Stjernekikkeren Skrevet 27. januar 2018 #5781 Skrevet 27. januar 2018 Kikket innom bloggen en tur, første innleggene handler jo om deres nye sofa som snart kommer og er 3 større enn den de har. Så skriver hun at hun har to timer til rådighet og stakk for å skaffe seg en pedikyr. Jøss, visste ikke at en stor sofa og neglepleie var gratis jeg. Det må jo være det, hun kjøper vel ikke ny sofa fremfor å mate seg og avkommene godt, vel? 18
Lopploella Skrevet 27. januar 2018 #5782 Skrevet 27. januar 2018 En dag der jeg har «proppet inn altfor mange gjøremål», pleier ikke å gi rom for impulsiv manikyr to timer og en liten time på Gina Tricot. Eller å prøve antrekk for kvelden og ta bilder. For noe surr og rør. 24
Lapper Skrevet 27. januar 2018 #5783 Skrevet 27. januar 2018 41 minutter siden, Lopploella skrev: En dag der jeg har «proppet inn altfor mange gjøremål», pleier ikke å gi rom for impulsiv manikyr to timer og en liten time på Gina Tricot. Eller å prøve antrekk for kvelden og ta bilder. For noe surr og rør. Disse bloggere har jammen mye tid til å skjemme seg bort i disse 10-12 jobbtimene de har pr dag? Om jeg må jobbe 10 timer så kan ikke jeg få nye negler.frisør å gå på shopping. Er ett fryktelig strevsont liv bloggere har 12
Gjest CecilieX Skrevet 27. januar 2018 #5784 Skrevet 27. januar 2018 Jeg tror kanskje ikke at AnneBrith er bloggen du bør gå til for å få økonomitips. En ting er jo at det er dokumenterbart at hun har gått konkurs to ganger, men privatøkonomisk er hun jo helt på bærtur. Skjønner hun ikke selv hvordan hun fremstår? Det renner jo ut penger på luksusforbruk, mens hun jammer i vei om hvordan de spinker og sparer til hus. Jeg har lenge lurt på hvorfor en med hennes inntekt ikke greier å komme seg inn på boligmarkedet, men det er jo i grunnen rimelig klart hva årsaken er.
Stjernekikkeren Skrevet 27. januar 2018 #5785 Skrevet 27. januar 2018 1 time siden, CecilieX skrev: Jeg tror kanskje ikke at AnneBrith er bloggen du bør gå til for å få økonomitips. En ting er jo at det er dokumenterbart at hun har gått konkurs to ganger, men privatøkonomisk er hun jo helt på bærtur. Skjønner hun ikke selv hvordan hun fremstår? Det renner jo ut penger på luksusforbruk, mens hun jammer i vei om hvordan de spinker og sparer til hus. Jeg har lenge lurt på hvorfor en med hennes inntekt ikke greier å komme seg inn på boligmarkedet, men det er jo i grunnen rimelig klart hva årsaken er. Burde bli interessant den dagen hun går i banken med lånesøknad og de finner på å google henne eller allerede vet hvem hun er. Vekker ordentlig tillit den økonomiske levemåten hennes, gitt. 11
Papirfly Skrevet 27. januar 2018 #5786 Skrevet 27. januar 2018 Tråden er ryddet for spekulasjon. Papirfly, mod.
desperate Skrevet 27. januar 2018 #5787 Skrevet 27. januar 2018 Kjeder meg i kveld, så nå gikk jeg inn på bloggen hennes. Kom ikke lenger enn til bildet helt øverst rett under overskriften på det øverste innlegget før jeg reagerte... Syns det er «fascinerende» hvordan hun sitter på gulvet i lyse, hullete jeans og lysegul hettegenser med mac’en på fanget og ene hånda i håret med helt glatt filter/redigering så det ser ut som hun prøver å være 14 år... 37
Chrisssi Skrevet 27. januar 2018 #5788 Skrevet 27. januar 2018 48 minutter siden, desperate skrev: Kjeder meg i kveld, så nå gikk jeg inn på bloggen hennes. Kom ikke lenger enn til bildet helt øverst rett under overskriften på det øverste innlegget før jeg reagerte... Syns det er «fascinerende» hvordan hun sitter på gulvet i lyse, hullete jeans og lysegul hettegenser med mac’en på fanget og ene hånda i håret med helt glatt filter/redigering så det ser ut som hun prøver å være 14 år... Krampaktig, hun har nok gått glipp av noe underveis i livet som gjør at hun prøver desperat å henge med de hun oppfatter som kjendisbloggere. Såvidt jeg skjønner er det flere som synes hun blir slitsom og anmassende. 26
kvinneguide Skrevet 27. januar 2018 #5789 Skrevet 27. januar 2018 1 time siden, desperate skrev: Kjeder meg i kveld, så nå gikk jeg inn på bloggen hennes. Kom ikke lenger enn til bildet helt øverst rett under overskriften på det øverste innlegget før jeg reagerte... Syns det er «fascinerende» hvordan hun sitter på gulvet i lyse, hullete jeans og lysegul hettegenser med mac’en på fanget og ene hånda i håret med helt glatt filter/redigering så det ser ut som hun prøver å være 14 år... Jeg har ikke fulgt henne over tid, ble nyskjerrig på hvem person dette er, som i all sin selvforherligelse inspirerer og provoserer så mange. En ting jeg registrerer i hennes siste oppdatering er at hun misforstår kritikken hun får rettet mot seg. Slik jeg ser det har ikke folk flest problemer med hvordan hun ser ut, hva hun har på seg eller hvordan mor hun er for sine barn eller kjæreste. Kritikken hun får er rettet mot hvordan hun bretter dette ut for hele verden, behovet for å spre det glade budskap går litt langt da kan man si, når hele merkevarebyggingen og markedsføringen av egen person fører til at man blir litt mer privat enn det som passer seg. Folk reagerer på at en voksen kvinne ikke modererer seg om sitt privatliv. Nå er det nok sånn at de yngre er bedre på nettvett, man hører jo at folk i tyveårene er mer privat på Facebook enn de eldre for eksempel. Hun klager mot å kritikk rettet mot seg, men hun er nok fullt klar over at endel av det hun skriver og måten hun fremstiller seg på vil gi reaksjoner. Det ser ut som at det er en del av konseptet, all pr er god pr. 17
SjokoLine Skrevet 28. januar 2018 #5790 Skrevet 28. januar 2018 (endret) Hun prøver så hardt på å være noe hun ikke er...det er trist å se en voksen kvinne oppføre seg slik. Hennes «jeg-gjør-som-jeg-vil-for-jeg-vet-ALLTID-hva-som-er-best»-holdning vitner kun om en ekstremt usikker kvinne i midten (?) av 40-årene, med et ekstremt behov for å hevde seg selv. Hennes «selvsikre» fremtoning får en totalt motsatt effekt, og det lyser usikkerhet og dårlig selvtillit lang vei. Hun ønsker så innmari å fremstå som en suksessrik business-kvinne, men bommer totalt. Tror aldri jeg har sett maken. Tenk å velge å selge seg selv (og sine) på den måten. Endret 28. januar 2018 av SjokoLine 38
MissCortado Skrevet 28. januar 2018 #5791 Skrevet 28. januar 2018 Har jeg oppfattet riktig når jeg har fått med meg at AB får skreddersydd en (galla?)kjole som hun skal bruke på festen til en useriøs tøysepremieutdeling som hun ikke engang er nominert i? 29
kvinneguide Skrevet 28. januar 2018 #5792 Skrevet 28. januar 2018 -"hvorfor kan ikke jeg kjøpe en pakke kjøttdeig, når Funkygine kan!" 7
Christiane_W Skrevet 28. januar 2018 #5793 Skrevet 28. januar 2018 6 minutter siden, MissCortado skrev: Har jeg oppfattet riktig når jeg har fått med meg at AB får skreddersydd en (galla?)kjole som hun skal bruke på festen til en useriøs tøysepremieutdeling som hun ikke engang er nominert i? Det er sånn jeg har oppfattet det også. Men hun bruker jo bare 1000 kr i uka på mat da... 🤯😳🙄🤪🤥 14
Stupine Skrevet 28. januar 2018 #5794 Skrevet 28. januar 2018 (endret) @SjokoLine Enig! Suksessrik-business kvinne med 3 konkurser bak seg og som leier en liten 3-roms. Jaja.. Nå er ikke AR et hår bedre når det gjelder å selge seg og sine, men hun sitter da i hvert fall med 2 boliger til noen mill. Felles for de mest diskuterte her, er at de virker ekstremt oppmerksomhetssyke, egoistiske og med et grandiost syn på seg selv. Det igjen bunner som kjent i usikkerhet og ekstremt dårlig selvtillit/selvbilde. Bloggyrket er gull for den typen mennesker som attpåtil ikke har noen form for utdannelse. Trenger ikke utdannelse og en normal jobb når man kan livnære seg på å selge både avkom og seg selv for klikk. (Nå skryter visstnok AB av en bachelor,.,) Glem fortidens freakshow. I dag har vi mamma bloggere og rosabloggere! Endret 29. januar 2018 av Stupine Rettet til 3 konkurser. Dokumentert i tråden. 15
Trollmora Skrevet 28. januar 2018 #5795 Skrevet 28. januar 2018 18 minutter siden, kvinneguide skrev: -"hvorfor kan ikke jeg kjøpe en pakke kjøttdeig, når Funkygine kan!" Skulle ønske hun forsto at det er forskjell på kjøttdeig og karbonadedeig, og alderen på funky sine barn vs AB sine som også er dobbelt i antallet 😣 12
Gjest orfeus Skrevet 28. januar 2018 #5796 Skrevet 28. januar 2018 Det er HELT uforståelig at den damen har klart å skaffe seg en bachelor.
Stupine Skrevet 28. januar 2018 #5797 Skrevet 28. januar 2018 20 minutter siden, MissCortado skrev: Har jeg oppfattet riktig når jeg har fått med meg at AB får skreddersydd en (galla?)kjole som hun skal bruke på festen til en useriøs tøysepremieutdeling som hun ikke engang er nominert i? Ja, skreddesydd kjole er billig! Man skjønner hvorfor hun leier leilighet for å si det sånn. Hun bruker sykt mye penger på seg selv, men matbudsjettet skal holdes på et minimumsnivå med 4 aktive barn som vokser. Forstå det den som kan. Får håpe hun får det drømmehuset før de eldste har flyttet hjemmefra da, ellers er vel hele poenget borte! 18
desperate Skrevet 28. januar 2018 #5798 Skrevet 28. januar 2018 6 minutter siden, Trollmora skrev: Skulle ønske hun forsto at det er forskjell på kjøttdeig og karbonadedeig, og alderen på funky sine barn vs AB sine som også er dobbelt i antallet 😣 ...Ooooog ikke minst at ABs barn trener sååå ekstremt mye 9
kvinneguide Skrevet 28. januar 2018 #5799 Skrevet 28. januar 2018 7 minutter siden, Stupine skrev: @SjokoLine Enig! Suksessrik-business kvinne med 2 konkurser bak seg og som leier en liten 3-roms. Jaja.. Nå er ikke AR et hår bedre når det gjelder å selge seg og sine, men hun sitter da i hvert fall med 2 boliger til noen mill. Felles for de mest diskuterte her, er at de virker ekstremt oppmerksomhetssyke, egoistiske og med et grandiost syn på seg selv. Det igjen bunner som kjent i usikkerhet og ekstremt dårlig selvtillit/selvbilde. Bloggyrket er gull for den typen mennesker som attpåtil ikke har noen form for utdannelse. Trenger ikke utdannelse og en normal jobb når man kan livnære seg på å selge både avkom og seg selv for klikk. (Nå skryter visstnok AB av en bachelor,.,) Glem fortidens freakshow. I dag har vi mamma bloggere og rosabloggere! Det er egentlig ganske trist at noen som SE og AB velger å blogge med seg selv som hovedtema. AB hadde vel egentlig kakebaking som hovedtema (noe som forøvrig er veldig flott og inspirerende!) men det selger kanskje ikke nok til å leve av så det må krydres litt med privatliv. Hvertfall, folk lar seg provosere av fenomenet selvutlevering som salgsvare og desverre kommer det til uttrykk gjennom kritikk på detaljer. I stedet for å forsvare seg og tro at man må opereres eller noe for å være bra nok så bør bloggeren forstå at det ikke er noe galt med dem som person, men at fenomenet i seg selv er provoserende. Det er det selvforherligende i å presentere seg som en som har mer å by på enn de fleste som for folk provosert, tenker jeg. 9
neiognei Skrevet 28. januar 2018 #5800 Skrevet 28. januar 2018 12 minutter siden, Trollmora skrev: Skulle ønske hun forsto at det er forskjell på kjøttdeig og karbonadedeig, og alderen på funky sine barn vs AB sine som også er dobbelt i antallet 😣 Og FG snakker ikke om restene som holder til dagen etter.. Jeg skjønner henne ikke helt. Hun er veldig opptatt av å være smart, men dette virker det rett og slett som at hun ikke klarer å forstå. Det kunne jo vært at hun ikke vil forstå, men.. 6
Fremhevede innlegg