Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Asti skrev:

Såvidt jeg kunne se:
  • 1 pakke jordbærsyltetøy
  • 1 pakke kokt skinke
  • 1 pakke ovnsbakt leverpostei
  • 1 pakke salami

På 4 personer. I en hel uke.. Ok.

:ler: eller  :grine: ? Har ikke helt bestemt meg ennå..

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den listen er jo så lite spesifisert at det er vanskelig å sammenlikne med varer i butikken. «En pakke» kan være så mangt. Men frokost, lunsj, middag og kveldsmat for fire personer i sju dager er det definitivt ikke. Utrolig konsept.

• Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Så hva er egentlig målet med denne kassen? Å spare penger? Nja. tror ikke det er så mye å spare på dette. Man sparer kanskje tid, hvis det er det man har for lite av.

Å krepere av underernæring samtidig som du faktisk har brukt mer penger enn de hadde tenkt til.. kan ikke være andre formål. 

• Liker 14
Gjest marie_82
Skrevet

Jeg tror jeg har skjønt det.. Det er ikke  1000 kroner i uka, men per handletur hun mener! Å supplere med melk, brød, yoghurt, juice, grønnsaker, frukt og eventuelt snacks så kommer man lett opp i en tusenlapp. De brant jo av 500 kroner på snop midt i uka så jeg skjønner jo at de var litt småsultne når de dro i butikken. 

Skrevet
6 minutter siden, Malum skrev:

På 4 personer. I en hel uke.. Ok.

:ler: eller  :grine: ? Har ikke helt bestemt meg ennå..

Bruker 1 brød pr dag og mannen har med 7 skiver brød på jobb med pålegget her hadde det vært nok til toppen 2 dager 🤤 + frokost og kveldsmat .....

Ikke nok mat her nei.

• Liker 13
Skrevet (endret)
21 minutter siden, Lopploella skrev:

Den listen er jo så lite spesifisert at det er vanskelig å sammenlikne med varer i butikken. «En pakke» kan være så mangt. Men frokost, lunsj, middag og kveldsmat for fire personer i sju dager er det definitivt ikke. Utrolig konsept.

Enig. 

Jeg sjekket for neste uke - https://proviant.no/proviant/hjem , la inn på Kolonial.no. Det var vanskelig å vite om jeg valgte de rette varene. Jeg fikk imidlertid inntrykk av at selve matkassen koster ca. det samme å handle selv (iallefall hvis man ikke kan benytte seg av tilbudsvarer). 

Det som er kritikkverdig med matkassen er:

• Villedende reklame - https://imgur.com/a/a2C2g , da kassen ikke inneholder alt man trenger for en uke.
  • Dyrt, da det er billigere og bedre å lage mat fra grunnen, samt kjøpe "økonomipakker"
  • Mye ferdigmat/Toro-poser
Endret av Asti
Skrevet

Alt du trenger til en hel uke, ja. Ett brød, en liter melk, og ikke en eneste frukt?

• Liker 15
Skrevet

Uansett hva så slipper man jo ikke unna å planlegge mat-uken, så hva hensikten med kassen er er jo uvisst. Dette virker veldig lite gjennomtenkt. 

• Liker 10
Skrevet

Tok meg tiden til å legge inn de samme matvarene på Kolonial.no, og da kom prisen på 817. Det inkluderer nok litt mer mat også, feks 5kg jasminris i stedet for en pose, og 4pk med brun saus i stedet for én. Da får du det også levert på døra. Kolonial har også gratis levering på enkelte tidspunkter. Det vil si at man betaler 200kr for «å slippe planleggingen». Fryktelig lite økonomisk. 

• Liker 39
Skrevet
3 minutter siden, Mormont skrev:

Tok meg tiden til å legge inn de samme matvarene på Kolonial.no, og da kom prisen på 817. Det inkluderer nok litt mer mat også, feks 5kg jasminris i stedet for en pose, og 4pk med brun saus i stedet for én. Da får du det også levert på døra. Kolonial har også gratis levering på enkelte tidspunkter. Det vil si at man betaler 200kr for «å slippe planleggingen». Fryktelig lite økonomisk. 

Ikke overrasket. Og henter du selv på hentepunktet til Kolonial.no i stedet for å få det levert, får du 3% rabatt på totalbeløpet på toppen av det igjen. Om det er viktigere å spare penger enn at det er praktisk, altså. 

• Liker 12
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Proviant har gjort en megabrøler her helt i oppstarten - noe som kan få konsekvenser videre:

De har åpenbart ikke gjort en research på "frontfiguren" AB og sett på hva slags innlegg hun poster. De har tilsynelatende heller ikke sett over ABs beryktede 1000-kroner-uka-matbudsjett grundig nok. 

Å titulere AB som matblogger blir som å genierklære Donald Trump.

Skrevet

Har hun noen gang lagt ut en oppskrift på noe annet enn kaker? 

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, Kollontaj skrev:

Har hun noen gang lagt ut en oppskrift på noe annet enn kaker? 

Teller katastrofe...?

• Liker 17
Skrevet
3 timer siden, Christiane_W skrev:

@Kinder

Anne Brith skriver på bloggen at Proviant kontaktet henne og hun har vært med å utvikle kassene, pga at hun har fått mye oppmerksomhet for 1000 kroner i uka på mat opplegget sitt (hun innleder blogginnlegget med å fortelle om oppslaget i VG, at hun fikk førstesiden og at både saken på VG nett og blogginnleggene om ukemenyen har høye lesertall).

Klippet herfra: http://annebrith.blogg.no/1519545601_nr_drmmer_blir_virkelige.html

Takk for svar :) Da har hun ikke startet opp proviant.no, det vil si at det er flere aktører som bevisst lurer familier til å tro at de kan leve på 1000 kr uken. Alt folk gjør for å tjene penger! Lo litt av at hun mener at hun har satt sammen populære menyer som vi elsker. AB har vist flere ganger at hun ikke har peiling på hva et godt og næringsrikt måltid er, og det gjenspeiler seg i menyene til proviant.no. Så skjønner godt at hun måtte mase på kokker for å lage disse menyene, for tviler sterkt på at kokker med yrkesstolthet ville satt sammen en meny fylt med toroprodukter. Egentlig ganske overrasket over at det er kokker som har gjort dette, selv med masse mas fra AB. 

• Liker 17
Gjest MrsAvenger
Skrevet (endret)

Nytt innlegg på bloggen, nå ar utlandet kontaktet dama....haha...

Men alle hun siterer på den bloggen, startet tydeligvis alltid med "Anne Brith, nå må du/hør her osv osv.....altså alle samtaler med henne starter med navnet hennes.

Jeg kan ikke huske sist noen startet en samtale med meg ved å si navnet mitt først......nesten så jeg knapt husker mitt eget navn, da folk bruker det så sjeldent:fnise: mest brukt er vel : mamma, og DU...:fnise:...og konemor....men mest av alt, så snakker folk til meg uten å tiltale meg ved navn. Men ikke i AB sin verden!

Endret av MrsAvenger
Skrevet

Hun skal vel ikke på Good Morning America og fortelle om matkassa? 😨

• Liker 7
Gjest MrsAvenger
Skrevet

Skjønte egentlig ikke hva som var greia.....like mystisk som alt annet.

Gjest Dikteren
Skrevet

Noen som vet hvilken nettside hun promoterer seg selv og Proviant på? Hadde vært interessant å vite om. Kan understreke at jeg ikke kommer til å klikke meg inn på bloggen. 

3AD2725F-F925-4B05-BAFB-97688F66CB13.thumb.png.41bcabd279fc2cb6077a4cb89c50ec9e.png

Skrevet

Eg maktar ikkje. International NEWS! rett og slett. For en matkasse med Toro og en liter melk og eitt brød til en familie på 4 på ei veke. Daily Mail, kanskje? The Onion? Bloggen til ei random dame i Nederland?

1 minutt siden, Skrueløs skrev:

Noen som vet hvilken nettside hun promoterer seg selv og Proviant på? Hadde vært interessant å vite om. Kan understreke at jeg ikke kommer til å klikke meg inn på bloggen. 

3AD2725F-F925-4B05-BAFB-97688F66CB13.thumb.png.41bcabd279fc2cb6077a4cb89c50ec9e.png

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, Asti skrev:

Vet ikke om innholdet i matkassen for uke 1 er lagt ut. I tilfelle sletter jeg svaret.

Dette svaret fikk jeg pr. mail fra kundeservice - https://imgur.com/a/GyxrD :

I uke 1 er det følgende varer: 

Kjølevarer
1 pakke potet
1 pakke kjøttdeig
1 pakke erter
1 pakke seifilet
 1 agurk
1 brokkoli
1 pakke egg
1 pakke gulrot
1 kinesisk hvitløk
1 knutekål
1 paprika
1 purre
1 pakke ruccola
1 pakke seterrømme
1 pakke jordbærsyltetøy
1 pakke bacon
1 pakke kokt skinke
1 pakke strimlet kokt skinke
1 pakke ovnsbakt leverpostei
1 pakke salami
1 pakke kjøttkaker
1 pakke skivet ost
1 pakke kylling lårfilet
1 liter lettmelk

Tørrvarer
1 pakke pannekakeblanding
1 pakke pizzamelblanding
1 pakke jasminris
1 pakke bønner
1 pakke knekkebrød
1 brød (stek på 200 grader i omtrent 10 minutter)
1 hakkede tomater
1 pakke woksaus
1 pakke revet mozzerella
1 boks pizzasaus
1 pakke brunsaus
1 meksikansk gryte
1 pakke gul ertesuppe
1 pakke nudler
1 pakke pasta

Håper ikke den revne Mozzarelaen er tørr ;)

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...