Trollmora Skrevet 2. mars 2018 #7681 Skrevet 2. mars 2018 3 minutter siden, pelikanen skrev: Synes dette var et reflektert innlegg. Svaret hennes? Du mener jeg skal slutte å blogge? I alle verden, har hun ingen liv utenom å skrive om samværsordninger og ting som blir sagt i nære relasjoner? Spiller hun idiotisk? Ser på instagram at hun reklamerer for piller. Nå blir hun brun på en forsvarlig måte. Forsvarlig? Hun bør lese deg opp, kontakte fagfolk. Disse pillene kan være veldig farlig. Det nevner hun ikke. Skulle vært meldt til helsedirektoratet. Jeg fikk ikke svart der inne. Jeg har kommentert tidligere både på betakaroten innleggene hennes og noe Shai barberingsopplegg om at hun må opplyse at det er abbonement hun lurer leserne sine inn I, og leser man på forbrukerrådets sider er det mye styr med å få avsluttet disse abbonementene og folk får purringer og inkasso I fleng. Fikk til svar at det visste hun ikke og skulle sjekke ut 9
Scorpion57 Skrevet 2. mars 2018 #7682 Skrevet 2. mars 2018 30 minutter siden, Trollmora skrev: Jeg har kommentert tidligere både på betakaroten innleggene hennes og noe Shai barberingsopplegg om at hun må opplyse at det er abbonement hun lurer leserne sine inn I, og leser man på forbrukerrådets sider er det mye styr med å få avsluttet disse abbonementene og folk får purringer og inkasso I fleng. Fikk til svar at det visste hun ikke og skulle sjekke ut Skummelt hvordan en voksen dame anbefaler helsefarlige remedier. et stort antall mennesker røyker og tar medisiner. Og tror at når hun anbefaler det, er det greit okke som.Fra kosttilskuddsguiden: Betakarotenet sine bivirkninger - Er betakarotentilskudd farlig? Hvis du regner med mengdene som finnes i matvarer, har beta-karoten bivirkninger som vi for øyeblikket kjenner. På høye nivåer, for eksempel nivåene som finnes i gulrotjuice, kan huden vise seg å være litt gulaktig eller oransje. Dette er ikke farlig. Når det gjelder risiko er det først og fremst en risiko som har oppstått og er sett på som veldig alvorlig. Personer som røyker eller som har vært utsatt for asbest bør ikke bruke betakarotentilskudd. Selv lave doser har vært assosiert med økt risiko for kreft, hjertesykdom og død i disse to gruppene av mennesker. Overdrevent alkoholforbruk i kombinasjon med betakarotentilskudd kan øke risikoen for leversykdom og kreft. I høye doser kan vitamin A og beta karoten også være giftig for leveren. Hvis du tar noen vanlige medisiner, bør du sjekke med legen din om betakaroten tilskudd er ok å ta for deg. Det er tegn på at de kan samhandle med kolesterolmedisiner og andre medisiner. 3
Gjest MrsAvenger Skrevet 2. mars 2018 #7683 Skrevet 2. mars 2018 Hun har fulgt opp barna på skolen, gitt dem bursdager her og der, jobbet for å gi dem materielle goder, utstyr og bla bla bla, lært de å svømme og jatta jatta. Er ikke dette helt NORMALE og selvsagte ting når man er forelder?? Nei, hun er ingen dårlig mor, men hun er vel ingen martyr heller........selv om det er følelsen jeg får inntrykk av at hun vil fremstå som. Nå er jeg ikke en ivrig bloggleser, men er noen ganger innom Fitfocus og Treningsfrue, og de har blogger om tema og holder seg stort sett innenfor det tema de har valgt, uten all denne selvglorifiseringen.
Luca_ Skrevet 2. mars 2018 #7684 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, MrsAvenger skrev: Hun har fulgt opp barna på skolen, gitt dem bursdager her og der, jobbet for å gi dem materielle goder, utstyr og bla bla bla, lært de å svømme og jatta jatta. Er ikke dette helt NORMALE og selvsagte ting når man er forelder?? Nei, hun er ingen dårlig mor, men hun er vel ingen martyr heller........selv om det er følelsen jeg får inntrykk av at hun vil fremstå som. Nå er jeg ikke en ivrig bloggleser, men er noen ganger innom Fitfocus og Treningsfrue, og de har blogger om tema og holder seg stort sett innenfor det tema de har valgt, uten all denne selvglorifiseringen. Jeg syns vel ikke akkurat hun er så veldig god mor heller, syns det heller mot dårlig omsorg alt hun utsetter barna sine for og hun virker temmelig selvsentrert og mest opptatt av seg selv. Jeg tror det er en umodenhet og at hun ikke evner bedre. Husk at omsorgssvikt foregår ikke bare der man ser det mangler grunnleggende ting som matpakke og rene klær. Det er andre lag også som man ikke ser, hvor ting tilsynelatende virker bra men hvor foreldre tar dårlige valg for barna sine. Jeg jobber med dette og vet at ting ikke alltid er som det ser ut som. 30
Gjest pelikanen Skrevet 2. mars 2018 #7685 Skrevet 2. mars 2018 10 minutter siden, MrsAvenger skrev: Hun har fulgt opp barna på skolen, gitt dem bursdager her og der, jobbet for å gi dem materielle goder, utstyr og bla bla bla, lært de å svømme og jatta jatta. Er ikke dette helt NORMALE og selvsagte ting når man er forelder?? Nei, hun er ingen dårlig mor, men hun er vel ingen martyr heller........selv om det er følelsen jeg får inntrykk av at hun vil fremstå som. Nå er jeg ikke en ivrig bloggleser, men er noen ganger innom Fitfocus og Treningsfrue, og de har blogger om tema og holder seg stort sett innenfor det tema de har valgt, uten all denne selvglorifiseringen. Dette er da noe alle foreldre gjør. Hun er ikke spesiell på den måten. De fleste foreldre er i jobb. De sitter ikke i en stol og skriver tull. Naboen her har 4 barn alene. Hun begynner på jobb 07. På ettermiddagen trener hun 2 g i uken. Kjører barna på diverse aktiviteter. De er på ski lørdag og søndag. Ellers i året svømmer de 2 g i uken med mor. På sommer overnatter de i telt på fjellet. Fjellturer. Hun fikser bursdager hjemme. Hun sier, jeg er omtrent ikke på nett. Tiden strekker ikke til. Hun lager middag hver dag. Og hun står ikke å klipper opp poser. Hun er på butikk en dag i uken. Hun strikker til barna sine. Så er hun frivillig en kveldig i uken på en institusjon for xxxxx brukere. Normale folk har ikke behov for å skrive at de lager bursdager, følger opp barna. For det vet de fleste. Det hun skriver er så fordummende.
Trollmora Skrevet 2. mars 2018 #7686 Skrevet 2. mars 2018 14 minutter siden, MrsAvenger skrev: Hun har fulgt opp barna på skolen, gitt dem bursdager her og der, jobbet for å gi dem materielle goder, utstyr og bla bla bla, lært de å svømme og jatta jatta. Er ikke dette helt NORMALE og selvsagte ting når man er forelder?? Nei, hun er ingen dårlig mor, men hun er vel ingen martyr heller........selv om det er følelsen jeg får inntrykk av at hun vil fremstå som. Nå er jeg ikke en ivrig bloggleser, men er noen ganger innom Fitfocus og Treningsfrue, og de har blogger om tema og holder seg stort sett innenfor det tema de har valgt, uten all denne selvglorifiseringen. Hun har fulgt opp barna ved å gi dem ekstraundervisning....altså ved å betale noe for at andre skal lære dem. Alt er penger penger penger desverre, og hva lærer du barna da? Alt kan kjøpes for penger? Betale seg bort fra ansvar, ikke stille offentlig skole til veggs hvis læringen ikke er bra nok, eller barna trenger individuell opplæringsplan (enten de trenger andre oppgaver, lettere eller mer kompliserte). At det er greit å si at jeg ikke har tid til å følge opp minsten så han får pappaen ta? Morro at det står på facebook: følg meg for bakeinspo. Fader meg ikke delt et nytt bakeinnlegg på evigheter - kun gamle det børstes liv I igjen. 19
mikrobe Skrevet 2. mars 2018 #7687 Skrevet 2. mars 2018 Jeg synes ikke de som eksponerer ungene i SoMe er gode foreldre. At noen poster 10 bilder i året på en lukket Facebookprofil kan ikke sammenliknes med det bloggerne holder på med. Der er det både tekst, bilder, snap, følelser og tanker, fra morgen til kveld, hele uken. 32
Gjest pelikanen Skrevet 2. mars 2018 #7688 Skrevet 2. mars 2018 9 minutter siden, Luca_ skrev: Jeg syns vel ikke akkurat hun er så veldig god mor heller, syns det heller mot dårlig omsorg alt hun utsetter barna sine for og hun virker temmelig selvsentrert og mest opptatt av seg selv. Jeg tror det er en umodenhet og at hun ikke evner bedre. Husk at omsorgssvikt foregår ikke bare der man ser det mangler grunnleggende ting som matpakke og rene klær. Det er andre lag også som man ikke ser, hvor ting tilsynelatende virker bra men hvor foreldre tar dårlige valg for barna sine. Jeg jobber med dette og vet at ting ikke alltid er som det ser ut som. Det har du rett i. Ting er aldri som det ser ut til. Eks fb. Der sitter folk å lager glansbildet av sitt liv. Når du vet hvordan det er i hjemmet til folk,så undres man. Folk får skrive hva de vil, men å legge ut private ting går på privatlivets fred. Samværsordninger, hva har det på nett å gjøre? Hvordan x var? Når ikke voksne folk har snøring om nettvett, da bør noen ta en alvorlig prat med de. Jeg kjenner ingen som vil publisere noe private ting innad i familien. Ingen. Hadde min x skrevet på nett om dette, så hadde jeg kontaktet noen for å få det slettet. Her ser det ut for at det ikke hjelper hva andre mener. Tror bloggere at det er intr hvilke som er far til hvem, Samværsordninger, og private ting? Hva er det som får de til å tro det. ? Nå gjelder dette svært mange bloggere. Felles for de er: deres umulige x..deres oppvekst, og andre private ting. Ispedd psykisk helse.
steinbukk00 Skrevet 2. mars 2018 #7689 Skrevet 2. mars 2018 Alt dette ab skryter av er jo noe vi andre gjør uansett. Ser jo ikke ut som at hun sliter seg helt ut når hun er i Oslo idag.. 9
ESFP Skrevet 2. mars 2018 #7690 Skrevet 2. mars 2018 Tenk å tjene penger på å mate sitt eget ego på den måten AB gjør. Bloggen hennes er en studie i selv-elsk. Hun setter seg selv høyere enn alle andre og flasher dette daglig på bloggen. Hun får internasjonal anerkjennelse, hun er jevnlig i media, hun er en fantastisk mor, hun er mentalt sterk, hun har alltid en tilgivende og positivt holdning (imotsetning til andre), hun reddende engel for alenemødre og ungdom som ikke har det bra, hun sammenligner seg med Oprah og Steve Jobs og hun setter seg i en særstilling i bloggmijøet ved å få frem at de andre kaller henne mor og hun sørger for å publisere hver gang hun har vært med noen som er litt kjent. Alt som forstyrrer dette grandiose bildet av henne blir forsøkt kontrollert i ulike kommentarfelt; derfor er dette kommentarfeltet viktig. Hun takler ingen form for kritikk eller krenkelse. Enten ignorerer hun det eller legger ut et blogginnlegg for å sanke sympati, da for å mate egoet sitt enda mer. Et kort "beklager" eller "alle gjør feil" er ikke en unnskyldning for dem hun tråkker på underveis. AB: "Rykter går kjapt, men hva er alternativet? Ikke bli snakket om i det hele tatt! Det hadde vært verre!" Det verste som kunne hendt henne ville nok vært å være normal og ikke bli beundret, sett opp til og snakket om. 29
steinbukk00 Skrevet 2. mars 2018 #7691 Skrevet 2. mars 2018 3 minutter siden, ESFP skrev: Tenk å tjene penger på å mate sitt eget ego på den måten AB gjør. Bloggen hennes er en studie i selv-elsk. Hun setter seg selv høyere enn alle andre og flasher dette daglig på bloggen. Hun får internasjonal anerkjennelse, hun er jevnlig i media, hun er en fantastisk mor, hun er mentalt sterk, hun har alltid en tilgivende og positivt holdning (imotsetning til andre), hun reddende engel for alenemødre og ungdom som ikke har det bra, hun sammenligner seg med Oprah og Steve Jobs og hun setter seg i en særstilling i bloggmijøet ved å få frem at de andre kaller henne mor og hun sørger for å publisere hver gang hun har vært med noen som er litt kjent. Alt som forstyrrer dette grandiose bildet av henne blir forsøkt kontrollert i ulike kommentarfelt; derfor er dette kommentarfeltet viktig. Hun takler ingen form for kritikk eller krenkelse. Enten ignorerer hun det eller legger ut et blogginnlegg for å sanke sympati, da for å mate egoet sitt enda mer. Et kort "beklager" eller "alle gjør feil" er ikke en unnskyldning for dem hun tråkker på underveis. AB: "Rykter går kjapt, men hva er alternativet? Ikke bli snakket om i det hele tatt! Det hadde vært verre!" Det verste som kunne hendt henne ville nok vært å være normal og ikke bli beundret, sett opp til og snakket om. Har jo fortsatt ikke hørt noe mer om hva disse mødrene får.. Nå er hun jo opptatt i Oslo.. 6
ESFP Skrevet 2. mars 2018 #7692 Skrevet 2. mars 2018 6 minutter siden, steinbukk00 skrev: Har jo fortsatt ikke hørt noe mer om hva disse mødrene får.. Nå er hun jo opptatt i Oslo.. Jeg gjetter at vi ikke får høre noe mer om hva disse mødrene får. Jeg mistenker at de skulle få livet sitt endret ved hjelp av noen måneder med matkasse. Nå fikk denne kassen stort sett bare negativ oppmerksomhet og ikke den jubelen som var forventet. Derfor tror jeg ikke AB legger hodet sitt på hoggestabben. 14
Gjest MrsAvenger Skrevet 2. mars 2018 #7693 Skrevet 2. mars 2018 (endret) Når, hvor og hvorfor har hun sammenlignet seg med Steve Jobs og Oprah? Endret 2. mars 2018 av MrsAvenger
My <3 Skrevet 2. mars 2018 #7694 Skrevet 2. mars 2018 9 minutter siden, ESFP skrev: Jeg gjetter at vi ikke får høre noe mer om hva disse mødrene får. Jeg mistenker at de skulle få livet sitt endret ved hjelp av noen måneder med matkasse. Nå fikk denne kassen stort sett bare negativ oppmerksomhet og ikke den jubelen som var forventet. Derfor tror jeg ikke AB legger hodet sitt på hoggestabben. Tror jeg og. 3
ESFP Skrevet 2. mars 2018 #7695 Skrevet 2. mars 2018 (endret) 16 minutter siden, MrsAvenger skrev: Når, hvor og hvorfor har hun sammenlignet seg med Steve Jobs og Oprah? Det er vel et par dager siden at hun skrev: "Hvor ville Oprah vært om hun lyttet til alle som hatet henne? Og hva med Steve Jobs? Hva om han hadde hørt på alle som sa at han var gal? Han sa: The people who are crazy enough to think they var change the world are the ones who do." "Så at noen av dere mener jeg fullstendig idiot og gal, betyr ikke så mye i den store sammenhengen." Hun tenker på samme måte som dem, og skal ta over verden (bloggverden) eller forandre verden ved sin tilstedeværelse i denne👏 Endret 2. mars 2018 av ESFP 18
Gjest MrsAvenger Skrevet 2. mars 2018 #7696 Skrevet 2. mars 2018 Wow....takk for oppklaring......nesten så jeg satte drikken i halsen når jeg leste det. Stormannsgalskap av ytterste klasse.
Gjest pelikanen Skrevet 2. mars 2018 #7697 Skrevet 2. mars 2018 Ser en pose torosaus koster 15 kr på butikken. Basisgarderoben som smør og mel har vi alle. Sikkert buljong/fond også. Så lager du saus, hva vil den koste for 5 dl? 1, 50 kr?
Kinder Skrevet 2. mars 2018 #7698 Skrevet 2. mars 2018 1 time siden, ESFP skrev: Det er vel et par dager siden at hun skrev: "Hvor ville Oprah vært om hun lyttet til alle som hatet henne? Og hva med Steve Jobs? Hva om han hadde hørt på alle som sa at han var gal? Han sa: The people who are crazy enough to think they var change the world are the ones who do." "Så at noen av dere mener jeg fullstendig idiot og gal, betyr ikke så mye i den store sammenhengen." Hun tenker på samme måte som dem, og skal ta over verden (bloggverden) eller forandre verden ved sin tilstedeværelse i denne👏 Hahah! Høres ut som noe misforstått coachingprat som hun har dratt med seg fra en av disse coachingtimene hun har startet med. De lever i sin egen boble mange av disse bloggerne, og jeg er litt usikker på om jeg syns det er trist eller morsomt at hun tror hun klarer å forandre verden ved å utlevere barn og privatliv på nett, ispedd noe suspekte reklamer. 13
kvinneguide Skrevet 2. mars 2018 #7699 Skrevet 2. mars 2018 Man kan le, men fakta er jo at rosablogging appellerer til utrolig mange! Det er kanskje verdt å rette søkelys mot fenomenet i seg selv, da det er fansen som skaper suksessen. Hva er det som gjør at en helt ordinær person kan oppfattes som influencer? Påvirker andres handlevaner og utseendefokus? Jeg har aldri forgudet et annet menneske, men jeg har et forbilde i livet nå, og det er en lærer som er utrolig faglig dyktig, alltid engasjert og inspirerende i sin fremtoning, korrekt og presis formidling. 10
Gjest Max Potente Skrevet 2. mars 2018 #7700 Skrevet 2. mars 2018 (endret) Er denne "kolestrolkassa" til salgs ennå? Det er jo utrolig synd at ikke flere av de utallige menneskene Anne Brith hjelper på en daglig basis takker og skryter av henne så hun blir nødt til å gjøre det selv! Nei, godheten vinner ingen pris, det er helt tydelig! Endret 2. mars 2018 av Max Potente
Fremhevede innlegg