Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
19 minutter siden, Loffeliten skrev:

Er det AB (og pizzagutten?) som står bak Torokassen? 

Dette kan umulig være et levedyktig konsept, hvem gidder å kjøpe en matkasse der Toro står for flertallet av middagene? Sjekket en av oppskriftene denne uken: 

Altså... :laugh:

Nå lo jeg høyt😂Enkelt er det i alle fall👍

Men hvem lager pannekakerøre av pose? Det er jo raskere å gjøre det selv! 

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
7 minutter siden, steinbukk00 skrev:

Ok... Jeg ble ikke klok av det som sto der bortsett fra hva som var til middag. Men bra andre forsto:)

Nå tror jeg du misforsto svaret mitt litt!

34 minutter siden, steinbukk00 skrev:

Sendte mail til proviant for å høre litt om Hva som følger med til frokost, lunsj og kveldsmat i 1 uke.. Er det noen som kan gjette svaret:):)

Jeg tolket det dithen at du hadde fått svaret på mail, og at du lurte på om vi kunne gjette hva svaret var for noe. Så - svaret mitt er derfor ren gjetning og jeg venter i spenning på fasiten haha

Endret av Oktnxbye
  • Liker 11
Skrevet (endret)
21 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Men Adams Matisse finnes jo enda?

Adams matkasse og Godt levert slo seg sammen. Eller Godt levert kjøpte opp Adams matkasse. Så da ble vel på en måte AM til overs, selv om det beholdt navnet. Eller no.:p

Edit: Sånn var det: https://www.aftenposten.no/okonomi/i/PQGnR/Godtlevertno-og-Adams-matkasse-slar-seg-sammen

Endret av neiognei
  • Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Oktnxbye skrev:

Nå tror jeg du misforsto svaret mitt litt!

Jeg tolket det dithen at du hadde fått svaret på mail, og at du lurte på om vi kunne gjette hva svaret var for noe. Så - svaret mitt er derfor som sagt ren gjetning og jeg venter i spenning på fasiten haha

Er visst ikke helt med i kveld:)

Det er med 1 liter melk,1 boks leverpostei og 1 pakke skivet ost.. Jeg spurte om dette med melk var feil? De mente vel ikke at 1 liter skulle holde til 4 personer i 1 uke fordelt på frokost,lunsj og kveldsmat? Men melken var ikke ment for drikke til måltidene. Kun for matlaging. Var vel noe mer pålegges men jeg spurte ikke om alt.

Så da er jo dette med 1000 kr bare tull?

• Liker 24
Skrevet
1 minutt siden, steinbukk00 skrev:

Det er med 1 liter melk,1 boks leverpostei og 1 pakke skivet ost.. Jeg spurte om dette med melk var feil? De mente vel ikke at 1 liter skulle holde til 4 personer i 1 uke fordelt på frokost,lunsj og kveldsmat? Men melken var ikke ment for drikke til måltidene. Kun for matlaging. Var vel noe mer pålegges men jeg spurte ikke om alt.

Blir lite pålegg på slutten av uka da🤔bruker ofte en boks leverpostei på 2 dager her .og makrell i tomat går hele boksen når den åpnes 

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, steinbukk00 skrev:

Det er jo helt tydelig at her må det kjøpes masse i tillegg. Da må man jo både i butikken og bruke like mye penger som før.

Er virkelig overrasket over at de bak godt levert står bak dette, virker veldig useriøst! 

• Liker 18
Skrevet
8 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Det er jo helt tydelig at her må det kjøpes masse i tillegg. Da må man jo både i butikken og bruke like mye penger som før.

Er virkelig overrasket over at de bak godt levert står bak dette, virker veldig useriøst! 

Har brukt godt levert selv å det er jo ikke i nærheten av dette..

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, steinbukk00 skrev:

Har brukt godt levert selv å det er jo ikke i nærheten av dette..

Nei er bare tull det her . Synes det er veldig rart at det er så mange som lar seg lure av dette !!! Matsmart.no har mye bra og om man ellers er prisbevisste så eg det mye å spare 🤗

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, Dompapp skrev:

Nei er bare tull det her . Synes det er veldig rart at det er så mange som lar seg lure av dette !!! Matsmart.no har mye bra og om man ellers er prisbevisste så eg det mye å spare 🤗

Håper jo noen sosiale medier ser nærmere på denne kassa...

• Liker 12
Skrevet
26 minutter siden, steinbukk00 skrev:

Hvis det er dette alenemødrene skal leve av, de som får hjelp av "Mor Theresa", så håper jeg ungene deres ikke er så glade i melk. For de får 6 liter for lite i uken,

Gjest Bøff Eløff
Skrevet
37 minutter siden, neiognei skrev:

Adams matkasse og Godt levert slo seg sammen. Eller Godt levert kjøpte opp Adams matkasse. Så da ble vel på en måte AM til overs, selv om det beholdt navnet. Eller no.:p

Edit: Sånn var det: https://www.aftenposten.no/okonomi/i/PQGnR/Godtlevertno-og-Adams-matkasse-slar-seg-sammen

Takk for svar.

Det jeg ikke forstår er at et såpass solid selskap som driver to veletablerte matkasser starter egen Toro-kasse med AB som frontfigur. Har noen fått hundegalskap? 

Skrevet
1 time siden, Loffeliten skrev:

Er det AB (og pizzagutten?) som står bak Torokassen? 

Dette kan umulig være et levedyktig konsept, hvem gidder å kjøpe en matkasse der Toro står for flertallet av middagene? Sjekket en av oppskriftene denne uken: 

Altså... :laugh:

He-he!! Der var det jammen "oppskrifter" (hvis man kan kalle det det...) som til og med jeg kunne greid!!! 

Jeg er absolutt ingen kokk, er ikke glad i å lage mat heller, men jeg lager faktisk pannekakerøre UTEN å bruke Toro! :laugh:

• Liker 10
Gjest Bøff Eløff
Skrevet
6 minutter siden, Touchy skrev:

Hvis det er dette alenemødrene skal leve av, de som får hjelp av "Mor Theresa", så håper jeg ungene deres ikke er så glade i melk. For de får 6 liter for lite i uken,

Altså, vi kan jo holde oss noenlunde edru i debatten. Jeg regner med disse alenemødrene har en vis sum beregnet på mat/husholdning fra før, de trenger vel ikke legge vekk alle disse pengene og kun overleve på toro-kassen. De vil nok spare endel om de er glade i Toro, brød og melk har de jo måttet handle fra før og.  

Gjest ricecrispies
Skrevet

Trodde dere tullet. 

Men neida. Toro-poser hele uka. 

Til og med pannekakemiks på pose. Dyrt blir det og. For et elendig konsept.

Skrevet

Anne Brith lover i reklameinnlegget følgende:

"Alle ukens måltider, planlagt, handlet og levert hjem til deg!

En stor eske med gult lokk. Alt du trenger til en hel uke! Fantastisk ❤

Og like viktig => prisen: 2 voksne + 2 barn, altså en familie på 4 => koster kr. 999.-  "

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/a2C2g

Nå viser det seg at denne kassen ikke inneholder alt man trenger til en hel uke... Hva sier Forbrukertilsynet om villedende reklame?  (Jeg tipser FT om dette - https://www.forbrukertilsynet.no/tips-eller-klage .

Fra https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some#chapter-4-2

"Feil, villedende og ulovlig reklame

Når du publiserer reklame har du ansvar for at det du legger ut er riktig og ikke gir feil inntrykk til følgerne.

Selv om du lenker videre til en nettside hvor forbrukere kan få mer informasjon om det du omtaler, er du ansvarlig for at markedsføringen som du legger ut i din kanal er riktig. En tommelfingerregel er å spørre deg selv om du gir en korrekt fremstilling av det du omtaler, slik at du ikke risikerer at noen blir lurt eller får feil forventninger til det du omtaler.

I tillegg til å merke reklame, må du derfor tenke på dette når du legger ut reklame:

• Er påstander jeg gir om produktet riktig? Kan de dokumenteres?
  • Har jeg omtalt det viktigste om dette produktet, slik at ikke følgerne får feil inntrykk? For eksempel:
    • Er prisen på produktet riktig? Er det tilleggsutgifter som man ikke kommer unna hvis man vil kjøpe produktet?..."
Skrevet (endret)
5 timer siden, Bøff Eløff skrev:

Altså, vi kan jo holde oss noenlunde edru i debatten. Jeg regner med disse alenemødrene har en vis sum beregnet på mat/husholdning fra før, de trenger vel ikke legge vekk alle disse pengene og kun overleve på toro-kassen. De vil nok spare endel om de er glade i Toro, brød og melk har de jo måttet handle fra før og.  

Ja, da - så skal skjerpe meg 

Endret av Touchy
Skrevet
40 minutter siden, Touchy skrev:

og alt for mye salt...

• Liker 10
Gjest pelikanen
Skrevet
1 time siden, Jobbermedbarn skrev:

1 l melk for en uke til matlaging? 1 pakke skivet ost, og en pakke leverpostei?  Pålegg til frokost, matpakker og kveldsmat? Hvor mange skiver ost er det i pakken ? Er det noen som har satt sammen dette i søvne? Prøvde å forstå noe ut av siden,men ubegripelig.

Tor saus, tro pannekaker.  Hvilke målgruppe er dette? Kan umulig være familier.  Når noen setter sammen og putter toro brun saus.. grøss.

Frukten hvor er den? Alt det andre du trenger?

Dette er så misvisende og helt utrolig usann...håper noen tester denne kassen. Den står til stryk.

Hadde ikke hun kontaktet en ernæringsekspert pga barna,? Hun bør kreve pengene tilbake.  

Skrevet
1 minutt siden, pelikanen skrev:

1 l melk for en uke til matlaging? 1 pakke skivet ost, og en pakke leverpostei?  Pålegg til frokost, matpakker og kveldsmat? Hvor mange skiver ost er det i pakken ? Er det noen som har satt sammen dette i søvne? Prøvde å forstå noe ut av siden,men ubegripelig.

Tor saus, tro pannekaker.  Hvilke målgruppe er dette? Kan umulig være familier.  Når noen setter sammen og putter toro brun saus.. grøss.

Frukten hvor er den? Alt det andre du trenger?

Dette er så misvisende og helt utrolig usann...håper noen tester denne kassen. Den står til stryk.

Hadde ikke hun kontaktet en ernæringsekspert pga barna,? Hun bør kreve pengene tilbake.  

Ikkesant? Yoghurt, grønnsaker, frukt....Mer av alt pålegg i tillegg til brød, knekkebrød, evt korn... Man må jo i butikken, og såvidt jeg ser blir ikke dette noe billigere! 

• Liker 8
Skrevet

Litt sært at denne torokassen har fått toppkarakter og skryt på sin Facebookside fra flere kunder de to siste timene. Ingen har jo prøvd den ennå 🙄

• Liker 46
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...