Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, pelikanen skrev:

Tok for meg listen hvor noen hadde spesifisert noe.

La oss se på osten først. 150 GR Til 4 personer i en uke blir det 5.35 GR på hver. Da er ikke niste medregnet. Det er ikke nok. 

På skinken blir det 3.57 GR på hver.

Salami 3.57 GR. 

Leverpostei 7.14 GR. 

Brød blir 10 GR på hver. (Uten niste)

Melk 0.35 ml på hver

Syltetøy 9.82. 

Så får de fordele dette utover alle måltider. Ta ikke med en venn hjem og spandere en skive. Da er du i minus med en gang.

Det er nesten noe religiøst over dette. I følge en berømt bok klarte en berømt mann å fø 5000 mennesker med 2 fisk og 5 brød.  Forskjellen mellom dette og nødproviant-firmaet er at de ikke sender med en berømt mann som kan få dette ene brødet og noen små pakker med pålegg til å fø på en familie på 3-4 personer i en hel uke. 

• Liker 33
Skrevet
21 minutter siden, Asti skrev:

Nei, ikke på menyen for 4 personer...  

Det står 1/2 brokkoli på menyen til 1 og 2 personer. Dette fordi man da har 1/2 brokkoli til overs fra kjøttkakemiddagen. 

Jeg håper at den brokkolien som følger med er stor:-) 1/2 brokkoli på 2 personer er jammen ikke mye

• Liker 5
Skrevet
34 minutter siden, Asti skrev:

Legg forøvrig merke til at de laget kyllingwoken til kvelds. Spiste de middag tidligere på dagen i tillegg? 

I tilfelle er det ikke rart de ble mette, hvis de fikk ekstra ingredienser, samt det var kveldsmat. 

Iflg AB’s svar i FB kommentarfeltet testet de pasta retten 😊 

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, xinnia skrev:

Har du direktelenke? (Finner den ved å trykke på "x timer" under navnet, rett etter "liker" og "svar"). 

Det står wok i teksten: https://imgur.com/a/ynYTT . Pastaretten inneholdt heller ikke brokkoli: https://proviant.no/oppskrift/3766/Pasta-carbonara?parentMenuId=aa862d41-da56-47f6-99a9-9cfe62cdeff7&date=Tue Mar 06 2018 21%3A27%3A44 GMT%2B0100 (Vest-Europa (normaltid)) . 

Skrevet
20 minutter siden, xinnia skrev:

Og i blogginnlegget testet de wok. 🙄

Gjest Vilunich
Skrevet

Hallo... Ikke for å provosere eller være frekk, men kunne det vært en ide å lage en «proviant» tråd? 

Skrevet
Akkurat nå, Vilunich skrev:

Hallo... Ikke for å provosere eller være frekk, men kunne det vært en ide å lage en «proviant» tråd? 

:klappe:

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Vilunich skrev:

Hvorfor det? Dette er jo ABs opplegg. 

• Liker 27
Skrevet
16 minutter siden, Vilunich skrev:

Hvorfor skal ikke Anne Brith sin villedende markedsføring - https://imgur.com/a/a2C2g -  diskuteres her i tråden?  Det er jo en reklameblogg hun driver med...

Skrevet
43 minutter siden, orfeus skrev:

Og i blogginnlegget testet de wok. 🙄

Det var vel for lite mat med kun wok så de tok pasta etterpå:-) da ble alle 6 gode og mette:-)

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, steinbukk00 skrev:

Jeg håper at den brokkolien som følger med er stor:-) 1/2 brokkoli på 2 personer er jammen ikke mye

Jeg forstår ikke helt dette. 1/2 brokkoli på 2 personer, hva med de 2 andre? Skal de være uten grønnsaker, kassa er beregnet til 4.

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, Oppland skrev:

Jeg forstår ikke helt dette. 1/2 brokkoli på 2 personer, hva med de 2 andre? Skal de være uten grønnsaker, kassa er beregnet til 4.

Sjekk antall personer på disse to oppskriftene, dvs. velg 1 person, 2 personer og 4 personer:

Da ser man hvordan den ene brokkolien i matkassen blir fordelt... 

:) 

Skrevet

Jeg likte en kritisk kommentar på Instagram. Nå er jeg blokkert 😂😂😂

• Liker 22
Gjest pelikanen
Skrevet

Smak og matopplevelse, er en del av hverdagen til folk. Her er det å rive opp en pose...klippe opp noen andre poser.  Hive i gryten...ferdig. carbonara laget med rømme? Den var ny for meg. 

Hva med en god salat? En dessert i helgen?  Vi vanlige pleier å gjøre noe ekstra ut av helgene...nei her skal det klippes poser.

Så en annen blogger reklamere for denne kassen. En blogger med 170 lesere . HURRA de fikk en blogger på kroken. 

Hun skriver attpåtil hun var så fornøyd. Nå slapp hun å gå på butikken😂😂😂Så jeg lurer på hvor lenge de har holdt på med dette?

Hadde jeg giddet,  skulle jeg satt opp meny og pris på billige middager, med fisk min 2 g i uken, og rent kjøtt. Salater osv.

Det er pinlig og flaut hele konseptet. Oppskrifter, maten og mengden

Gjest pelikanen
Skrevet
2 timer siden, steinbukk00 skrev:

Ca vekt på en brokkoli er 250 GR. 

Helsedirektoratet anbefaler at du spiser 2 til 3 buketter noen ganger i uken. 100 GR hver gang. Det inneholder jern, vitaminer, og mye du trenger. Særlig barn trenger dette. Helse i hver bukett

Gjest pelikanen
Skrevet
53 minutter siden, FruJohansen skrev:

Jeg gjorde også et eksperiment i dag, (lenke til egen blogg, du trenger ikke klikke på den..) og gikk på Kiwi for å bruke opp 1000 kr på mat for resten av uka. Klarte det ikke, og jeg syns jeg fikk MYE mer ut av de drøye 800 kr i handlet for. Svinefilet, laks, hjemmelaget pizza og brød står bl.a på menyen hjemme hos oss de kommende dagene. Økologisk ris som vil vare langt mer enn en uke fikk jeg også med, og nok melk til både drikke og matlaging, til og med epler og juice. 

Proviant.no er muligens den mest katastrofale lanseringen jeg har sett siden Pretty Flower Box. Nok en gang tror en tjenestetilbyder at det er nok å koble seg på publikummet til en blogger, så får de solgt hva som helst. Pinlig. 

Jeg har vist proviant til flere....de er sjokkert. 

Gjest Skribent
Skrevet
2 timer siden, Dolce skrev:

Det er nesten noe religiøst over dette. I følge en berømt bok klarte en berømt mann å fø 5000 mennesker med 2 fisk og 5 brød.  Forskjellen mellom dette og nødproviant-firmaet er at de ikke sender med en berømt mann som kan få dette ene brødet og noen små pakker med pålegg til å fø på en familie på 3-4 personer i en hel uke.

Det er da rykter om en gjenkomst? I disse dager kan det like gjerne være en kvinne - mulig Proviant vet noe ikke vi vet ennå...?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...