Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, monkey business skrev:

De fortjener for en gangs skyld en helg som er privat, så privat at deres eksistens ikke engang nevnes her.

Er bare så ille at penger betyr mye mer enn at avkom har en helg uten kamera. En helg som kun vil være kos,moro å en helg hvor alle kan bli ekstra godt kjent med hverandre..

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har virkelig aldri gått inn på hennes blogg (eller noen andre blogger for den saks skyld) for å lese om barna! Det er jo det absolutt kjedeligste som finnes! Virkelig! Å lese og vite så mye om barn du ikke har noe forhold til, er vel ytterst få som finner det så interresant? Eller? 

Jeg forstår at man er stolt som mor, og gjerne vil skryte av ditt og datt, men dette kunne vært gjort på en måte som ikke er så invaderende?! 

Så hvorfor er dette behovet så stort?! Hvorfor MÅ hun dele hver minste detalj, med bilder og «sitater»?!

er det fordi slikt skaper debatter, og faktisk er til irritasjon hos mange?! Isåfall, så er det enda mer kynisk enn man har lyst til å tro at noen mor kan tillate seg selv å være! 

• Liker 31
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette. 

Mynona, mod.

Skrevet

Godt spørsmål, @Tinnitus. Jeg klarer heller ikke forstå hvor det behovet hos mange bloggere kommer fra, og hvorfor det bestandig må gå ut over ungene. 

Jeg lo godt da jeg leste dette (i en blogg, ironisk nok), for hen er spot on:

Sitat

"Jeg synes man skal skrive om det man kan. Ernæringsfysiologer skriver om ernæring, [...] hobbykokker lager oppskrifter og skriver matblogger, og folk som ikke har talent for noe velger å skamløst eksponere ungene."

• Liker 40
Skrevet
2 timer siden, steinbukk00 skrev:

Er bare så ille at penger betyr mye mer enn at avkom har en helg uten kamera. En helg som kun vil være kos,moro å en helg hvor alle kan bli ekstra godt kjent med hverandre..

Jeg mener foreldrene må finne andre måter å tjene penger på enn å bruke ungenes  liv for å få tjene mest mulig. For meg er det helt uhørt og fjernt. Antagelig leser de  bl.a. her på Kvinneguiden og ser all den motstand det er for utlevering av barns privatliv. Enda kjører de på.

• Liker 20
Skrevet
31 minutter siden, Oppland skrev:

Jeg mener foreldrene må finne andre måter å tjene penger på enn å bruke ungenes  liv for å få tjene mest mulig. For meg er det helt uhørt og fjernt. Antagelig leser de  bl.a. her på Kvinneguiden og ser all den motstand det er for utlevering av barns privatliv. Enda kjører de på.

Jeg tror nok det at det er så mange kritiske stemmer på KG trigger mammabloggerne enda mer. Etter hva jeg har skjønt er de overbevist om at kjerringene på KG er uvitende, dumme og feite og skjønner ikke noe av internettet og influencers.

Skrevet
9 minutter siden, orfeus skrev:

Jeg tror nok det at det er så mange kritiske stemmer på KG trigger mammabloggerne enda mer. Etter hva jeg har skjønt er de overbevist om at kjerringene på KG er uvitende, dumme og feite og skjønner ikke noe av internettet og influencers.

Da lurer jeg bare på hvem som virkelig er mest uvitende, dumme osv.........

• Liker 16
Skrevet

Av og til synes jeg det kommer endel blåste brukere med tilhørende innlegg inn her, men om man beveger seg inn i diverse kommentarfelt er jo KG en einsteinsk oase i forhold. 

• Liker 19
Skrevet

Men finnes det ikke mange nok eksempler på at foreldre selger ungene sine for å få det de selv setter høyest, det være seg penger, narkotika eller andre ting? Bare fordi bloggere liker å framstille seg selv som venninner, - ja, det er jo faktisk selve forretningsidéen, - så skal vi se bort fra at salg er salg? Hva er forskjellen? Hvem vet skadevirkninger for barna på sikt? 

Skrevet
5 minutter siden, Tull_a said:

Men finnes det ikke mange nok eksempler på at foreldre selger ungene sine for å få det de selv setter høyest, det være seg penger, narkotika eller andre ting? Bare fordi bloggere liker å framstille seg selv som venninner, - ja, det er jo faktisk selve forretningsidéen, - så skal vi se bort fra at salg er salg? Hva er forskjellen? Hvem vet skadevirkninger for barna på sikt? 

Jeg anbefaler deg å lese litt og gjerne bidra i denne tråden:

http://forum.kvinneguiden.no/topic/1013596-bloggerbarna/?page=61

• Liker 6
Skrevet
13 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Jeg anbefaler deg å lese litt og gjerne bidra i denne tråden:

http://forum.kvinneguiden.no/topic/1013596-bloggerbarna/?page=61

Jepp :) Følger med, - og dessverre er den tråden litt død for tida. Lettere å "fyre seg opp" over helt konkrete eksempler kjenner jeg...selv om det nok er riktigere og bedre å ta det på et generelt grunnlag i den tråden, ja :) 

Skrevet

Har bare lest overskriften men jeg er skuffa over Kiwi som sponser dette sirkuset!

• Liker 8
Skrevet

Hva mener hun med siste innlegg? Det er merket som reklame for kiwi (SØREN Å)

Så skriver hun..innlegget er ikke ett annonse innlegg (altså ett betalt innlegg) hun skal teste ut disse nye 1-2-3 produktene så hun fikk med seg en bærepose med mat. Men den maten var helt gratis for henne. Å produktene er ikke lagt inn i hennes mat budsjett.

Skjønte ikke helt hva hun mente eller hva?

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Maskopi skrev:

Har bare lest overskriften men jeg er skuffa over Kiwi som sponser dette sirkuset!

Nå må jeg vel snart over på rema1000

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, Maskopi skrev:

4 minutter siden, steinbukk00 skrev:

Så skriver hun..innlegget er ikke ett annonse innlegg (altså ett betalt innlegg) hun skal teste ut disse nye 1-2-3 produktene så hun fikk med seg en bærepose med mat. Men den maten var helt gratis for henne. Å produktene er ikke lagt inn i hennes mat budsjett.

Hun bruker å få ting der. Om hun ser sliten ut, får hun en blomst.  Og minsten banan. Har handlet på Kiwi i årtider, aldri kommet noen etter meg med verken blomst eller banan uansett om betjeningen er aldri så blide og koselige og jeg ser dønn sliten ut. Det er noe søkt i alle disse gavene hun omtaler.  I går skrev hun om alle gavene hun fikk den dagen, tror det var 4. Og alle takkes med beskrivelse.  Noe muffens her.

• Liker 25
Skrevet

Har hun reklame for kiwi? Pokker og... 

Sende en mail til kiwi, og så må jeg finne meg ny favorittbutikk ☹

• Liker 20
Skrevet
30 minutter siden, Scorpion57 skrev:

Hun bruker å få ting der. Om hun ser sliten ut, får hun en blomst.  Og minsten banan. Har handlet på Kiwi i årtider, aldri kommet noen etter meg med verken blomst eller banan uansett om betjeningen er aldri så blide og koselige og jeg ser dønn sliten ut. Det er noe søkt i alle disse gavene hun omtaler.  I går skrev hun om alle gavene hun fikk den dagen, tror det var 4. Og alle takkes med beskrivelse.  Noe muffens her.

men er hun sponnset eller er hun ikke. 

Skrevet

AB har reklameinnlegg for Kiwi Sørumsand. Hun skryter av butikken gjennom hele innlegget, og avslutter med å forklare at hun ikke har fått betaling, annet enn en sponset pose med mat. Hun legger helt til slutt ut bilder av noen av de produktene.

Fra http://annebrith.blogg.no/1519366400_s_bra_kan_det_vre.html

"Innlegget er ikke et annonseinnlegg ( altså et betalt innlegg) . Jeg fikk forespørselen fra Daniel om jeg ville teste ut 1-2-3 produktene, noe jeg gjorde for 2 uker siden. Den bæreposen med mat fikk jeg gratis, ergo skal innlegget merkes med reklame. Jeg har aldri før fått noe fra Kiwi eller fått noen rabatter eller andre fordeler. Kiwi har oppriktig vært min nummer 1. lokale dagligvarebutikk. Disse produktene har heller aldri blitt lagt til i mitt matbudsjett. "

Skrevet
51 minutter siden, steinbukk00 skrev:

3 minutter siden, steinbukk00 skrev:

men er hun sponnset eller er hun ikke. 

Hun fikk en fordel - det skal merkes med reklame. Det spiller ingen rolle om Kiwi betaler henne på toppen av det hele, eller om hun kaller det spons, annonse, reklame eller hva denne månedens synonym måtte være. Reklame er reklame. 

• Liker 26
Skrevet
1 time siden, steinbukk00 skrev:

Gratis der og da kanskje, men hun skal vel skatte av det. 

Hun får gratis mat fra butikken for å teste det, da er det jo ikke noe rart de ikke trenger å hande for mer enn 1000kr i uka :heks:

• Liker 21
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...