Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men er det AB som har kommet opp med denne matkassa, eller bare promoterer hun den? Ser på facebooksiden til proviant at de bla. har skrevet "Vi er superstolte over endelig å kunne lansere Proviant. Dette har vi ventet lenge på 1f44c.png👌1f44c.png👌1f44c.png" og forklarer det med et blogginnlegg fra AB. Jeg har ikke klikket meg inn på innlegget til AB, så jeg aner ikke hva som står der. Men når de skriver at vi er superstolte, og henviser til et innlegg fra AB, så lurer jeg på om AB er en del av "vi". Og de henviser også til et annet innlegg til AB, der det ser ut som at hun har en konkurranse gående om å vinne en måned gratis kasse. Proviant ønsker altså at deres kunder skal gi klikk til AB, og det er jo litt spesielt om AB kun driver med reklame for matboksen. 

Og hvorfor har de valgt AB til å fronte matkassen? Ser de påstår at hun er matblogger på hjemmesiden sin, men det er hun altså ikke. Hun var en bakeblogger før, men nå blogger hun stort sett kun om skjønnhet, seg selv og familieliv, ispedd et bakeinnlegg her og der. Om de ønsket at en matblogger skulle fronte matkassen er det flere andre å velge mellom (
selv om en matblogger med respekt for seg selv ville nok sannsynligvis ville takket nei til å reklamere for en torokasse). Nei, dette høres merkelig ut. Også veldig påfallende at AB har vært så ivrig på å fronte 1000kr-i-uken-kostholdet sitt den siste tiden også. Er det for å lure fanskaren sin til å tro at dette faktisk er mulig, for at flest mulig da ønsker å prøve kassen? Både hun og denne matkassen prøver jo å lure mennesker til å tro at det er mulig å leve på 1000 kr uken på mat for hele familien, og jeg skjønner jo at mange i fanskaren hennes lar seg lure, for alt AB sier er jo en sannhet for dem. Suspekt hele greia syns jeg. 

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

@Kinder

Anne Brith skriver på bloggen at Proviant kontaktet henne og hun har vært med å utvikle kassene, pga at hun har fått mye oppmerksomhet for 1000 kroner i uka på mat opplegget sitt (hun innleder blogginnlegget med å fortelle om oppslaget i VG, at hun fikk førstesiden og at både saken på VG nett og blogginnleggene om ukemenyen har høye lesertall).

Sitat

Jeg har gledet meg så mye til å fortelle dere dette. Proviant.no hadde jobbet en stund med konseptet når de kontaktet meg, og jeg tente umiddelbart på ideen og ønsket å bli med! Det betød at jeg fikk være med helt fra starten og fikk lov til å forme dette produktet. Jeg visste jo hvilke menyer som var populære og som dere elsker, så jeg maste på kokkene om å lage disse. Samtidig var det viktig for meg at maten er variert, og at det er norske klassikere som er med.

Klippet herfra: http://annebrith.blogg.no/1519545601_nr_drmmer_blir_virkelige.html

• Liker 9
Skrevet

Variert mat? Norske klassikere? H a h a h a.....

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, Christiane_W skrev:

@Kinder

Anne Brith skriver på bloggen at Proviant kontaktet henne og hun har vært med å utvikle kassene, pga at hun har fått mye oppmerksomhet for 1000 kroner i uka på mat opplegget sitt (hun innleder blogginnlegget med å fortelle om oppslaget i VG, at hun fikk førstesiden og at både saken på VG nett og blogginnleggene om ukemenyen har høye lesertall).

Klippet herfra: http://annebrith.blogg.no/1519545601_nr_drmmer_blir_virkelige.html

Maste på kokkene om å få det laget? Det er ikke en jækla kokk som har hatt fingrene på denne kassa her, det er jeg overbevist om..! Det er TOROPOSE, det er allerede laget og pakka, er bare å kjøpe det og sende det videre til folk. 

• Liker 23
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Skrueløs skrev:

972807EA-9FA0-4645-A5BF-B7844FCB547B.thumb.png.4da096f71569f1c0fe055a2f1b8f9bd1.png

HAHAHAHAHHAHHAHAHAHHAHAHHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAAHAHHA

(Sorry, jeg bare måtte få det ut på et vis)

Det er det mest idiotiske svaret jeg har lest på lenge. Kan du legge ut hva du skrev til de også? 

Endret av Oktnxbye
  • Liker 24
Gjest Dikteren
Skrevet
16 minutter siden, Oktnxbye skrev:

HAHAHAHAHHAHHAHAHAHHAHAHHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAAHAHHA

(Sorry, jeg bare måtte få det ut på et vis)

Det er det mest idiotiske svaret jeg har lest på lenge. Kan du legge ut hva du skrev til de også? 

Det var ikke jeg som skrev, men ei annen. Tok bare screenshoot. Står på veggen deres! :fnise:

2A5110A9-ECE5-4498-BEE7-7A079AEA668D.png

Skrevet

Ser de svarte noen angående anmeldelsene. Jaja, sånt skjer! Det går litt fort i svingene og folk blir så ivrig at de tyr til ulovlig markedsføring og løgn. Det kan skje til tross for lang fartstid.. At de tok vekk rangeringen har heller ingenting å gjøre med at det rant inn dårlig anmeldelser! 

Ser AB har lært Proviant mye om hvordan man håndterer kritikk :) 

C4A90F43-21D4-466F-87A1-CFC9EE41021C.jpeg

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, 123gjest skrev:

Ser de svarte noen angående anmeldelsene. Jaja, sånt skjer! Det går litt fort i svingene og folk blir så ivrig at de tyr til ulovlig markedsføring og løgn. Det kan skje til tross for lang fartstid.. At de tok vekk rangeringen har heller ingenting å gjøre med at det rant inn dårlig anmeldelser! 

Ser AB har lært Proviant mye om hvordan man håndterer kritikk :) 

C4A90F43-21D4-466F-87A1-CFC9EE41021C.jpeg

:fnise: flaut

• Liker 14
Skrevet

Håper inderlig de rødmer mens de skriver disse fjottete kommentarene, ellers er jeg bekymret for dem. Hvor dumme tror de folk er? 

• Liker 21
Skrevet (endret)

Strider ikke den konkurransen mot reglene på Facebook, forresten? 

AB skriver og Proviant deler:

Sitat

Reklame // Vil du VINNE 1 måned GRATIS MAT?

Skriv JA i kommentarfeltet!  
Lik Proviant & annebrith.no for å delta <3 

LIK & DEL GJERNE <3 

5 vinnere trekkes 11. mars

Jeg trodde ikke lik og del var lov å avkreve for å delta i konkurranser? Jeg trodde det kun var lov å oppfordre til kommentarer. Eller er det kun deling som er forbudt å kreve for at man skal kunne delta? 

Reagerer på at man må like to sider pluss kommentere.... 

Endret av Zoey
  • Liker 16
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Zoey said:

Strider ikke den konkurransen mot reglene på Facebook, forresten? 

AB skriver og Proviant deler:

Jeg trodde ikke lik og del var lov å avkreve for å delta i konkurranser? Jeg trodde det kun var lov å oppfordre til kommentarer. Eller er det kun deling som er forbudt å kreve for at man skal kunne delta? 

Reagerer på at man må like to sider pluss kommentere.... 

De oppfordrer til å dele, ergo den er ikke lovlig. 

Edit: Å kreve at man må like en side for å være med i konkurransen er innafor i henhold til FB sine regler.

Endret av Døgnvill
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Døgnvill skrev:

De oppfordrer til å dele, ergo den er ikke lovlig. 

Edit: Å kreve at man må like en side for å være med i konkurransen er innafor i henhold til FB sine regler.

Ah, jeg trodde både likes og deling var i mot reglene. 

Ser så mange forsiktig be om likes om du vil, og kommenter for å delta i alle konkurransene i adventstiden. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Zoey said:

Ah, jeg trodde både likes og deling var i mot reglene. 

Ser så mange forsiktig be om likes om du vil, og kommenter for å delta i alle konkurransene i adventstiden. 

Er ekstremt mange som krever man må dele. Helt regelbrudd.  Det at man må tagge noen /Hvem ville du delt premien med er også ikke lov.
Det å like en side, trykke like og kommenter er helt innafor.

Dessverre er det mange som ikke leser reglene og/eller gir fullstendig f. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Sitat

Dette har du lov til

Din bedrift kan premiere vinnere av konkurranser for følgende innsats:

Like siden
Kommentere et innlegg
Like et innlegg

«Lik siden vår for å bli med i denne konkurransen». Når du søker på konkurranseregler for Facebook kan du bli forvirret om denne setningen er lov eller ikke. Såvidt jeg kan se står det ikke noe om at den er forbudt i Facebook sine vilkår. Det vil ikke det gå ut over noen andre om du liker en bedrift sin side og det er vanskelig å argumentere for at det skal oppfattes som spam.

Det som derimot kan være greit å ha i bakhodet er såkalt «likefarming» eller svindel, der tilsynelatende store bedrifter lover heftige premier (ofte for godt til å være sant) for å høste likes til en side som de selger på svart marked senere. Som potensiell deltaker er det viktig at du sjekker at siden er reell før du deltar i en konkurranse!

Eksempler på formuleringer innenfor retningslinjene:
«Lik innlegget for å bli med i konkurransen»
«Kommenter hvor du skal kjøre med bilen om du vinner.»
«Send oss en DM med hva du skal bruke premien til.» NB! Kan risikere mange meldinger eller dårlig engasjement.
Du har også lov til å premiere når et visst antall følgere er nådd. «Vi trekker en heldig vinner når vi har nådd 4000 følgere».

Utfyllende tekst: https://appex.no/facebook-konkurranseregler-2017/

Endret av Oktnxbye
  • Liker 2
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Ser de får litt morbør under konkurransen og. Godt.

Skrevet (endret)
2 timer siden, Skrueløs skrev:

972807EA-9FA0-4645-A5BF-B7844FCB547B.thumb.png.4da096f71569f1c0fe055a2f1b8f9bd1.png

Både provianten og AB utnytter mennesker som ukritisk faller for innpakningen uten å vurdere innhold. 

Samarbeidet er genialt, AB vifter meg negler og bedyrer sin godhet samtidig som hun forteller hvor godt hun lever av nødprovianten. Fansen kjøper kassa og føler seg utilstrekkelige når de ikke får til det AB klarer. 

Provianten tror at så lenge de ikke bruker støtende karakteristikker så har de alt på det rene, men konseptet viser hvilke målgruppe de retter seg mot, og det er ikke de kritiske og kjøpesterke for å si det sånn. 

Endret av kvinneguide
  • Liker 19
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...