Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dagens innlegg starter AB med overskriften "Forholdet vårt blir satt på prøve!". Deretter viser hun til "Folk mener mye om dagen!  Dere kan ikke velge hverandre 100% før dere har kranglet. Å si at man er i et forhold før man har gjort det og det er ikke riktig. Dere kjenner hverandre knapt, hvordan kan du si at du er i forhold.". Hun forklarer hvor feil folk tar, og at hun har levd noen år og møtt en del folk, og lært, slik at hun tror hun vet hva hun skal se etter. 

Jeg opplever at AB bruker forholdet sitt kommersielt, og at hun bruker en spekulativ overskrift for å få klikk. 

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/KQjPR

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Asti skrev:

I dagens innlegg starter AB med overskriften "Forholdet vårt blir satt på prøve!". Deretter viser hun til "Folk mener mye om dagen!  Dere kan ikke velge hverandre 100% før dere har kranglet. Å si at man er i et forhold før man har gjort det og det er ikke riktig. Dere kjenner hverandre knapt, hvordan kan du si at du er i forhold.". Hun forklarer hvor feil folk tar, og at hun har levd noen år og møtt en del folk, og lært, slik at hun tror hun vet hva hun skal se etter. 

Jeg opplever at AB bruker forholdet sitt kommersielt, og at hun bruker en spekulativ overskrift for å få klikk. 

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/KQjPR

Enig med deg.

Hele opplegget med det forholdet framstår egentlig så usannsynlig og oppkonstruert samtidig som det melkes for alt det er verdt i klikk at man kan mistenke hele historien for å være iscenesatt utelukkende av kommersielle hensyn.

• Liker 34
Skrevet (endret)
18 minutter siden, Aricia skrev:

Enig med deg.

Hele opplegget med det forholdet framstår egentlig så usannsynlig og oppkonstruert samtidig som det melkes for alt det er verdt i klikk at man kan mistenke hele historien for å være iscenesatt utelukkende av kommersielle hensyn.

Ja, det er noe som skurrer, men jeg tror det er alvor fra AB sin side.. Problemet til denne bloggeren er at hun utnytter de nærmeste rundt seg - https://imgur.com/a/44f5y. Og her har hun funnet en som vil være en influencer".

Det virker som hun har veldig lite å skrive om siden hun må involvere andre, samt benytte seg av clickbait-overskrifter. 

Endret av Asti
Skrevet (endret)
1 time siden, mikrobe skrev:

Hun fikk en fordel - det skal merkes med reklame. Det spiller ingen rolle om Kiwi betaler henne på toppen av det hele, eller om hun kaller det spons, annonse, reklame eller hva denne månedens synonym måtte være. Reklame er reklame. 

Tar jeg ikke mye feil så river butikksjefen på Kiwi Sørumsand seg i håret av fortvilelse om han leser denne "reklamen"  Og ber på sine knær om at AB sletter innlegget ASAP.   Facebook gruppen "Boikott Kiwi Sørumsand kan veldig fort bli restartet om ikke alle kundene får samme service som AB, som betalt for varene av butikksjefen når de ikke har penger,  gratis bananer til barna, og en rose av butikksjefen når du er trøtt og sliten ...;)  

Endret av Bilquis
Utelatt setning
  • Liker 46
Skrevet (endret)

Jeg så God morgen Norge i dag, og det var en sak om Gullfjæren Interiør Awards, som er en kåring av Norges største influencere innen interiør på instagram. En interiørblogger ble intervjuet, og et tema som ble belyst var fraværet av nettroll og krass kritikk i kommentarfelt hos interiørbloggere. Det er bare koselig, liksom. Jeg synes jo ikke dét er så merkelig. Interiørbloggere flest konsentrerer seg jo om interiør, de juger ikke, provoserer ikke, og blir ikke ufiltrert utleverende hverken om privatliv eller barn. Hadde AB holdt seg til tema, som burde være baking, så hadde hun jo gått klar av denslags, hun også. Utrolig hva enkelte velger å utsette seg selv og sine aller nærmeste for. Og dét kun for penger, liksom. Jeg fatter det ikke.

Endret av Malum
  • Liker 47
Skrevet
3 timer siden, steinbukk00 skrev:

Hva mener hun med siste innlegg? Det er merket som reklame for kiwi (SØREN Å)

Så skriver hun..innlegget er ikke ett annonse innlegg (altså ett betalt innlegg) hun skal teste ut disse nye 1-2-3 produktene så hun fikk med seg en bærepose med mat. Men den maten var helt gratis for henne. Å produktene er ikke lagt inn i hennes mat budsjett.

Har du hørt om bakebloggeren som bruker ferdigbunn og tester 1-2-3 produkter? :fnise:

• Liker 34
Skrevet

Det som har vært litt irriterende med den bloggen hennes er alle lovnadene hele tiden. " Jeg skal komme tilbake til det...", " Klikk inn senere så..." og så klarere hun ikke å følge opp. Helt utrolig egentlig, at jeg ikke så det før. Jeg begynte å se henne i et helt annet lys etter "skattesnokingen" og ser jo nå at alt dreier seg kun om klikk og å komme seg opp og frem, og bryr seg ikke om hun tråkker på noen..virker sånn ivertfall. Hun har jo ennå ikke kommet med noe forklaring på publiseringen av de som " snoket"  på henne, har hun?

Jeg  går ikke inn på bloggen mer, men får med meg litt her inne og på BOTB.  Jeg syns bare den saken var helt hårreisende, men det virker jo nesten som hun ble mer populær etter dette i følge blogglisten. Jeg kunne gått inn på bloggen, driter i dette med å ikke gi klikk, men jeg har faktisk nulll interesse av det. Bare bortkastet tid og blir sikkert bare irritasjon. For som sagt så ser jeg henne i et helt annet lys nå. Hun er blitt en som jeg ikke klarer å ta seriøst og da blir det totalt uinteressant. Bare trist. Hun prøver jo ikke å gjøre ting bra igjen, bare durer på som om ingenting har skjedd. Jeg forstår at bloggere skal leve av bloggen sin, men herregud, et sted må grensen gå. Jeg lurer på hva de som hun publiserte som "snokere"  har gjort noe med saken, håper virkelig det.

Gjest MrsAvenger
Skrevet
3 timer siden, Bilquis skrev:

Tar jeg ikke mye feil så river butikksjefen på Kiwi Sørumsand seg i håret av fortvilelse om han leser denne "reklamen"  Og ber på sine knær om at AB sletter innlegget ASAP.   Facebook gruppen "Boikott Kiwi Sørumsand kan veldig fort bli restartet om ikke alle kundene får samme service som AB, som betalt for varene av butikksjefen når de ikke har penger,  gratis bananer til barna, og en rose av butikksjefen når du er trøtt og sliten ...;)  

Altså, det med gratis banan eller frukt er for ALLE barn i den butikken.

Er eget bord hvor det står klart og tydelig at barn kan få en gratis banan, så det er ikke spesielt for AB alene.

Skrevet
5 timer siden, Malum skrev:

Jeg så God morgen Norge i dag, og det var en sak om Gullfjæren Interiør Awards, som er en kåring av Norges største influencere innen interiør på instagram. En interiørblogger ble intervjuet, og et tema som ble belyst var fraværet av nettroll og krass kritikk i kommentarfelt hos interiørbloggere. Det er bare koselig, liksom. Jeg synes jo ikke dét er så merkelig. Interiørbloggere flest konsentrerer seg jo om interiør, de juger ikke, provoserer ikke, og blir ikke ufiltrert utleverende hverken om privatliv eller barn. Hadde AB holdt seg til tema, som burde være baking, så hadde hun jo gått klar av denslags, hun også. Utrolig hva enkelte velger å utsette seg selv og sine aller nærmeste for. Og dét kun for penger, liksom. Jeg fatter det ikke.

Villa paprika ikke inkludert, altså. :fnise:

• Liker 10
Skrevet (endret)
14 timer siden, Asti skrev:

AB har reklameinnlegg for Kiwi Sørumsand. Hun skryter av butikken gjennom hele innlegget, og avslutter med å forklare at hun ikke har fått betaling, annet enn en sponset pose med mat. Hun legger helt til slutt ut bilder av noen av de produktene.

Fra http://annebrith.blogg.no/1519366400_s_bra_kan_det_vre.html

"Innlegget er ikke et annonseinnlegg ( altså et betalt innlegg) . Jeg fikk forespørselen fra Daniel om jeg ville teste ut 1-2-3 produktene, noe jeg gjorde for 2 uker siden. Den bæreposen med mat fikk jeg gratis, ergo skal innlegget merkes med reklame. Jeg har aldri før fått noe fra Kiwi eller fått noen rabatter eller andre fordeler. Kiwi har oppriktig vært min nummer 1. lokale dagligvarebutikk. Disse produktene har heller aldri blitt lagt til i mitt matbudsjett. "

Hun har jo flere ganger lagt ut bilde av plakaten som viser bilde av denne Daniel på snap. Hun har virkelig prøvd hardt for å selge seg inn der.

Da kan jeg ikke gjøre annet enn å le av at alt hun har fått etter all denne kurtiseringen, er en pose med mat.  😂🤗

Endret av ~Mocca~
  • Liker 13
Skrevet (endret)

Dobbel..

Endret av ~Mocca~
Skrevet

"Det ble veldig lite søvn i natt :P Jeg måtte jobbe frem til halv to med redigering av bilder og alarmen gikk klokken 5."

Endelig noe jeg kan relatere til! Godt å vite jeg ikke var alene i den mørke natten, fylt med eksamensangst og krisepugging. Fikk riktignok ikke like mange timer søvn som mor sjøl, men hun trengte det nok mer enn meg, bilderedigering er ikke bare-bare! Ble nesten litt bekymret, skulle "Alenemor" sitte bak rattet i timesvis etter en slik søvnløs natt?! Heldigvis ikke, takk og lov for Pizzabakeren som leverer på (Hemsedal-)døren! 😊

• Liker 18
Skrevet

Det siste innlegget er vel ikke merket riktig? Hun nevner ikke at luene er sponset, bare Hemsedal-turen.

Tror hun virkelig at leserne har gullfiskhukommelse? Eller er det hun som har det?🙄

• Liker 18
Skrevet
2 timer siden, Frukthage skrev:

Det siste innlegget er vel ikke merket riktig? Hun nevner ikke at luene er sponset, bare Hemsedal-turen.

Tror hun virkelig at leserne har gullfiskhukommelse? Eller er det hun som har det?🙄

Det siste innlegget er nitrist... hun bruker barna sine for ALT de er verdt!

• Liker 15
Skrevet

Hva får en voksen dame til å sende snap fra senga???? Er det for å vise at gamlemor har fått seg no'.....jeg begriper det ikke. Hun har null kontroll på hvem som ser, tar skjermdump, osv.

• Liker 24
Skrevet
12 minutter siden, Pås skrev:

Det siste innlegget er nitrist... hun bruker barna sine for ALT de er verdt!

Jeg leser ikke bloggen hennes og kan derfor ikke uttale meg om akkurat det innlegget, men syns selvfølgelig at barn ikke skal (mis-)brukes i Some for at foreldrene skal tjene penger på de. Men jeg lurer jo også veldig ofte på hva som gjør at folk er så interesserte i å lese om fremmedes barn. Hva er det som er så spennende? Er det virkelig så utrolig spennende å se en helt ukjent femåring kakke egg og slikke på fingrene?

Det er noe jeg ikke skjønner...

• Liker 15
Skrevet
22 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Jeg leser ikke bloggen hennes og kan derfor ikke uttale meg om akkurat det innlegget, men syns selvfølgelig at barn ikke skal (mis-)brukes i Some for at foreldrene skal tjene penger på de. Men jeg lurer jo også veldig ofte på hva som gjør at folk er så interesserte i å lese om fremmedes barn. Hva er det som er så spennende? Er det virkelig så utrolig spennende å se en helt ukjent femåring kakke egg og slikke på fingrene?

Det er noe jeg ikke skjønner...

Folk kunne ikke brydd seg mindre om ungene hennes. Det er HUN som tror leserne finner det interessant. 

• Liker 19
Skrevet
3 timer siden, Frukthage skrev:

Var det ikke hun som bare for noen dager siden var i tvil om innlegg skulle merkes som sponset eller ikke da det handlet om dette hemmelige opplegget med alenemødrene? I følge henne selv så skal det alltid oppgis hvem det reklameres for, ergo har hun vist at hun VET om denne regelen. Hva er unnskyldningen hennes for å ikke følge den nå?

• Liker 11
Skrevet
3 timer siden, Frukthage skrev:

Er de luene fra ett annet firma? Eller er det noe som Hemsedal fører?  Jeg klarer nesten ikke følge med på all denne reklamegreiene hennes om dagen. Hun er jo snart en eneste stor reklameplakat.

Likte bloggen før med mye bra bakeinnlegg og nesten null reklame/spons. Nå er det ikke annet

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, steinbukk00 skrev:

Er de luene fra ett annet firma? Eller er det noe som Hemsedal fører?  Jeg klarer nesten ikke følge med på all denne reklamegreiene hennes om dagen. Hun er jo snart en eneste stor reklameplakat.

Likte bloggen før med mye bra bakeinnlegg og nesten null reklame/spons. Nå er det ikke annet

Fra et annet firma :)

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...