritikk hun fikk i kommentarfeltet med at det er nettroll som skriver til henne, eller at de tar for seg noe som kanskje er skrevet av en person og gjør det til noe liksom alle mener. Ser for eksempel at det er noen som prøver å vri det til at kritikerne mener at kontatil ikke kan være venn med AB. Og da har de misforstått kritikken totalt, for det handler jo overhodet ikke om at de to er venner. 

• Liker 15
Skrevet
4 minutter siden, Kinder skrev:

Måtte også inn å lese kommentarene hennes. Og jeg lurer på hvilken bedrift, bortsett fra bloggere, er det som svarer folk på den måten -og som i tillegg fortsatt kan tjene gode penger på bedriften sin? Dette var virkelig uprofesjonelt og umodent, og jeg skjønner veldig godt at mange sliter med å se på bloggere som faktiske bedrifter. Nå er det ikke konatil vi diskuterer i denne tråden, men siden videoen og kommentarene hun fikk omhandler AB, er det vel innafor.

Også har vi de som prøver å avfeie all kritikk hun fikk i kommentarfeltet med at det er nettroll som skriver til henne, eller at de tar for seg noe som kanskje er skrevet av en person og gjør det til noe liksom alle mener. Ser for eksempel at det er noen som prøver å vri det til at kritikerne mener at kontatil ikke kan være venn med AB. Og da har de misforstått kritikken totalt, for det handler jo overhodet ikke om at de to er venner. 

Hvilken bedrift? Disse rosabloggere er jo folk som har aldri hatt en seriøst jobb eller utdannelse- så såkalt bedrift blir deretter og

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...