Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Touchy
Skrevet

Alenemødre- greien skal offentliggjøres på fredag, leste jeg et sted. Kanskje på bloggen hennes. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Touchy skrev:

Alenemødre- greien skal offentliggjøres på fredag, leste jeg et sted. Kanskje på bloggen hennes. 

Det var det, så var det det innlegge om å "offentliggjøre snokerne på skattelisten" og beklagelsen der vi også venter på....eller kanskje heller bortforklaringen er rette ordet?

Jeg er tydeligvis blokkert på alle hennes kanaler, så får ikke fulgt med på samme måte som før - men jeg er innom fb siden til den offisielle AB å snoker for å se om innlegg hun har sagt A på blir fulgt opp.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Trollmora said:

Det var det, så var det det innlegge om å "offentliggjøre snokerne på skattelisten" og beklagelsen der vi også venter på....eller kanskje heller bortforklaringen er rette ordet?

Jeg er tydeligvis blokkert på alle hennes kanaler, så får ikke fulgt med på samme måte som før - men jeg er innom fb siden til den offisielle AB å snoker for å se om innlegg hun har sagt A på blir fulgt opp.

Hun regner nok med at folk kommer til å glemme at hun har lovet en unnskyldning og disse alenemødrene. Hvis hun bare sletter alle spørsmål om sakene så vil jo ikke fansen se det, og de vil glemme alle disse tingene. 

Og det vil jo funke. Fansen leser jo ikke her, ei heller på BOTB, som er de eneste plassene disse spørsmålene ikke blir slettet.

• Liker 10
Skrevet

Har aldri vært vitne til en person med en så grandios selvoppfattelse som henne, kanskje bortsett fra D. Trump (eller heller på lik linje med...). 😖

• Liker 18
Skrevet
55 minutter siden, Monky skrev:

Har aldri vært vitne til en person med en så grandios selvoppfattelse som henne, kanskje bortsett fra D. Trump (eller heller på lik linje med...). 😖

Hun har alt, det jeg ikke vil ha!

• Liker 6
Gjest Hummel34
Skrevet

Merkeligste opplegget. Gikk inn på proviant.no, undersøker om det foreligger noe spesifisering av hva som er i kassen. Det gjør det ikke. Ser det er mulighet for en chattjeneste der. Spør så der: er slik at dette er mat for hele uken? Får da bare beskjed om at det må man bare prøve seg frem med. Chat-tjenesten responderer så med om det er noe mer de kan hjelpe meg med?Jeg svarer at så lenge de ikke kan spesifisere hva som er i kassen er det ikke aktuelt å bestille noe...

Hvem i alle dager lager en slik side uten å fortelle konkret om innholdet? Til og med når man kjøper en genser er det jo spesifisert hva den inneholder - og den skal ikke spises en gang... 

Trodde faktisk AB var en smart kvinne - men dette kan hun da ikke tro folk vil kjøpe? 

Skrevet
Akkurat nå, Hummel34 skrev:

Merkeligste opplegget. Gikk inn på proviant.no, undersøker om det foreligger noe spesifisering av hva som er i kassen. Det gjør det ikke. Ser det er mulighet for en chattjeneste der. Spør så der: er slik at dette er mat for hele uken? Får da bare beskjed om at det må man bare prøve seg frem med. Chat-tjenesten responderer så med om det er noe mer de kan hjelpe meg med?Jeg svarer at så lenge de ikke kan spesifisere hva som er i kassen er det ikke aktuelt å bestille noe...

Hvem i alle dager lager en slik side uten å fortelle konkret om innholdet? Til og med når man kjøper en genser er det jo spesifisert hva den inneholder - og den skal ikke spises en gang... 

Trodde faktisk AB var en smart kvinne - men dette kan hun da ikke tro folk vil kjøpe? 

Hahahaha ha! 

Så jævlig bra om de sitter og er passiv-aggresive og tror alle som kontakter dem er fra denne tråden og ender opp med å miste masse andre kunder også. 

Tommel opp. Bra jobba. Seriøst bra bedrift. Best å kjøpe aksjer nå, før det tar helt av og det blir Anne Brith og Stordalen, liksom. 

• Liker 35
Skrevet

AB blir mer og mer lik CØ. 

• Liker 22
Skrevet (endret)

Nå har jeg vært på handletur og kikket litt på denne listen her, har valgt minste normal/liten pakning av alt, og ikke noe butikkens egne merker eller first price. Har rundet opp ,90 til nærmeste krone. Dette er på coop.

1 potet, 2,5 kg 49kr

1 agurk 18 kr

1 paprika veid til ca 6 kr

1 purre til 11 kr

1 ruccola pakke 16kr

1 pakke gullerøtter til 30kr ( her var det også langt billigere alternativ blant annet de økologiske til 20kr denne uka )

1 brokkoli 15 kr

1 kinesisk hvitløk pakke 14kr

1 pakke egg 12 stk 37kr

1 revet mozarella 24 kr

1 revet ost 33 kr ( også her billigere alternativ)

1 liter tine lettmelk 18 kr (anglamark sin økologiske er billigere blant annet 2 for 25)

1 bacon fra gilde 80 kr ca

1 gilde kokt skinke 23kr ( billigere alternativ)

1 revet kokt skinke 39kr (billigere alternativ)

1 pakke salami 49kr ( billigete alternativ)

1 seterrømme 23kr

Aner ikke hva de mener med seifilet, men gikk for en 4pk blokk fra lerøy til 49kr

1 Brød man kan steke selv 27kr tror jeg det var, surra litt med skrifta her

1 boks hakka tomater kr 15 ( billigere alternativ tilgjengelig)

1 pk brunsaus 15kr

1 pakke gul ertesuppe 19kr

1 pakke nudler 22 kr. Her vet jeg ikke om de mente mr lee eller woknudler, dette er woknudler.

1 pk Pasta til 15kr (billigere alternativ koster 6,50)

1 pk meksikansk gryte 25kr

1 woksaus ca 20kr, vet ikke hvilken de mener, men var en serie til ca 20kr stykket

1 pannekakeblanding fra toro 22kr

1 pizzamelblanding 17kr 

jasmin ris boil in bag kr40!!! (Får jo hele sekken for under det)

1 pk kyllinglår 58kr (billigere alternativ tilgjengelig) 

1 pk gilde kjøttkaker 69kr (billigere alternativ tilgjengelig)

1 ovsnbakt leverpostei fra gilde tror jeg 19kr 

1 pk kjøttdeig gilde 46 (billigere alternativ tilgjengelig) 

knutekål vet jeg ikke, for det hadde de ikke der. 

Til sammen ender dette på 963kr, HVIS man hadde kjøpt sndre alternativer, feks coop bacon 400gram til ca 40kr, og en kyllingkjøttdeig til 19kr, så har en allerede spart 67kr. De aller fleste av varene overfor her har billigere alternativ som ikke er så veldig mye verre enn den orignale varen, og man får større pakninger for pengene. Bare den mindre eska med jasminris kostet mer enn det hele sekken på flere kg koster, eller de fra coop sitt eget merke. 

Endret av Stjernekikkeren
Coop XTRA mener jeg
  • Liker 37
Skrevet (endret)
21 minutter siden, Hummel34 skrev:

Ab  og proviant kan tydeligvis lage en slik side. Er ei som spør ab på bloggen om hvorfor hun ikke svarer noe på kritikken om denne kassa.. Hun synes både ab og proviant  er useriøse:-)Svaret er at hun har svart så godt hun kan. Men noen gir seg jo ikke og vil ikke høre på hennes svar. Hva skal jeg gjøre da?

Kan ikke se hun har svart på så mye spørsmål om denne kassa.. Hun har kun blokkert de hun klarer

Endret av steinbukk00
  • Liker 15
Skrevet

Kan noen legge ut lenken til diskusjonen på Stort og smått?

• Liker 1
Skrevet

Godt levert av proviant.no altså, spørs hvor lenge Adam er i paradis :heks:

• Liker 33
Skrevet
1 minutt siden, pelikanen skrev:

Syns de proviant gjorde det så bra, at de måtte kopiere? Hvem er denne bloggeren? Lurer på hva som mangler bloggere, de virker jo helt blåst. 

Trådstarter tar opp saken om Proviant og Anne Brith og håndteringen deres av kritikken, men hun anonymiserer; derfor "Bil AS" og en lignende historie.

• Liker 14
Skrevet

Eeeh atte....jeg lurer på om det er på tide for meg å få panikk nå! Er det vanlig å feire konfirmasjon 3 dager til ende? 

Skrevet
4 minutter siden, Trollmora skrev:

Eeeh atte....jeg lurer på om det er på tide for meg å få panikk nå! Er det vanlig å feire konfirmasjon 3 dager til ende? 

Gjestene kommer langveisfra på fredag. Feiringen er på lørdag og konfirmasjonen i kirken på søndag. Sikkert en del som må reise på søndagen. Vi hadde også gjester langveisfra og da ble de en hel helg. 

• Liker 2
Gjest pelikanen
Skrevet
2 timer siden, steinbukk00 skrev:

Er vel oss her på kg han sikter til:-)

Det er da bra at han leser om hvor lite troverdig bloggere er  

Skrevet
På 28.2.2018 den 20.23, kvinneguide skrev:

Ja det så jeg, og brød, melk, syltetøy, leverpostei, skinke og ost skal dekke disse måltider, men mengden? De mener dette er raust?

Har chattet med Proviant og de var riktig så hyggelige i tonen faktisk. Spurde også om dette med mengder og først var svaret litt vagt, men da eg sa at dette må man jo vite før bestilling, så fikk eg et eksempel for den første leveringsuken.

1 !! brød på en hel uke.....😲

1 Husmann knekkebrødpakke (unger liker ofte ikke knekkebrød..)

100 gram salami

150 gram skivet ost

100 gram kokt skinke

200 gram ovnsbakt leverpostei

275 gram syltetøy

1 liter melk!!

Jeg synes dette var litt lite for en familie på 4, men han sa at det var bare til å supplere hvis det var noe vi spiste mye av! Og dessuten så var det rikelig med middag! Noe eg sa var en drøy påstand...men, menyen var satt sammen av kokker og testgrupper....🙄

De takket for tilbakemelding og skulle ta dette videre....

• Liker 15
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Moongirl skrev:

Har chattet med Proviant og de var riktig så hyggelige i tonen faktisk. Spurde også om dette med mengder og først var svaret litt vagt, men da eg sa at dette må man jo vite før bestilling, så fikk eg et eksempel for den første leveringsuken.

1 !! brød på en hel uke.....😲

1 Husmann knekkebrødpakke (unger liker ofte ikke knekkebrød..)

100 gram salami

150 gram skivet ost

100 gram kokt skinke

200 gram ovnsbakt leverpostei

275 gram syltetøy

1 liter melk!!

Jeg synes dette var litt lite for en familie på 4, men han sa at det var bare til å supplere hvis det var noe vi spiste mye av! Og dessuten så var det rikelig med middag! Noe eg sa var en drøy påstand...men, menyen var satt sammen av kokker og testgrupper....🙄

De takket for tilbakemelding og skulle ta dette videre....

Hvilken kokk med respekt for seg selv og yrket sitt har vært med på å sette sammen en "matkasse" basert på halvfabrikata?! 

Om det er tilfelle at en kokk(er) har vært med å sette sammen dette bør de revurdere yrket sitt. 

Når det kommer til mengden pålegg, så trenger man ikke være matematiker for å skjønne at dette blir for lite pålegg til alle måltider utenom middag! 1 brød og 1 liter melk er faktisk latterlig.

Endret av camie
Pølsefingre og alzheimer!
  • Liker 16
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...