steinbukk00 Skrevet 28. februar 2018 #7601 Skrevet 28. februar 2018 51 minutter siden, pelikanen skrev: Som oss andre. Hun må ut å kjøpe mel,korn, gjær,melk, og alt annet til baking sin. Kaffe, te, juice, yoghurt, pålegg, melk kjøkkenting som folie,papir,kaffefilter,oppvaskmiddel, vaskepulver, og alt annet som man trenger i husholdning med 5 stk. Kassen med mat holder ikke. Hun er utrolig. Hun har jo allerede avslørt seg selv. forskjellen her er at hun trekker fra disse summene som skal brukes til baking på firma sitt.. 7
Pittelille Skrevet 28. februar 2018 #7602 Skrevet 28. februar 2018 11 minutter siden, SjokoLine skrev: Proviant.no eies av Brandhub, org.nr. 899 306 562. Søker man opp dette i Brønnøysundregistrene, står både Adams Matkasse og Godt Levert nevnt under Kunngjøringer (fusjon etc.). Så ja, samme eier. Snakk om å ødelegge sitt gode rykte.... Men hvis man bare googler proviant.no så får man opp et annet og nr som er registrert på en i Filtvedt. Org nr 918648917 ?
steinbukk00 Skrevet 28. februar 2018 #7603 Skrevet 28. februar 2018 15 minutter siden, mordi skrev: Ser ingenting der no i alle fall, og det er ingen meir infor om kven som står bak anna enn «Bak Proviant står mennesker med en visjon om gjøre hverdagen enklere for folk flest. Fordi vi vet hvor krevende en hektisk hverdag kan være.» Og det kan jo vera kven som helst, liksom? Leita litt til, og fann dette nederst på vilkår: Proviant.no en del av Brandhub AS – Org.nummer: 899 306 562 https://proviant.no/side/vilkår adams matkasse og godt levert er også en del av Brandhub as 1
Scorpion57 Skrevet 28. februar 2018 #7604 Skrevet 28. februar 2018 (endret) Skummelt hvordan en voksen dame anbefaler helsefarlige remedier. et stort antall mennesker røyker og tar medisiner. Og tror at når hun anbefaler det, er det greit okke som.Fra kosttilskuddsguiden: Betakarotenet sine bivirkninger - Er betakarotentilskudd farlig? Hvis du regner med mengdene som finnes i matvarer, har beta-karoten bivirkninger som vi for øyeblikket kjenner. På høye nivåer, for eksempel nivåene som finnes i gulrotjuice, kan huden vise seg å være litt gulaktig eller oransje. Dette er ikke farlig. Når det gjelder risiko er det først og fremst en risiko som har oppstått og er sett på som veldig alvorlig. Personer som røyker eller som har vært utsatt for asbest bør ikke bruke betakarotentilskudd. Selv lave doser har vært assosiert med økt risiko for kreft, hjertesykdom og død i disse to gruppene av mennesker. Overdrevent alkoholforbruk i kombinasjon med betakarotentilskudd kan øke risikoen for leversykdom og kreft. I høye doser kan vitamin A og beta karoten også være giftig for leveren. Hvis du tar noen vanlige medisiner, bør du sjekke med legen din om betakaroten tilskudd er ok å ta for deg. Det er tegn på at de kan samhandle med kolesterolmedisiner og andre medisiner. guiden: Greit å være obs og snakke med lege om du tar medisiner eller røyker:-) Endret 28. februar 2018 av Scorpion57 6
Gjest pelikanen Skrevet 28. februar 2018 #7605 Skrevet 28. februar 2018 22 minutter siden, steinbukk00 skrev: forskjellen her er at hun trekker fra disse summene som skal brukes til baking på firma sitt.. Nå er hun ikke bakeblogger lengre. Hun baker på lik linje med det som er vanlig for en hjemmeværende husmor. Jeg baker faktisk mer enn henne for tide.Så om skatteetaten godkjenner det fradraget? Da " følger" de ikke med .
kvinneguide Skrevet 28. februar 2018 #7606 Skrevet 28. februar 2018 45 minutter siden, mordi skrev: det kan jo vera kven som helst, liksom? Hvemsomhelst er det slettes ikke! Dette er mennesker som lever og ånder for for å lette hverdagen for andre, tvers igjennom gode og hjertlige er det de er. 7
filifjonka Skrevet 28. februar 2018 #7607 Skrevet 28. februar 2018 2 hours ago, SjokoLine said: Det er helt utrolig. Skulle nesten tro at det er AB selv som besvarer henvendelser til proviant.no, og som dermed sletter/blokkerer i kjent AB-stil.... Det er faktisk vanskelig å tro at de som står bak Adams Matkasse og Godt Levert ville holde på slik som dette med sitt nye konsept...jeg er faktisk helt sjokkert. De vil jo gjerne selge matkasser til alle, både de med god råd, og de med dårlig råd. 3
kvinneguide Skrevet 28. februar 2018 #7608 Skrevet 28. februar 2018 6 timer siden, Dolce skrev: Teksten på hjemmesiden til "Nødprovianten" er endret. Nå står det: 7 middager og godt med frokost og kvelds. La merke til det, men det er fortsatt usikkert hva de legger i godt. Prøvde å få greie på det på chat, men de svarer unnvikende og sier at mer info kommer etterhvert, ellers ramser de bare opp hva en kan se bilde av på nettsiden. 3
Gjest orfeus Skrevet 28. februar 2018 #7609 Skrevet 28. februar 2018 2 minutter siden, kvinneguide skrev: La merke til det, men det er fortsatt usikkert hva de legger i godt. Prøvde å få greie på det på chat, men de svarer unnvikende og sier at mer info kommer etterhvert, ellers ramser de bare opp hva en kan se bilde av på nettsiden. Hvis man klikker på «om tjenesten» https://proviant.no/om-tjenesten - står det frokost, lunch, middag, kveldsmat
Gjest Loffeliten Skrevet 28. februar 2018 #7610 Skrevet 28. februar 2018 Har AB noen større rolle i Proviant, eller er hun bare "matblogger" og reklamefigur? Man kan jo begynne å lure på om hun har noe med håndteringen av kundespørsmål å gjøre, for eksempel - ettersom Proviant behandler henvendelser på samme måte som AB selv gjør (slett - blokker - ignorer). Veldig overraskende at et firma som samarbeider med Adams Matkasse /Godt Levert (som for meg framstår profesjonelle) opererer på dette nivået.
kvinneguide Skrevet 28. februar 2018 #7611 Skrevet 28. februar 2018 1 minutt siden, orfeus skrev: Hvis man klikker på «om tjenesten» https://proviant.no/om-tjenesten - står det frokost, lunch, middag, kveldsmat Ja det så jeg, og brød, melk, syltetøy, leverpostei, skinke og ost skal dekke disse måltider, men mengden? De mener dette er raust? 3
Emmelise Skrevet 28. februar 2018 #7612 Skrevet 28. februar 2018 (endret) 54 minutter siden, Pittelille skrev: Men hvis man bare googler proviant.no så får man opp et annet og nr som er registrert på en i Filtvedt. Org nr 918648917 ? Da bør du lære deg å kjøre oppslag på .no domener. Det gjør man via norid.no og der kan man se hvilket foretak eller privatperson et domenenavn er registrert under. Det er spesifikke krav til norske domenenavn. Er det registrert på foretak må foretaket være norskregistert, er det registrert på privatperson må vedkommende ha norsk personnummer (D-nummer tillates ikke). proviant.no er registrert under foretaket Brandhub AS (899306562) med en Alexander som Legal-c (altså kontaktperson). Det er ikke gjort endringer på domenets info siden det ble registrert. Andre domenenavn relatert registrert under samme foretak er hverdagskassen.no adamsmatkasse.no og godtlevert.nohttps://www.norid.no/en/domenenavnbaser/whois/?query=TA6527O-NORIDhttps://www.norid.no/en/domenenavnbaser/whois/?query=TA6498O-NORID De har to Norid handles for de har benyttet seg av to forskjellige registrarer. Dette er fullstendig normalt. 918648917 har domenene nødproviant.no og nodproviant.no, det er et enkeltmannsforetak. Endret 28. februar 2018 av Emmelise 5
Gjest Bøff Eløff Skrevet 28. februar 2018 #7613 Skrevet 28. februar 2018 Nesten så man skulle spurt Godt Levert og Adam om hva de synes om å bli assosiert med dette.
Populært innlegg Aimless Skrevet 28. februar 2018 Populært innlegg #7614 Skrevet 28. februar 2018 Da har jeg omsider fått svar fra proviant.no, etter å ha purret. Proviant.no sitt svar er uthevet, mitt i kursiv: Hei Xxx. Hva Anne Brith gjør på sine personlige kontoer må nesten hun stå for. Vi er en profesjonell matvareleverandør som valgte å samarbeide med Anne Brith i lanseringsfasen av vårt produkt. Hvis du har spørsmål angående tjenesten så kan disse rettes til kunderservice ([email protected] ) Dette er overhodet ingen personlig instagramkonto. Den heter annebrith.no, og i bioen står det «offentlig person». Hun har sågar en link til proviant.no i bioen sin. Hun promoterer deres produkt, og er således et ansikt utad for proviant.no. Hun må faktisk regne med å få spørsmål om en vare hun reklamerer for, og så lenge dere bruker henne i markedsføringen av deres produkt kan dere ikke bare velge å snu ryggen til hvordan hun behandler deres potensielle kunder. For øvrig ble jeg i sted fortalt av en person at hun ble blokkert av proviant.no på messenger etter å ha stilt spørsmål om produktet deres. Er dette vanlig praksis hos dere også, og et eksempel på hvordan dere håndterer spørsmål fra forbrukere? Jeg lurer fortsatt på det samme som jeg stilte Anne Brith spørsmål om. Skjermdump med spørsmålet har dere fått, så for meg gjenstår det bare å få et ordentlig svar. ...Så får vi se, da. 55
Trollmora Skrevet 28. februar 2018 #7615 Skrevet 28. februar 2018 Det har forøvrig vært meget stille fra AB på snap i dag - som jeg kan se hvertfall, hvis jeg da ikke er slettet og blokkert der også som jeg er på Facebook og IG etter å ha likt et kritisk og saklig spm ang denne jævla kassa.... 7
steinbukk00 Skrevet 28. februar 2018 #7616 Skrevet 28. februar 2018 5 minutter siden, Trollmora skrev: Det har forøvrig vært meget stille fra AB på snap i dag - som jeg kan se hvertfall, hvis jeg da ikke er slettet og blokkert der også som jeg er på Facebook og IG etter å ha likt et kritisk og saklig spm ang denne jævla kassa.... hun har vært stille...håper hun skriver på ett innlegg hvor det kommer noe beklagelse.. Men en god ting kommer ut av alt dette styret med matkassa.. makronene blir ikke vist på sosiale medier. 4
Gjest pelikanen Skrevet 28. februar 2018 #7617 Skrevet 28. februar 2018 Det er proviant som tok kontakt med AB. Der ble det samarbeide om å utvikle kassen. Hun reklamerer for de, så de kan ikke avise forbrukere spørsmål. AB velger å blokkere, og slette spørsmål som ikke passer i hennes verden. Proviant har også blokkert folk. Når de velger å behandle forbruker slik, på jakt etter kunder, så kan en jo firetallet seg hvilke behandling de får, etter å ha blitt kunder. Det er så ille og lite profft, at det finnes ikke maken.
monkey business Skrevet 28. februar 2018 #7618 Skrevet 28. februar 2018 Jeg spurte tidligere om hvem som var i testgruppen. Fikk noen varsler og leste svarene kjapt, men nå husker jeg ikke hva dere svarte. Det er så mange innlegg å gå igjennom her (😅), så jeg drister meg til å spørre igjen. Vet noen hvem denne testgruppen faktisk besto av? Har de lov til å kalle det en testgruppe dersom det kun var AB med familie som testet dette på forhånd?
Malum Skrevet 28. februar 2018 #7619 Skrevet 28. februar 2018 (endret) Det er jo ikke meningen at man skal kritisere AB som privatperson. Dette er ingen heksejakt. Nå er det sånn at hun er en relativt stor blogger, kaller seg endog influencer. Du vet hva som ligger i det? Hun ønsker å være en som påvirker leserne sine. En influencer kan opparbeide seg en relativt sterk stemme hos oss forbrukere, og jo flere lesere, dess større påvirkningskraft, og derav høyere inntekter. Når det gjelder akkurat dette med proviant.no og matkassa, handler det om at influenceren Anne Brith ønsker å få oss til å kjøpe et produkt som ikke holder hva det lover i henhold til hva det markedsføres som. Det er ikke greit. Annbrith.no er en inntektsgivende bedrift, selv om hun forsøker å selge seg inn som bestevenninnen din. Ikke bare driver hun villedende reklame, hun nekter også å svare på betimelige kritiske spørsmål. Vi ville vært en rimelig hjernedød forsamling av forbrukere om vi fullstendig ukritisk lot alt som kommer fra blogglandia bare passere uten å løfte en eneste kritisk pekefinger. Det handler om så mye: etikk, moral, troverdighet, hva slags påvirkning man vil finne seg i eller ikke, for egen del, for sine barn sin del - rett og slett hva slags samfunn man ønsker å ha, og være en del av. Det hender dessverre at det dukker opp usakligheter i disse trådene, men sånt må man regne med. Heldigvis er moderatorteamet veldig flinke til å rydde opp for oss Endret 1. mars 2018 av lillesky 48
steinbukk00 Skrevet 28. februar 2018 #7620 Skrevet 28. februar 2018 (endret) jeg for min del er ute etter å få proviant.no og firma Anne Britt as til å innse at dette er feil.. De markedsfører en vare som ikke holder mål... Også håper jeg at de som kjøper denne matkassa virkelig sier og forteller om denne kassa holder mål. Om alle mener at her holder det med mat og de ikke må kjøpe noe ekstra,ja da skal jeg trekke tilbake det jeg har skrevet Endret 1. mars 2018 av lillesky 19
Fremhevede innlegg