kvinneguide Skrevet 1. mars 2018 #7661 Skrevet 1. mars 2018 Provianten har nå lagt ut liste over hva man får, men uten merke eller mengde. De har moderert seg til å si at man får syv middager og i tillegg utvalgte kvalitetsmerker til frokost, lunch og kvelds. 6
Zoey Skrevet 1. mars 2018 #7662 Skrevet 1. mars 2018 Men for å nyte godt av Facebook til markedsføring, så trenger de at folk kan kommentere, like osv for at det skal spew seg. Å stenge for alt, snevrer inn markedsføringen endel. Åpner de, så kommer spørsmålene og tilbakemeldingene de ikke vil ha. Blir spennende å se hva de gjør der. 15
kvinneguide Skrevet 1. mars 2018 #7663 Skrevet 1. mars 2018 14 minutter siden, Moongirl skrev: Har chattet med Proviant og de var riktig så hyggelige i tonen faktisk. Spurde også om dette med mengder og først var svaret litt vagt, men da eg sa at dette må man jo vite før bestilling, så fikk eg et eksempel for den første leveringsuken. 1 !! brød på en hel uke.....😲 1 Husmann knekkebrødpakke (unger liker ofte ikke knekkebrød..) 100 gram salami 150 gram skivet ost 100 gram kokt skinke 200 gram ovnsbakt leverpostei 275 gram syltetøy 1 liter melk!! Jeg synes dette var litt lite for en familie på 4, men han sa at det var bare til å supplere hvis det var noe vi spiste mye av! Og dessuten så var det rikelig med middag! Noe eg sa var en drøy påstand...men, menyen var satt sammen av kokker og testgrupper....🙄 De takket for tilbakemelding og skulle ta dette videre.... Jeg blir skeptisk til selgere som er i overkant hyggelige...Men ja de er hyggelige i tonen, og det må man forvente av selgere som ønsker kunder. Så bra at de kan opplyse om dette uten å kontakte deg på telefon. Neste skritt blir å opplyse om det på nettsiden. 8
Gjest MrsAvenger Skrevet 1. mars 2018 #7664 Skrevet 1. mars 2018 1 time siden, Trollmora skrev: Eeeh atte....jeg lurer på om det er på tide for meg å få panikk nå! Er det vanlig å feire konfirmasjon 3 dager til ende? Sikkert greit når det er gjester fra andre land, mer sjokkert over at hun lurer på om hun kan rekke alt, hun skal jo jobbe ved siden av også ( all planleggingen ). Anser det som normalt at de fleste av oss jobber selv om vi må planlegge ting.
pøbelsara Skrevet 1. mars 2018 #7665 Skrevet 1. mars 2018 12 minutter siden, MrsAvenger skrev: Sikkert greit når det er gjester fra andre land, mer sjokkert over at hun lurer på om hun kan rekke alt, hun skal jo jobbe ved siden av også ( all planleggingen ). Anser det som normalt at de fleste av oss jobber selv om vi må planlegge ting. Haha, er hun helt fjern? hva tror hun vanlige dødelige gjør? HUn skal ha konfirmasjon om 6 mndr og lurer på om hun rekker alt? ja. Det gjør du, AnneBrith. No problem. Jeg tok en feriedag i forbindelse med avviklingen av konfirmasjon her hjemme. det gikk fint. 17
lillesky Skrevet 1. mars 2018 #7666 Skrevet 1. mars 2018 Tråden er ryddet for latterliggjøring og spekulasjoner, samt svar til dette. /lillesky (mod)
Gjest chiki Skrevet 1. mars 2018 #7667 Skrevet 1. mars 2018 (endret) 1 time siden, kvinneguide skrev: Jeg blir skeptisk til selgere som er i overkant hyggelige...Men ja de er hyggelige i tonen, og det må man forvente av selgere som ønsker kunder. Så bra at de kan opplyse om dette uten å kontakte deg på telefon. Neste skritt blir å opplyse om det på nettsiden. Jeg fikk samme svar da jeg spurte om mengde, og spurte igjen hvor mye man får av feks kjøtt/fisk/kylling til middag. Og om disse testpersonene og gruppene var anne brith med familie, og alle deres ansatte som hadde gitt så bra tilbakemelding på facebooksiden deres. Fikk dette svarer: Jeg har dessverre ikke innsikt i hvem det er som har vært testpersoner for denne kassen. Jeg kan heller ikke si noe spesifikt angående mengden kjøtt per uke. Jeg har snakket med min overordnede, og dersom du ønsker mer tilstrekkelige svar på dine spørsmål kan du snakke med personen ansvarlig for Proviant. Gi meg gjerne din kontaktinformasjon slik at vi kan ringe deg for mer informasjon Er det ønskelig? Hører fra deg! fikk svar nå ang mengde til middag: På noen av rettene under Ukens meny så står det mengden kjøtt. For eksempel så inneholder retten Wok med kylling 400 gram kyllinglårfilet. I retten Kjøttkaker i brun saus og grønnsaker så følger det med 600 gram kjøttkaker til 4 personer. Om du sjekker de ulike oppskriftene under Ukens meny så vil du se at disse listene er mer detaljerte enn det som er listet opp under Hva får du. Sjekk gjerne ut flere av oppskriftene slik at du kan få et inntrykk av mengden på de ulike råvarene. Setter stor pris på dine tilbakemeldinger. Dette er den beste måte vi har på å forbedre oss og vår tjeneste på. Var det noe til hjelp? Endret 1. mars 2018 av chiki
Gjest pelikanen Skrevet 1. mars 2018 #7668 Skrevet 1. mars 2018 1 time siden, Moongirl skrev: Har chattet med Proviant og de var riktig så hyggelige i tonen faktisk. Spurde også om dette med mengder og først var svaret litt vagt, men da eg sa at dette må man jo vite før bestilling, så fikk eg et eksempel for den første leveringsuken. 1 !! brød på en hel uke.....😲 1 Husmann knekkebrødpakke (unger liker ofte ikke knekkebrød..) 100 gram salami 150 gram skivet ost 100 gram kokt skinke 200 gram ovnsbakt leverpostei 275 gram syltetøy 1 liter melk!! Jeg synes dette var litt lite for en familie på 4, men han sa at det var bare til å supplere hvis det var noe vi spiste mye av! Og dessuten så var det rikelig med middag! Noe eg sa var en drøy påstand...men, menyen var satt sammen av kokker og testgrupper....🙄 De takket for tilbakemelding og skulle ta dette videre.... Ja det er 5.35 gram ost pr person i uken. Skal deles på frokost, niste og kveldsmat. Det er ikke en hel skinkeskive på hver engang. Hvilke kokk har de brukt? Tror ikke en kokk vil ødelegge sitt gode rykte med toroposer. De svarer...de vet ikke hvem som har testet? Haha
Gjest pelikanen Skrevet 1. mars 2018 #7669 Skrevet 1. mars 2018 2 timer siden, Moongirl skrev: Har chattet med Proviant og de var riktig så hyggelige i tonen faktisk. Spurde også om dette med mengder og først var svaret litt vagt, men da eg sa at dette må man jo vite før bestilling, så fikk eg et eksempel for den første leveringsuken. 1 !! brød på en hel uke.....😲 1 Husmann knekkebrødpakke (unger liker ofte ikke knekkebrød..) 100 gram salami 150 gram skivet ost 100 gram kokt skinke 200 gram ovnsbakt leverpostei 275 gram syltetøy 1 liter melk!! Jeg synes dette var litt lite for en familie på 4, men han sa at det var bare til å supplere hvis det var noe vi spiste mye av! Og dessuten så var det rikelig med middag! Noe eg sa var en drøy påstand...men, menyen var satt sammen av kokker og testgrupper....🙄 De takket for tilbakemelding og skulle ta dette videre.... Litt lite? Det er ikke nok!!!
Gjest pelikanen Skrevet 1. mars 2018 #7670 Skrevet 1. mars 2018 Gidder, eller er de forpliktet til å sette seg inn i hva de reklamerer for? Nå reklamerer hun for betakaroten. Er hun ikke pliktig til å skrive advarslene ved bruk? Det kan bli ganske heftige bivirkninger.
Populært innlegg Auggie Skrevet 2. mars 2018 Populært innlegg #7671 Skrevet 2. mars 2018 Samboeren min foreslo at vi skulle bestille matkasse fra Proviant.no, hun hadde visst lest på en blogg at da slapp vi å bruke tid på å handle mat siden kassen skulle inneholde alt vi trenger av mat til frokost, lunsj, middag og kvelds. For bare 700 kr, som er i underkant av halvparten av det vi vanligvis bruker på mat hver uke. Siden jeg er en skeptisk fyr som syntes dette virket litt for godt til å være sant måtte jeg jo undersøke litt og et par kjappe Google-søk bekreftet mine mistanker. Jeg har nedlagt veto mot "Toro-kassen". Vi kan lage sunnere mat fra bunnen for mindre penger. Jeg nekter å Torobaserte middager med f.eks. Meksikansk gryte, ferdige kjøttkaker med posesaus og posesuppe flere dager uka. At en kokk har satt sammen menyene nekter jeg å tro. Hele opplegget fremstår for meg som både uferdig og useriøst. At de på kundeservice ikke vet hva kassen inneholder og ber om kontaktinformasjon så en leder kan ringe kundene for å informere er jo veldig underlig - det må jo være enklere at de har en spesifisert liste å sende ut (med relevant informasjon som f.eks. mengde, leverandør og navn på varen). Og hvorfor lansere en vare med brask og bram om den fortsatt er "under utvikling"? At de velger å bruke Anne Brith som reklamekanal øker ikke appellen. Etter å ha lest en god del i denne tråden og litt på bloggen hennes er jeg faktisk litt sjokkert over at hun har såpass høye lesertall og at folk, samboeren min inkludert, i det hele tatt vurderer å kjøpe noe hun anbefaler. Bloggen er totalt intetsigende, dama skriver masse vissvass, forteller ofte halve A, men sjelden B og kjører på med clickbaits. Troverdigheten burde være lik null for oppegående folk. 64
Trollmora Skrevet 2. mars 2018 #7672 Skrevet 2. mars 2018 1 time siden, Auggie skrev: Samboeren min foreslo at vi skulle bestille matkasse fra Proviant.no, hun hadde visst lest på en blogg at da slapp vi å bruke tid på å handle mat siden kassen skulle inneholde alt vi trenger av mat til frokost, lunsj, middag og kvelds. For bare 700 kr, som er i underkant av halvparten av det vi vanligvis bruker på mat hver uke. Siden jeg er en skeptisk fyr som syntes dette virket litt for godt til å være sant måtte jeg jo undersøke litt og et par kjappe Google-søk bekreftet mine mistanker. Jeg har nedlagt veto mot "Toro-kassen". Vi kan lage sunnere mat fra bunnen for mindre penger. Jeg nekter å Torobaserte middager med f.eks. Meksikansk gryte, ferdige kjøttkaker med posesaus og posesuppe flere dager uka. At en kokk har satt sammen menyene nekter jeg å tro. Hele opplegget fremstår for meg som både uferdig og useriøst. At de på kundeservice ikke vet hva kassen inneholder og ber om kontaktinformasjon så en leder kan ringe kundene for å informere er jo veldig underlig - det må jo være enklere at de har en spesifisert liste å sende ut (med relevant informasjon som f.eks. mengde, leverandør og navn på varen). Og hvorfor lansere en vare med brask og bram om den fortsatt er "under utvikling"? At de velger å bruke Anne Brith som reklamekanal øker ikke appellen. Etter å ha lest en god del i denne tråden og litt på bloggen hennes er jeg faktisk litt sjokkert over at hun har såpass høye lesertall og at folk, samboeren min inkludert, i det hele tatt vurderer å kjøpe noe hun anbefaler. Bloggen er totalt intetsigende, dama skriver masse vissvass, forteller ofte halve A, men sjelden B og kjører på med clickbaits. Troverdigheten burde være lik null for oppegående folk. Hurra - kanskje flere våkner opp å ser både bloggen og den offentlige personen AB med andre øyne 14
Blålilla Skrevet 2. mars 2018 #7673 Skrevet 2. mars 2018 9 timer siden, chiki skrev: Jeg fikk samme svar da jeg spurte om mengde, og spurte igjen hvor mye man får av feks kjøtt/fisk/kylling til middag. Og om disse testpersonene og gruppene var anne brith med familie, og alle deres ansatte som hadde gitt så bra tilbakemelding på facebooksiden deres. Fikk dette svarer: Jeg har dessverre ikke innsikt i hvem det er som har vært testpersoner for denne kassen. Jeg kan heller ikke si noe spesifikt angående mengden kjøtt per uke. Jeg har snakket med min overordnede, og dersom du ønsker mer tilstrekkelige svar på dine spørsmål kan du snakke med personen ansvarlig for Proviant. Gi meg gjerne din kontaktinformasjon slik at vi kan ringe deg for mer informasjon Er det ønskelig? Hører fra deg! fikk svar nå ang mengde til middag: På noen av rettene under Ukens meny så står det mengden kjøtt. For eksempel så inneholder retten Wok med kylling 400 gram kyllinglårfilet. I retten Kjøttkaker i brun saus og grønnsaker så følger det med 600 gram kjøttkaker til 4 personer. Om du sjekker de ulike oppskriftene under Ukens meny så vil du se at disse listene er mer detaljerte enn det som er listet opp under Hva får du. Sjekk gjerne ut flere av oppskriftene slik at du kan få et inntrykk av mengden på de ulike råvarene. Setter stor pris på dine tilbakemeldinger. Dette er den beste måte vi har på å forbedre oss og vår tjeneste på. Var det noe til hjelp? Kyllinglårfilet faktisk.... 🙄 12
Zenhouse Skrevet 2. mars 2018 #7674 Skrevet 2. mars 2018 Bloggen til AB minner mer og mer om episodene av «Black Mirror»..( fremtids serie om når teknologi gjør verden mindre human) , spes den episoden der publikum betaler for å se ei dame våkne opp hver dag til et liv på flukt. De går rundt henne, filmer og ser på. Sånn følelse får jeg når jeg får innblikk i AB sitt mest private. All denne infoen føles feil å få, og jeg føler meg mer som en inntrenger. 12
steinbukk00 Skrevet 2. mars 2018 #7675 Skrevet 2. mars 2018 (endret) Feil Endret 2. mars 2018 av steinbukk00
LilleSnupp Skrevet 2. mars 2018 #7676 Skrevet 2. mars 2018 Hun eier ikke skam! Lært de å lese og regne?!? Går de ikke på skole? Nei, hun eier ikke skam. 5
lillesky Skrevet 2. mars 2018 #7677 Skrevet 2. mars 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner, latterliggjøring og persondebatt. /lillesky (mod)
Trollmora Skrevet 2. mars 2018 #7678 Skrevet 2. mars 2018 (Ja, jeg måtte inn å lese ) Denne kommentaren på dagens innlegg gir jeg 9/10: Du er sikkert en flott mor! Men du må ikke bli overrasket over kommentarer på alt du gjør og at folk skal mene noe om alt dette du legger ut i offentligheten til enhver tid. Du lar få ting forbli privat og du legger opp til debatt! Tenk hvis ingen kommenterte? Hva skulle du leve av da? Jeg synes det er litt for personlig å dele hva slags tanker du og din familie har i forbindelse med barnefordeling, samværsordninger, samtaler med svigerfamilier i fbm huskjøp, utdrag av samtaler med en rykende fersk kjæreste etc etc. Hva blir igjen av privatlivet deres da? Men igjen, det gjør deg ikke til en dårlig mor! Når AB da svarer med dette lurer jeg på hvordan hun har lært barna å lese : Anonym: Så det du egentlig vil si om jeg forstår deg rett er at jeg skal slutte å blogge? Kommentaren er spot on, men siden hun ikke har noe å komme med annet enn barn, pizzaboy, lovydovy og huskjøp for tiden så velger hun da å svare sånn som hun gjør - jeg fatter henne rett og slett ikke! 43
steinbukk00 Skrevet 2. mars 2018 #7679 Skrevet 2. mars 2018 På 2.3.2018 den 10.16, Trollmora skrev: (Ja, jeg måtte inn å lese ) Denne kommentaren på dagens innlegg gir jeg 9/10: Du er sikkert en flott mor! Men du må ikke bli overrasket over kommentarer på alt du gjør og at folk skal mene noe om alt dette du legger ut i offentligheten til enhver tid. Du lar få ting forbli privat og du legger opp til debatt! Tenk hvis ingen kommenterte? Hva skulle du leve av da? Jeg synes det er litt for personlig å dele hva slags tanker du og din familie har i forbindelse med barnefordeling, samværsordninger, samtaler med svigerfamilier i fbm huskjøp, utdrag av samtaler med en rykende fersk kjæreste etc etc. Hva blir igjen av privatlivet deres da? Men igjen, det gjør deg ikke til en dårlig mor! Når AB da svarer med dette lurer jeg på hvordan hun har lært barna å lese : Anonym: Så det du egentlig vil si om jeg forstår deg rett er at jeg skal slutte å blogge? Kommentaren er spot on, men siden hun ikke har noe å komme med annet enn barn, pizzaboy, lovydovy og huskjøp for tiden så velger hun da å svare sånn som hun gjør - jeg fatter henne rett og slett ikke! Er det mulig.. Men jeg lurer på om Dette innlegget om alenemødre kommer i dag? 4
Gjest pelikanen Skrevet 2. mars 2018 #7680 Skrevet 2. mars 2018 På 2.3.2018 den 10.16, Trollmora skrev: (Ja, jeg måtte inn å lese ) Denne kommentaren på dagens innlegg gir jeg 9/10: Du er sikkert en flott mor! Men du må ikke bli overrasket over kommentarer på alt du gjør og at folk skal mene noe om alt dette du legger ut i offentligheten til enhver tid. Du lar få ting forbli privat og du legger opp til debatt! Tenk hvis ingen kommenterte? Hva skulle du leve av da? Jeg synes det er litt for personlig å dele hva slags tanker du og din familie har i forbindelse med barnefordeling, samværsordninger, samtaler med svigerfamilier i fbm huskjøp, utdrag av samtaler med en rykende fersk kjæreste etc etc. Hva blir igjen av privatlivet deres da? Men igjen, det gjør deg ikke til en dårlig mor! Når AB da svarer med dette lurer jeg på hvordan hun har lært barna å lese : Anonym: Så det du egentlig vil si om jeg forstår deg rett er at jeg skal slutte å blogge? Kommentaren er spot on, men siden hun ikke har noe å komme med annet enn barn, pizzaboy, lovydovy og huskjøp for tiden så velger hun da å svare sånn som hun gjør - jeg fatter henne rett og slett ikke! Synes dette var et reflektert innlegg. Svaret hennes? Du mener jeg skal slutte å blogge? I alle verden, har hun ingen liv utenom å skrive om samværsordninger og ting som blir sagt i nære relasjoner? Spiller hun idiotisk? Ser på instagram at hun reklamerer for piller. Nå blir hun brun på en forsvarlig måte. Forsvarlig? Hun bør lese deg opp, kontakte fagfolk. Disse pillene kan være veldig farlig. Det nevner hun ikke. Skulle vært meldt til helsedirektoratet. Jeg fikk ikke svart der inne.
Fremhevede innlegg