Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, orfeus skrev:

Herregud hun er barnslig! Jeg er blokkert fra IG fordi jeg trykket «like» på en kommentar. Det må være derfor, det er eneste gangen jeg har gjort noe annet enn bare å bla i bildene hennes. 

🙄

Edit

Jeg har flere kontoer, AB, nytter ikke å blokkere meg, altså.

Har flere jeg også:-) å flere i familien har. Er da null problem å se på siden hennes

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir ikke klok på dette.

AB som frontperson er en feil, men å ha så lite informasjon om sine egne produkter er merkelig. 

• Liker 23
Skrevet
22 minutter siden, Aimless skrev:

Jeg er så sjokkert og satt ut over hvordan den dama reagerer på kritiske spørsmål at jeg tok det videre til proviant.no, via Facebook/messenger:

Jeg sitter her og er aldri så lite sjokkert. Jeg ble oppmerksom på denne matkassa via snap- og instagramkontoen til Anne Brith Davidsen. Konseptet er interessant for meg, men via diverse sosiale medier har jeg imidlertid fått inntrykk av at det ikke helt holder hva det lover. Som forbruker ønsker man jo å vite hva man kjøper, før man kjøper det. Jeg så at Anne Brith selv, i en kommentar under et innlegg på instagram som promoterer matkassa, skriver at hun både baker og handler i tillegg til å bruke matkassa. Dette syntes jeg var merkelig, så jeg stilte derfor et helt betimelig og fullstendig saklig spørsmål om det. Jeg fikk ikke noe svar, derimot ble kommentaren min slettet, og jeg ble blokkert fra hennes instagramkonto! Hva i all verden er dette? Står ikke Proviant.no/Anne Britt Davidsen for produktet dere promoterer og selger? Hva slags forhold ønsker dere og deres samarbeidspartnere egentlig å ha til forbrukerne?

Sendte med skjermdump fra instagram så de selv kan se hva jeg skrev. 

Meldingen er sett, men foreløpig ikke besvart. 

Jeg gjorde noe av det samme som deg før i dag. Så de hadde lest den i sta så jeg sendt en Messenger til,å lurte på hvorfor de ikke kunne gi meg svar. Men fikk ikke sendt meldingen.. Blokkert 😂😂😂

Finnes det noe mindre seriøse firma i Norge 

• Liker 23
Gjest pelikanen
Skrevet

Så på carbonaraoppskriften. 

For det første, det er ikke vanlig å bruke rømme i den. Carbonaraoppskrifter er det fløte i, med rømme blir det en rar smak . Det er et hån mot opphavet til denne retten.

Nå regner jeg med at de ikke kjøper inn kvalitetsbacon . Billig skal det være. Du får billigbacon. Enda mere vann i. Uansett hvilke bacon du bruker, så krymper den voldsomt ved steking.Så ser jeg oppskriften. 1 porsjon.  150 GR bacon. 4 personer 200 GR bacon.med billigbacon så forsvinner 65%av baconet. Så da består middagen stort sett av pasta, erter og rømme. 

Skrevet

Har forøvrig kontaktet toro i dag også.. Spurt om de står inne for dette opplegget  til Proviant 

• Liker 18
Gjest Galaxy X
Skrevet

Er det virkelig lov å kneble kritikere slik Proviant gjør, samt reklamebedriften AB? 

Skrevet
3 minutter siden, Galaxy X skrev:

Er det virkelig lov å kneble kritikere slik Proviant gjør, samt reklamebedriften AB? 

De gjør jo som de vil tydeligvis

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, pelikanen skrev:

Så på carbonaraoppskriften. 

For det første, det er ikke vanlig å bruke rømme i den. Carbonaraoppskrifter er det fløte i, med rømme blir det en rar smak . Det er et hån mot opphavet til denne retten.

Fløte i Carbonara'n er et hån mot italienerne. De bruker kun pasta, eggeplomme, Pecorino Romano (ost), sort pepper og guanciale (ev. bacon). 

Endret av mikrobe
  • Liker 33
Gjest pelikanen
Skrevet
14 minutter siden, mikrobe skrev:

Fløte i Carbonara'n er et hån mot italienerne. De bruker kun pasta, eggeplomme, Pecorino Romano (ost), sort pepper og guanciale (ev. bacon). 

Da beklager jeg det. Første gang jeg spiste det, var på hotell i Italia.  Var der 2 mnd og spiste flere ganger. Siden har jeg laget selv,og når jeg Google et det fløte i oppskriftene.  Men, rømme?  Nei

Skrevet
2 timer siden, marthes skrev:

hun skriver at matkassen ikke passer for alle som svar til den eneste kommentaren jeg finner på IG, hun sier samtidig at det var "seriøst nok med mat" for dem, samtidig som hun skriver at hun baker brød ved siden av og handler mer melk, frukt og youghurt en dag i uka....  skjønner ikke hvordan hun får det til å gå opp jeg altså... haha! 

Da kan vi jo gå ut i fra at hun «grunnhandler» disse varene àla de som er i kassen for 1000kr, så handler hun mer melk, frukt, yoghurt, godterier, hygieneartikler og husholdningsartikler i tillegg den dagen hun må på butikken ekstra. Da er det lett og si at man handler for tusen kroner i uka når man utelater den andre turen til butikken. Shady har dette tusenkroners budsjettet hennes vært lenge, men nå blir det bare klarere og klarere: hun baker brødene sine selv men kan ikke leve på et budsjett på 1000kr i uka med så store og aktive barn. Hun må i butikken og handle inn mer, akkurat sånn som alle andre. 

• Liker 14
Gjest pelikanen
Skrevet
3 minutter siden, Viking-girl skrev:

Da kan vi jo gå ut i fra at hun «grunnhandler» disse varene àla de som er i kassen for 1000kr, så handler hun mer melk, frukt, yoghurt, godterier, hygieneartikler og husholdningsartikler i tillegg den dagen hun må på butikken ekstra. Da er det lett og si at man handler for tusen kroner i uka når man utelater den andre turen til butikken. Shady har dette tusenkroners budsjettet hennes vært lenge, men nå blir det bare klarere og klarere: hun baker brødene sine selv men kan ikke leve på et budsjett på 1000kr i uka med så store og aktive barn. Hun må i butikken og handle inn mer, akkurat sånn som alle andre. 

Som oss andre. Hun må ut å kjøpe mel,korn, gjær,melk, og alt annet til baking sin. Kaffe, te, juice, yoghurt, pålegg, melk kjøkkenting som folie,papir,kaffefilter,oppvaskmiddel,  vaskepulver, og alt annet som man trenger i husholdning med 5 stk. Kassen med mat holder ikke. Hun er utrolig. Hun har jo allerede avslørt seg selv. 

Skrevet

Sjefen sjøl for "alt som trengs for en uke" må handle i tillegg.:frkk: Og den handlelista blir lenger for hvert innlegg:laugh: 

"Hvordan skal man klare seg med så lite mat i uka? 1brød forsvinner her på en dag 😱 og altfor lite grønnsaker og poteter. Her må man handle i løpet av uka? @annebrith.no

annebrith.no. da er kanskje ikke dette produktet noe for din familie da? Dette passer ikke alle😉 Vi har seriøst nok mat med dette. Jeg baker brød ved siden av og handler litt melk, frukt og yoghurt en dag i uka❤️"

Fra IG 

• Liker 15
Skrevet
2 timer siden, Søtefløte skrev:

Nå reklamerer hun for Betakaroten som har gitt henne en gylden farge de tre siste årene :ler: Den fargen hun noen gang har hatt er jo fra selvbruning som hun også reklamerer/ har reklamert  så veldig for:rolleyes: Dama er så lite troverdig som det går an. 

Ingen bloggere (som jeg har sett) har reklamert mer for selvbruningsprodukter fra VitaLiberata enn henne! Dette vet jeg fordi jeg bruker samme merke selv, og det er Treningsfrue’s dagjobb/firmaet hun jobber i som selger disse produktene. Anne Brith har en hudtype som overhode ikke blir brun. Hun kan få en anelse rødfarge, men brun har hun aldri vært, uten å ha påført seg nettopp VitaLiberata!! Jeg kjenner jeg blir såå irritert og provosert når hun skal framstå som noe hun definitivt IKKE er! La nå disse ungjentene som Sophie Elise, Sofie Nilsen og andre Paradisdeltakere få ta seg av den TanCare/Betakaroten reklamen 🙄 Fullstendig borti natta at Anne Brith, av alle, skal skryte (lyve) på seg en brunfarge hun aldri har hatt, eller fått fra sola! Det er bare til å Google Anne Brith + VitaLiberata. Der skriver hun selv: jeg har en hudtype som aldri blir brun... (!!!) 

• Liker 29
Skrevet
1 time siden, steinbukk00 skrev:

Jeg gjorde noe av det samme som deg før i dag. Så de hadde lest den i sta så jeg sendt en Messenger til,å lurte på hvorfor de ikke kunne gi meg svar. Men fikk ikke sendt meldingen.. Blokkert 😂😂😂

Finnes det noe mindre seriøse firma i Norge 

Nå synes jeg dette blir mer og mer latterlig. Det er da ikke noe firma som driver seriøst som ikke svarer på henvendelser. Kanskje ABD har tatt de i skole og lært de opp, gjør som meg. Ros, ja takk! Alt annet, nei takk, slettes!

• Liker 11
Skrevet (endret)
19 minutter siden, Scorpion57 said:

"annebrith.no. da er kanskje ikke dette produktet noe for din familie da? Dette passer ikke alle😉 Vi har seriøst nok mat med dette. Jeg baker brød ved siden av og handler litt melk, frukt og yoghurt en dag i uka❤️"

Fra IG 

Jøss, så familien gomler hjemmebakt brød uten pålegg på med andre ord. Kan ikke se for meg at de små forpakningene med skivet ost, skinke, salami og syltetøy varer lengre enn 1-2 dager om fire stk skal spise. 

Jeg er sjokkert. "Fredagstaco" består av tacoskjell, salsa, salat, kjøttdeig og mais. Stakkarslig opplegg. Hvem i all verden er i målgruppen for denne matkassen? Kresne ungdommer som akkurat har flytter hjemmefra og ikke har begrep om hva ting koster?!

Skjønner ikke hvorfor hun ikke bare legger seg flat istedenfor å prøve forsvare et så latterlig produkt. 

Endret av Superblomst
  • Liker 21
Skrevet
1 time siden, SjokoLine skrev:

Det er helt utrolig. Skulle nesten tro at det er AB selv som besvarer henvendelser til proviant.no, og som dermed sletter/blokkerer i kjent AB-stil.... 

Det er faktisk vanskelig å tro at de som står bak Adams Matkasse og Godt Levert ville holde på slik som dette med sitt nye konsept...jeg er faktisk helt sjokkert. 

Er det dokumentert nokon stad det er dei som står bak proviant.no?

Skrevet
14 minutter siden, mordi skrev:

Er det dokumentert nokon stad det er dei som står bak proviant.no?

Jeg mener så tydelig å huske at første gangen jeg tittet på hjemmesiden til "nødprovianten" sto det organisasjonsnummer nederst på siden. Kan ikke finne det nå? Noen andre som også så et org.nr. der i går og som ikke finner det i dag? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Dolce skrev:

Jeg mener så tydelig å huske at første gangen jeg tittet på hjemmesiden til "nødprovianten" sto det organisasjonsnummer nederst på siden. Kan ikke finne det nå? Noen andre som også så et org.nr. der i går og som ikke finner det i dag? 

Ser ingenting der no i alle fall, og det er ingen meir infor om kven som står bak anna enn «Bak Proviant står mennesker med en visjon om gjøre hverdagen enklere for folk flest. Fordi vi vet hvor krevende en hektisk hverdag kan være.» Og det kan jo vera kven som helst, liksom? 

Leita litt til, og fann dette nederst på vilkår:

Proviant.no en del av Brandhub AS – Org.nummer: 899 306 562

https://proviant.no/side/vilkår

Endret av mordi
Lenke
  • Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Dolce skrev:

https://proviant.no/side/personvern

Proviant er en del av Brandhub AS (Proviant, Adams Matkasse/Godtlevert og Lunsjlevert). Personvernreglene gjelder på tvers av alle Brandhub AS sine tilhørende selskaper og merkevarer.

• Liker 6
Skrevet

Proviant.no eies av Brandhub, org.nr. 899 306 562. Søker man opp dette i Brønnøysundregistrene, står både Adams Matkasse og Godt Levert nevnt under Kunngjøringer (fusjon etc.). Så ja, samme eier.

Snakk om å ødelegge sitt gode rykte....

• Liker 16
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...