Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest MrsAvenger
Skrevet

Vixen burde begynne med en kategori som heter Dramaqueen!

Årets vinner er.............!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på hvor tom AB føler seg inni seg når hun stadig har behov for å oppfordre leserne til å sende henne meldinger der de idealiserer og beundrer henne. Til og med eksempler på hvilke type meldinger hun ønsker blir jevnlig lagt ut. Har hun så lite tro på sin egen verdi at hun må sanke meldinger ved å antyde at hun hadde tanker om hoppe fra broen? Hvor mange sympati- og støttemeldinger trenger hun å lese daglig for å få bort tomheten som gnager? 

• Liker 32
Gjest orfeus
Skrevet
5 minutter siden, ESFP skrev:

Jeg lurer på hvor tom AB føler seg inni seg når hun stadig har behov for å oppfordre leserne til å sende henne meldinger der de idealiserer og beundrer henne. Til og med eksempler på hvilke type meldinger hun ønsker blir jevnlig lagt ut. Har hun så lite tro på sin egen verdi at hun må sanke meldinger ved å antyde at hun hadde tanker om hoppe fra broen? Hvor mange sympati- og støttemeldinger trenger hun å lese daglig for å få bort tomheten som gnager? 

Er det ikke litt drøyt å spille på lesernes følelser på den måten? Det minner litt om pubertetstankegang, hvor man vil straffe foreldrene hvis man ikke får viljen sin, noe a-la «hvis jeg ikke får dra på den konserten kommer jeg til å dø og da kan dere angre»

Skrevet

Det mestr av det hu skriver er påfunn og løgner for å få oppmerksomhet og klikk! Det er så lett å gjennomskue, at hu bare finner på historier! Renn bullshit alt sammen! Måtte le da jeg leste i innlegget om likestilling osv at hu like og styre og stelle for kjæresten for at han skal ha det bra, bla ved "å sette fram tøflene til han". Merker aldeesforskjellen dee ja😅

• Liker 29
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Blod, mod

Skrevet (endret)

Om det virkelig er slik at noen skriver stygge ting om barna hennes og henne selv som hun påstår. Hvorfor fortsette eksponeringen? Jeg skjønner det ikke. Hvorfor ikke bare slutte? 

Det er sikkert en og annen tulling som kan finne på å skrive idiotiske ting til henne, men at det er en stor overvekt av dette nekter jeg å tro på. Dette er kun for å legge seg ned i offergraven og hanke inn sympati, og klikk! Utrolig usympatisk bloggteknikk! 

Endret av Sinnatagg
skrivefeil
  • Liker 39
Skrevet

Bloggere generelt klager ekstremt mye over yrket sitt, over at de får "hat" (kritiske tilbakemeldinger), at det er et ekstremt hardt og krevende yrke, at de stakkars bloggerene må være på jobb mer eller mindre 24/7 og nesten aaaaaldriiii får en ferie, i det minste ikke en ferie borte fra jobben (stakkars, altså:rolleyes:). Det er liksom ikke grenser på hvor mye sympati mange bloggere prøver å sanke på grunn av jobben sin. 

Om det er så forferdelig å være blogger, hvorfor ikke slutte? Finne noe annet mer givende, som ikke er så vondt, vanskelig og hardt? Som toppblogger har man jo også mulighet til å legge seg opp litt penger, sånn at de kan ta en utdannelse eller noen fag uten å ta opp så mye lån eller ha økonomisk tange tider (om de evner å leve nøkternt riktignok), om det er manglende utdannelse det står på. Syns de virkelig at det å tjene mer enn en vanlig jobb virkelig verdt å ha et yrke hvor man ender opp på en bru og tenker dystre tanker? Eller er all den sympatisankingen bare lureri for å få folk til å synes ekstra synd på dem, få hardcore-fansen til å tilbe dem ekstra med glorifiserende tilbakemeldinger og for å få ekstra klikk? 

Det er faktisk mulig å ta ansvar for sitt eget liv, og for sin egen lykke. 

Ryddet for slettet sitat.
Hanne Mari, forumansvarlig

• Liker 30
Gjest orfeus
Skrevet

Det var da voldsomt som hun ramser opp alle stillingene hun har som blogger! Hun får det til å høres ut som om hun alene driver en milliardbedrift, ikke en liten kakerosamammablogg i utkantverden (Norge). Hun glemte å nevne direktør, tror jeg, og rengjøringspersonell og vaktmester. 

Men, ti timer på mobil hver dag? Ti timer!? 

Skrevet
1 time siden, orfeus skrev:

Det var da voldsomt som hun ramser opp alle stillingene hun har som blogger! Hun får det til å høres ut som om hun alene driver en milliardbedrift, ikke en liten kakerosamammablogg i utkantverden (Norge). Hun glemte å nevne direktør, tror jeg, og rengjøringspersonell og vaktmester. 

Tror kanskje bloggere har like lange timer som sjåførlærere :fart2: ca 45 min (heller mindre!)

• Liker 12
Skrevet
6 timer siden, orfeus skrev:

Ja, det der skjønte jeg ikke, man utfører oppgaver av forskjellig slag innen forskjellige fagområder på flere arbeidsplasser, men man har vanligvis kun en yrkestittel likevel. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

At det å blogge er så hardt arbeid forstår jeg ikke. Riktignok kan jeg forstå det psykiske, mange har ikke sett for seg at det å nå ut til mange også medfører at noen av disse kan komme med kritikk, og at man kan ende opp med å gjøre hva som helst for likes fordi inntekten avhenger av at man er i vinden. Altså, en god psykisk helse, selvtillit og selvfølelse bør være på plass. Men hardt arbeid forstår jeg ikke uansett om AB forklarer. 

Å bake er noe de fleste av oss gjør på fritiden. Også lese kakebøker og selvutviklingsbøker går innunder fritid. Faglig oppdateringer og kurs er også noe vi gjerne må gjøre utenfor ordinær arbeidstid. 

Bilderedigering? De samme bildene går igjen og igjen så det kan vel ikke være all verdens jobb? Fotograf, konditor og skribent, er ingen av disse beskyttet tittel? Skribent kan visst alle som skriver noe titulere seg med, dermed alle på KG også. Men fotograf og konditor? 

Anne Brith, det er vanlig å utføre varierte oppgaver innen et yrke :opplyser:

Endret av kvinneguide
  • Liker 26
Skrevet
På ‎20‎.‎03‎.‎2018 den 12.08, pelikanen skrev:

Sier hun det? At de ikke banner? Hvor dum går det andre å bli? Vel, om hun kommer dit, blir det andre boller. Språket hennes vil vekke avsky i Bærum.  Jeg har bodd i Bærum,  og folk der er ikke forskjellig fra andre plasser.

Hørte henne på tv 2 forleden. På tv uttaler hun...her e det sokkehelvete...Sånn dier man ikke på tv. Vi har hørt verre ting...

Bodde sammen med en fra Bærums beste snobbested... og de banner å styrer på lik linje som deg og meg. De er ikke det granne bedre en noen av oss andre. Heller verre til tider

• Liker 5
Gjest MrsAvenger
Skrevet (endret)

Flere enn meg som begynner å føle at bloggen har blitt en "svarblogg", ut i fra hva hun leser her på KG?

Vi burde snart få royalties for å gi henne så mye inspirasjon til å skrive......

Endret av MrsAvenger
Skrevet
11 timer siden, kvinneguide skrev:

At det å blogge er så hardt arbeid forstår jeg ikke. Riktignok kan jeg forstå det psykiske, mange har ikke sett for seg at det å nå ut til mange også medfører at noen av disse kan komme med kritikk, og at man kan ende opp med å gjøre hva som helst for likes fordi inntekten avhenger av at man er i vinden. Altså, en god psykisk helse, selvtillit og selvfølelse bør være på plass. Men hardt arbeid forstår jeg ikke uansett om AB forklarer. 

Å bake er noe de fleste av oss gjør på fritiden. Også lese kakebøker og selvutviklingsbøker går innunder fritid. Faglig oppdateringer og kurs er også noe vi gjerne må gjøre utenfor ordinær arbeidstid. 

Bilderedigering? De samme bildene går igjen og igjen så det kan vel ikke være all verdens jobb? Fotograf, konditor og skribent, er ingen av disse beskyttet tittel? Skribent kan visst alle som skriver noe titulere seg med, dermed alle på KG også. Men fotograf og konditor? 

Man burde jo i det minste ha ett fagbrev som Konditor for å titulere seg som det. Hun er jo en helt vanlig husmor/mammabaker. Det er helt klart en stor forskjell på en husmorbaker men det er mange der ute som virkelig kan bake men de ikke en konditor

• Liker 10
Gjest pelikanen
Skrevet

Hun er ikke konditor. Det tv programmet der de kjempet om å være Norges beste bakere, er kun for amatører. 

Hun titulere seg med mye hun der.

Gjest pelikanen
Skrevet
16 timer siden, kvinneguide skrev:

Enig med deg. Kjenner to som blogger. De er i full jobb, har barn, hus osv. Alt det ab gjør på dagtid, må de gjøre på kveldstid.

En vanlig arbeidsdag fungerer ikke slik hun beskriver.

Jeg forstår heller ikke behovet som bloggere har med å skrive hele tiden om hvor hektisk de har det. Hører da ikke andre hyle rundt seg om hvor travel hverdagen er. Om de har det så travelt da må du gjøre noe med det. Vi alle er høyst frivillig i den jobben vi har.

Hvem har mulighet til å gå til frisør, bake, fikse negler, shoppe i arbeidstiden?

Jeg vet iallefall, det tar ikke lang tid å skrive det tullet de legger ut. Ab har klargjort blogginnlegg for et år, som skal publiserse om hun dør. Vil tro de blir utdatert og lite aktuell der de ligger på vent. Så hun har et hav å ta av. Kan ta seg ferie i flere mnd, innlegg har hun på lager

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Blod, mod

Gjest formula
Skrevet
16 timer siden, MrsAvenger skrev:

Flere enn meg som begynner å føle at bloggen har blitt en "svarblogg", ut i fra hva hun leser her på KG?

Vi burde snart få royalties for å gi henne så mye inspirasjon til å skrive......

Klart at AB er rimelig desperat etter å vite "hva som rører seg"nå når kommentarfeltet er stengt. Det eneste stedet hun kan hente tilbakemeldinger er her på KG, så tipper noen av timene på mobilen blir brukt nettopp her. Sikkert ikke mange meldinger på facebook annet enn "Kjære Anne-Brith...."

Skrevet

Blir visst ikkeno nødproviant i påsken :overrasket: 

• Liker 4
Skrevet

AB reklamerer for et spill fra Europris. Barna spiller med smågodt på et spillebrett. Spillbrettet er jo ikke rent fra utgagspunktet vil jeg tro, og det blir ikke renere etter en del spill. Går ut fra at godtreiet blir spist etterpå. Ikke bra

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...